Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Grand

Strony: 1 [2]
31
Bieżące kolejowe / 150-lecie stacji w Tarnowskich Górach.
« dnia: 22 Maja 2007, 16:39:31 »
16 i 17 czerwca.
Maja przyjechać jakieś 3 parowozy miedzy innymi jakis najstarszy parowoz w polsce, austryjacki z charakterystyczym kominem jak to napisali w gazecie. Ogolnie maja byc jakies atrakcje.
Jak ktos lubi parowozy to zapraszam do mojego miasta :)
Ja osobiscie ich nie lubie. Liczylem na jakies siodemki, rumuny, a tu chyba tylko parowozy beda :(

A ja sie zastanawialem co ich naszlo zeby malowac filary, ogrodzenia. Trzeba 150lecia stacji zeby to zrobili :|

32
Pomoc w tworzeniu / Lekcja 1 - Jak stworzyć zwrotnice w 3ds max
« dnia: 07 Maja 2007, 21:19:08 »
Witam w tutorialu poświęconym dość prostej czynności jaką jest ustawienie zwrotnicy. Jednak niektórzy początkujący mogą mięc z tym problem. Sam kiedyś nim byłem. Zapraszam.

1. Uruchamiamy 3ds max. (w Gmaxie wszystko powinno być tak samo jednak tutorial tworzyłem w 3ds max i nie moge niczego zagwarantować)
2. Uruchamiamy nasze skrypty MAXScripts -> Run Script  i następnie plik Main z katalogu gdzie mamy umieszczone skrypty.
3. Nastepnie klikamy na widok z góry czyli TOP:

4. Następnie aby było nam wygodniej maksymalizujemy sobie okienko TOP:

5. Klikamy na Tory:

6. Pojawiło się menu w którym możemy ustawiać różne parametry naszego toru. Ale o tym w następnej lekcji gdzie omówię to szczegółowo.
7. Klikamy Create w dowolnym miejscu widoku TOP (najlepiej na środku), utworzymy tor z domyślnymi wartościami:

8. Nasz tor właśnie został utworzony:

9. Teraz zajmiemy się dodaniem do niego zwrotnicy:

10. Mamy menu z właściwościami naszej zwrotnicy. Wybieramy Type -> Line, Direction -> Right

11. Klikamy przycisk Create i klikamy na koniec naszego toru, wtedy zwrotnica zostanie połączona z torem.

12. Teraz czas aby dodać nowy tor do powstałego z prawej strony toru zwrotnicy. Tym razem będzie to tor w kształcie łuku ponieważ w tym przypadku chcę aby tory szły równolegle do siebie. Wybieramy tor łukowy i kierunek (w tym przypadku lewy) Tworzymy go identycznie jak zwrotnicę. Klikamy na koniec prawego toru zwrotnicy.

13. Teraz klikamy na nowy powstały tor i poddajemy go modyfikacji:

14. Pojawiło sie menu po prawej stronie. Klikamy na edycję wierzchołków:
15. Zaczynamy przestawiać wierzchołek tak aby trochę oddalił się od zwrotnicy (według własnego zapotrzebowania), Klikamy na górny wierzchołek i strzałką przesuwamy w prawą stronę:

16. Teraz klikamy na mały zielony kwadracik i wyrównujemy go tak aby był pionowy. Sprawi to że nasz powstały tor będzie równoległy do drugiego. Należy to wykonać dokładnie bo później tor może być krzywy.

17.  Gotowe! :) (przedłużyłem powstałe tory aby jakoś to wyglądało ;))



Proszę administrację o przyklejenie tego tematu jeśli to możliwe.

Przyklejam.
Oli_EU

33
Inne niekolejowe / Pozdrowienia
« dnia: 18 Lutego 2007, 08:40:22 »
Czy jak dwa pociągi się mijają to maszynisci pozdrawiają się jakimś gestem tak jak to jest w na przykład komunikacji miejskiej ?

I jeszcze jedna kwestia. Wybieram sie za jakis czas w okolice Zwierzynca (mozna sie domyslec w jakim celu), i czy moze znacie jakies w miare tani (ok 50 zl) nocleg w jakims hotelu albo w jakims prywatnym pensjonacie ? Jesli ktos byl w tamtych okolicach to prosilbym o polecenie jakiegos przyjemnego miejsca :)

Pozdrawiam

34
Bocznica / Wydzielone
« dnia: 17 Lutego 2007, 10:56:11 »
Pewnie jakas fanatyczna katoliczka bo widze procesja jakas z tylu :/ Z gwardii mocherowych beretow od ojca debila.

