Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - youBy

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7
61
Forum / Punkty ostrzeżenia.
« dnia: 18 Czerwca 2011, 21:49:10 »

Konkluzja: +30 punktów ostrzeżenia.
Quark-t

Widzę, że na nowym forum ostrzeżenia działają inaczej — Husarz dostał jakieś 30 punktów i jest obserwowany. Proszę o wyjaśnienie nowego systemu.

62
Poszukuję, chcę zrobić / Animowane nastawiacze
« dnia: 18 Czerwca 2011, 16:25:20 »
Chciałbym przedstawić i skonsultować zarys animowanych nastawiaczy dla wagonów. Inne pojazdy nie zawsze mają widocznych nastawiaczy na zewnątrz, zaś i tak ilość opcji jest z reguły ograniczona. Oto lista potrzebnych obiektów:
  • Próżny/Ładowny — ustala nacisk klocków (niski – pozycja próżny, wysoki – pozycja ładowny), czasem występuje w wersji Próżny/Ładowny I/Ładowny II; ma 2, opcjonalnie 3 pozycje; po obu stronach obraca się w przeciwne strony — patrząc na tabliczkę zawsze ma układ P/Ł;
  • Włączony/Wyłączony — wyłącza hamulec przez połączenie go z atmosferą i odcięcie przewodu głównego; z reguły obie rączki obracają się razem — po jednej stronie jest wł/wył, po drugiej wył/wł;
  • Nastawiacz trybu pracy — ustala czas napełniania i opróżniania siłownika, pełen zestaw to G/P/R/R+Mg (towarowy/osobowy/rapid/rapid+magnetyczne hamulce szynowe) i bywa na niektórych wagonach z hamulcami tarczowymi; wagony towarowe są wyposażone w nastawiacz G/P, wagony pasażerskie z klockami mają P/R (o ile mają), wagony z tarczami mają P/R bądź P/R/R+Mg; jego rączka obraca się jak P/Ł
  • Góry/Równiny — zwiększa czas opróżniania przy nastawie towarowej, stosowany w hamulcu Westinghouse’a czy Matrosowa
  • Odluźniacz — luzuje hamulec, jest to dźwignia z pętlą (animacja tego elementu to już sprawa do rozważenia)
Na chwilę obecną widzę dwa rozwiązania tego problemu:
Rozwiązanie nr 1 — animacja submodeli (obracanie). W tym wypadku mamy ustaloną oś obrotu, powiedzmy tak samo jak w kołach. Zaletą jest możliwość płynnego poruszania dźwigni, wadą jest konieczność ustalenia przeliczników obrotu i pozycji początkowej. Jest to szczególnie ważne przy wyborze trybu pracy. Odczytanie pozycji z charakterystyk nie zawsze będzie miało sens — są wagony, w których jest dostępna tylko jedna pozycja i mimo to nastawiacz jest.
Rozwiązanie nr 2 — ukrywanie submodeli (jak światła czy wężyki). W tym wypadku mamy już odpowiednio ustawione dźwignie w modelu i nazwane w specjalny sposób tak, że wyświetlana jest tylko jedna danego rodzaju. W ten sposób ruch odbywa się skokowo, natomiast nie ma problemu z przelicznikami. No i jeden submodel będzie mógł pokrywać obie strony pojazu jednocześnie.
Po wyborze rozwiązania zobowiązuję się do wykonania gotowych tabliczek do wagonów towarowych. W przypadku wagonów pasażerskich będę potrzebować trochę materiałów.

63
Poszukuję, chcę zrobić / Wagony i hamulce kolejowe, T. Neumann
« dnia: 15 Maja 2011, 21:41:56 »
Poszukuję opisu działania hamulca KE z ww. książki. W wydaniu z 1960 są to strony 342-352. Niestety, niektóre wydania nie zawierają tej części.

64
Tabor kolejowy / Numer wagonu towarowego
« dnia: 30 Kwietnia 2011, 18:25:30 »
Poszukuję konkretnych informacji nt. trzeciej grupy cyfr w numerze wagonu towarowego, a dokładniej znaczenia dwóch ostatnich cyfr.

