Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - maly

Strony: [1] 2
1
Bocznica / Wydzielone z "(Trudne) Pytania by ST44."
« dnia: 14 Lutego 2008, 18:23:14 »
Dostałeś.

Szanowny kolego @hejnal to nie byla odpowiedz. Odnosnie zaawansowania to juz pokazales jak jestes zaawansowany.
Na koniec,  nie przypominam sobie zebysmy sie kiedykolwiek razem na jednym g.....e slizgali wiec mi tu synu nie tykaj.

Mniej nerwowo proszę... mimo wszystko.
Akvin

2
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 13 Lutego 2008, 21:26:48 »
Szanowny kolego @hejnal czekam na odpowiedz

pozdrawiam

Styczniki rozruchowe nie sa WŁĄCZNIKAMI!  te styczniki maja za zadanie odlaczac bloki oporowe i
to przy bardzo duzych pradach

a Włącznik to kolego masz w domu

3
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 08 Lutego 2008, 21:53:54 »

Opory też posiadają włączniki i też istnieje możliwość ich wyłączenia, siilniki trakcyjne także więc nie są częścią obwodu

witam
    Kolego hejnal a gdzie sa te wlaczniki oporów? (nastanik,szafaA,szafaB) gdzie?

4
Bieżące kolejowe / Filmik-EU07-TV Polonia
« dnia: 09 Marca 2007, 19:42:03 »
Cytat: "Mariusz1970"
Mało tego, główny bohater reportażu, to ten sam człowiek, jest na stronie głównej Maszyny-Ekipa:
http://www.eu07.pl/modules/news/article.php?storyid=7
szkoda ze nie widzi jak razaco hamowanie pociagu sie rozni od realu

Dodano po 5 minutach:

 a jak się tyemu panu nie podoba to moge nr...sl....podac na pw poprosze

5
Bieżące Symulatorowe / realizm ucieka!
« dnia: 13 Lutego 2007, 17:26:32 »
Witam
 Kolego youBy raz już został Tobie przesłany opis jak wygląda hamowanie pociagu z róznymi przykładami. Co z tym zrobiłeś to juz tylko i wyłącznie Twoja osobista sprawa. Co do realizmu hamowania to niebawem bedziesz
miał możliwość porównania (real-symek) i tyle.
Pozdrawiam

6
Bieżące Symulatorowe / realizm ucieka!
« dnia: 12 Lutego 2007, 21:21:30 »
generalnie hamowaie pociagu rażąco odbiega od (realu)

7
Bocznica / Petycja- screen na stronie głównej
« dnia: 11 Stycznia 2007, 22:09:32 »
Witam

 Się podpisuje :)

Pozdrawiam

8
Bocznica / nowe jednostki prosba tylko jesli ktos moze
« dnia: 07 Listopada 2006, 17:52:23 »
Witam!
 Szanowny kolego ET41-147. Tracisz możliwość jazdy od 4 poz.. nastawnika (EU07) co może być tego  przyczyną, jak sobie z tym poradzisz?
Pozdrawiam!

9
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 19 Sierpnia 2006, 20:09:13 »
Witam

 Czy w modelu bedzie poprawiona spreżarka? bo tu działa po niskiej stronie
a powinna byc zasilana wysokim napięciem, czyli dzialac bez załączania wentylatorów (przetwornicy) tak jak to jest zrobione w ET22

Pozdrawiam

10
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2006, 22:24:31 »
Witam

Małe pytanko odnośnie lok.EP09. Czy i jak w modelu tej lokomotwyki można
 zmienic działanie hamulca elekrodynamicznego? W modelu elektrodynamika
 działa po użyciu zespolonego hamulca samoczynnego  jak i też po uzyciu
 hamulca dodatkowego a powinna działac tylko i wyłacznie podczas
 hamowania hamulcem zespolonym samoczynnym.

Pozdrawiam

11
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 17 Lipca 2006, 22:35:39 »
Witam
 
 Czesio nie miał nigdy i nie ma takiego oświetlenia przyżądów (manometry,
woltomierz,amperomierze) Oświetleniem tych przyżądów jest lampka za plecami maszynisty, pod sufitem dająca punktowe światło.

Pozdrawiam

12
Witam

 Dodam też od siebie ze opis włącznika dzwigienkowego tego zespołu na lokomotywie EP05 brzmi WENTYLATOR a nie PRZETWORNICA tak jak na
pozostałych elektrowozach dla ciekawości posiada cztery pozycje
od góry:
1-wyłączone
2-ręczne
3-załączone
4-przerwanie

Pozdrawiam

13
Witam

Cytuj
P.S.
Jezeli ktos chce sie upierac, ze EP05 nie posiada przetwornicy to niech otworzy sobie ksiazke o EP05 na 19. stronie, gdzie jest napisane: "5 - oporniki stabilizujace przetwornic i sprezarek".


