Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - youBy

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
121
Tabor / Odp: Dziwne zachowanie Traxxa podczas jazdy z towarem
« dnia: 09 Maja 2020, 15:28:01 »
Problem najprawdopodobniej wynika z dosyć gumowej fizyki sprzęgów i zderzaków, jaką mamy w tym momencie w MaSzynie. W przypadku długiego składu towarowego i szybkiego narastania siły pociągowej dochodzi do sprężynowania między poszczególnymi wagonami i drgań wzdłużnych składu. Rozwikłanie tego może jeszcze potrwać długo.

122
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 06 Maja 2020, 16:26:27 »
LTC

123
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 19:53:06 »
Brakuje panelu z klawiaturą oraz niebieskiego przycisku do tempomatu.
Śląskie EN76 (poza jednym) nie mają tempomatu.

124
Bocznica / Odp: Tworzenie stron internetowych
« dnia: 22 Kwietnia 2020, 08:42:49 »
Dlaczego?

125
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tramwaje
« dnia: 20 Kwietnia 2020, 20:42:39 »
Tak, kiedyś nawet można było ściągnąć model tramwaju 105N. W razie czego, można śmiało robić :)

126
Tabor kolejowy / Odp: Nadmiarowe w SU45
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 21:57:30 »
Nie sugerowałbym się wartościami znamionowymi, bo maszyny elektryczne są znacznie przeciążalne, np. prąd mocy ciągłej na EU07 to 355A, prąd mocy godzinowej to 370A, natomiast pierwszy próg przekaźnika nadmiarowego to 600A.

127
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 22:48:59 »
Gdyby przemodelować RList, to można by po prostu w miejsce gałęzi i silników dać układ połączeń (nr kolejny), a następnie zrobić tablicę zależności: kombinacje bitowe użytych odłączników - dostępna liczba gałęzi i silników dla każdego numeru układu połączeń. Względnie można zrobić nadpisanie liczby gałęzi i silników innymi wartościami na podstawie użytych odłączników.

129
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 10:28:21 »
EN57 o numerach 1061, 1141 i 1149 nie mają matów dla członów Ra i Rb - wnętrze jest różowe, a szyby (okna i reflektory) nieprzeźroczyste.

130
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 18:00:23 »
Akurat to nie jest kwestia spadków napięć poniżej 3kV, tylko krótkotrwałe (jednoklatkowe?) braki napięcia, które rozłączają WSa.

131
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 16:17:54 »
Akurat też odnoszę wrażenie, że ostatnimi czasy jakby WS częściej puszczał na Drawinowie - może to właśnie wprowadzenie sekcji coś zmieniło?

132
Mając w konfiguracji ustawione tarcie na 0.0 pojazd nie będzie miał przyczepności wcale.

133
Tabor kolejowy / Odp: Przewody pneumatyczne
« dnia: 28 Marca 2020, 09:38:28 »
Tylko że nikt tutaj nie neguje zasady działania zaworu rozrządczego, w którym jego główny aparat opiera na różnicy ciśnień między pgh i ciśnieniem sterującym... Zwracamy jedynie uwagę na konieczność uzupełniania zapasu sprężonego powietrza w zbiorniku pomocniczym podczas procesu odhamowania składu pociągu. Jeśli zbiornik pomocniczy jest zasilany bezpośrednio z pgz, to powietrze w nim jest uzupełniane na bieżąco i niezależnie od działania pgh. Jeśli zaś zbiornik pomocniczy jest zasilany wyłącznie poprzez pgh, to powietrze w nim może wziąć się jedynie poprzez podbieranie powietrza z pgh podczas podwyższania ciśnienia w pgh. Rzeczone podbieranie może być na tyle intensywne, że zakłóci przebieg wzrostu ciśnienia w pgh. Skutkiem tego wzrost ciśnienia w pgh (szczególnie ostatnich wagonów) może być trwać dłużej niż wynosi nominalny czas luzowania cylindra. Co za tym idzie, faktyczny czas opróżniania cylindra będzie wydłużony o tyle, o ile dłużej będzie trwało podwyższanie ciśnienia w pgh do wartości roboczej.

