Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kalwi

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 05 Lutego 2016, 21:48:41 »
Niestety nie pomogło.

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 05 Lutego 2016, 20:59:20 »
W takim razie u mnie coś nie gra.

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 05 Lutego 2016, 20:31:59 »
Jakim skrótem klawiszowym mogę włączyć oświetlenie sygnalizatorów kształtowych?

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 25 Stycznia 2015, 01:40:45 »
Instrukcja określa jak ma wyglądać praktyka, ale i tak każda decyzja należy do maszynisty. Możesz nie robić żadnego hk i pięknie sobie jeździć dopóki ktoś nie sprawdzi twojej taśmy ;-)

5
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 25 Stycznia 2015, 00:58:02 »
Hamowanie kontrolne należy wykonać: 1. po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej 2. po każdej próbie hamulców 3. po zmianie drużyny trakcyjnej. Dodatkowo hamowanie kontrolne z prędkości rozkładowej należy wykonać: 1. przy zbliżaniu się do stacji węzłowej 2. przy zbliżaniu się do stacji planowego zatrzymania 3. przed wjazdem na odcinek o pochyleniu toru co najmniej 5‰ na którym są sygnalizatory. W tych trzech przypadkach prowadząc pociąg pasażerski hamowanie kontrolne wykonuje się tylko gdy hamulce nie były używane przez okres co najmniej 1 godziny w odległości 3,5 km przed jednym z tych miejsc. Należy je wykonać w taki sposób, aby wyraźnie odczuć hamowanie pociągu.

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 24 Stycznia 2015, 23:02:41 »
Masz rację jednakże w przypadku jazd maszynowych ten przypadek jest mało prawdopodobny :-)

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 24 Stycznia 2015, 21:12:14 »
Po pół roku wystarczą dwie jazdy (1 w dzień i 1 w porze ciemnej) żeby odnowić znajomość. Trwale znajomość traci się po 2 latach bez jazdy.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Hamowanie kontrolne - o ile mam zwolnić?
« dnia: 24 Stycznia 2015, 19:41:12 »
Zgodnie z instrukcją Bw56 spółki IC hamowanie kontrolne należy wykonać z prędkości nie większej niż 60 km/h, zmniejszając ją o co najmniej 20 km/h upuszczając z przewodu głównego 1 atmosferę. Hamowanie to należy wykonać jak najszybciej, aby przed pierwszym wymaganym zwolnieniem lub planowym zatrzymaniem być pewnym działania układu hamulcowego. Jeżeli prędkość rozkładowa na tym odcinku jest mniejsza niż 60 km/h, hamowanie należy wykonać z tej mniejszej prędkości. Zgodnie z aktualizacją instrukcji Bw56 która weszła wraz z nowym rokiem hamowanie kontrolne ze 130 km/h nie jest już wymagane. Ogólnie chyba każda spółka ma własne regulacje w tym i wielu innych tematach. Przykładem mogą być również zasady dotyczące zapoznawania szlaków przez maszynistów. W IC w celu zdobycia znajomości danego szlaku należy odbyć 4 jazdy w obu kierunkach (2 w dzień i 2 w porze ciemnej) plus jazda egzaminacyjna. Słyszałem, że u niektórych prywaciarzy wystarczą dwie.

9
Tabor / Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 07 Lutego 2013, 21:26:43 »
Uruchamiałem scenariusz kilkukrotnie i przy ostatniej próbie udało mi się dojechać naprawdę daleko przy zachowaniu sprawności hamulców. Wydaje mi się, że kluczową sprawą jest intensywne korzystanie z napełniania uderzeniowego. Zauważyłem, że gdy ostatnie wagony nie zdążą odhamować, a my ponownie zaczniemy kolejne hamowanie jest duża szansa, że wagony te odmówią posłuszeństwa. Mam od razu do was pytanie jak długo można korzystać z uderzeniowego nie przeładowując przewodu, kilka, kilkanaście a może kilkadziesiąt sekund?

Cytuj
Zmień również exe na nowsze.

Jest nowsza wersja od 394?

Nie wiem co może być problemem. Wciepałem skład który prowadziłeś do TD latałem w kółko około godzinę, hamowałem to na raz, to na pięć, z falą, bez fali, nagłym i cały czas wagony hamowały tak samo. Pokaż może wpis jaki wygenerował się w $.scn dla twoich nieszczęsnych wagonów. Podczas podłączania ET41 do wagonów ile razy wciskasz insert?

Wciskam insert dwa razy. W załączniku $.scn.

10
Tabor / Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 07 Lutego 2013, 17:12:15 »
To w takim razie co robię źle, gdyż kolega wcześniej napisał, że przy jego technice jazdy ten problem nie występuje. Czy po użyciu SPKS problem ten też się pojawia?