35
Inne niekolejowe / Makieta kolejowa + tabor - Jaka firma najlepsza ?
« dnia: 11 Lutego 2007, 12:36:28 »
Orientujecie sie moze jaka firma jest aktualnie najbardziej znana jezeli chodzi o tworzenie makiet (tzn torow , taboru) ? Jaka ma najwiecej roznych wagonow i lokomotyw i jeszcze aby nie byla zbyt droga. Przychodzi mi na mysl PIKO ale nie wiem czy to akurat teraz najpopularniejsze.

Aha i jeszcze najlepiej polska sygnalizacja i wskazniki zeby byly :)

36
Bocznica / Wydzielone z "Zima zawitała w symku:)"
« dnia: 19 Grudnia 2006, 19:07:56 »
Piekna zima, cudo :) Dobrze ze przy komputerze chociaz cieplo :) Swietna robota.

Czyścimy.
Akvin

37
Trasy / Anglik - zdarzenia
« dnia: 09 Października 2006, 15:57:02 »
Czy wie ktos jak sie steruje zwrotnica ? Bo normalnie to +/- sie dodaje. Ale jak jest w angliku ?

[img=http://img138.imageshack.us/img138/3522/angrc2.th.jpg]

38
Bocznica / Wydzielone z MON
« dnia: 27 Lipca 2006, 21:36:39 »
Tak moze z innej beczki. Niedlugo caly debilizm na woodstock jedzie, ciekawe ile w tym roku zdemoluja wagonow :] Moze PKP uzbiera na naprawe z kasy ich biletow :P
A moze ten caly OWSIK placi cos PKP za dowoz tego barachla.

39
Symulator / Wyzwolenie zdarzenia o okreslonej godzinie
« dnia: 22 Maja 2006, 12:28:39 »
Czy jest mozliwe przypisanie do np semafora ze o 15:00 zaswieci sie zielone swiatlo ? I czy mozna to tez do zwrotnicy zastosowac?

To bybylo swietne rozwiazanie dla ludzi ktorzy jezdza jak chca i nie trzymaja sie rozkladu jazdy :) Jak przejedziesz czerwone - zwrotka nie ustawiona, lecisz na koziol oporowy na przyklad.

I przy okazji moze spytam jak prawidlowo zrobic kotwienie zaczynajacej sie trakcji, bo za kazdym razem wychodzi tak ze gorny drut jest znacznie wyzej niz powinien.

40
Pomoc w tworzeniu / Nakładanie tekstur na obiekty
« dnia: 01 Marca 2006, 08:52:58 »
Mam taki problem, otoz robie BOX-a , nakladam wczesniej przygotowana teksture przerobiona z jpg na bmp, wymiary 256x128, dopasowywuje ja, ale niestety jak odpalam symka to widze bialy box.
Wiem ze mozna to zrobic zeby model byl w INC ale zabardzo nie wiem jak, a po za tym sposob pierwszy jest szybszy i mozna lepiej dopasowac do otoczenia. Wie ktos co robie zle ?

Pozdrawiam

41
Bieżące kolejowe / Wagon bezprzedziałowy
« dnia: 08 Lutego 2006, 10:11:44 »
Wlasnie jechalem takim wagonem w ex skarbek, ale nie zerknalem jakie ma oznaczenia, wiec wiecie jakie ma ?

42
Trasy / nowe exe, rozerwanie składu
« dnia: 08 Stycznia 2006, 11:18:31 »
Prawdopodobnie trzeba uzyc innego wpisu wagonow i lokomotywy, ale nie wiem zabardzo jaki. Probowalem odpowiednio podpatrzec u innych ale nie dziala. Mam takie cos :
[img=http://img493.imageshack.us/img493/1944/rozerwanie7ke.th.jpg]
A wpis wyglada nastepujaco :


trainset none start 0.0 0.0
node -1 0 ET22-443 dynamic PKP\et22 ET22-443 201E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset


Dzieje sie tak wyłacznie na nowym exe

43
Pomoc w tworzeniu / Blad too many iterations
« dnia: 14 Listopada 2005, 18:18:01 »
Czy ktos wie w czym jest problem ?




44
Pomoc w tworzeniu / Zwrotnice mały problem
« dnia: 12 Listopada 2005, 15:48:30 »
Popatrzcie na to i powiedzcie co jest nie tak , bede wdzieczny za pomoc.


