Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Żabek

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14
61
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak poprawić odwrotne kręcenie się kół?
« dnia: 07 Listopada 2008, 10:22:37 »
Metoda pierwsza - zabrać się za model i odwrócić pivota. Jak zrobić w Notatniku - nie mam pojęcia.
Metoda druga - oszukanie exe: Otwierasz plik CHK, znajdujesz wpis dotyczący średnicy i zmieniasz znak. Wygląda to mniej więcej tak:
Wheels: D=-0.92 - trochę głupio i pewnie będą głosy oburzenia, ale działa :P

62
Otwórz plik scenerii, np. w Notatniku. Znajdź miejsce, gdzie pierwszy raz występuje wpis z teksturą bud/domtynk01a.tga i prawie pewne jest, że linijkę czy dwie niżej znajduje się błędny wpis.

63
Ten 172 to aby nie za ciemny jest?

64
Bocznica / Odp: Formularz zgłaszania problemów
« dnia: 23 Października 2008, 16:27:16 »
Ehkm? Nie jestesmy jeszcze jedna osoba :P
Joke był, ale chyba nikt się nie skapnął ;p Sorka :D

65
WWW / Odp: Formularz zgłaszania problemów
« dnia: 23 Października 2008, 15:46:19 »
Przecież wersje oznaczmy jako rozmiar, czyż nie? A co do daty - data czego?
Ehem. A jak ktoś używa exe queda?

66
Symulator / Odp: Wpisy dźwięków do pliku .scn
« dnia: 21 Października 2008, 19:42:58 »
Mariusz, przepraszam, ale musze zadać to pytanie: czytałeś aby mojego posta?

67
Symulator / Odp: Wpisy dźwięków do pliku .scn
« dnia: 21 Października 2008, 11:43:45 »
Przy evencie typu multiple możesz mieć zdefiniowanych max. 8 eventów. Jeśli jest więcej, to część się chyba nie wykona. Z autopsji wiem, że nie wykonają się te pierwsze, czyli dajmy na to masz coś takiego:
event nazwa multiple 0.0 none event1 event2 event3 event4 event5 event6 event7 event8 event9 event10 endeventto wykonaja się eventy od 3 do 10, event1 i event2 niestety nie. Rada jest taka: podzielić taki długi ciąg na dwa, czyli coś takiego:
event nazwa multiple 0.0 none nazwa01 event6 event7 event8 event9 event10 endevent
event nazwa01 multiple 0.0 none event1 event2 event3 event4 event5 endevent

W domu:
Zastanów się, gdzie w Twoim cytowanym kodzie występuje w/w błąd :)

68
Symulator / Odp: Kolejowa Mapa Polski
« dnia: 03 Października 2008, 22:04:05 »
Ja pragnąłbym zauważyć, że nie jest to tylko i wyłącznie PKP...
Znajdują się tam fragmenty byłego PMP-PW! W sumie jest to częsty błąd nawet na mapach papierowych, bo dla niektórych każde tory są takie same ;)

69
Screeny / Odp: SCNv1
« dnia: 26 Września 2008, 22:24:46 »
Ja w kwestii organizacyjnej: umieszczaj skriny oddzielając je spacją, zaoszczędzi to wielu osobom przewijanie kilometrowej wysokości stron. Taczpad czy myszka mają swoją żywotność :)

70
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czemu głównie fikcyjne?
« dnia: 25 Września 2008, 23:02:45 »
Pozwolę sobie się wypowiedzieć. Tworzenie tras realnych jest może nie tyle trudniejsze, co dużo bardziej żmudne niż tworzenie fikcji. W scenerii fikcyjnej nie trzeba ślęczeć nad wykonaniem jednego łuku, żeby był dokładnie taki, jak w rzeczywistości. Nie ma różnicy, czy jest to promień 500 czy 502 metry a w scenerii realnej to jest bardzo ważne.
Dodatkowo, efekty są widoczne po dużo dłuższym czasie. Najczęściej trzeba iść w konkretne miejsca, pospisywać różne rzeczy, zrobić zdjęcia, bo na Geoportalu nie zawsze wszystko widać. No i dochodzi wspominane już tworzenie modeli od podstaw. Czasem też trzeba stworzyć nowy tabor, bo przecież nie puści się EN57 na trasę, gdzie powinien jeździć szynobus bo nie ma tam trakcji elektrycznej.
To wszystko kosztuje bardzo dużo wysiłku i bardzo dużo czasu, na co niewiele osób może sobie pozwolić. Dlatego uważam, że wyrazy szacunku należą się osobom, które swoje scenerie, czy to fikcyjne, czy realne doprowadzili do końca i nie można wybrzydzać!