11
Tabor / Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 07 Lutego 2013, 12:17:59 »
Czy istnieje taka możliwość, aby moja nieumiejętna obsługa kranu hamulca w przypadku tak ciężkiego składu skutkowała uszkodzeniem hamulca w części wagonów? Nie mam dużej wprawy w prowadzeniu tak ciężkich składów więc nie zawsze udaje mi się zahamować na raz. Najczęściej jest to wstępne ograniczenie prędkości do 20-10 km/h i dotoczenie się pod semafor. Staram się przy tym bardzo delikatnie operować kranem hamulca. W przypadku jazdy przedstawionej na screenach do stacji Psie Pole skład hamował całkiem normalnie. Zbliżając się do stacji zredukowałem prędkość z 80 km/h do 30 na ograniczeniu na przejeździe, odhamowałem delikatnie przestawiając kran hamulca w pozycję jazda i nie stosując napełniania uderzeniowego i z tą prędkością dotoczyłem się do semafora wyjazdowego. Hamowanie przed nim rozpocząłem od pierwszej pozycji hamowania, jednakże widząc bardzo słabą reakcję składu użyłem drugiej i trzeciej pozycji jednak mimo to nie udało mi się zatrzymać przed semaforem wyjazdowym. Odnośnie screenów mogę dodać, że w celu zbadania sprawy w trakcie przedstawionego postoju  po użyciu hamowania nagłego, ciśnienie w dalszych wagonach pojawia się jednakże jest ono o wiele niższe niż w lokomotywie i pierwszej części składu.

12
Tabor / Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 06 Lutego 2013, 22:51:50 »
Nastawa "G".

13
Tabor / Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 06 Lutego 2013, 22:23:48 »
Ponownie zainstalowałem całą paczkę całościową na czysto wraz z dwiema opublikowanymi poprawkami i niestety problem znów się pojawił. Nastawę hamulca ustawiłem w trybie towarowy, starałem się naprawdę delikatnie hamować jednak bodajże przy trzecim hamowaniu znów to samo. Opisywany problem przedstawiam na screenach:
Screen1 - ciśnienie w cylindrach lokomotywy 0,19
Screen2 - ciśnienie w cylindrach wagonu trzynastego 0,17
Screen3 - ciśnienie w cylindrach wagonu czternastego 0,00 i takie ciśnienie utrzymuje się już do końca składu

14
Tabor / Odp: Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 05 Lutego 2013, 02:39:17 »
Czysta paczka.

15
Tabor / Problem z hamulcem zespolonym
« dnia: 05 Lutego 2013, 01:00:27 »
Moim problemem jest nieprawidłowe działanie hamulca zespolonego podczas wykonywania zadania "lo53_cargo_part1". Korzystam z najnowszej paczki 01.13 i po podczepieniu się do składu węglarek odhamowaniu i ruszeniu w drogę po pewnym czasie zauważam, że coraz mniej wagonów w składzie hamuje przez co hamowanie z każdym kilometrem staje się trudniejsze. Problem ten z początku dotyczy wagonów na końcu składu jednak z każdym hamowaniem ich liczba zwiększa się. Po najechaniu kamerą na taki wagon i wciśnięciu F2, ciśnienie powietrza w cylindrze wynosi zero mimo, że lokomotywa jest zahamowana, sprężarka włączona i ciśnienie w zbiorniku głównym w normie. Gdzie może tkwić problem?

16
Bieżące kolejowe / Odp: Piosenki z tematyką kolejową
« dnia: 11 Listopada 2012, 02:25:30 »
Skaldowie - Hymn kolejarzy wąskotorowych
http://www.youtube.com/watch?v=07HQC8eXpSM

Die Kaiserlich Böhmischen - Die alte Dampfeisenbahn
http://www.youtube.com/watch?v=B5Cy7wB4O84

Pat Metheny Group - Last Train Home
http://www.youtube.com/watch?v=qmJdCpEPIWs

17
Bieżące kolejowe / Odp: licencja maszynisty
« dnia: 04 Lipca 2012, 12:46:04 »
A czy ktoś z was posiada jakieś informacje na temat szkoleń na licencję maszynisty w Warszawie w najbliższym czasie?