134
Tabor kolejowy / Odp: Przewody pneumatyczne
« dnia: 27 Marca 2020, 20:57:09 »
Sęk w tym, że zbiorniki pomocnicze napełniane z pgh stanowią dla niego znaczne obciążenie, co powoduje spowolnienie wzrostu ciśnienia - szczególnie w ostatnich wagonach. Jest to przede wszystkim skutek konieczności zahamowania niewyczerpalności, którą osiąga się poprzez bardzo szybkie napełnianie zbiornika pomocniczego w pierwszej fazie odhamowania, tj. napełniamy ZP do odpowiedniego ciśnienia (trochę mniejszego niż robocze) zanim wyluzujemy cylindry hamulcowe. Widać to bardzo dobrze przy długich składach towarowych, których nie da rady wyluzować w sensownym czasie pozycją jazdy, zwłaszcza po hamowaniu pełnym.
Podsumowując:
Czas luzowania jest uzależniony od wartości ciśnienia w pgh,
którego szybkość wzrostu jest uzależniona od tego, czy musi on również zasilać zbiorniki pomocnicze, czy nie.

135
To się dzieje wtedy, gdy z jednej kabiny jedziesz na nastawieniu P (hamowanie w 1:08), a z drugiej kabiny jedziesz na nastawieniu R (hamowanie w 4:48).

136
Inne niekolejowe / Odp: Farming Simulator 2019
« dnia: 01 Marca 2020, 22:42:20 »
Ja nie wiem. Może ktoś inny wie. Mam nadzieję, że pomogłem.

137
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 07 Lutego 2020, 21:11:47 »
Nie, nie masz gwarantowane. Na 45WE jest zbyt duża siła hamowania na wózkach napędnych i z ED najmniejszy deszczyk to ciągły poślizg nawet przy drobnym hamowaniu. Natomiast bez ED (samo EP) śmiga się aż miło i nie ma żadnych problemów.
Siła hamowania jest właściwie taka sama jak przy 31WE, natomiast z racji na większą masę pojazdu ta sama wartość siły hamowania ED jest uzyskiwana przy mniejszych procentach zadanej siły hamującej. Co więcej, nawet trójczłonowe 36WEa nie mają jakoś wybitnie mniejszej siły hamowania ED. Wszystko to wynika z TSI, które mówią o wykorzystaniu przyczepności nie większym niż 0,15. Dla wózka napędowego o łącznym nacisku ok. 30 ton daje to 45 kN siły hamowania.

A poślizg przy 20% mocy to nie bubel tempomatu, tylko całego składu. Głównie dzieje się tak na najdłuższych, czyli 45WE.
Zadane 20% mocy oznacza tak naprawdę 40% wartości maksymalnej, a to już jest dużo. Dodatkowo pięcioczłonowce z uwagi na większą masę i to samo maksymalne przyspieszenie (1 m/ss przy pełnym obciążeniu) muszą generować proporcjonalnie większą siłę napędową w zakresie do 40-50 km/h.

Napisano tu, że tempomat jest nieekologiczny. Ktoś rozwinie ten temat? Mnie to wydaje się naciąganą bzdurą.
Masz rację wydaje Ci się. Temat często poruszany na konferencjach w ramach CEEK. Jazda na tzw. tempomacie jest bardziej energochłonna niż jazda manualna. Sprawdzone w praktyce, potwierdzone w teorii. Jeśli jest układ którego podstawowym celem jest utrzymywanie stałej prędkości to logicznym jest to, że w danym okresie czasu będzie to powodowało większe zużycie energii elektrycznej lub paliwa. Tempomat jest dobry dla maksymalnego skrócenia czasu przejazdu ale nie dla obniżenia zużycia energii.
Patrząc po wykresach, to można było ustawić na tempomacie jakieś 5 do 10 km/h mniej od prędkości rozkładowej. Taki przejazd również byłby oszczędniejszy od jazdy na tempomacie z pełną dozwoloną prędkością bez wybiegu.

138
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Lutego 2020, 19:56:08 »
Druga rzecz: należałoby wprowadzić oprócz hamowania nagłego, pozycję hamowania pneumatycznego według pozycji kranu hamulca FV6el.
Jest dostępne na pozycji hamulca 4,5. Można sobie zmienić brakestep na 0,5 albo użyć analogowego zaworu maszynisty, żeby się do niej dostać.

139
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 11:59:09 »
Jakie są możliwości stworzenia dwóch map świateł - dla położenia przy źródłach i gdzieś w oddali - i ich płynnego mieszania, zależnie od odległości od czoła pociągu? Myślę, że pozwoliłoby to na oddanie charakteru świateł: dolne opadające na dół, górne świecące nieco na sieć trakcyjną).

140
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?

