Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paul

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17
91
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator nastawni
« dnia: 03 Listopada 2010, 23:29:53 »
http://www.azd.cz/produkty/systemy-pro-kolejovou-dopravu/produkty/stanicni-zabezpecovaci-zarizeni/esa-11-elektronicke-stanicni-zabezpecovaci-zarizeni/

Urządzenia komputerowe ESA 11. Program prosto od producenta systemu - wiernie odwzorowuje jego działanie i obsługę, niewykluczone że to kawałek autentycznego systemu wyposażony w odpowiednie emulatory brakujących urządzeń. Nie ma tu zabawy w rozkład jazdy, to raczej program demonstracyjny i szkoleniowy. Urządzenia dość podobne do naszych. Polskie systemy (OSA-H, MOR) również posiadają wersje szkoleniowe, jednak u nas jest to pilnie strzeżona tajemnica przedsiębiorcy.

Dokładniejszy opis systemu:
http://spz.logout.cz/zabezpec/esa_11.html

Opis warstwy operatorskiej - w tym legenda symboli:
http://spz.logout.cz/zabezpec/ztp-jop.html

Nie znalazłem niestety dokładnej instrukcji obsługi, podstawowych funkcji można się domyślić: przestawienie zwrotnicy - polecenie S+/S- z menu, nastawienie przebiegu pociągowego - wybranie kolejno semafora i toru docelowego lewym klawiszem myszy, nastawienie przebiegu manewrowego - wybranie semafora/Tm i toru docelowego poprzez kliknięcie rolką. Polecenia z menu na niebieskim tle to polecenia specjalne, dodane na potrzeby symulacji - np. OBSAD - symulacja zajętości toru (zajętość będzie się przesuwała sama po ustawieniu przebiegu).

92
Czechowice Dziedzice- rafineria.

Z tego co mi wiadomo już nie rafineria. Została produkcja jakichś komponentów i magazynowanie/dystrybucja. Ale bocznica jest spora i ruch jest duży. Sięga aż do p.o. Czechowice Dziedzice Przystanek (który, co ciekawe, przed wojną nazywał się "Vacuum Oil") i biegnie kawałek równolegle do torów szlakowych, jednak nie ma z nimi połączenia.

W odwrotnym kierunku odgałęzia się bocznica do KWK Silesia, ale nie wiem czy jeszcze prowadzi się tam wydobycie - podobno ruch tam ostatnio jest szczątkowy. Po drodze odgałęzia się kilka mniejszych bocznic, w większości nieużywanych.

Pewnie, że się prowadzi :) Ruch ostatnio rzeczywiście marny.
Profeta

93
W sumie, w tej sytuacji najlepszym wyjściem byłoby zwieranie toków szynowych IT miedzy semaforem wjazdowym z toru zamkniętego, a pierwszym rozjazdem.

Komu by się chciało cudować w ten sposób...

Takie rozwiązanie uniemożliwiło by podanie wyjazdu na tor zamknięty. Bo nie zawsze można założyć kapturek na przycisk, lub karteczkę/tabliczkę na tor (na pulpicie).

Kapturek nie zawsze, ale tabliczkę - jaki problem?

94
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zwrotnice, rozjazdy i .... scenerie
« dnia: 15 Września 2010, 00:55:50 »
No i niestety przez to zaokrąglenie wszystko się sypie - w razie potrzeby wstawienia rozjazdu o innym promieniu lub np. rozjazdu krzyżowego, znormalizowane wymiary nie pasują i trzeba stosować specjalne. Wypadało by jeszcze zaznaczyć skąd te znormalizowane wymiary się biorą - na PKP zasadniczo stosowane są rozjazdy o skosie 1:9 (czyli przejście między torami o rozstawie 5m będzie miało pomiędzy środkami geometrycznymi rozjazdów 9*5m, licząc równolegle do tych torów; środek geometryczny rozjazdu to przecięcie stycznych do początków łuku rozjazdu). Przy czym rozjazdy 190 1:9 (L=27.138m) nie są pełnymi łukami - od strony łuku mają krótką wstawkę prostą.