18
Bocznica / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 29 Grudnia 2011, 17:41:39 »
Chyba jeszcze nie było, a warto obejrzeć. Wspomnienie starych, pięknych czasów...

http://www.smog.pl/wideo/49935/polska_kolej_material_archiwalny/

Jak powiedziano - było. Bocznica.
Quark-t

19
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wymiary rozjazdu krzyżowego
« dnia: 26 Grudnia 2011, 12:01:55 »
Postanowiłem napisać w tym temacie, gdyż nie chcę zakładać nowego. Poszukuję dokładanych wymiarów rozjazdu o skosie 1:26,5 R=2500 m, który umożliwia jazdę po torze zwrotnym z prędkością 130 km/h. Z góry dzięki za pomoc.

20
Coś dla miłośników kolejowych doznań ekstremalnych... :)

http://www.youtube.com/watch?v=ORQIxQwoeaI

21
Symulator / Antyaliasing w najnowszym EXE
« dnia: 22 Maja 2011, 18:00:23 »
Właśnie zainstalowałem u siebie najnowsze EXE oznaczone numerem 162 i w pliku readme wyczytałem, iż jedną z nowości jest obsługa antialiasingu. Jednakże jak wiadomo, już od dawna była możliwość włączenia antyaliasingu w Maszynie z poziomu sterownika karty graficznej bez konieczności dłubania w pliku ini. W związku z tym moje pytanie jakie korzyści daje ustawienie tej opcji z poziomu samego programu?

22
2. Niska odległość rysowania scenerii.
A jaka by była dobra?

Myślę, że dobrym pomysłem byłaby możliwość oddzielnego ustawiania odległości rysowania obiektów jak i samego terenu. Wiadomo, że odległe rysowanie obiektów mocno wpływa na FPS jednakże dalekie rysowanie samej tekstury terenu już tak obciążające dla komputera nie jest, a pozwala osiągnąć naprawdę ciekawy efekt w szczególności na liniach biegnących w pagórkowatym bądź górskim terenie. Tak jest to rozwiązane w symulatorze Zusi i przy odległości rysowania terenu na poziomie 10km scenerie w terenie bardziej pofałdowanym wyglądają bardzo naturalnie.

23
Cytuj
nadzorujące przynajmniej hamowanie pociągu przy dojeździe do sygnału nakazującego zatrzymanie lub zmniejszenie prędkości

SHP wdraża lub nie hamowanie pociągu działając zupełnie niezależnie od sygnałów wyświetlanych na semaforze. Ustawa mówi wyraźnie, że chodzi o urządzenia, których zadziałanie uzależnione jest od wskazań sygnalizatora i które dodatkowo nadzorują przebieg procesu hamowania. Może być to na przykład system podobny do niemieckiego PZB (wielopunktowej kontroli prędkości pociągu za pomocą elektromagnesów czynnych) bądź LZB (ciągłej kontroli prędkości na danym odcinku linii kolejowej za pomocą przewodowego obwodu międzyszynowego).

24
Pomoc doraźna / Odp: Lokomotywy dwuczłonowe na exe_113
« dnia: 13 Lutego 2011, 22:34:11 »
U mnie również omawiany błąd występuje. Karta Geforce GTX285.

25
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 03 Lutego 2011, 02:38:47 »
Po raz kolejny trakcja spalinowa okazuje się niezastąpiona w sytuacjach awaryjnych......

26
Tabor / Odp: Podświetlenie przyrządów w EP08
« dnia: 31 Stycznia 2011, 02:00:40 »
Systemowo głębia kolorów ustawiona na 32 bity, natomiast w samym symku powiem szczerze, że nie mogę znaleźć ustawienia głębi kolorów (w okienku rozdzielczości głębi kolorów nie widzę). Z góry dzięki za wskazówkę gdzie mam szukać.

27
Tabor / Podświetlenie przyrządów w EP08
« dnia: 31 Stycznia 2011, 01:42:00 »
Witam, po zainstalowaniu paczki lokomotyw EP08 zgodnie z instrukcją instalacji podświetlenie przyrządów w kabinie wygląda trochę nienaturalnie. Tak jak na załączonym screenie, widać wyraźne granice poszczególnych odcieni na manometrach. Czy jest to jakiś błąd, a jeśli tak to w jaki sposób można go naprawić? Dodam jeszcze, że używam paczki lokomotyw w wersji DDS. Posiadam PC2009 + SP1 oraz korzystam z exe dołączonego z paczką.


28
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 15 Stycznia 2011, 01:50:08 »
Skład wagonowy w zastępstwie za EZT-a na stacji Herby Stare...

29
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 07 Stycznia 2011, 18:17:10 »
Brutto prowadzone przez tandem lokomotyw STK na stacji Wielki Kac.....


30
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 05 Stycznia 2011, 00:11:50 »
W ciepły lipcowy wieczór elektrowóz 182 111-5 wraz ze składem beczek opuszcza grupę towarową stacji w Sandomierzu....

Strony: [1] 2