- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)
TLDR: Tabelka dla momentu obrotowego silnika i przetwornika hydraulicznego.
Z uwagi na fakt, że przyjęte wzory (parabole) na obliczanie momentu obrotowego silnika spalinowego oraz współczynnika konwersji przetwornika momentu są niedoskonałe, istnieje możliwość dokładniejszego odtworzenia przebiegu tych wartości w zależności od prędkości obrotowej. Wystarczy podać minimum 2 punkty, a symulator będzie interpolował liniowo wartość parametru między zadanymi punktami, utrzymując trend również przy wyjściu poza wartości skrajne tabelki. Przykładowo, dla silnika SA133 przy przyjęciu Mstand=350 i wartościach w tabeli DMList:
DMList:
0 0
850 1450
1100 2700
1400 2700
1800 2377
END-DML
otrzymujemy przebieg momentu obrotowego silnika jak załącznik 1. Jest on daleki od dotychczasowej paraboli.
Podobnie można zrobić dla przetwornika momentu obrotowego, przy czym spodziewam się, że raz zrobione przetworniki będą tylko kopiowane między pojazdami, bo wybór przekładni głównych w szynobusach jest naprawdę ograniczony.