@_MK_EU7 zapomniałeś o torze przechodzącym kiedyś przez ul. Piekarską. Obecnie nie ma po nim śladu. Szedł on do jakiegoś zakładu, lecz bij zabij nie mam pojęcia do jakiego.
W tamtym rejonie było dużo więcej bocznic, ich obsługa była zresztą główną funkcją stacji Bielsko Biała Wschód. Poza Bultenem żadna już nie istnieje. Zaznaczone na tym planie:
http://semaforek.xt.pl/wiki/images/4/4a/Bielsko_Biala_Wschod.gifBefama, Teksid i chyba Befa (szopa stoi przy zlikwidowanym punkcie zdawczo-odbiorczym, nie na terenie zakładu) miały własne manewrówki. Natomiast na bocznicy Bultenu (fabryka śrubek) mieli wyciągarkę wagonową: bocznica jest na znacznym pochyleniu i kończyła się dwoma bardzo krótkimi, ślepo zakończonymi torami - można było przestawiać wagony z jednego na drugi. Obecnie jest już tylko jeden tor, nie wiem czy coś tam jeszcze podstawiają - 3 lata temu bocznica była używana.
Przy okazji, do kogoś z Bielska - czy dalej do B. B. Wschód dowożone są cysterny, które zaczęły się tam pojawiać jakieś 3 lata temu?
I koło stacji B-B Leszczyny jest dość duży zakład. Lecz też nie wiem jak się nazywa, za co przepraszam. Do niego też szła bocznica. Ale ją ok 2-3 lata temu zdemontowali.
Od toru do EC odgałęzia(ła?) się bocznica Prefabetu, a po drugiej stronie torów szlakowych była jeszcze bocznica fabryki akumulatorów (rozebrana koło 2005).
Poza tym w okolicy Bielska:
Bielsko Biała Główna - we wschodnią stronę biegła bocznica zakładów Lenko, obecnie w ich miejscu stoi największa "atrakcja" Bielska Białej - C.H. Sfera; poza tym była też chyba bocznica FIATa - szła między torami szlakowymi i wagonownią
Bielsko Biała Komorowice - posterunek bocznicowy obsługujący czynną bocznicę Silscrapu (złom)
Bielsko Biała FIAT - bocznica szlakowa, prowadzi do zakładu firmy spedycyjnej TNT, która wysyła stamtąd samochody z fabryki FIATa; nietypową rzeczą jest przejście między torami szlakowymi przy jej odgałęzieniu (bocznice szlakowe niemal zawsze łączą się tylko z jednym torem) - zostało ono wstawione podczas niedawnego remontu toru nr. 2, aby umożliwić działanie bocznicy podczas tego remontu
Bocznica do EC Bielsko Północ - ale ta już w zasadzie w Czechowicach - odchodzi ze stacji Czechowice Dziedzice Południowe
Jeszcze dwie ciekawe bocznice z nieco dalszej okolicy:
Kozy - tor przy placu ładunkowym nie kończył się ślepo, ale biegł kawałek dalej, do stacji przeładunkowej kamieniołomu - ładowano tu na wagony urobek zwożony z kamieniołomu... kolejką linową. Miała około 40 wagoników o ładowności po 500kg. Kamieniołom jest nieczynny, bocznica została zlikwidowana pod koniec lat 80, po kolejce prawie nie ma śladu.
Żywiec Sporysz - bocznica Śrubeny (znowu fabryka śrubek :)) - czynna bocznica, która właściwie nie ma połączenia torem kolejowym ze stacją - wagony wwożone są na teren zakładu... przesuwnicą, która w dodatku przejeżdża przez publiczną drogę.
http://www.eu07.pl/~pawelo/g39/zsp_srubenia_pzdo.jpghttp://www.eu07.pl/~pawelo/g39/zsp_suwnica_wjazd.jpghttp://www.eu07.pl/~pawelo/g39/zsp_suwnica_przejazd.jpghttp://www.eu07.pl/~pawelo/g39/zsp_suwnica_brama.jpghttp://www.eu07.pl/~pawelo/g39/zsp_srubenia_suwnica.jpgtakże takie wagony podobne do pudernic tyle, że malowane na czarno i zamiast 3 posiadający jeden duży zbiornik,
Jakieś Tad..s? Czy ruskie?