Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kalapi

Strony: 1 [2]
31
Bieżące kolejowe / Odp: Maszyniści uciekają z PKP InterCity
« dnia: 01 Lutego 2011, 16:58:51 »
@MKdudu Na warsztacie masz poszczególne brygady np: sterowanie, pneumatyczną, podwozia, pantografu, ślusarko-mechaniczną, maszyny elektryczne, regeneracja,PK, silnikowcy, itp (w zależności od struktury warsztatu).

 PK - to przede wszystkim przeglądy kontrolne, jak ci zdefektuje maszyna to PK zajmie się naprawą usterki.

@Grzegorz KK Jak się podpisuje PDO dla maszynistów, a potem się ich szuka, no to chyba coś jest nie tak? Nieprawdaż ?

32
Bieżące kolejowe / Odp: Kabiny EP08.
« dnia: 30 Stycznia 2011, 23:17:29 »
Co ty gadasz. Zobacz na zdjęcie EU40, jakoś nie widzę grzybka do opuszczania. Chyba, że się mylę :]

Proszę pisać staranniej.
Rozi

33
Inne niekolejowe / Odp: Grzałki nurkowe na 110 i 75V
« dnia: 27 Stycznia 2011, 13:27:40 »
W Szczecinie gościu z sklepu powiedział, że mi ściągnie od Eliko, ponieważ posiadają Grzałki nurkowe 110 V 500W i cena 32-PLN

35
Tabor kolejowy / Odp: DRAGON E6ACT ZNLE GLIWICE
« dnia: 25 Stycznia 2011, 15:03:36 »
AC najprędzej odnosi się do zasilania silników trakcyjnych  (trójfazowych).

Dokładnie DRAGON ma falownik, który zamienia prąd stały DC z sieci na zmienny AC, który trafia na motory.

36
Tabor kolejowy / Pantrograf - wkładki węglowe
« dnia: 25 Stycznia 2011, 14:55:45 »
Wiecie może dlaczego konstrukcja "nowych" pantografów jest inna w IC a inna w PR ? Chodzi mi o to połączenie między "ślizgami" (nie wiem dokładnie jak to się nazywa).
Obserwując patyk PR odnoszę wrażenie, że oni we własnym zakresie to dodają.

Jako, że nie mam zdjęcia patyka PR w załączeniu dla porównania mniej więcej domalowałem ocb

To nie jest chat.
Rozi  

37
Inne niekolejowe / Odp: Jaka to piosenka?
« dnia: 23 Stycznia 2011, 23:25:48 »


Wie ktoś co to za muzyka?

38
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywa EU07-303 Małgorzata
« dnia: 21 Stycznia 2011, 18:59:23 »
Coś mi tu nie gra. Jechałem 303 dokładnie 10 stycznia i nie miała żadnej "Małgośki". Jak dla mnie to ktoś sobie nalepił naklejkę.

Zdanie czasami się kończy i trzeba rozpocząć nowe.
Rozi

39
Tabor kolejowy / Odp: Uruchamianie EN57
« dnia: 24 Grudnia 2010, 14:47:32 »
z Z tego ci się orientuje to są różne czasy w zależności od sytuacji np:  jest t1, t2, t3

Ogólnikowo
czas t1 - poprawki u dyspozytora, zarządzenia, droga dojścia, przyjęcie pojazdy, ....
czas t2 - to jak np bierzesz z drogi....
czas t3 - zdanie pojazdu, zdanie wykazu, uzupełnienie poprawek, podpis zarządzeń

j Jest jeszcze kilka czasów ale teraz nie pamiętam. I są one opracowywane indywidualnie dla warunków lokalnych jak i dla Serii i typu maszyny.

Krzysiek626

40
Nic dodać nic ująć =] dodał bym tylko że za rządów SLD już była lipa Miller nie dał obiecanych pieniądzy na kolej a potem, tak jak mówisz kolejne rządy pokpiły sprawę. I jest co jest. Odnośnie EU44 masz racje natomiast na łukach i tak max bodajże by 160 poleciał - tam aby wyciągnąć max potrzeba skład zespolony (sprawę wychylnego pudła zostawmy)

41
Pewnie że są ale każdy wie, że maszyniści dorabiają u prywaciarzy i o ile robią to "z głową" nie kosztem wypoczynku między służbami w podstawowej pracy to jeszcze jak cie mogę. Natomiast jest to rzadkością i potem przypadek Białegostoku 20h w pracy - dziękuje - alcatraz

42
Cytuj
A to kodeks pracy nie reguluje takich rzeczy? Mozna teraz pracowac cala dobe? :)

Stary uznam to za żart

Cytuj
Czyli DB przystapily do przetargu

Przystąpiłyby gdyby MI taki ogłosiło.

