Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - youBy

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
91
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 19 Kwietnia 2021, 23:00:02 »
A log dasz, czy dalej mamy wróżyć?

92
ScndS=Yes w linijce cntrl dopisz. Serio tego nie ma w ED72 wpisanego?

93
Wył jest odpowiednikiem dezaktywacji kabiny z nowych pojazdów.

94
Na pewno trzeba przenieść wpis "pyscreen" wyżej, nad wpis korytarza (cab0).

95
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 10 Marca 2021, 10:11:47 »
Czy istnieje jakaś prawidłowość odnośnie montowania węży  w wagonach? Wydaje mi się, że układ przy jednym przewodzie tak powinien wyglądać.
W węglarkach często PG idzie w postaci prostej rury, w związku z czym węże są po jednej stronie pojazdu.

96
Poradniki / [WAV] Prostowanie dźwięków rozruchu
« dnia: 16 Stycznia 2021, 22:41:59 »
Poniżej prezentuję pierwszy z moich poradników dotyczących obróbki dźwięków.  Zanim do niego przejdę, ważna rzecz dotycząca nazewnictwa (dla dociekliwych):
1) dźwięk przekładni - dla uproszczenia będą to wszelkie dźwięki układu napędowego (silnika, przekładni osiowej, sprzęgła), które wynikają z aspektów mechanicznych pracy napędu. Wiodącą rolę odgrywa tutaj przekładnia osiowa,
2) dźwięk falownika - wydawany fizycznie przez stojan silnika odgłos związany z reakcją na zmienne napięcie zasilające. Przebiegiem tego napięcia steruje falownik, stąd różne melodyjki wydawane przez te same silniki w różnych pojazdach (np. Elf i Impuls sześcioczłonowy).

Dzisiejszy dotyczy wyciągania dźwięku przekładni z rozruchu pojazdu asynchronicznego. Ideałem byłoby mieć nagranie, w którym mikrofon jest umieszczony przy samej przekładni, nie ma dźwięków falownika czy wentylatorów i pojazd porusza się ze stałą prędkością. Oczywiście tak nie jest, jednak w dalszym ciągu można zrobić całkiem dobre próbki, które nadadzą się do dźwięków składanych. Przykładem tutaj jest dźwięk przekładni pojazdu Dragon E6ACTd na podstawie nagrań Piotra Jarosza (link do jego kanału), który zgodził się na użycie jego nagrań na potrzeby MaSzyny.

W skrócie proces polega na:
0) wybór nagrania, jest wstępne oczyszczenie - dla pojazdów w ruchu może być słyszalny szum toczenia kół, należy do wyciąć filtrem dolnoprzepustowym -> tutaj nagranie już miałem przygotowane
1) znalezienie odpowiedniego kawałka, gdzie najważniejszy odgłos jest dobrze słyszalny
2) usunięcie zakłóceń i przeszkadzajek - nałożenie filtrów, wycinanie pasm
3) wyrównanie wysokości (częstotliwości) dźwięku
4) próba wygładzenia powstałych zakłóceń i wydłużenia próbki - filtr uśrednia udział poszczególnych pasm częstotliwości na dłuższym kawałku; moim zdaniem sampel długości ok. 5-6 sekund już zaczyna brzmieć dostatecznie dobrze po zapętleniu
5) gładkie zapętlenie dźwięku

Link do poradnika (należy włączyć napisy):


97
Bieżące kolejowe / Odp:  post. odg Wrocław Grabiszyn
« dnia: 04 Stycznia 2021, 16:50:11 »
Według rozkładu zdalne sterowanie z Wrocław Popowice LCS z możliwością sterowania miejscowego. Sam posterunek nie może zostać zlikwidowany, bo przecież tam się nie da ruchu prowadzić bez niego (z 7 torów wchodzimy na 3).

98
Symulator / Odp:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Stycznia 2021, 21:34:32 »
Starter nie ogarnia fizyki, która składa się z dwóch includów - przykład w załączniku. Gdy jest tylko jeden, wszystko jest ok. Gdy są dwa - brakuje parametrów członu (masy, długości, flag sprzęgów).