Pozdrawiam, Paweł

95
Inne niekolejowe / Budownictwo przemysłowe
« dnia: 16 Kwietnia 2010, 13:42:37 »
Witam

Poszukuję rzeczy takich jak opisy, zdjęcia, filmy, rysunki techniczne aparatury i urządzeń, plany, przekroje zakładów przemysłowych, kopalni itp. W Internecie można znaleźć conieco o EL i EC, trochę ciekawych informacji można znaleźć tutaj: http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/doccontent?id=1012&from=FBC (elektrownie, cementownie, przemysł miedziowy). Na temat innych gałęzi przemysłu udało mi się znaleźć jedynie proste opisy i schematy blokowe.

Pozdrawiam

96
Trasy / Odp: Semafor z otworem?
« dnia: 30 Stycznia 2010, 01:26:00 »
@adsim: Lepszy betonowy niż nic.

Chyba już lepiej wstawić białą teksturę z painta ;)

97
Bieżące kolejowe / Odp: Nazwy wagonów
« dnia: 28 Stycznia 2010, 18:17:49 »
Łatwiej przecież jest powiedzieć Falns
Jeszcze łatwiej Talbot.

Są jeszcze Falsy, też talboty. I pewnie znajdą się jakieś jeszcze. Chociaż i tak seria literowa nie określa dokładnie typu wagonu, tylko jego ogólne cechy.

98
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator nastawni
« dnia: 20 Stycznia 2010, 20:51:51 »
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/isdr2.rar Pod starym linkiem jest wersja testowa - działa tylko ułamek programu.

To w sumie też jest wersja testowa ;) Tylko trochę mi się przeciąga ;)

99
Inne niekolejowe / Odp: Strona Internetowa
« dnia: 30 Listopada 2009, 21:08:28 »
Nie prościej postawić stronę w PHP Fusion ? Wystarczy zainstalować zgodnie z instrukcją i w łatwy sposób można ją modyfikować bez żmudnego grzebania się w kodzie :)

Prościej... I potem mamy masę stron na których jest forum z 20 działami i 1 użytkownikiem oraz galeria z 50 kategoriami i 3 zdjęciami (i "zaloguj się aby dodać komentarz"). Ewentualnie artykuł z przezwiskami lokomotyw ;)

100
Bieżące kolejowe / Ergonomia pracy maszynisty
« dnia: 17 Listopada 2009, 17:52:27 »
Witam

Poszukuję materiałów na temat ergonomi pracy maszynisty - może ma ktoś coś ciekawego, albo zna namiary na artykuły, książki?

Pozdrawiam

101
Co do powtarzacza - zauważcie że przy wyświetlaniu sygnałów składających się z większej ilości świateł między tymi światłami prawie zawsze są ciemne komory - po to żeby światła nie zlewały się, gdy są obserwowane z daleka. W powtarzaczach się tego raczej nie stosuje, bo generalnie patrzy się na nie z bliska - może tu wyjątkowo to zastosowano (dodatkowa, ślepa komora).

102
No tak, zgadza się... czyli z zależności wynika że podanie Sz spowoduje włączenie tarczy na sygnał Os1

Nie... Nie ma żadnych zależności z Sz. Pisałem o podaniu sygnału zezwalającego na kształtowym A (Sr2/Sr3).

Z ciekawości zrobiłem przez kilka dni test niczego nieświadomych maszynistów. Na ponad 20 "przepytanych" osób tylko jedna odpowiedziała tak, jak @Paul.
Co niektórzy byli gotowi nawet kłaść na tory .......(tutaj dopiszcie sobie najodpowiedniejszą część ciała :)) ) broniąc swoich racji.

Hmm, ciekawe. Ja się na tory nie położę bo w moich stronach opisana sytuacja za bardzo nie występuje :)) Chociaż wygaszoną To przy wjazdowym widywałem. I jak dla mnie z punktu widzenia bezpieczeństwa to oczywiste rozwiązanie - jeżeli semafor jest nieoświetlony, to w nocy z Sr1 zrobiło by się S5 (oczywiście cały czas mowa o To świetlnej). Inna sprawa kiedy To była by np. 300 m za wjazdowym (też się zdarza, ale to raczej bardzo rzadko - na długaśnych stacjach).

Pozdr

103
Tak, ale kolega napisał w pytaniu jaki sygnał wyświetla tarcza dla semafora wyjazdowego, jeżeli na wjazdowym jest Sz :) Więc jeżeli na wyjazdowym np Sr2, to wiadomo, że tarcza pokaże Os2

Z pytania wynika że ToB stoi przy wjazdowym A - więc jeżeli na A nie ma sygnału zezwalającego, tarcza będzie ciemna. Z chwilą podania A tarcza zaświeci się zależnie od wskazania B.