Pozdro
Damian

71
1, 2 - te tarcze to
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

Oj tam, odrobinę za blisko wyszedł. I oczywiście już ktoś to musiał zauważyć :P Ta głowica jest dość upakowana, rozwinięcie na tory boczne było trudne do zrobienia - zobaczę na to jeszcze.
Cofam liberum veto zatem i poprawiam się, że takie rzeczy to tylko w tramwajach i Bielsku :P

72

1, 2 - te tarcze to aby na pewno w dobrą stronę patrzą? Jakoś tak dziwnie...
3 - ta Tm to chyba jednak troche za daleko od toru...
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

73
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 10 Września 2008, 20:42:26 »
PEKAP, to aby na pewno skrin z MaSzyny jest :> ??

74
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« dnia: 08 Września 2008, 10:01:49 »
To, co pisał Żabek chyba odnosi się do 3d studio max 9, a ja mam 7. Próbowałem zrobić tak jak on pisze, ale u mnie jest coś innego
Odnosi się do wersji 8 programu, ale pisałem z pamięci. W siódemce jest chyba tak samo (chyba nawet od czwórki jest tak), tylko może się troszkę różnić nazwą.

75
Symulator / Odp: Ortofotomapa z geoserwer.pl jako teren
« dnia: 07 Września 2008, 22:04:20 »
Google Maps nie analizowałem, ale tam też raczej większe miasta.
Google Maps odpada w zupełności. Zdjęcia np. Katowic robione są chyba późną jesienią o zachodzie słońca i są całe w odcieniach pomarańczu.

76
Uruchamianie Symulatora / Odp: TEM2 jakiś błąd
« dnia: 06 Września 2008, 11:50:59 »
Potrzebne Ci exe z dizelpacka.

77
Trasy / Odp: Symek wyłącza się przy wychodzeniu z kabiny w Zwierzyńcu
« dnia: 02 Września 2008, 16:48:45 »
A może trzeba skonfigurować sterowniki do karty w odpowiednim programe narzędziowym? Filtrowanie anizotropowe, filtr antyaliasingowy i takie sprawy...

78
Publikacje / Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« dnia: 01 Września 2008, 11:36:13 »
Jak dla mnie teraz kolor jest ok.

79
Publikacje / Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« dnia: 31 Sierpnia 2008, 19:35:44 »
Wracając do tekstury to jest ona za jasna i widać zbyt duży kontrast pomiedzy jakby przykurzonym pudlem i czarnymi wózkami...

80
Publikacje / Odp: EL2 v.2008
« dnia: 31 Sierpnia 2008, 09:39:21 »
Porzućcie temat sensu istnienia bocznej sieci trakcyjnej, proszę.
Patrykos - schemat KWK Ziemowit i innych z Twoich okolic to by się kiedyś mógł przydać. Jeśli masz czas to zacznij coś działać w tym kierunku, bo jak ją zamkną jak wszystkie (prawie) kopalnie u mnie to będzie problem :|

81
Trasy / Odp: Problem z trasą Drawinowo
« dnia: 29 Sierpnia 2008, 18:05:03 »
Czytam post Żabki
"Czytam post Żabka" Gwoli ścisłości

82
Pomoc w tworzeniu / Odp: Program do tworzenia tras
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 21:14:36 »
Wyświetlają się tylko jekieś trzy czarne prostokąty.
Widzę cztery :]
A tak serio to nie grzebałeś gdzieś, gdzie nie powinieneś?

83
jako pierwszy dostaniesz wersję testową
I niech nam żyje grupa Betatesterzy!