99
Na warsztacie / Odp:  Udźwiękowienie SU45
« dnia: 03 Stycznia 2021, 11:08:41 »
Nie muszą być 8 bit.

100
Kolejne zapytanie w ramach tematu:
-Czy długości członów B,C,D w impulsie 5-członowym są takie same?
-Czy długości członów B,C,D są takie same jak długość środkowego członu(B) w 36wea?
Tak, rozstaw czopów skrętu wynosi zawsze 16 m.

101
Poszukuję, chcę zrobić / Odp:  Multiplayer w Symulatorze MaSzyna
« dnia: 20 Grudnia 2020, 21:37:29 »
1. Nie trzeba nic instalować, wystarczy w pliku eu07.ini dodać wpis (odpowiednio dla serwera i pozostałych użytkowników):
-- wpis w ini network.server tcp 0.0.0.0:port (gdzie port to np. 42424) powoduje uruchomienie symulatora w trybie serwera, komunikującego się na podanym porcie
-- wpis w ini network.client tcp X.Y.Z.W:port (gdzie X.Y.Z.W to adres IP działającego serwera przyjmującego połączenia na podanym porcie) powoduje uruchomienie serwera w trybie klienta, łączącego się z serwerem o podanym adresie
2. Maszyna u pierwszego użytkownika działa w trybie serwera i stanowi główną symulację, natomiast u pozostałych dołącza się do niego i próbuje odtworzyć to, co tam się dzieje. Ważne jest, aby wszyscy wykorzystywali tę samą wersję maszyny, scenerii itd. Najlepiej do tego wykorzystywać czystą paczkę całościową.
3. Nie ma stałych serwerów, użytkownicy tworzą je sobie we własnym zakresie.
4. Obawiam się , że inne symulatory nie mają w sobie odpowiedzi na pytania dotyczące maszyny.

102
Bieżące kolejowe / Odp:  Rodzaj hamulca w służbowym RJ
« dnia: 28 Listopada 2020, 11:28:33 »
Podejrzewam, że jest to spowodowane przez któregoś z przewoźników towarowych, który na części trasy będzie jechać na hamulcu P, a na innej części na hamulcu G. Zmienia się procent wymagany i tabelka wg której się go określa. Dla ruchu pasażerskiego korzysta się zawsze z tabel dla hamulca szybko działającego, niezależnie od tego, jakie jest nastawienie hamulca.

103
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 17:44:02 »
Z rozmowy wynika, że jak się pojazdowi da rozkład na grupie postojowej (żeby bot się wystawił w perony z włączonymi tablicami, albo człowiek mógł w starterze podejrzeć rozkład), to bot nie będzie czekać na zezwolenie na jazdę, tylko pojedzie sobie normalnie jakby był pociągiem.

104
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 17:19:42 »
Zmieniło się coś w kwestii wysyłania komend za pomocą semaforów w ostatnim półroczu? Na kaliskiej niektóre lokomotywy po otrzymaniu komendy odczepienia poprzez semafor shunt 0 0 odczepiaja sie od składu , przechodzą w tryb pociągowy! i w tabeli skanowania warotsc velocity tegoż semafora zmienia sie w "-" po czym lkomotywa rusza ignorując dany semafor. Podbnie mam przy wysyłaniu R.J. przy uzyciu semafora. W momencie odebrania rozkładu pojawia sie dla tego semafra w tabeli skanowania "-" i pociag rusza.
Jesli pojazd ma przypisany rozklad to pracuje w trybie jazdy rozkladowej, ignorujac stan tarczy manewrowych. Komenda Shunt nie zmienia trybu jazdy, a jedynie doklada do kolejki polecen instrukcje odpiecia/zapiecia tego co znajdzie sie w polu widzenia. To chyba nie jest zadna nowosc, chociaz nie wykluczam ze dawno dawno temu logika obslugi dzialala jakos inaczej.
To już nie można się wystawić z grupy z ustawionym rozkładem i wyświetlonymi tablicami?

105
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2020, 23:13:44 »
No nie do końca - jeśli człowiek sobie na bezludnej wyspie poustawia wagony po swojemu, to chochliki nie powinny się do tego mieszać.