OTO TOR:

node -1 0 zwrotka_bok_even track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpD-oil3.tex 0.2 0.5 1.1
669.632 0.2 546.766  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
669.632 0.2 646.766  0.0  //point 2
0

event0 zwrotka_bok_even

endtrack


ZWROTNICA:

node -1 0 zwrotnica_7 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis
 Rail_screw_used1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
669.632 0.2 646.766  0.1  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
669.632 0.2 680.766  -0.1  //point 2
0
669.632 0.2 646.766  0  //point 1
0.0 0.0 11.3348  //control vector 1
1.28186 0.0 -11.2622  //control vector 2
667.708 0.2 680.693  0  //point 2
-300.0
endtrack

I NA DOLE MAM EVENTY:

include;ZwrP34R300.inc;zwrotnica_7;669.632;0.0;646.766;0.0;zwrot34R300pods-new.tex;end

event zwrotka_bok_even multiple 1.0 none zwrotnica_7+ endevent

Zwrotnica ma sie obrucic w bok.
Pomozcie ludzie :)

45
Na warsztacie / Trasa Grandowo - Kamazowo
« dnia: 22 Lipca 2005, 13:00:20 »
Od jakiegos czasu robie sobie taka traske. Trasa jest narazie na etapie 1 dworca ( i to tez nie do konca ) wiec jeszcze dluga droga. Tutaj bede umieszczal screeny z postepow.

















Sugestie, komentarze, a nawet uwagi :) mile widziane gdyz jest to moja 1 trasa. (tzn bedzie)

46
Symulator / JAK PRZYPISAĆ ZDARZENIE CZASOWE DO SEMAFORA
« dnia: 20 Lipca 2005, 12:49:34 »
Wiem że nie wszyscy potrafią zrozumieć to co napisane jest w scenery.doc więc postanowiłem pomóc ludziom który zaczynają tworzyć swoje pierwsze trasy.

Poniżej przedstawiam sposób połączenia ze sobą zdarzenia czasowego , toru oraz semafora znajdującego się przy tym torze. Spójżcie jak wykonać takie zdarzenie :

Na początku oczywiście ustawiamy semafor przy wybranym przez siebie torze, nazywamy go odpowiednio, najlepiej w miare dokładnie aby później się nie pogubić.

Później nazywamy tor do którego ma być przypisany dany semafor.

Następnie otwieramy plik z trasa,  najlepiej w notatniku. Szukamy nazwy toru , którą przed chwilą utworzyliśmy.
Poniżej zamieszczam przykład toru :

// przypisanie do toru zdarzenia

node -1 0 NAZWA_TORU track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-15.4954 0.2 539.491  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-15.4954 0.2 639.491  0.0  //point 2
0

event0 NAZWA_EVENTU

endtrack

Tak jak widzicie tutaj nazwałem tak samo tor, jak i zdarzenie.
Komenda event0 to jest inicjalizacją zdarzenia, gdy tabor stoi w miejscu.

Gdy zrobiliśmy to wszystko, wyszukujemy nazwę semafora (oczywiście dalej w notatniku).
Gdy już znajdziemy, piszemy pod semaforem zdarzenie.

Poniżej zamieszczam przykład :

include;SS4zcpbI.inc;NAZWA_SEMAFORA;-17.933;0.0;689.817;-180.0;NAZWA_TABLICZKI;;end

event NAZWA_EVENTU multiple 30.0 none NAZWA_SEMAFORA_s2 endevent

I tutaj pare wyjaśnień odnośnie tych linijek :

SS4zcpbI.inc - rodzaj semafora który ustawiliśmy obok toru
multiple 30.0 - ilość sekund po których zdarzenie się uaktywni, w tym wypadku będzie to 30 sekund
NAZWA_SEMAFORA_s2 - oczywiście nazwa semafora, oraz najważniejsze - s2 - oznacza to ze po tych 30 sekundach, semafor zmieni sygnał na s2 - światło zielone.
NAZWA_TABLICZKI - znaczenie semafora, np ToM


Pamiętajmy również ,że zdarzenie zostanie wykonane tylko wtedy gdy na torze przypisanym do semafora będzie znajdował się obiekt - lokomotywa.

Życze wszystkim miłych zdarzeń :)

47
Bieżące kolejowe / Wypadek pod Gliwicami
« dnia: 14 Lipca 2005, 09:36:01 »
Przez takich "dziadkow" 51 letnich co wjezdzaja na czerwone swiatlo i lamia przepisy , jadac za szybko. A jesli mial zawal czy cos to powinien nie jezdzic !!! Od tego sa badania zeby stwierdzac zdolnosc do jazdy...