Wydzielam.
REWIZOR

84
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 20:05:05 »
Ja Was ludzie na prawdę nie rozumiem. Większość jest głucha na jakiekolwiek prośby twórców czy to tras czy taboru do Symka. Trzeba dokonywać cudów, żeby stworzyc model czy scenerię. Ale jak już przyjdzie co do czego, to nagle znajduje sie multum osób do krytykowania. A to że krzywo, a to że znowu za prosto i za idealnie, a to że wyskoczył przed szereg i sam stworzył jakiś dodatek. Tutaj kłócicie się o 50 metrów. Dotąd nie było wcale i było okej, a teraz jak Pixel poświęcił, jak sądzę dość sporo czasu na wstawienie SHP to zalała go fala krytyki. Jeszcze trochę i zacznę się zastanawiać co ja robię w takim gronie.
Pixel - nie widziałem tego, co zrobiłeś ale mimo to dziękuję Ci za to, że zrobiłeś coś dla Symulatora. Bo właśnie o to tu chodzi. :)
Pozdro
Żabek

85
Bocznica / Wydzielone z : Rotfl!
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 12:56:45 »
Ukrotniłeś siódemkę z Pullmanem? :]
pusch&pull
Zawsze chciałem to zrobić :P

86
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 11:04:53 »
Skrypty nie akceptują dwóch plików tekstury na jednym obiekcie. Jeden obiekt - jeden plik. Zobacz sobie jak są tworzone np. tekstury pojazdów - w jednej bmp jest bok, przód, tył i wiele innych rzeczy.
Teksturuje sie to tak:
1. Wstawiasz np. boxa, robisz mu ckonvetr to -> Editable mesh;
2. Klikasz Modifiers -> UVW Maps, z prawego panelu wybierasz Box (domyślnie jest Plane);
3. Wciskasz M, otwiera się okienko z wyborem tekstury, zakładam, że wiesz co tam zrobić;
4. Znowu Modifiers -> Unwrap UVW, wciskasz 3 na klawiaturze nad literami (nie na numerycznej z prawej, to jest inne 3:) )
5. Klikasz ścianę, którą chcesz mapować, powinna być czerwona z zielonymi krawędziami;
6. Klikasz Edit na prawym panelu, otwiera się okno z biało-czarną szachownicą, na górze jest rozwijalna lista, powinna tam byc nazwa Twojej tekstury, wybierasz i szachownica zamienia się na teksturę;
7. Dopasowujesz sobie twoją ścianę (w tym oknie to to czerwone w kratkę) przesuwając, skalując, obracając tak, żeby pokryło się z żądanym obrazkiem;
8. Powtarzasz punkty 5 i 7 dla pozostałych ścian i masz pomapowane tak, jak chcesz, bez błędów przy eksporcie :)

Pozdro
Żabek

PS. Proszę mi nie pisać, że coś się inaczej nazywa, bo może - pisałem z pamięci :]
Proszę też nie mówić, że ten sposób jest zły, bo wtedy uznam że np. 443V jest źle pomapowany, czego o nim powiedzieć nie można :]

87
Trasy / Odp: Problem z trasą Drawinowo
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 09:35:03 »
Prawdopodobnie brakuje Ci tekstury podsypki torowiska. Sprawdź sobie czy masz komplet plików za pomocą loadera @Ra - do wyszukania na Forum.

Pozdrawiam

88
A zrobiles tak, jak pisalem, z komentowaniem w pliku scn? Moze to przypadek ze po zmianie systemu sie tak stalo...
OIDP to 3ds sie pyta, jesli jednostki w pliku *.max sa inne niz ustawione w programie, wiec raczej nie ma takiej mozliwosci, zeby czesc rzeczy byla w np. metrach a inna w calach. Plik musi chyba miec jeden uklad jednostek miar.

89
Też miałem taki problem swego czasu. Jedna górka lądowała w zupełnie innym miejscu niż było to zamierzone. Powodem był błąd w include jakiegos semafora czy drzewa. Sprobuj zaremowac wszystkie include semaforow, drzew itp (jesli sa w osobnych plikach to caly include pliku) i wtedy zobacz co sie stanie i czy przesuniecia beda takie same. Ewentualnie zajrzyj do pliku tekstowego i zobacz czy tam trakcja jest nad torem (po wspolrzednych)
Pozdro

90
Pomoc w tworzeniu / Odp: Optymalizacja modeli taboru
« dnia: 19 Sierpnia 2008, 15:57:06 »
Gdzieś widziałem już takie próby. To było przy okazji oświetlenia scenerii w nocy - wraz ze zmniejszeniem odległości zwiększała się jasność tekstury. Wyglądało to całkiem obiecująco :)
Nie wiem tylko, jak takie coś wygląda od kuchni - model ma wtedy wiecej poly i mimo, że nie renderowane gdzieś sobie siedzą i potencjalnie mogą wpływać na FPS. Ale to temat do zbadania :)

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14