106
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2020, 22:27:32 »
Istnieje taka możliwość, że są jeszcze przewoźnicy działający według zapisów starej Cw-1 ;)
Przejrzę kod w paru miejscach, może uda się wyrugować działanie autorewidenta przy pociągach prowadzonych przez człowieka.

107
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2020, 20:33:16 »
A dlaczego nie Bw-56, Pw-5, KMw-56, KD t-4 albo któregoś przewoźnika prywatnego?

108
Bieżące Symulatorowe / Odp: Opuszczenie lokomotywy bez AI
« dnia: 10 Listopada 2020, 15:14:09 »
Sprawdź Ctrl+F5.

109
Bocznica / Poziom czatu
« dnia: 31 Października 2020, 22:10:12 »
Bardzo proszę, żeby ktoś zatrzymał tę karuzelę uśmiechu - przykład w załączniku.

110
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Października 2020, 20:42:13 »
W ramach niesprecyzowanych poprawek wchodzą:
* dodanie do tempomatu mocy minimalnej niezależnej od pozycji nastawnika (EN57A - 100%, Impuls - 20%) oraz sterowania mocą tempomatu poprzez zadajnik (Impuls)
* możliwość wyłączania się tempomatu po użyciu hamowania służbowego
* odcinanie zaworu maszynisty przy hamowaniu nagłym - unika się w ten sposób ucieczki powietrza
* praca piasecznicy została uzależniona od ustawienia kierunku jazdy
* dodanie drugiej krzywej hamowania dla botów na okoliczność, gdyby wartość LocalBrakeAccFactor w sekcji AI: była za niska - w dalszym etapie będzie możliwość personalizacji krzywej hamowania dla botów, zależnie od ich charakteru oraz konieczności skracania czasu jazdy

111
Bieżące kolejowe / Odp: Oznaczenia na pudle
« dnia: 08 Października 2020, 21:13:03 »
Zgodnie ze sztuką powinno być tak: po lewej służbowa, po prawej brutto, na dole liczba miejsc siedzących.

112
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy elektryczne - Temat Zbiorczy.
« dnia: 04 Października 2020, 17:17:46 »
Oznacza tylko tyle, że nie dało się go podciągnąć do któregokolwiek z typów 22WE do 22WEg.

113
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 03 Października 2020, 18:44:53 »
Działanie, działaniem, ale jak głęboko te guziki się wciskają. Szkoda, że nikt mi tego nie powiedział kilak lat temu, to bym dziury w blatach wykroił. :/
Bez dziur w blatach będzie łatwiej zrobić inne wersje pulpitu.

114
Bieżące Symulatorowe / TouchPortal
« dnia: 02 Października 2020, 23:09:27 »
Jakiś czas temu natrafiłem przypadkiem na reklamę czegoś takiego jak Stream Deck - urządzenie z wieloma konfigurowalnymi przyciskami, które mogą mieć animowane ikonki. Od razu wydało mi się to ciekawą alternatywą do prawdziwego pulpitu, ponieważ można by na niewielkiej powierzchni upchnąć więcej przycisków do różnych funkcji związanych z obsługą pojazdu w maszynie w formie dosyć intuicyjnych piktogramów. Z racji ceny (400 zł za 6 przycisków, 750 zł za 15 przycisków) postanowiłem poszukać alternatyw.

W ten oto sposób trafiłem na Touch Portal. Aplikacja pozwala w dowolnym urządzeniu na Androidzie przygotować interfejs z programowalnymi przyciskami, które mogą np. symulować naciśnięcie klawiszy. Wersja podstawowa darmowa umożliwia na używanie 2 ekranów po 8 przycisków każdy. Do działania potrzebna jest aplikacja na telefonie, aplikacja sterująca na komputerze oraz połączenie między telefonem i komputerem (ja do tego używam domowego Wi-Fi).

Gdyby ktoś był zainteresowany, w załączeniu wrzucam przygotowany przeze mnie konfig do sterowania nowymi pojazdami w podstawowym zakresie: włączenie tempomatu, drzwi (jednocześnie kręciołek pesowy i przyciski z Impulsa), syrena, wybór kierunku oraz przycisk CA/SHP. Archiwum zawiera w sobie katalog, który należy wypakować do podfolderu "Touch Portal Backups" (domyślnie w dokumentach). Aby go załadować, należy wejść w ustawienia i załadować kopię zapasową, a aplikacja na telefonie samoczynnie się zsynchronizuje w komputerem.