Tak wyglada prądnica na lokomotywie EP05



Pozdrawiam

Cytuj
Tam raczej nigdy się nie znajdę :)




Jak tylko cos wygrzebie to zrobie fotke a jeśli sie uda to podeśle:)

Wydzielam z EP05 - żeby wszystko było w miarę czytelne.
Andrzej.

14
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 05 Lipca 2006, 06:56:00 »
Witam

 Orginalny pulpit był w przbudowanych z EU05 na EP05 lokomotywach.
Z orginalnym, lub prawie orginalnym pulitem (drobne zmiany np:dodano przycisk od SHP)lokomotywki te jezdziły jeszcze na początku lat 80.
W tych latach podczas naprawy głównej kolejnych egzemplarzy EP05
rozpoczęto modernizacje pulpitów i częściowo kabin.

Pozdrawiam

15
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 04 Lipca 2006, 13:36:32 »
Czesc

 Tak ET40 posiada blokade nastawnika. Byly problemy z przerobionym modelem na EP40 ktora to stacjonowala swojego czasu na Olszynce Gr.
(kiepski -dlugi rozruch do predkosci max własnie ze wzgledu na tą blokade)

Pozdrawiam

16
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 04 Lipca 2006, 12:53:40 »
Witam

 Blokady nastawnika tez nie miala i nie ma, ma normalne przekazniki nadmiarowe

Pozdrawiam

17
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 04 Lipca 2006, 06:46:47 »
Witam
 
 Zdecydowanie PSR wyrzucic (wałek nastawnika, podąża za kołem nastawnika z pewnym opóżnieniem i w jedną i w drugą strone ale nie jest to PSR) Różnica w hamulcu pomiędzy EP08 a EP05 jest znaczna. Lokomotywa EP05 własnie ze względu na hamulec nie ma ograniczenia prędkości do jazdy
luzem (160km/h) podczas gdy pozostałe mają (110km/h)

Pozdrawiam

18
Bieżące kolejowe / Zalew Byków
« dnia: 02 Lipca 2006, 13:27:09 »
Witam
 Z lużno sprzęgniętym składem też można sobie poradzic
 
 Pozdrawiam

19
Bieżące kolejowe / wypadek:(
« dnia: 02 Lipca 2006, 13:23:31 »
Witam
 Nie dla wszystkich
 
 Pozdrawiam

20
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 02 Lipca 2006, 09:21:58 »
Witam
 
 Sprężarki na lok.EP05 działają po wysokiej stronie zasilania a zatem
 niezależnie od silników wentylatorów (przetwornicy ta lok. nie posiada
 jest mała prądnica zamocowana nad wentylatorem) Po ustawieniu nastawnika jazdy na ostatnia poz.równoległą, jak i zejścia nastawnikiem do zera czas w jakim sie to odbywa jest taki sam i w góre i w dól. Ta lokomotywa nie posiada czegoś takiego jak samoczynny rozruch.
 
 Pozdrawiam

21
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 11 Marca 2006, 18:42:23 »
cmst-POZNAN LOK EP05 WIZUALNIE BDB!STEROWANIE NDST!



 PANOWIE! PROWADZIL KTORYS Z WAS MOZE PIATKE?

Witam
 Owszem prowadzil i prowadzi od 84 roku

Pozdrawiam

22
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 19 Lutego 2006, 22:10:38 »
Witam
 
 Boczniki są w kole nastawnika
 
 Pozdrawiam

23
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 15 Lutego 2006, 14:10:46 »
Witam!
 Jeśli chodzi o rzeczywistość to pozycja bezoporowa na ukladzie
 szeregowym kończy sie gdzieś w okolicach 40km/h reszta to boczniki
 ktorych nie (ominiemy)a jest ich 4. Na ostatnim boczniku osiaga sie te
 60km/h i można spokojnie przejść na układ równoległy. Pozycji równoległych jest 9, bezoporowa konczy sie w granicach~90km/h
 reszta to boczniki,których jest 5

 Chłodzenie oporów rozruchowych odbywa sie za pośrednictwem
 wentylatorów silników trakcyjnych. Na pozycjach oporowych, kanał
 powietrzny, łączący wentylator ze skrzynią oporową, jest otwierany
 (specjalna klapa wewnatrz kanału sterowana elektromagnetycznie)
 na bezoporowej kanał sie zamyka, stąd lokomotywa jest pozbawina
 charakterystycznego wycia podczas rozruchu)
 Na silnikach wentylatorów jest zamocowana pradnica prądu stalego
 połączona z wałem silnika za pomocą pasów klinowych zasila obwód
 niskiego napięcia i ładuje akumulatory (48V)

 Przy rozruchu obwod chłodzenia można włączyć ręcznie z pulpitu,
 jeśli tego nie zrobimy, to włączy sie automatycznie na 3 pozycji
 oporowej.