65
Inne niekolejowe / Karpatki na forum
« dnia: 19 Stycznia 2011, 22:51:19 »
Jeśli otworzymy wyszukiwarkę Google, wpiszemy frazę „wafle karpatki” i naciśniemy „szczęśliwy traf”, to przeniesie nas to w ciekawe miejsce. Wyjaśnienie tego jest proste po przejrzeniu wyników: http://google.pl/search?q=wafle+karpatki :)

66
Bieżące Symulatorowe / Rok 2010
« dnia: 31 Grudnia 2010, 20:17:58 »
31 grudnia 2010 roku, wieczór. Bardzo dobra pora na podsumowanie. Ale czy jest coś do podsumowania? Można by się pokusić o jakieś zestawienia, np. „wpływ paczki całościowej na ilość postów »użyj szukajki«” czy „ilość dodatków a zamknięcie działu test”. Jednak taką analizę każdy może wykonać we własnym zakresie, być może niektórzy już takie statystyki prowadzili od dawna. Dlatego też należałoby spojrzeć na ten czas z nieco innej perspektywy.

Co się udało w sprawie SPKS?
a) Przepisać go w nowej, modularnej formie. Dzięki temu możliwe jest zrobienie bardziej różnorodnych rozwiązań w sposób niezależny od siebie (do tej pory to wszystko było ze sobą mniej lub bardziej powiązane, stąd nie wszystko można było zrobić). Umożliwia to odtworzenie większości smaczków i subtelnych różnic.
b) Znaleźć więcej materiałów. Im więcej książek, tym więcej można się dowiedzieć, gdyż każdy autor coś pomija, coś dodaje od siebie. Oczywiście pojawiają się czasem pewne niezgodności, ale można to łatwo przezwyciężyć. Dodatkowo udało się pozyskać szczegółowe dane niektórych pojazdów (serii), co pozwoliło na wyciągnięcie konkretnych wniosków.

Co się nie udało w sprawie SPKS?
a) Publikacja. Brak czasu przeplatany różnymi problemami sprawił, że prace nie zostały ukończone.
b) Skok tłoka. Wydawać by się mogło, że to prosta sprawa. Jednak proces hamowania nie jest taki prosty, jak mogłoby się wydawać. Pewne cechy zależą od skoku tłoka, co sprawia problem. Skok zależy od ciśnienia, ciśnienie od objętości, objętość od skoku tłoka. Czy jest o co walczyć? Zmienia się czas potrzebny na zahamowania/wyluzowanie pojazdu, najwyższe ciśnienie, czasem nawet siła hamowania.
c) Współczynnik tarcia. Dla klocków żeliwnych jest on zależny od wielu czynników, przede wszystkim od prędkości i nacisku. Jednak połączenie tych dwóch zależności w całość jest o tyle trudne, że dostępnych jest wiele niepasujących do siebie wzorów, tabel, wykresów. Co gorsza, ten sam typ klocków zachowuje się w odmienny sposób w różnych pojazdach.
d) Przepływy. Tutaj również dane i relacje są ze sobą niezgodne. Co gorsza, same przepisy tutaj wprowadzają błąd — przewidują spadek masy hamującej (a tym samym wydłużenie drogi hamowania) o ok. 10% na 250 m długości pociągu, podczas gdy z szybkości fali hamowania wynika ten sam przyrost ok. 30 m (4 do 7%).

Jak widać, zostało jeszcze sporo do zrobienia. Mam nadzieję, że kolejny rok będzie bardziej udany i dojdzie do realizacji wszystkich czterech punktów. Dlatego też na nadchodzący rok życzę wszystkim realizacji swoich planów — tych pomyślanych, niepomyślanych, oczywistych i niebanalnych.

67
Poszukuję, chcę zrobić / Charakterystyki taboru
« dnia: 13 Listopada 2010, 21:11:15 »
W związku z nadchodzącą aktualizacją symulatora nadal potrzebne są dane nt. hamulców. W załącznikach jest dostępna lista taboru z wyszczególnieniem tych serii i typów, do których brakuje parametrów. Podsumowując, na około 120 dostępnych pojazdów, usuniętych zostanie ponad połowa (w tym część znanych i powszechnie lubianych lokomotyw).


Już dziś możesz uratować swój ulubiony tabor!
To właśnie dzięki Tobie symulator będzie lepszy!


Co trzeba zrobić? Wystarczy pójść na stację, obejrzeć wagony i odczytać odpowiednie dane (dokładna instrukcja jest tutaj, zaś najważniejsze są masy hamujące i własna). Pozwoli to na przybliżone wykonanie charakterystyk. W przypadku lokomotyw potrzebna będzie dokumentacja, książki ze schematami dźwigniowymi, przekładnią podaną wprost bądź informacje o intensywności hamowania.