Cytuj
...tylko w takim razie po co wystepowali o te licencje?)

Aby móc w pełni firmować swoją marką pociągi tak logo DB musiało by z nic zniknąć a pojawić się Arrivy

Cytuj
Takie faworyzowanie IC wobec np. PR jest szkodliwe

Ja uważam że PR powinny mięć misję i obsługiwać trasy lokalne góra między dwoma województwami, a nie pchać się w poc. dalekobieżne,(ale to nie temat na to) to raz, dwa PR są pod Marszałkami i wątpię że oni by zakupili tabor na ta szybkość, trzy zaraz by była gadka a dlaczego to marszałek Mazowieckiego a nie Pomorskiego albo Małopolskiego nie dostał kasy. W IC ta sprawa jest prostsza do załatwienia.

Cytuj
Pierwsze slysze o jakiejs kampanii DB…
No wybacz, żeby ktoś się oficjalnie przyznał....

43
Engelhardt zaczął brać się za prywaciarzy i nie dopuścił do wejścia DB na linie Gdańsk Warszawa Kraków

Skad takie informacje? O ilie mi wiadomo od tego jest UTK.

Engelhardt mówił o czymś takim jak centralny system ewidencji czasu pracy maszynisty, żeby nie było sytuacji że np: kończył on prace o godzinie 7:00 w IC i szedł na 8 do 20 do prywaciarza na bocznice. i na wieczór z powrotem do IC.

A jeżeli chodzi o linie Gdańsk Warszawa Kraków to jest ona docelowo przygotowywana na V ~ 200km/h tylko problem w tym, że polscy przewoźnicy nie dysponują taborem na taka prędkość. Natomiast DB owszem, ba jest już Arriva Pcc na naszym rynku, czyli problem z licencją na przewozy - żaden.

I teraz MI ogłasza przetarg na obsługę E65 i co, w warunkach jest zawarte "prowadzanie pociągów z prędkością 200km/h" to Polscy przewoźnicy nie spełniają warunków przetargu i lipa a DB owszem.

I co w tej sytuacji robi MI ostentacyjnie na święcie kolejarza parafuje umowę z IC na 10-letnie przewozy międzywojewódzkie, aby to mogło pozyskać fundusze na zakup taboru na 200km/h tym samym pokazuje gest Kozakiewicza DB. A DB aby nie dopuścic do podpisania ostatecznej umowy co robi?pompuje kasę na kampanie anty Kolejową (okres i sytuacja na kolei jak najbardziej sprzyjające) a rząd pod naciskiem mediów poświęca Ministra Engelhardta.

btw. odnośnie prywaciarzy to pewnie się orientujesz, że jak do większości by zapukało UTK, PIP, czy OIB to na 99% były by powody do zabrania licencji przewozowej. A właśnie kto jak kto ale Engelhardt z tym walczył

44
Engelhardt zaczął brać się za prywaciarzy i nie dopuścił do wejścia DB na linie Gdańsk Warszawa Kraków i przez to została wywołana taka nagonka medialna na kolej, najbardziej (TVN i Wyborcza) bo czym ta zima rożni się od poprzedniej. ? było dokładnie tak samo. Po prostu zaczął być nie wygodny. Wielka Szkoda.

45
A nie wiesz dokąd jedzie Kraków i kto ich dalej zmienia ?

46
A wie ktoś może jak wygląda obieg drużyny trakcyjnej na 83106/7 i 38106/7 dawny "Barbakan" - wiem że Szczecin jedzie do i z Poznania.
I jak wyruszy z Krakowa EP09 to czy w Poznaniu powinna nastąpić wyczepka i zmiana na EU/P 07. ?