 Sprężarki na lok.EP05 sa zasilane wysokim napięciem(ET21,22)
 więc włączane bez potrzeby włączania (wentylatorow)

 Model bardzo ladny:)
 Jak mi sie trafi Czesio to nagram dzwieki:)
 
 Pozdrawiam

24
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 27 Grudnia 2005, 21:13:58 »
Witam!
 
 W tym rozkładzie jezdzi do samej Wisly i to bez wymiany maszynisty pomocnik wysiada w Katowicach :)))

 Pozdrawiam

25
Bieżące kolejowe / Awaria, pchanie i prędkości.
« dnia: 23 Grudnia 2005, 08:05:40 »
Witam !

  Przypadek opisany przez Andrzeja to jest" popychanie" pociągu
   i tak,dla lokomotywy popychającej, rozkaz szczegolny "S""N"
   polecenie popychania pociagu (od....do....).Prędkośc w przypadku
  a i b to jest  60 km/h.
  InstrukcjaR-1 par.82, par.79 tablica prędkości, wiersz 12

 Pozdrawiam serdecznie i dla wsiech Wesołych Świat !!!!!!
 
 P.S.
 Andrzej dzięki trafiłem bez problemu.[/b]

26
Witam Cie
 tak jest na gruncie a 250 km/h jest dla EZT
Pozdrawiam serdecznie

juz pisze
 
jeśli to jest ostatni samoczynny to może być S4 jesli nie jest to ostatni to S1 ale to może się zmieniac, możesz poprostu coś dogonic :)

27
Witam
 Kolego @jaras odnośnie (w przodzie dwa odstępy wolne) instrukcja
sygnalizacji E1 Zarządzenie Nr 157 Zarządu PKP z dnia 20 lipca 1998r.
w sprawie ustalenia "Instrukcji sygnalizacji na PKP"-E1
rozdzial II par.3 strona 15
Sygnał S3 "Jazda z najwiekszą dozwoloną prędkością,nie wiekszą niż 160km/h-w przodzie dwa odstępy blokowe wolne-a przy następnym semaforze z prędościa nie przekraczającą 100km/h"
nic z kosmosu a co do tego ze na SBL cztero stawnej semafory są w odległości dwa razy krótszej niż w 3 staw..SBL to sie mylisz np:
3staw.SBL droga hamowania to 1200m dla v-120km/h czyli
np: S5 1200m S1
4staw.SBL droga hamowania to 1600m dla v-160km/h czyli jak napisałeś
(dwa razy któtsza) to ma to tak wyglądać?
np: S3 600m S4,S5 600m S1 to kolego wychodzi na to ze pociąg ma taka samą droge hamowania jak przy 120km/h na blokadzie 3 stawnej
Dla maszynisty nie ma znaczenia czy to jest semafor z W1 czy z W18
maszynista widząc S3 musi tak hamowac by następny semafor minać z v nie większą niż 100km/h "E1" i zatrzymać sie przy kolejnym, mowa cały czas o SBL 4 stawnej

P.S
odcinek CMK od Knapówki do Zawiercia jest przystosowany do v=250 km/h

Pozdrawiam

28
Bieżące kolejowe / Rozkłady służbowe
« dnia: 03 Kwietnia 2005, 13:29:04 »
Witam
 Pod koniec tygodnia podeśle skany Warszwa-Poznań-Rzepin
zast. w okolicy czwartku na GG .
Pozdrawiam

29
Forum / Pytanie
« dnia: 25 Marca 2005, 17:30:13 »
Kolego @jaras a co ja pisałem w poprzednich postach na temat sygnału
 wątpliwego? a to ze własnie można po otrzymaniu Sz przejechać taki semafor Ty byłeś innego zdania .

30
Forum / Pytanie
« dnia: 25 Marca 2005, 17:22:54 »
Witam ponownie!
Normalnie nie zrobie tego ciasta przez was a jeszcze dzis czeka mnie 700km nocnej jazdy :)

Po prostu kolega maly napisal temat ze sie nie znasz, i ze nie moze byc sygnalu zastepczego polaczonego z sygnalem watpliwym ( przykladowo zielone+czerwone+biale mig)

@Mateu ja napisałem że wyświetlając w dokumentacji dowolny sygnał zezwalajcący np.S2 z sygnałem zastępczym Sz na jednym semaforze.To są to dwa różne sygnały zezwalające na jazde.A zatem jest to sygnał wątpliwy. Sz juz sie świeci więc by przejechać taki semafor potrzebny jest rozkaz szczególny.Trzeba poprostu pozmieniać opis.

Raz jeszcze wszystkiego dobrego !

Strony: [1] 2