Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - youBy

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9
31
Symulator / Odp:  Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
« dnia: 22 Maja 2022, 23:18:08 »
Najpierw zacząłbym od podmiany parametrów w pliku mmd lokomotywy:
//bujanie kamery:
//          springk, dampf, x,  y,  z, max, roll, pitch
mechspring: 100      0.02 0.2 0.2 0.03 0.15  0.02   0.01
// wyzerowac 3,4,5 parametr aby nie trzeslo
// wyzerowac ostatnie dwa parametry aby kamera sie nie kiwala

32
Symulator / Odp:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 09 Maja 2022, 22:03:51 »
Czy można zamówić opcję odbić w 60FPS? Niestety starter wie ode mnie lepiej, czego oczekuję i mi zmienia to na 25 co chwila.

33
Oryginalne Arduino Uno można kupić w granicach 100 zł.

34
Na warsztacie / Odp:  Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 30 Kwietnia 2022, 13:26:33 »
Po wgraniu w/w shader powoduje błąd na scenerii Wrzosy:
Cytuj
bad material: : invalid shader: failed to compile mat_sunlessnormalmap.frag: 0(535) : error C1103: too few parameters in function call
Czy powoduje błędy na innych sceneriach, nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem.
Tak, to prawda - eksperymentalnie wstawiłem tam parametr do funkcji od cieni, co powodowało błędy.  W załączeniu poprawiony shader wraz z bardziej płynnym przejściem między kolejnymi stopniami kaskady.

35
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

36
Pomoc doraźna / Odp:  MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 22:36:24 »
Masz ekrany z aktywacją i exe bez aktywacji.

37
Bocznica / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 17:32:11 »

38
Exe z paczki 21.04 nie obsługuje funkcji wykorzystywanych w nowych ekranach, o czym świadczy log:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 369, in _render
KeyError: 'universal6'

Ad PS - to jest ogólnie widok podglądu monitoringu. Na pojazdach z ENTE są przygotowane "zastępcze" lusterka, tutaj kiedyś też się pojawią. Pełne renderowanie kolejnych widoków z kamer mogłoby jeszcze bardziej dobić płynność symulacji.

39
Pomoc doraźna / Odp:  MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 21:42:04 »
Wszystkie drzwi po jednej stronie członu są animowane razem, chwilowo tego się nie przeskoczy.

40
Pomoc doraźna / Odp:  MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 12:08:47 »
Jeśli używałeś odluźniacza i trzymałeś go długi czas, to możesz mieć pusty zbiornik sterujący i lokomotywa nie będzie hamować. Pokaż menu spod F12, w jednej z zakładek jest stan hamulców.

41
Na warsztacie / Odp:  Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 10:21:19 »
1. W rozkładzie nie ma spacji rozdzielającej między linią pionową a serią pojazdu. Po jej dodaniu powinno być lepiej.

2. Hala była dodatkiem spoza paczki całościowej, trzeba ją dorzucić do paczki z Drawinowem.

42
Pomoc doraźna / Odp:  aktualizacja
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 13:34:51 »
Najlepiej wypakować do całość do nowego, oddzielnego katalogu.

43
Na warsztacie / SA135-007
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 23:22:40 »
Z okazji pierwszego kwietnia prezentuję uproszczony model wagonu spalinowego SA135 wraz z przygotowaną teksturą SA135-007 Kolei Dolnośląskich. Model został przygotowany na podstawie obecnego SA134 z MaSzyny, więc jego jakość szacuje na 1/4, adekwatnie do daty. Mimo to w teksturę włożyłem mnóstwo swojego uszatego serduszka, aby w sumie całość była zrobiona na te przysłowiowe 30%.

Paczkę wystawiam, ponieważ moje możliwości modelowania są równie żadne co teksturowania. Mapowanie oryginału samo w sobie jest takie sobie, a tutaj dodatkowo zostało pocięte w kolejnych miejscach. Liczę na to, że kilku osobom może sprawić on trochę radości i ktoś będzie chciał potestować fizykę SA135 albo porobić ładne screeny. Jeśli ktoś by się ulitował nad tym pojazdem, załatał dziury i przemapował boczki/czoła, to na pewno byłby krok do przodu.

Paczka zawiera model, przesunięte modele kabiny, wnętrze lp wraz z teksturami i tekstury zewnętrzne. Pasażerów nie ma i nie przewiduję. Wypakowuje się ją do głównego folderu maszyny 22.03, ale powinna też działać z 21.04. W pliku textures trzeba na końcu dopisać:
Kod: (textures.txt) [Zaznacz]
^1
sa135-007.mat=214mb,SA135,sa135//v2,SA135-007,PLKD,Legnica,07.08.2020,Serwis_Pojazdów_Szynowych,youBy,youBy

https://eu07.pl/userfiles/1007/sa135-007.zip      28.71 MiB   2022-04-01 22:47

44
Na warsztacie / Odp:  Drawinowo od nowa
« dnia: 15 Marca 2022, 21:14:09 »
Z tego co widzę, to nie ten teren, bo dalej wychodzi na tory bocznicy.