Pozdr

104
Bocznica / Odp: poszukuje chętnych do zrobienia realistycznej trasy WKD
« dnia: 10 Września 2009, 12:13:07 »
Nie wiem jak zaawansowany jest w tym momencie edytor @Ra. Ale wbrew pozorom można zrobić trasę nie używając 3DSów, JETów itp.

a co do modeli rzeczywiście są dwa z nich ale nie ma EN95 a bardzo by się przydało.

Najpierw zrób trasę, później się będziesz martwił o tabor...

105
Bieżące Symulatorowe / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 31 Sierpnia 2009, 18:51:00 »
Ja na odjazd podaje zawsze dlugosc kladu, ilosc osi, netto i brutto skladu, i maszyne.

Takie dane o składzie sie zgłasza jakiemuś dyspozytorowi trakcji, czy przewozów towarowych Cargo?

Jeżeli macie zamiar mówić jednym ciągiem, to proszę sekundę przerwy, gdy to ja was będę obsługiwał. Wygodniej się to zapisuje ;-)

Rozkazy dyktuje się raczej skrótowo, nie słowo w słowo, tylko np. data "dzisiejsza" ;)

106
Bieżące Symulatorowe / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 31 Sierpnia 2009, 15:32:29 »
http://wyslijto.pl/plik/o5npoy19r6

Tutaj możecie sobie posłuchać, jak wygląda dyktowanie rozkazów, i kawałek reszty sesji na TS.

Parę uwag :) W Markowie Dolnym "B" to wjazdowy z Klonowa przy torze prawym, chyba że ja mam jakąś inną wersję. Z tego co mi wiadomo kilometraż rośnie od Krzyżowej w stronę Klonowa (przynajmniej w tą stronę rośnie numeracja semaforów SBL), więc pociągi jadące w przeciwnym kierunku powinny mieć numery parzyste. Swój numer rozkazu podaje także maszynista.

107
Wiem że są też takie ruchy ale mi chodzi o ten.

Zrobisz to kombinacją dwóch takich ruchów jakie są opisane na stronie podanej przez @Patrykosa. Nie pamiętam dokładnie jak, trochę pomyśl i pobaw się kostką to do tego dojdziesz.

edit
Ustawiasz kostkę tym żółtym kantem do siebie, "sekwencja 1" z tej strony, obracasz kostkę o 180 stopni, lustrzane odbicie "sekwencji 1". Może da się prościej.

108
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odległośc i czas pomiędzy stacjami
« dnia: 27 Sierpnia 2009, 18:27:49 »
Możesz powiedzieć  jak tego dokonać? Z kąd wziąść  tą trasę?

To nie jest trasa. To były by kreski na mapie przekonwertowane na tory. Bez terenu i otoczenia. Realistycznie wyjdą najwyżej odcinki jednotorowe, resztę i zapewne większość łuków trzeba wstawić ręcznie od zera.

109
Bocznica / Wydzielone z: Najlepsze screeny
« dnia: 27 Sierpnia 2009, 16:32:12 »
Bo to screeny z reala są.

110
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odległośc i czas pomiędzy stacjami
« dnia: 27 Sierpnia 2009, 00:20:05 »
Proponuję zrobić taurusa IC. EP09 idealnie się nada. Wystarczy zmienić nazwę i trochę przerobić żeby miała realne Vmax.

111
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 26 Sierpnia 2009, 14:54:54 »
Blokady samoczynne zawsze są na S2.

Chyba w jakichś MSTSach.

W tym przypadku chyba jeszcze powinno być czerwone, ponieważ SMrodek przejechał.

Przecież jest na tym samym odstępie.

Jeżeli jest zagrożenie na szlaku nie wynikające z kwestii czysto kolejowych, samoczynną blokadę można "wyłączyć" i postawić S1.

Tzw. "zastopowanie" toru, blokada czasem jest wyposażona w taką funkcję, ale powoduje tylko uniemożliwienie wyprawienia pociągu na tor, a nie wyświetlenie S1 na semaforach odstępowych (chyba że w jakichś prototypowych, praktycznie niespotykanych typach SBL, np. FELB). A wyłączenie to całkiem co innego, możliwe jest to tylko gdy wszystkie odstępy są wolne, po wyłączeniu semafory gasną i można blokadę włączyć w przeciwnym kierunku.