68
Tabor kolejowy / Masa hamująca
« dnia: 01 Września 2010, 17:56:15 »
Od lat w kręgach miłośników kolei przytrafiają się dyskusje nt. masy hamującej (czasami zwanej ciężarem hamującym, co bardziej odpowiada angielskiemu odpowiednikowi i zaszłościom historycznym). Często też padają wtedy mniej lub bardziej prawdziwe sformułowania i definicje. Przy okazji prac nad hamulcami zmierzyłem się z tym tematem. Nie było to proste, gdyż podawane informacje wymagały weryfikacji. Zamieszczam tutaj wnioski z przeprowadzonych analiz i poszukiwań. Nie będzie tutaj wyjaśnień na temat stosowania tego parametru, gdyż od tego są odpowiednie instrukcje.

Masa hamująca jest pewnym umownym parametrem bez jednoznacznego sensu fizycznego (np. dla osi obliczeniowej jest to długość). Najbliższym odpowiednikiem może być tutaj średnia siła hamowania (dla pojazdów o szybkości maksymalnej powyżej 200 km/h faktycznie tak się dzieje). Unormowania dotyczące masy hamującej pochodzą z lat czterdziestych ubiegłego wieku i zawierają one dwa sposoby jej wyznaczania. Pierwszy z nich to teoretyczne obliczenia (przeliczenie nacisku) przy użyciu różnych współczynników. Mogą być one stosowane wyłącznie do pojazdów wyposażonych w żeliwne wstawki hamulcowe przy nastawieniu osobowym (P) albo towarowym (G). Metoda ta jest dozwolona przede wszystkim do obliczeń wstępnych (wymaga weryfikacji) i dla kolei/pojazdów z prędkością maksymalną niższą niż 100 km/h. Druga metoda polega na doświadczalnym zmierzeniu drogi hamowania nagłego w trybie szybko działającym. W tym wypadku przyjęto arbitralnie pewien wzorzec i wg niego wyliczono inne wartości. Posługuje się przy tym pojęciem procentu masy hamującej (stosunku masy hamującej do masy pojazdu/pojazdów). I tak oto kilka najważniejszych:
  • 100% — wartość podstawowa, wymagana dla wagonów towarowych próżnych
    • 100 km/h — ok. 480 m
    • 120 km/h — ok. 700 m
    • 140 km/h — ok. 1000 m
    • 160 km/h — ok. 1350 m
  • 65% — wartość wymagana dla wagonów towarowych S (do 100 km/h) załadowanych całkowicie
    • 100 km/h — ok. 700 m
    • 120 km/h — ok. 1000 m
  • 150% — najczęściej wagony pasażerskie z hamulcem wysokiej mocy <R>
    • 120 km/h — ok. 500 m
    • 140 km/h — ok. 700 m
    • 160 km/h — ok. 950 m
Obecnie przyjmuje się, że masa hamująca wagonów towarowych jest taka sama w przypadku nastawienia towarowego i osobowego.
Masa hamująca hamulca ręcznego to odpowiednio przeliczony nacisk wstawek uzyskiwany przy jego zakręceniu.

Na koniec kilka ciekawostek. Pojazdy mające 100% masy hamującej osiągają z prędkości 100÷120 km/h opóźnienie rzędu 0,9 m/s². Masa hamująca wagonów pasażerskich powinna być podawana dla pojazdów włączonych do składu długości 300 metrów, zaś wagonów towarowych — 500 metrów. Stąd w instrukcji Cw-1 pojawił się współczynnik korekcyjny dla składów dłuższych (do 700 metrów).

69
Bieżące Symulatorowe / SPKS
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 18:02:57 »
SPKS (System Pneumatyki Kolejowej SPKS) to pisany przeze mnie silnik odwzorowujący pracę hamulców kolejowych, który będzie zawarty w którymśtam kolejnym exe. Gwoli wyjaśnienia:
1) SPKS to nie są baterie;
2) SPKS to nie są światła;
3) SPKS to nie jest AI;
4) SPKS to nie są dźwięki.