47
Dzisiaj na 1803 Chrobrym będzie chyba EP09-011,także jutro 8102 zapewne pojedzie do Wwa
A na Barbakanie 9 w Szczecinie może stać się normą, do czasu jak Leon stanie na nogi z lokomotywami

Jest to o tyle ciekawe, gdyż pierwszy raz od niecałych dwóch lat jakakolwiek eposia zawitała do tego miasta.

29 Listopada również na Chrobrym była EP09

btw. podczas pobytu EP09-007 w Szczecinie zauważyłem iż ma ona różne pantografy

48
Bocznica / Odp: SN61-183 się wykoleił
« dnia: 29 Listopada 2010, 17:49:01 »
Nie nie ja tylko rozważałem prędkość albo usterka, ale skoro mówisz, że dopiero co ruszał także, te tory faktycznie mogły napsocić.

Bocznica.
Krzysiek626

49
Bocznica / Odp: SN61-183 się wykoleił
« dnia: 29 Listopada 2010, 15:40:51 »
Nie wiem na ile prawdą jest prędkość czy faktycznie miał 20km/h ? na terenie Wzgórza było 5km/h, nie wiem jak jest teraz. Jeżeli faktycznie przekroczył to maszynista schlapał du.., jedynie, co by go ewentualnie ratowało to, to, jak by mu przybili, że wykoleił się, jako manewry a nie, jako pociąg, (tu proszę o ocenę kogoś, kto zna warunki lokalne) ponieważ czytałem, że za wykolejnica to już pociąg a nie manewry. Ja się z tym nie zgadzam.

Apropo przekazania SN61 to uważam, że to dobry ruch Wzgórze powinno dobrze się nim zaopiekować. Bo jego stan jest opłakany. Pewnie przed samym wyjazdem zrobili mu jakieś P0, bo zdziwiłbym się, gdyby odważyli się nim jechać bez "rzucenia oka" także za przyczynę wykolejenia bardziej bym stawiał na prędkość niż na jakaś usterkę, bo toki tokami, ale SA110 nie wypadł hmm.

Mielisz klawiaturą mimo iż nie masz nic do napisania. Same gdybania i teorie, zero informacji.
Bocznica.


50
Bocznica / Odp: EP09-046 przemalowana w orginalne malowanie PKP
« dnia: 28 Listopada 2010, 18:19:20 »
http://www.gigabyt.cal.pl/temp/09-046.jpg
Wiadomo kiedy wchodzi do służby?
Zastanawia mnie ten napis "PKP" z lewej strony pudła, wątpię żeby do tego wracali, jak i numer z prawej jak 046 szła do Gliwic to miała "płaski" numer. Choć wszystko możliwe...

Jakaś epidemia wielokropków. Poza tym post nie wnosi nic nowego do wątku, Twoje zastanawianie wynika z niezrozumienia pierwszego postu. Bocznica.
Krzysiek626

51
Tabor kolejowy / Odp: Seria ET22 2000
« dnia: 31 Października 2010, 02:44:30 »
Ostatnio słyszałem że w Szczecinie docelowo mają zostać tylko "dwu tysiączki" co by się zgadzało, bo ostatnio oddali parę ET22.

52
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 22 Października 2010, 12:00:39 »
Warsztat 3 miesiące

53
Bieżące kolejowe / Odp: Szkoły kolejowe
« dnia: 28 Września 2010, 16:26:34 »
Po kolejówce do egzaminu na pomagiera możesz przystąpić bez kursu.

EE mając wykształcenie średnie idąc na kurs na pomocnika możesz pójść wariantem A i wtedy nie masz szkolenia teoretycznego natomiast nie ma znaczenia czy skończysz spedytora czy elektryka (wiadomo jako elektryk łatwiej przyswoisz pewne zagadnienia) i tak masz warsztat i całe przeszkolenie.

54
Tabor kolejowy / Odp: Stanowisko maszynisty po lewej stronie?
« dnia: 14 Września 2010, 14:07:58 »
Ale zanim zejdzie do zera?

Tak samo, na siódemce jest tak, że jak masz nastawnik na 0 i dasz np na 2 bok, zaczniesz wchodzić na pozycje jazdy szeregowej to będziesz mieć jazdę. Dojdziesz do końca oporowej i w momencie przechodzenia na szeregową bez oporową dopiero złapią ci te 2 boki. Ale jak wejdziesz na równoległą (nadal na 2 bokach) to lipa nie będzie jazdy, dopóki nie dojedziesz kieratem do końca. Jak dasz do końca, to wtedy dopiero zaczną się zamykać po kolei styki (na niskich numerach dobrze to słychać) i jak wszystkie złapią to tak jak na bez oporowej szeregowej również te 2 boki złapią.

