Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Niebugoclaw

Strony: [1]
1
Ponieważ w symulatorze nie przewidujemy usterek silnika spalinowego, ograniczę się jeszcze do paru zależności:
- przekaźnik temperatur PT rozłączy nam jazdę w przypadku, gdy temperatura oleju wzrośnie do 90 stopni, lub temperatura wody do 85 stopni.
- termostat wody Tc steruje sprzęgłem wentylatora w zakresie 70-80 stopni.
- ręcznie możemy załączyć wentylator z pulpitu przy każdej temperaturze, ale jeżeli jest już uruchomiony, to załączenie go z pulpitu spowoduje jego wyłączenie.

2
Odniosę sięz odpowiedziami do SM42:
1/ jaki jest 'normalny' poziom cisnienia oleju w czasie pracy silnika?
Prawidłowo na biegu jałowym 0,4-0,5MPa. Na obrotach znamionowych rośnie nawet do 0.6MPa.
2/ jaki jest poziom cisnienia 'nabijany' przez pompe w przypadku gdy silnik nie jest uruchomiony?
W zależności od temperatury oleju przy 20 st C i poniżej ciśnienie może wzrosnąć do 0,5MPa, przy ciepłym silniku osiąga minimalne 0,15MPa.
3/ jaka jest predkosc zmiany cisnienia, tak w gore jak i w dol? Na wspomnianych filmach w przypadku SM42 wyglada to na ok. 0.05 / sekunde (wartosc 0.25 osiagana jest w 5 sekund od zera, 0.5 w ~10 sekund)
Mniej więcej.
4/ jak wyglada kwestia zaleznosci miedzy cisnieniem oleju i zalaczaniem silnika, tzn czy jest jakis okreslony poziom cisnienia oleju ponizej ktorego silnik sie nie uruchomi, albo cos w ten desen?
Książkowo przekaźnik ciśnienia oleju zwiera się przy 0,15MPa. Dodatkowo rozruch silnika spalinowego jest uzależniony od temperatury oleju (min. 25 stopni - wtedy woda ma temperaturę ok. 35 stopni).

3
Bieżące kolejowe / Odp: Czas jazdy skrócony?
« dnia: 12 Lipca 2017, 22:32:12 »
Rozkłady jazdy tworzone są w taki sposób, aby dać maszyniście mały zapas. Stosując "normalną" jazdę, tzn. niezbyt szybkie rozruchy i hamowanie z wykorzystaniem pełnej drogi hamowania powinniśmy mieścić się w standardowym czasie jazdy. W przypadku opóźnienia lub na żądanie dyżurnego ruchu stosujemy skrócony czas jazdy, czyli jazda "pod kreskę", stosujemy dynamiczny rozruch i hamujemy np. z połowy drogi hamowania (jeżeli nie stwarza to zagrożenia przejechania semafora lub wskaźnika) używając większego ciśnienia w cylindrach hamulcowych.

4
Tabor kolejowy / Odp: Radiotelefon RADMOR i procedura radiostop
« dnia: 01 Maja 2017, 18:22:36 »
3 tony nasłuchu odpowiadają trzem przyciskom wywoływania selektywnego (ZEW1-3). Drzewiej działało to w ten sposób, iż mikrofon odkładano do kosza siatką do wewnątrz, co powodowało wyciszenie głośnika. Żeby np. dyżurny ruchu mógł nawiązać kontakt z maszynistą, przed rozpoczęciem wywoływania naciskał odpowiedni przycisk selektywny, co powodowało wyłączenie wyciszenia głośnika w każdym radiotelefonie operującym na danym ustawieniu nasłuchu. I tak: na tonie 1 nasłuchu pierwotnie operowali maszyniści pociągów nieparzystych, na tonie 2 pociągi parzyste, a na tonie 3 dyżurni ruchu. W późniejszym okresie zrezygnowano z podziału na pociągi parzyste i nieparzyste i ton 1 obowiązywał wszystkie pociągi. Przykładowo, dyżurny ruchu chcąc wywołać maszynistę pociągu nieparzystego naciskał pierwszy przycisk wywoływania selektywnego i rozpoczynał rozmowę, co powodowało odblokowanie się dźwięku we wszystkich radiotelefonach nastawionych na ton 1. Maszynista chcąc wywołać dyżurnego ruchu naciskał trzeci przycisk wywoływania. Obecnie odeszło się od tego systemu, dlatego ważnym jest, aby mikrofon odkładać do kosza siatką do przodu, by nie wyciszyć głośnika. Natomiast przyciski wywoływania selektywnego obecnie służą raczej do budzenia maszynistów i wnerwiania dyżurnych, gdy mijamy tarczę ostrzegawczą wskazującą sygnał Os1 ;) Przyciski wywoływania selektywnego mają jeszcze jedną oczywistą funkcję - testowania radiostopu na kanale 10 (na kolibrach kanał 0). W zależności od odbiornika, załączenie radiostopu możemy uzyskać różnymi kombinacjami tonów. Dla przykładu w Szczecinie wystarczy nacisnąć ZEW 3.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 13 Marca 2017, 11:36:20 »
Bedziesz myslal nad przejsciem do prywaciarza ?
Prywaciarz prywaciarzowi nie równy. U jednego zarobisz więcej, u drugiego możesz być stratny. Nie mniej jednak, jeśli ktoś ceni sobie stałą pracę, ze stałymi godzinami i gwarancją, że codziennie będzie w domu to Cargo lub spółki pasażerskie są dobrą opcją - przynajmniej na początek. Praca maszynisty niestety jest sezonowa. Raz u jednego przewoźnika jest robota, u drugiego tym czasem zastój. Miną dwa lata i sytuacja się odwraca. Nie zawsze będziesz miał pracę u jednego przewoźnika w swoim regionie, ale zawsze wtedy możesz przenieść się do innego bo maszynistów potrzeba w każdej spółce.

6
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 13 Lutego 2017, 12:25:47 »
Zawsze łączymy pałąkiem od lokomotywy. Nawet, gdy sprzęgamy dwa loki to pałąk idzie od pierwszego. Taka niepisana zasada.

7
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch tyrystorowy
« dnia: 31 Sierpnia 2012, 22:03:48 »
a  np skoda 163 głosem przypomina zwarcie. Czemu tak jest ????
Jak to mawiał mój nauczyciel: "Jakby Ci przyłożyli 3kV to też byś buczał ;).

Strony: [1]