70
Bieżące Symulatorowe / Orlen vs SPKS
« dnia: 23 Lipca 2010, 23:10:19 »
Joł!
Zapewne niektórzy z Was widzieli i pamiętają filmik @Mechatronika o hamowaniu kontrolnym (
). Ostatnio było wiele okoliczności sprzyjających rozwojowi hamulców, więc postanowiłem podjąć wyzwanie i nakręciłem własny film (
), gdzie hamowany był taki sam skład. Różnica nie jest wielka — owe kilka sekund można wytłumaczyć choćby innym stanem torów, taboru (w czasie eksploatacji różnice w sprawności przekładni sięgają kilkunastu procent), nachyleniem toru i przybliżeniami zastosowanymi w symulatorze. Mimo to uważam, że jest to wielki sukces i duży postęp. Mam nadzieję, że kolejne próby będą równie pomyślne. Z tego miejsca chciałbym podziękować:
  • @Mechatronikowi za nagrania i konsultacje;
  • @Libertynowi za pomoc w odczytywaniu wykresów i wykonywaniu prób;
  • @MichałowiŁ za różne rozmowy nt. hamulców;
  • @Converterowi za znalezienie różnych materiałów;
  • wszystkim, którzy podesłali jakiekolwiek dane nt. mas hamujących pojazdów;
  • tym wszystkim, których nie mogę wymienić tutaj imiennie.

Mam nadzieję, że prace będą posuwać się teraz w szybkim tempie.

Pozdrawiam.

71
Bieżące kolejowe / Kompozyty
« dnia: 18 Czerwca 2010, 10:08:29 »
Temat kompozytowych klocków hamulcowych będzie w najbliższym czasie powracać (głównie ze względu na TSI Hałas — obniżenie hałasu powodowanego przez pociągi towarowe). Dlatego już dzisiaj proponuję dwa zdjęcia:
1. klocek kompozytowy LL po przejechaniu jednej(!) linii w Szwajcarii;
2. klocek podczas testu hamowania nagłego.

Swoją drogą, ciekawe co powiedzą maszyniści prowadzący testowy pociąg UIC :D

72
Bieżące kolejowe / Polski hamulec — premiera!
« dnia: 31 Marca 2010, 23:37:06 »
Kontynuując wątek, taka mała pokazówka ze strony PR: http://www.rynek-kolejowy.pl/15226/Zmodernizowane_wagony_161A_w_IR_WOSP.htm  Fajnie by było gdyby wszystkie IR tak wyglądały ;)
Korzystając z okazji, należy wspomnieć o pewnej ważnej premierze. Wagony te są najprawdopodobniej pierwszymi pojazdami wyposażonymi fabrycznie w polski system hamulcowy Fablok. Może jednak nie do końca polski, ale UIC przyznał nowe oznaczenie – Fl.

73
Poszukuję, chcę zrobić / Współczynnik mas wirujących
« dnia: 10 Marca 2010, 21:28:54 »
Uwzględniać ten współczynnik jako oddzielną wartość czy włączyć go do masy? Skutek w symulatorze były ten sam. Problem pojawił się z powodu hamowania siódemki – sensowne wyniki był dopiero po zwiększeniu jej masy o 25% (do 100 ton).

Współczynnik mas wirujących — wartość mówiąca o tym, jak ciężej poruszyć dany obiekt z powodu jego toczenia się.

74
Tabor kolejowy / Wózki EU07 a ET41
« dnia: 05 Marca 2010, 22:07:27 »
Czy wózki są wymienne między seriami 4E, 303E i 203E? Czy występują w nich różnice co do układu dźwigniowego hamulca?

75
Poszukuję, chcę zrobić / Hamstwo — wspomaganie charakterystyk
« dnia: 02 Lutego 2010, 21:15:10 »
Nazwa programu: Hamstwo.
Cel: wspomaganie pisania plików chk.
Zadania: liczenie przekładni hamulcowej, generowanie wpisów, proponowanie wartości.
Dane wejściowe: parametry hamulca (bez przekładni), masa hamująca.
Ogólna zasada działania: liczenie przekładni poprzez iteracyjne wyliczanie przybliżonej drogi hamowania.