Dokładnie to jest lustrzane odbicie.


Dla śmieszności dodam, że oni już podczas nagrywania tego materiału postawili lustro w kabinie ;]

Co do filmiku - jak w ówczesnej Anglii łączono wagony, że widać takie luzy i naprężenia przy ruszaniu


Tam chodziło o to, że maszynista nie ważne czy jedzie osobowym czy towarowym musi "czuć skład" specjalnie tak sprzęgli, żeby pokazać (tu akurat na przykładzie towarowego) o co chodzi.

i o co chodziło z rozłączaniem "line" podczas jazdy (było automatyczne czy wymuszone przez maszynistę)?

To są elektromagnesy, które same wyłączają napięcie i same załączają, przy przejściu między sekcyjnym, żeby nie przenosić napięcia. U nas też są takie "bezoporówki" Wskaźnik We8.

55
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 29 Sierpnia 2010, 11:13:53 »
Tylko, co taki maszynista bez praktyki na warsztacie będzie wiedział o usterkach w lokomotywie.

Kolego tutaj się musze z tobą nie zgodzić, jeżeli jako pomocnik trafisz do dobrego maszynisty, który ci wszystko pokaże i wytłumaczy to warsztat praktycznie jest ci nie potrzebny. Oczywiście przydaje się, ale jeżeli chodzi o lokalizowanie usterek i ich eliminacje (takich, do których maszynista nie potrzebuje wuchty narzędzi) to najlepiej było by 3 miesiące siedzieć na PK (przynajmniej u mnie na warsztacie taki był podział pracy)

56
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 28 Sierpnia 2010, 00:40:10 »
Jestem po technikum kolejowym (tytuł technika), a obecnie na kursie na pomocnika EPT i SPT

@Szociu ja musiałem być na warsztacie po 3 miesiące na trakcję. Wydaję mi się, że to co podałeś to kolejny z "wariantów" jaki trzeba spełnić, ale warsztat jest mimo wszystko.

http://dziennikustaw.gov.pl/D2005235199901.pdf

Tutaj na stronie 20 jest opis stanowiska Pomocnika, i ja dokładnie tym tokiem nauczania idę (Wariant A)

57
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 23 Czerwca 2010, 19:06:12 »
Przedniego pantografu używa się też w przypadku jazdy podwójną trakcją (pierwsza lokomotywa)

58
Drugi patyk chyba jest przystosowany do jazdy po Czeskiej stronie także nie mógł go używać.

Poczytaj regulamin forum. Dowiesz się, dlaczego tutaj się wpisałem i może w przyszłości unikniesz ostrzeżenia.
ZiomalCl

59
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch w EU07/ET22.
« dnia: 16 Czerwca 2010, 21:16:42 »
Jak wygląda wysoki rozruch w EU07? W symulatorze na równoległym pokrętło wysokiego rozruchu "zeskakuje" i teraz pytam jaką mocą rozpędzać loka? x>400, czy 400< i więcej
Ustawienie przełącznika na wysoki rozruch powoduje zablokowanie nadmiarowych silników trakcyjnych czyli można dawać powyżej 600A (średnio na tyle są ustawione nadmiarowe), lecz w tedy nie masz jazdy równoległej dlatego w symulatorze "zeskakuje", normalnie musisz sam przełączyć na niski. Co do amperażu przy rozpędzaniu dla silników trakcyjnych prądu stałego "im wyżej tym lepiej" wiadomo że trzeba robić to mądrze jak jest np: morko albo są liście to nie dasz za dużo bo zacznie rolować. Tak samo nie przejdziesz za szybko na drugi układ tylko będziesz musiał podciągnąć bokami, itd.


BTW co do podnoszenia się lokomotywy a jak by tak np na EU07 wyłączyć grupę silników pod drugą kabiną i zostawić te pod nami (na ET22 nie do zrobienia przez inne połączenie silników w grupy) plus 14 wagonów zahamowanych, lok odluźniona i dać ostro w kierat ? Teoretycznie wydaje się prawdobpodobne =]

REWIZOR

Strony: 1 [2]