Skoro wskaznik jest taki niezalezny od Sz, to czemu jego wyswietlenie nie jest uzaleznione w urzadzeniach od tego czy przebieg jest ulozony na tor lewy? I oczywiscie we wnioskach komisji nie ma sugestii by takie uzaleznienie zrobic. I jak tu ma byc bezpiecznie?
W24 nie jest uzależniony w przypadku Sz, bo równie dobrze może nie być kontroli i już nie wiadomo gdzie jest ułożona droga przebiegu (jak w Starzynach). Przy Sz dyżurny bierze na siebie odpowiedzialność za ułożenie drogi przebiegu i sam ma określić, czy jest ułożona na tor lewy. Można najwyżej dodać w systemach komputerowych ostrzeżenie typu "wybrano NSz, a droga ułożona na tor prawy" (o ile da się to sprawdzić) - tyle tylko że w tym przypadku nic by to nie zmieniło.
Dzięki tego się chciałem dowiedzieć. Wychodzi no to, że kiedyś miałem farta. Pamiętam, że nie szło wtedy nawet zastępczego wyświetlić.
<W24 + S1>
Jak już wspomniano, wyświetlenie W24 jest kontrolowane, także przy wyświetleniu Sz (o ile wybrano polecenie NSz, względnie NO+Sz). Jeżeli W24 się wyświetli, ale nawali kontrola świecenia jego żarówki, to mamy sygnał "Stój" + W24, który należało by traktować jako sygnał wątpliwy. Można się czepiać, że W24 to nie sygnał...
Dosyć osobliwe jest również rozprucie przy jeździe na ostrze, ale jest to wytłumaczalne, jeśli rozjazd nie dolegałby do minusa.
Niektóre wersje obwodów kontrolnych na zajęcie odcinka zwrotnicowego przy braku kontroli położenia reagują rozpruciem. Brak kontroli nie oznacza, że fizycznie iglice nie dolegają.
Wierzę Ci, że umownie wołają na nie 3 i 4, ale jakie numery są w istocie? No właśnie.
Mamy dwie linie dwutorowe, ale ponieważ szlaki obu linii biegną między tymi samymi posterunkami, tory kolejnych linii mają odmienną numerację (3, 4 itd.) aby dało się je jakoś rozróżnić (wygodniejsze rozwiązanie niż podawanie w telefonogramach/rozkazach numeru linii kolejowej). Numerację wyznacza w takim przypadku zarząd PKP PLK S.A., co określone jest w instrukcji Ir-1. Stosowane jest tam określenie "szlak wielotorowy", brak jednak precyzyjnego określenia co to jest "szlak wielotorowy", zwłaszcza że według tejże instrukcji szlak jest częścią linii kolejowej (w domyśle jednej). Szlaków "wielotorowych" jest więcej, np. Tychy - Mąkołowiec (3 tory).