112
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne pociągi to sam strach?
« dnia: 22 Sierpnia 2009, 14:00:17 »
Wtedy rowery jada na koniec pociągu.

To na podstawie jakichś przepisów? Dziękuję biegać z bagażem tam i spowrotem np. 3 razy na trasie Kraków Główny - Zakopane. Mi się też zdarzyło nieraz jechać z rowerem w przedziale służbowym, ale nikt mnie nie wypraszał, najwyżej proszono o zajęcie miejsca po drugiej stronie przedsionka bo było za mało miejsc siedzących (rower został).

Albo inna, podobna sytuacja. Wsiadam z rowerem do ED72 - z przodu służbowy, z tyłu 1 klasa. Gdzie mam się zapakować?

113
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne pociągi to sam strach?
« dnia: 22 Sierpnia 2009, 12:31:07 »
Tyle że z tego co mi wiadomo zamykanie drzwi kwadratem jest właściwie niedozwolone - jak na to patrzy drużyna konduktorska?

Odnośnie przedziału służbowego. W EZT jest to pierwszy przedział dla podróżnych z większym bagażem od czoła - a co w przypadku gdy ostatni przedział jest np. zawalony rowerami i pociąg zmienia czoło?

114
Symulator / Odp: Ludzie w symulatorze
« dnia: 20 Sierpnia 2009, 13:42:24 »
Jak to uzależnisz od położenia drzwi?

115
Symulator / Odp: Ludzie w symulatorze
« dnia: 19 Sierpnia 2009, 12:15:30 »
No właśnie, ale może by sobie narazie na własny użytek chociaż tych ludzi z ATS-u puścić do symka i zobaczyć jak to będzie wyglądać.

Puść żywych ludzi do symka, będą najlepiej wyglądać i chodzić :P W ATS ludzie są po prostu zaimplementowani w exe, bez żadnego bawienia się w "niewidzialne tory". ATS to nie eu07.exe ze scenerią tramwajową i tramwajem zamiast EU07, tylko program mocno przerobiony pod tramwajowe potrzeby. Widzę że mimo ogromnych ograniczeń "oprogramowania" scenerii (eventy) wszyscy próbują robić cuda na patyku - może i dobrze, ale zaczyna to wyglądać komicznie i raczej zbyt wydajne nie jest :)

Może tak: 3/4 ludzi zostawić w spokoju żeby sobie stali, a resztę puścić po peronie tak żeby sobie chodziła tam i spowrotem (tak jak SOK w Wielkim Kacu).

116
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Syczenie (Czy da rade)
« dnia: 18 Sierpnia 2009, 21:55:30 »
Cytuj
POBIERANIE GO ZABRONIONE

Jeszcze dopisz OGLĄDANIE ZABRONIONE. Bo żeby obejrzeć film to trzeba go najpierw zbuforować - czyli pobrać :]

117
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jaka kolejność pracy?
« dnia: 18 Sierpnia 2009, 21:49:51 »
Najpierw powinieneś zrobić tzw. ziemię, później tory,

Raczej na odwrót, jak chcesz zrobić np. nasyp który ma idealnie pasować do łuku na pochyleniu, jeżeli nie masz żadnej linii wyznaczającej oś toru?

118
Bieżące kolejowe / Odp: ED72-002 w malowaniu InterREGIO !?
« dnia: 07 Sierpnia 2009, 12:39:43 »
Zrobiłem sobie taką marną teksturkę, jak by to ED, wyglądało w symku...

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale reszta drzwi też jest czerwona :]

119
Bieżące kolejowe / Odp: Stonka w Hollywood.
« dnia: 04 Sierpnia 2009, 12:02:46 »
'Zabij mnie glino' -
taki fragmencik.

Co to za posterunek?

120
Bieżące kolejowe / Odp: Orient Express
« dnia: 10 Lipca 2009, 21:03:59 »
W tamtym roku to przynajmniej jamnik jechał...

Eee, w tym pociągu skład jest najbardziej interesujący, a nie czy jamnik jedzie czy nie jamnik. Najlepiej gagarin z listwami :P

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17