45
Symulator / Odp:  Wpis w .mmd
« dnia: 13 Marca 2022, 18:31:13 »
To są wentylatory oporników. Wentylatory silników to wpis "motorblower".

46
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Lutego 2022, 23:57:20 »
1.Gdzie jest zdefiniowany parametr max prędkości manewrowej 40 km/h: w exe, czy w danym scenariuszu?
W tarczach manewrowych.

2. Czy jest możliwość ustawienia parametru odrębnie od ruchu kolejowego na scenerii, maksymalnej prędkości manewrowej dla ruchu samochodowego (50-55 km/h stanowi rozwiązanie, bo i tak zdefiniowany ruch na scenerii odbywa się obecnie wyłącznie w terenie zabudowanym, oraz w większości po niezdefiniowanych drogach)? Jeżeli się nie da w prosty sposób tego zmienić, to zostanie max 40 km/h. 
 
We wpisie pojazdu/pociągu można podać prędkość zamiast nazwy rozkładu - zostanie ona przypisana jako obowiązująca prędkość maksymalna.

47
Na warsztacie / Odp:  Drawinowo od nowa
« dnia: 19 Lutego 2022, 10:08:45 »
Pojazd się zapętla, gdy nie ma połączenia między sąsiednimi segmentami drogi - możliwe, że końce są odrobinę przesunięte albo któryś segment jest zdublowany.

48
Na warsztacie / Odp:  Drawinowo od nowa
« dnia: 19 Lutego 2022, 00:06:39 »
Teoretycznie można by autobusowi przypisywać rozkład, żeby się zatrzymywał na przystanku - w gdyby kiedyś ktoś wydzielił wyświetlacz, to nawet numer i relację by można było.

49
Na warsztacie / Odp:  Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 18 Lutego 2022, 22:14:44 »
Czy na pewno odczekałeś kilka sekund (około 5), aż się zaczerni?

50
Na warsztacie / Odp:  Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 15 Lutego 2022, 20:15:44 »
Faktycznie - skrajne tarcze od Wejherowa i Miasta są odwrotnie nazwane. Będzie poprawione przy najbliższej okazji.

51
Na warsztacie / Odp:  Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 15 Lutego 2022, 17:05:16 »
W starterze odznacz opcję "Wstrzymaj, jeśli okno nieaktywne".

52
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 15 Lutego 2022, 16:38:17 »
Czy symulator Ci się pauzuje, gdy jego okno jest nieaktywne? I na pewno masz uruchomiony tylko jeden raz?

53
Na warsztacie / Odp:  Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 21:23:08 »
A dokładniej ZDP jest komendą natychmiastowego rozwiązania przebiegu. W pierwszej kolejności powinno się użyć ZCZ - zwolnienie czasowe, które natychmiast wygasza sygnał, ale zostawia przez pewien czas utwierdzoną drogę przebiegu.

54
Na warsztacie / Odp:  Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 18:52:13 »
Komunikacja międzyprocesowa (WM_COPYDATA) - tylko to jest dostępne w sekcji MaSzyna.

55
Na warsztacie / Odp:  Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 17:12:19 »
Ja robię tak, że ustawiam obsadę w jednym z wagonów jako passenger (pasażer). Można też zainstalować się w jednej z lokomotyw i wyjść przez F4.

56
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

57
Pomoc doraźna / Odp:  Czy da się zatrzymać czas?
« dnia: 22 Stycznia 2022, 19:05:43 »
W trybie debugmode (ctrl+shift+F12) przy pauzowaniu (Esc) nie jest zamrażany ekran i można się ruszać.

58
Symulator / Odp:  Dyskusja o wymianie pasażerskiej.
« dnia: 12 Stycznia 2022, 19:04:26 »
Można zrobić plik konfiguracyjny/include/node z listą stacji wraz z sugerowaną wymianą pasażerską (wejścia i wyjścia), przy czym i tak rozjedzie się to trochę w przypadku pociągów spełniających różne funkcje - dla osobowych widziałbym przynajmniej cztery schematy napełnienia.

59
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 06 Stycznia 2022, 11:02:11 »
Po południu podrzucę poprawiony teren, sieć do bazy i wymieniony wiadukt, bo to już mamy zrobione

60
Na warsztacie / Odp:  Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Grudnia 2021, 22:47:52 »
Dorzucamy do tego moją misję osobową opartą o scenariusz TLK?

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9