Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paul

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17
421
Bieżące kolejowe / Et 22-315
« dnia: 25 Maja 2004, 15:16:21 »
Cytat: "ADtranz"
Wszystkim działa ten link?


Chyba już nie działa;)

Mi się ten byk nie podoba, gdyby ktoś przymontował te światła poziomo a nie pionowo to było by nawet nieźle...

422
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 22 Maja 2004, 16:05:22 »
ROTFL!
No teraz już rozumiem czemu ich nie ma:))

423
Na warsztacie / SM03
« dnia: 16 Maja 2004, 09:48:59 »
Przy tylko jednym SM03 chyba nie powinno.

424
Pomoc doraźna / Czy można zmienić kamere ?
« dnia: 14 Maja 2004, 19:12:17 »
Cytat: "piotrek"
A czy można zrobić zęby w trybie DEBUGMODE


O jakie zęby temu człowiekowi chodzi...
:)

A tak na serio to sie nie da.

425
Tabor kolejowy / SU42
« dnia: 13 Maja 2004, 15:32:03 »
Cytat: "Piter"
co za problem manewrowac claytonem


Cóż, niby sie da, ale to strasznie nienaturalnie wygląda, a w końcu to jest SYMULATOR. No chyba że widziałeś kiedyś SN61 manewrującego ze składem Eaosów? :)

426
Na warsztacie / Nowa wersja loadera START.EXE
« dnia: 12 Maja 2004, 09:04:26 »
Co do loadera - mam pewną propozycję, która jest chyba dość prosta do zrealizowania, a na pewno by uszczęśliwiła wszystkich. A mianowicie:

W sceneriach w miejscach definicji atmosfery i światła powstawiać np. "include atmo.scm end", a w loaderze dodać opcję do wyboru, która by modyfikowała ten plik przed odpaleniem symka, wklejając do niego "dzień" lub "noc", ew. "mglisty poranek", "szaro buro i ponuro" czy "klimatyczny wieczór";)

427
Pomoc w tworzeniu / Re: Trasa z trawką !!!
« dnia: 07 Maja 2004, 19:00:17 »
Cytat: "piotrek"
Dodałem trawke - nie dziala, poniewaz wywala "Player Train does not exist"


Niemożliwe. Trawa na 100% nie jest przyczyną takiego błędu - zachodzi on wtedy, kiedy symulator chce zainicjować do jazdy pojazd, który nie jest zdefiniowany w scenerii.

428
Publikacje / Coś dla trasopisarzy:>
« dnia: 06 Maja 2004, 17:28:36 »
Cytat: "Pit"
jak sie ja wstawia do maxa ?


Z tym właśnie jest mały problem - otóż kiedy chce ją zincludować podczas robienia zwotnicy (Ctrl. Include File/Include Texture) to nic sie nie dzieje. Ja ją dodałem jako Passive Inc, i wtedy (P1) texture musi być zgodne z nazwą danej zwrotnicy a optional (P6) to musi być nazwa tekstury, czyli zwrotY34R300pods.tex. Potem tylko trzeba wykonać odpowiednie translacje i działa.

429
Poszukuję, chcę zrobić / Pabianice
« dnia: 06 Maja 2004, 14:30:42 »
Zrub, przyda się. Na pewno wszyscy sie ucieszą:)

430
Publikacje / Coś dla trasopisarzy:>
« dnia: 05 Maja 2004, 22:39:17 »
Po ciężkich mękach udało mi się wreszcie tą zwrotnicę zrobić:)

http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY01.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY02.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY03.jpg

http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY34R300.rar

Paczuszka zawiera oprucz podsypki zmodyfikowaną latarnię (sygnały W2 i Wz4) oraz eventy. Mam tylko mały kłopot: inc nie chce się dołączać do zwrotnicy kiedy ją tworze (podaje oczywiście ścieżke dostępu do inca i tekstury). Trzeba więc dodać go jako osobny passive inc (wtedy p1=nazwa zwrotnicy, p6=tekstura no i trzeba odpowiednio przesunąć i obrócić) i działa poprawnie.

431
Pomoc w tworzeniu / Trawa:)
« dnia: 05 Maja 2004, 22:19:51 »
Cytat: "Sm42"
Wszzystko działa już tak jak powinno.Mam tylko jeden problem:gdy oteksturuje trawką spory kawałek terenu, to w symku zamiast zieleninki jest kolor biały, mleczny.Oto link jak to wygląda:
http://www.lukasz.strony.pl/ojej.jpg
Wiecie jak na to zaradzić?


Raz miałem podobny problem, i rozwiązanie było takie: kiedy jest gęsta mgła to pod pewnym kątem patrzenia kamery trawa po prostu "znika" (taki mały bug). Efekt ten nasila się jeżeli siatka terenu jest luźna.