W związku z brakiem dostępu do karty UIC 544-1 potrzebny jest własny program, który w sposób przybliżony będzie w stanie wyliczyć przekładnię hamulcową (BCM) na podstawie masy hamującej. W tym celu należy dokonać analizy dostępnych danych:
a) charakterystyki pojazdu wzorcowego,
b) tabele wymaganego procenta masy hamującej,
c) działanie czuwaka/SHP.
Jadący pojazd, który ma wymagany procent masy hamującej, musi być w stanie zahamować hamowaniem nagłym na odcinku od semafora do semafora (czyli na drodze hamowania), przy czym od chwili włączenia SHP do wdrożenia hamowania nagłego mija jeszcze 10 sekund, przez które pojazd porusza się z maksymalną prędkością.

Sam proces takiego hamowania można podzielić na dwie części: napełnianie i hamowanie właściwe. W czasie napełniania siłowniki napełniają się powietrzem i wywołują coraz większy nacisk klocków. Podczas hamowania właściwego ciśnienie ma cały czas największą możliwą wartość. Proces ten ma bardzo ważną cechę: skalowanie liniowe. Pojazd o 2 razy większej masie przebędzie 2 razy dłuższą drogę, przy tym samym nacisku klocków. W przypadku zmiany tarcia klocków zachodzi relacja odwrotna — 2 razy większe tarcie daje 2 razy mniejszą drogę. Z racji tego, że tarcie to iloczyn nacisku i współczynnika tarcia, nacisk by musiał być ponad 2 razy większy (przy czym część powyżej dwóch zależy w dużej mierze od konkretnej wartości nacisku).

Zatem można napisać tabelę hamowania:
napełnianiehamowanie
0tntn+th
vpvh0
0snlh=dn+sdh
O ile sdh (standardową drogę hamowania) można łatwo obliczyć z właściwości hamowania, o tyle wiele trudniejsze jest znalezienie prędkości na końcu napełniania vn, mając daną prędkość początkową vp i czas tn. Wynika to z tego, że współczynnik tarcia zmienia się ze względu na rosnący nacisk i malejącą prędkość. W przypadku krótkich czasów i niewielkich opóźnień hamowania można przyjąć, że współczynnik ten jest w przybliżeniu stały, a więc cały proces skaluje się liniowo z czasem — dwa razy dłuższy czas napełniania daje dwa razy większą różnicę vp-vn. Jednak w przypadku hamulca wolno działającego czas ten sięga ponad 20 sekund (czasem nawet dużo ponad), co oznacza dość znaczne różnice we współczynniku tarcia.
Na tę chwilę rozwiązaniem jest doliczanie poprawki około połowy różnicy wartości na początku i końcu. Problemem jest tylko to, że hiperbola jest wykresem funkcji wypukłej, a zatem taka prosta poprawka może być za duża. Z drugiej zaś strony, cały sposób liczenia powinien mieć błąd nie więcej niż 10%, zatem napełnianie nie powinno tutaj odstawać od normy.
Jeszcze innym sposobem jest wykonanie tabeli spadków prędkości dla kolejnych czasów napełniania (podobnie jak jest z drogą hamowania pojazdu wzorcowego od prędkości). Poza koniecznością wykonania wielu pomiarów na początku (co i tak będzie konieczne), powinno to dać najlepsze rezultaty.
Oczywistym jest, że podczas hamowania występują też inne siły hamujące, np. opór powietrza, jednak ich wpływ zawiera się w dokładności całej metody. Jednocześnie pominięcie ich, a więc jednocześnie wzmocnienie hamulców, będzie stanowić już pewien margines bezpieczeństwa.

Liczę na propozycje z rozwiązaniem problemu napełniania, które jednak nie będą stosowały skomplikowanych operacji matematycznych (np. całkowanie). Wiąże się to z tym, że nie zależy mi na wyciąganiu fizyki z symulatora i przeliczania jej bez wyświetlania sceny — program ma wspomagać tworzenie, a wielokrotne przeliczanie równań ruchu w celu znalezienia dobrej wartości będzie bardzo czasochłonne.

76
Nie musi.

Takie rzeczy, to na PW do konkretnej osoby. Bocznica.
ZiomalCl

77
Bieżące kolejowe / Wrocław - IC na obwodnicy towarowej
« dnia: 06 Listopada 2009, 20:29:26 »
Dzisiaj po 18 widziałem na obwodnicy towarowej jakiś bliżej nieokreślony pociąg spółki Intercity. Wiadomo coś na ten temat?

78
Bocznica / Wydzielone z: Jakie semafory macie w MaSzynie?
« dnia: 18 Października 2009, 22:35:52 »
A tak w zasadzie, to co znaczy "domyślne z paczki całościowej"?