48
Pomoc w tworzeniu / Rozjaśnianie się textur
« dnia: 29 Czerwca 2005, 12:14:55 »
Witam
Pisze trase i
mam problem otoz , gdy robie tryb freefly albo poprostu siedze w lokomotywie, mam przed oczami jakby rozjasnione textury, ale gdy zjade myszka w prawo to sa juz normalne ale tylko w jednym momencie, bo gdy rusze mysza z powrotem, mam znowu rozjasnione textury.

Textury sa wymiarowe 128x128 wiec nie wiem czemu takie cos sie dzieje. Niebo mam wstawione.

Moze troche zawile napisalem ale moze ktos z was mial cos takiego i potrafi mi pomoc.
Pozdrawiam

49
Pomoc w tworzeniu / Tworzenie Trasy - pare pytan
« dnia: 03 Kwietnia 2005, 13:29:28 »
Szukalem tych informacji ale na forum nie wiele o tym jest...
A wiec :

Pytanie nr 1
Gdzie znajde modele albo pliki inc ze slupkami kilometrazowymi.
Pytanie nr 2
Jak wstawic plik inc wraz z textura, bo po wpisaniu w 3dsmaxowym skrypcie sciezki do textury, program zamienial sciezke na nazwe wlasna obiektu.
Pytanie nr 3
Jak ustawic widocznosc aby nie bylo takiej jakby bialej mgly na trasie.

Czekam na odpowiedzi, z gory Wam dziekuje.
Pozdrowienia

50
Bieżące kolejowe / Hamowanie EZT
« dnia: 30 Marca 2005, 17:30:39 »
Witam

Moze pytanie troche dziwne ale co mi tam :)
Chcialbym Was zapytac jakiego hamulca uzywaja maszynisci w EZT , gdy np chca sie zatrzymac na peronie, zeby nie "rzucalo" pasazerami. Bo chyba nie hamulcem naglym :)

51
Bieżące kolejowe / Rysunki techniczne Su46
« dnia: 24 Marca 2005, 19:01:03 »
Witam, mam do Was prosbe. Poszukiwalem w internecie jakiegos sensownego rysunku technicznego, ale nie znalalem zbyt wiele. Jesli ktos z Was ma chodzby 1 taki rysunek lokomotywy SU46 bylbym wdzieczny :)
Pozdrawiam

52
Bocznica / Thomas The Tank Engine
« dnia: 25 Lutego 2005, 19:19:44 »
Czy ktos z was ma moze jakas plytke vcd z Thomasem ? :) Za dawnych dobrych czasow czesto to ogladalem w tv, a teraz zdobywam co sie da na ten temat.
Pozdrawiam

53
Tabor / Nie da sie włączyć sprężarki i przewrotnicy.
« dnia: 04 Lutego 2005, 20:10:15 »
Po wyciagnieciu pantografow , daje na shift + m, nastepnie shift +x ale nic sie nie wlancza, tak samo shift +c , cisza kompletna. Dotyczy wersji z patchem.Zauwazylem ze pantografy podnosza sie a pozniej same sie obnizaja do konca. Bez patcha dziala bez zarzutu.

55
Bieżące kolejowe / Lokomotywa Elektryczna R1
« dnia: 03 Lutego 2005, 16:02:46 »
Kiedys w pewnej gazecie kolejowej (chyba sygnaly) widzialem zdjecie lokomotywy o oznaczeniu R1, ale nie jestem do konca pewny. Czy slyszeliscie moze o takiej ?? :)

56
Bieżące Symulatorowe / Koniewice - Wielki Kac
« dnia: 20 Stycznia 2005, 00:56:37 »
Czy ten rozklad jazdy do tej trasy jest realnie stworzony ?? Probowalem pare razy i nigdy nie udalo mi sie dojechac na czas :) Moze autor ma cos do powiedzenia ? Moze Wam sie udaje. Pozdrawiam

PS Chodzi o ta trase z Eu07 + osobowy z pietrusami

57
Bocznica / Maszyna - działanie
« dnia: 30 Grudnia 2004, 17:26:59 »
Witam. Chcialbym zapytac o jedna rzecz. Dlaczego gry z duzo lepsza grafika chodza lepiej niz Maszyna ?


ps.Kompletnie sie nie znam na robieniu gier / symulatorow

Strony: 1 [2]