91
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator nastawni
« dnia: 03 Listopada 2010, 23:29:53 »
http://www.azd.cz/produkty/systemy-pro-kolejovou-dopravu/produkty/stanicni-zabezpecovaci-zarizeni/esa-11-elektronicke-stanicni-zabezpecovaci-zarizeni/
Urządzenia komputerowe ESA 11. Program prosto od producenta systemu - wiernie odwzorowuje jego działanie i obsługę, niewykluczone że to kawałek autentycznego systemu wyposażony w odpowiednie emulatory brakujących urządzeń. Nie ma tu zabawy w rozkład jazdy, to raczej program demonstracyjny i szkoleniowy. Urządzenia dość podobne do naszych. Polskie systemy (OSA-H, MOR) również posiadają wersje szkoleniowe, jednak u nas jest to pilnie strzeżona tajemnica przedsiębiorcy.
Dokładniejszy opis systemu:
http://spz.logout.cz/zabezpec/esa_11.html
Opis warstwy operatorskiej - w tym legenda symboli:
http://spz.logout.cz/zabezpec/ztp-jop.html
Nie znalazłem niestety dokładnej instrukcji obsługi, podstawowych funkcji można się domyślić: przestawienie zwrotnicy - polecenie S+/S- z menu, nastawienie przebiegu pociągowego - wybranie kolejno semafora i toru docelowego lewym klawiszem myszy, nastawienie przebiegu manewrowego - wybranie semafora/Tm i toru docelowego poprzez kliknięcie rolką. Polecenia z menu na niebieskim tle to polecenia specjalne, dodane na potrzeby symulacji - np. OBSAD - symulacja zajętości toru (zajętość będzie się przesuwała sama po ustawieniu przebiegu).
Urządzenia komputerowe ESA 11. Program prosto od producenta systemu - wiernie odwzorowuje jego działanie i obsługę, niewykluczone że to kawałek autentycznego systemu wyposażony w odpowiednie emulatory brakujących urządzeń. Nie ma tu zabawy w rozkład jazdy, to raczej program demonstracyjny i szkoleniowy. Urządzenia dość podobne do naszych. Polskie systemy (OSA-H, MOR) również posiadają wersje szkoleniowe, jednak u nas jest to pilnie strzeżona tajemnica przedsiębiorcy.
Dokładniejszy opis systemu:
http://spz.logout.cz/zabezpec/esa_11.html
Opis warstwy operatorskiej - w tym legenda symboli:
http://spz.logout.cz/zabezpec/ztp-jop.html
Nie znalazłem niestety dokładnej instrukcji obsługi, podstawowych funkcji można się domyślić: przestawienie zwrotnicy - polecenie S+/S- z menu, nastawienie przebiegu pociągowego - wybranie kolejno semafora i toru docelowego lewym klawiszem myszy, nastawienie przebiegu manewrowego - wybranie semafora/Tm i toru docelowego poprzez kliknięcie rolką. Polecenia z menu na niebieskim tle to polecenia specjalne, dodane na potrzeby symulacji - np. OBSAD - symulacja zajętości toru (zajętość będzie się przesuwała sama po ustawieniu przebiegu).