141
Problemem jest to, że różnica dynamiki poszczególnych dźwięków w maszynie jest za mała i mówiłem to już dawno temu. Trąbienie pojazdu powinno dawać ponad 100 dB i do tego poziomu powinno się dopasować resztę. Obecnie wszystko jest skompresowane, stąd potem wychodzą kwiatki z nieodpowiednim tłumieniem czy przykrywaniem jednych dźwięków przez drugie. Nieraz było tak, że suma amplitud dźwięków przekraczała max i cichy syk, stukot czy przełącznik wygłuszał przy okazji trąbienie lub szum jazdy.
Sęk w tym, że mało kto może sobie pozwolić na korzystanie z symulatora w taki sposób, a co dopiero móc dopasowywać głośności nagrań.

142
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Grudnia 2019, 07:58:06 »
W takich sytuacjach stosuje się zawór biegu luzem, który łączy sprężarkę z atmosferą.

143
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 05 Grudnia 2019, 15:58:25 »
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
  • Sr1
  • S1
  • S1a
  • Z1
  • Z1wk
  • Z1o
  • Z1wg
  • Z1p
  • D1
  • D2
  • D3
  • D7 (też oznacza "stój", pomimo odnoszenia się do pojazdów drogowych)
  • Rm4
  • Sygnał wątpliwy
  • Brak świateł na semaforze świetlnym
16. Podanie sygnału zezwalającego na semaforze (kształtowym) dla kierunku przeciwnego przy tym samym torze. Co wygrałem?

144
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Grudnia 2019, 23:20:27 »
W uzupełnieniu do powyższego - i na terminalu maszynisty, i w oknie diagnostycznym masz podaną informację o aktualnym napięciu w sieci trakcyjnej, które wynosi ok. 1,3 kV. To zdecydowanie za mało na załączenie WSa.

145
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:47:23 »
Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur
Jako przedstawiciel grupy docelowej tej funkcjonalności pozwolę sobie wyrazić naszą wspólną radość:

146
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana prędkości rozkładowej pociągu
« dnia: 16 Listopada 2019, 23:50:52 »
Cytuj
a symulator je dostosuje w dół do możliwości taboru
Brany jest pod uwagę cały skład pociągu? Będziemy mieli EP09 i jakiś wagon na 120 km/h to nam AI nie pojedzie szybciej niż 120 mimo większej prędkości w RJ?
Tak.

147
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2019, 10:50:56 »
Pozostaje jeszcze kwestia odjazdu z peronu z godziną rozkładową pomimo niepodanego semafora (bo jest taka możliwość).
Ta kwestia jest uregulowana w parametrach wskaźnika W4.

148
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2019, 00:24:58 »
- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)
TLDR: Tabelka dla momentu obrotowego silnika i przetwornika hydraulicznego.

Z uwagi na fakt, że przyjęte wzory (parabole) na obliczanie momentu obrotowego silnika spalinowego oraz współczynnika konwersji przetwornika momentu są niedoskonałe, istnieje możliwość dokładniejszego odtworzenia przebiegu tych wartości w zależności od prędkości obrotowej. Wystarczy podać minimum 2 punkty, a symulator będzie interpolował liniowo wartość parametru między zadanymi punktami, utrzymując trend również przy wyjściu poza wartości skrajne tabelki. Przykładowo, dla silnika SA133 przy przyjęciu Mstand=350 i wartościach w tabeli DMList:
DMList:
0 0
850 1450
1100 2700
1400 2700
1800 2377
END-DML
otrzymujemy przebieg momentu obrotowego silnika jak załącznik 1. Jest on daleki od dotychczasowej paraboli.
Podobnie można zrobić dla przetwornika momentu obrotowego, przy czym spodziewam się, że raz zrobione przetworniki będą tylko kopiowane między pojazdami, bo wybór przekładni głównych w szynobusach jest naprawdę ograniczony.

149
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 23:55:39 »
Zasadniczo pociągi towarowe nie mają postoi handlowych, bo ładowanie wagonów towarowych następuje na torach bocznych (a więc można się tam dostać tylko manewrem, a nie jazdą pociągową z numerem pociągu) albo na bocznicach (a więc tym bardziej poza rozkładem jazdy). Nie też czegoś takiego jak przystanek towarowy.

150
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2019, 13:26:14 »
Zacznijmy od tego, że bez włączonych baterii nie ma zasilonych elektrozaworów czuwakowych, co równa się hamowaniu nagłemu.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9