Nie jest to niestety rozwiązanie kompleksowe pulpitu, natomiast na pewno jest wygodniejsze od używania pokręconych kombinacji od otwierania drzwi na pojazdach.

115
Można też sterować myszką, w zasadzie wszystko, co potrzebne do sterowania, powinno być klikalne.

116
Bocznica / Oddajcie czata symq
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 11:15:02 »
jak w temacie

117
Bieżące kolejowe / Odp: Blokady liniowe
« dnia: 05 Sierpnia 2020, 19:29:54 »
Takie rzeczy tylko w TD2. W rzeczywistości na jednym szlaku (torze) albo jest zastosowana SBL, albo PBL.

118
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana szamynstwa metody propagacji (lub nie) zmiany polozenia zaworow pantografow

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy obsluga sekcji .fiz MotorParamTable0: o wariant dla pojazdow z silnikiem diesla. Szczegoly funkcjonalnosci przedstawic bedzie musial autor.
Dla pojazdów dizlowskich wprowadzono dodatkowe parametry pracy układu napędowego, które pozwalają na lepsze odwzorowanie jego pracy.
Kod: (218md_a.fiz) [Zaznacz]
MotorParamTable0: minVelfullengage=3.0 engageDia=1 engageMaxForce=3300 engagefriction=1
0 0 0 0 -1 -1 0 1
1 2.81 -1 -1 31.3 33.7 0.15 1
2 1.84 17.4 29.9 47.9 51.5 0.15 1
3 1.36 26.6 45.0 64.8 69.7 0 1
4 1.00 61.1 61.1 88.2 94.8 0 1
5 0.80 80.2 80.2 200 200 0 1
END-MPT
A       B       C       D       E       F       G       H
A - numer kolejny biegu
B - przełożenie przekładni (rozumiane jako stosunek obrotów wejściowych do wyjściowych)
C - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadane jest 0% mocy lub pojazd hamuje - km/h
D - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadana jest moc - km/h
E - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 0% mocy - km/h
F - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 100% mocy - km/h
G - współczynnik ograniczenia mocy na danym biegu (ograniczenie dawki paliwa)
H - informacja, czy jest automatyczna zmiana biegu (0/1)

Przy redukcji biegów skrzynia teraz wybiera jeden z progów prędkości pojazdu:
* B, gdy pojazd nie wytwarza siły pociągowej,
* C, gdy pojazd wytwarza siłę pociągową.

Przy awansowaniu biegów skrzynia dobiera próg przełączania płynnie i liniowo w zakresie od E do F w zależności od zadanego procenta mocy.

Na wybranych biegach istnieje możliwość ograniczenia maksymalnej dawki paliwa, np. dla przedstawionego wpisu maksymalna dawka paliwa na 1. i 2. biegu będzie ograniczona o 0,15 (15%), czyli maksymalna dawka zamiast 1,00 będzie wynosić 0,85. W ten sposób moment obrotowy silnika zostanie również proporcjonalnie obniżony.

Na marginesie, dotychczasowy wpis MotorParamTable zawierał wyłącznie odpowiedniki kolumn A, B, C=D, E=F, H. Wpisanie wartości w kolumnie C równych 0 albo D oraz w kolumnie E równych 0 albo F pozwalają na utrzymanie dotychczasowego zachowania skrzyni biegów. W dalszym ciągu można również używać wpisu MotorParamTable.

Tymczasowo konieczne jest nad wpisem MotorParamTable0: podanie linijki MotorParamTable: z powtórzonymi parametrami sprzęgła.

119
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 28 Maja 2020, 13:04:12 »
60 na kierunek zwrotny w rozjeździe z prędkością 40 na bok?

120
Na filmie widać, że bot za szybko wrzuca pozycje, nie czeka na naprężenie składu i używa dużego prądu rozruchu. Został już odsunięty od jazdy i skierowany do jazd instruktażowych.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9