432
Forum / [Adminz] Kto zmienil...
« dnia: 29 Kwietnia 2004, 19:53:24 »
Cytat: "piotrek-"
więc jak ktos napisze cos banalnego na temat modeli, czy tworzenia trasy - nie warto go ignorować, może kiedyś zrobić rewelacyjna trasę, czy model


Racja. Ale twórcy symulatora denerwują się raczej gdy zobaczą post w stylu: "kiedy bendzie aktualka???", "zrubcie kabine do SU45 be chce nią pojeździć" albo ostatnio "jak sie skręca lokomotywą". Pytania dotyczące edycji tras/modeli to inna sprawa; na takowe raczej zawsze udzielają odpowiedzi (chyba że się te pytania powtarzają).

433
Pomoc w tworzeniu / Kurs modelowania taboru - ankieta
« dnia: 28 Kwietnia 2004, 11:48:47 »
Kakish, będziesz kontynuował ten tutorial? Jeśli chodzi o tekstury tego Gas-a to wczoraj zrobiłem fotki, moge przerobić i podesłać (w postaci tekstur).

Tak na marginesie - kto jakie wagony robi? Żeby sie potem nie okazało że dwuch ludzi zrobi takie same. Ja prubuje robić Simms...

434
Tabor / Gra
« dnia: 27 Kwietnia 2004, 21:14:24 »
Cytat: "Winger"
BOŻE, SKĄD SIĘ TACY LUDZIE BIORĄ ?!?!?


CD-ACTION 5/2004
:)

Cytat: "piotrek"
każdy poczatkujacy MK ma prawo nie weidziec wielu rzeczy...


No ale to już przesada...

435
Publikacje / Coś dla trasopisarzy:>
« dnia: 27 Kwietnia 2004, 13:20:35 »
Cytat: "McZapkie"
Z tego co wiem to rozjazdy nie sa budowane za pomoca podkladow betonowych


Ups... Tego nie wiedziałem... W takim razie spróbuje "powymieniać" podkłady na drewniane.

Cytat: "Pit"
dałbyś rade zrobic teksturę do zwrotnicy w kształcie Y


Czyli model już masz? Podeślij to coś pokombinuje. A jak modela nie masz to podaj parametry tej zwrotnicy - spróbuje zrobić model (i teksture).

436
Publikacje / Coś dla trasopisarzy:>
« dnia: 26 Kwietnia 2004, 21:51:58 »
Zrobiłem sobie anglika, i tak myśle może by go opublikować:)

Więc tak: rozjazd ma mniej więcej 34 metry długości, kąt między yyy... jak to sie nazywa... tymi krzyżującymi sie torami wynosi 6.494 stopni więc dość łatwo montuje sie go w scenerii. Zrobiłem do niego dwie tekstury: jedną "drewnianą" na podstawie TpD1.tex i "betonową" na podstawie TpBpS-new2.tex. Miałem mały problem z teksturami bo 3ds nie wczytuje formatu TEX, tak więc są po dwie wersje - jedna "byle jaka" BMP do 3dstudia i jedna "porządna" TEX. Po eksporcie należy podmienić w pliku scn nazwy tekstur. Reszta (eventy, nazwy zwrotnic) po staremu. Dziwny wygląd zwrotnika (z jednej strony wszystkie wskazówki sie święcą) to już nie moja wina.

tu macie screeny:
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd1.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd2.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd3.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd4.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd5.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd6.jpg

a tu macie rara:
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozkrz34R150.rar

Mam nadzieje że niczego nie spaprałem:)
Miłego trasopisania, Paul


PS. Skąd właściwie wzięło się określenie "anglik"?

437
Na warsztacie / Magistrala
« dnia: 25 Kwietnia 2004, 07:52:36 »
Speed jest developerem, więc pewnie coś tam kombinuje:)

438
Trasy / Funkcja klawiszy definiujących zdarzenia w scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2004, 14:41:23 »
Cytat: "Morfius"
Te zdarzenia są zdefiniowane z góry, czy samemu się je definiuje. Na czym miałyby polegać te zdefiniowane zdarzenia?


Niewiem czy w standardowych sceneriach są jakieś zdarzenia uruchamiane przez klawisze. Można je samemu definiować edytując plik scenerii w jakimś edytorze tekstowym np. Notatniku ale to już wyższa szkoła jazdy... Ja np. tworze sobie pewną stację, i zdefiniowałem kilka takich zdarzeń zmieniających ułożenie zwrotnic aby można było wygodnie po niej manewrować.

439
Bieżące kolejowe / Powrót EP05
« dnia: 21 Kwietnia 2004, 16:09:21 »
Cytat: "Loui"
Najczęściej je można złapać na Ex 1401 "Beskidy"


Chyba Ex 1411 "Beskidy". Fajnie, bo to 15km od mojego domu...

440
Pomoc w tworzeniu / BMP --> TGA
« dnia: 18 Kwietnia 2004, 16:06:49 »
Dzięki za link.

Pliki TEX rozmazują się dokładnie tak, jak chciałem, ale mam kolejny kłopot: 3DS nie chce wczytać tekstury w formacie TEX...

Jednak ktoś kto robił "stare" angliki do symulatora zastosował pliki TGA(rozkrz8R150-1pods-new.tga, rozkrz8R150-2pods-new.tga i StonesMediumLightBrown1.tga), i te tekstury zachowują się tak jak TEX (identycznie sie rozmazują).