Wydzielam.
ZiomalCl

79
Ech, zepsułeś! :(
On miał tego poszukać :P

Bocznica.
ZiomalCl

80
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Października 2009, 11:15:39 »
Pełnia księżyca :p
Zginiemy :<

81
Bocznica / Odp: WOS Poszukuję.
« dnia: 06 Października 2009, 18:41:48 »
Regulamin forum:
Nie pisz na forum próśb o wysłanie czegoś na mail. Używaj do tego Prywatnej Wiadomości.
Proszę na przyszłość zapamiętać.

REWIZOR

Pisałem coś na ten temat, A<>administracja się do tego nie odniosła nawet. Przykro mi :(


Również, nie wiem o co chodzi ale można użyć PW.

REWIZOR

82
Bo paczka wszędzie robi się nudna ;]

83
Tabor kolejowy / O czy 0?
« dnia: 15 Września 2009, 18:33:52 »
Cały czas mnie uczono, że oś (osie) indywidualnie napędzana oznaczamy symbolem 0 (zero w indeksie dolnym), podczas gdy w internecie widzę o (mała litera o). Dysponuje ktoś jakimś argumentem za stosowaniem małego o?

84
Bocznica / Odp: ET41&Nowa Kabina
« dnia: 10 Września 2009, 22:42:18 »
Ja kogos oskarzam?
Tak, to Ty o tym nie wiedziałeś? xD
Napisalem tylko, ze piszesz cos, o czym juz bylo.
Otóż tu się mylisz. Napisałeś coś więcej.
Powtarzasz sie:
Zaimek zwrotny się, w połączeniu z czasownikiem powtarzać i cytowaniem słów @libertyna89, skierowany w stosunku do mojej osoby jednoznacznie sugeruje, iż to były moje wcześniejsze słowa; zatem musiałbym być @libertynem89, aby Twoje zdanie było prawdziwe.
"Polska mowa język trudna." :P

85
Poszukuję, chcę zrobić / 311D
« dnia: 08 Września 2009, 19:46:56 »
Poszukuję artykułu ze Świata Kolei 12/2007 o 311D, ew. innych ciekawych danych o tych lokomotywach (oraz schematów bądź zdjęć w dobrej perspektywie).
Poszukuję również Techniki Transportu Szynowego 3/2008.

86
Bocznica / Wydzielone z: ET41&Nowa Kabina
« dnia: 06 Września 2009, 11:57:53 »
No i trzeba by ją (kabinę) nieco cofnąć.

87
Bocznica / Wydzielone z: Smugi
« dnia: 05 Września 2009, 15:23:09 »
ale sukcesywnie ich się pozbywano, ponieważ w planach było powstanie exe (SPKS) które miało mieć dużo lepszą "smugę" światła i zupełnie inne wyświetlanie.
Widzę, że masz jakieś nowości :|

88
Bocznica / Wydzielone z: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« dnia: 05 Września 2009, 10:31:10 »
Okarze? lol
3. osoba liczby pojedyńczaj, czasu przyszły, tryb oznajmujący, strona czynna czasownika okarać. Nie wiedziałeś? lol
To tak dla wyjaśnienia (boś nie wiedział tego wyżej), czasownik okarać to czasownik niedokonany powstały z dodania formantu przedrostkowego (o-) do czasownika niedokonanego karać (a więc z zachowaniem formantu przyrostkowego (-ać) dodanym do rdzenia (kar)).

89
Bocznica / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 24 Sierpnia 2009, 21:03:44 »
Proszę usunąć, coś nie wyszło.


OK.
REWIZOR

90
Symulator / Wielkość submodeli.
« dnia: 07 Sierpnia 2009, 11:37:50 »
Ważne ogłoszenie:
ze względu na sposób wczytywania modeli do symulatora należy unikać zbyt dużych submodeli. Jest to najprawdopodobniej związane z liczeniem wektorów normalnych powierzchni i wierzchołków. Czas tej operacji jest proporcjonalny do kwadratu liczby wierzchołków. Jeden submodel wielkości kilkudziesięciu tysięcy trójkątów jest w stanie skutecznie zablokować proces wczytywania na kilka-kilkanaście minut.
Zalecam nieprzekraczanie 5 tysięcy trójkątów i ustalenie limitu na 10 tysięcy.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7