Ktoś wie jak rozwiązać ten problem?

441
Tabor kolejowy / pare rzeczy do sciagania albo i nie
« dnia: 17 Kwietnia 2004, 14:38:51 »
Cytat: "Nicolass"
Tylko czy EU07 podjedzie pod taaaaką górę?


Może i nie, ale na pewno zjedzie z taaaakiej góry:)

Raz zrobiłem scenerię gdzie się jechało pare minut z górki o pochyleniu 45 stopni (różnica poziomów kilkadziesiąt kilometrów)... Hasler dosłownie wirował (takie przyspieszenie)... A na koniec zakręt o promieniu 10 metrów:) Co prawda lok wykolejił się, ale nie wyleciał z szyn:)) To sie nazywa przyczepność...

442
Infrastruktura kolejowa / Sr3 i S10
« dnia: 17 Kwietnia 2004, 13:09:59 »
Cytat: "MatEUzs"
myslalem ze S10/Sr3 obowiazuje do czasu gdy lok minie W5, wtedy jest juz dobre 200-300 metrow za ostatnia zwrotnica.


No tak, ale długie brutta mogą mieć nawet 600 metrów...

443
Tabor kolejowy / Re: pare rzeczy do sciagania albo i nie
« dnia: 17 Kwietnia 2004, 12:20:22 »
Cytat: "łukasz"
http://normanet.pl/winger/eu07/ojajebie.jpg


Takie coś można prosto zrobić w 3ds (kilka dziwnie rozstawionych torów połączyć flexami). Fajnie sie po takim jeździ:) Jak w rollercoasterze:)

444
Tabor kolejowy / Manewrowa
« dnia: 16 Kwietnia 2004, 15:59:24 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Co? :]


Jak byłaby jedna kabina to symek nie rozróżnia do której strony loka ma podpiąć skład? Dobrze myślę?

A tak na razie - przecież można pomanewrować np. EU07:)

445
Pomoc w tworzeniu / BMP --> TGA
« dnia: 16 Kwietnia 2004, 15:48:27 »
Cytat: "saper_unreal"
albo proboj w superJPG


Ja już sobie poradziłem z targami (ściągnąłem tga tool 2), ale to nie pomaga - chodzi o to, że zrobiłem teksturę podsypki pod anglika i patrząc z bliska jest ok, a z daleka - zamiast rozmazywać się w jeden kolor "mieni" się brzydko wszystkimi kolorami. Format TEX działa poprawnie - tak więc szukam konwertera który kiesdyś był standardowo w symulatorze. A może pomogła by jakaś zmiana we właściwościach materiału w 3d studio?

* * *

Jak ktoś nie rozumie o co mi chodzi to mam nadzieje że teraz zrozumie:



Widać różnicę między BMP (anglik) a TEX (cała reszta). TGA dało taki sam efekt jak BMP.

446
Pomoc w tworzeniu / Re: Edycja już istniejącej trasy
« dnia: 16 Kwietnia 2004, 15:29:47 »
Cytat: "Zybi"
Czy można "otworzyć" w 3dmax trasę np. quarka i zmodyfikować/dodać układ torowiska i powtórnie zapisac jako kompletną scenerię


Samego pliku *.scn nie, ale gdzieś były udostpnione publicznie źródła. Tylko nie wiem czy potem nie bedzie problemów z eventami (często pisze się je w notatniku a nie w 3ds).


Hehe - to mój setny post:)

447
Symulator / Przezroczysta ściana lasu
« dnia: 16 Kwietnia 2004, 15:25:24 »
Cytat: "Pit"
Paul -  w czym odwaliłeś taki fajny rysunek ??


Tylko się nie zdziw - w... Paincie. I zajeło mi to jakieś 2 - 3 minuty:P

448
Pomoc w tworzeniu / BMP --> TGA
« dnia: 15 Kwietnia 2004, 19:55:20 »
Dzięki, działa i grzecznie konwertuje. Tyle że się trochę zawiodłem - efekt "ziarna" podczas oglądania tekstury z daleka jest identyczny... Wiesz może, skąd można ściągnąć ten stary konwerter do formatu TEX? Był kiedyś dołączony do symka...

449
Pomoc w tworzeniu / BMP --> TGA
« dnia: 15 Kwietnia 2004, 17:29:21 »
Skąd mogę ściągnąć jakiś konwerter BMP --> TGA (32bpp)? Wszystkie które ściągnąłem robią tekstury o głębi barw 24bpp, a symek nie chce ich wczytywać (wymaga tych z 32bpp). Chodzi mi o TGA, ponieważ BMP z daleka brzydko wygląda (nie rozmazuje się, przez co robią się dziwne efekty).

450
Infrastruktura kolejowa / fajne mapy
« dnia: 15 Kwietnia 2004, 17:06:33 »
Cytat: "Mako"
czy da się jakoś tę mapę Krakowa zgrać na dysk w formacie Flasha, tak by można było ją swobodnie zoom'ować i przesuwać?


Prubowałem się do niej dobić ale wywala mi error 403 (dostęp zabroniony). Chyba jedyna metoda - robisz screeny i łączysz w całość:/

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17