Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Adammo

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Tarniowo - Konieckowo
« dnia: 07 Grudnia 2004, 13:08:42 »
A propos semaforów, to istnieje dokumencik na stronie p. R. Bacha WTBE10 Wytyczne budowy urządzeń kolejowych. Są tam zamieszczone najbardziej popularne kombinacje komór dla semaforów. W zasadzie, to oprócz instrukcji E1, dobry dokument jak poprawnie modelować scenerie do symulatora.

Pozdrawiam,
Adam

2
Pomoc w tworzeniu / Jak odpalic edytor tras JET
« dnia: 21 Września 2004, 18:02:13 »
Sorry people za moją niedoróbkę!

Można też zmienić plik wsadowy jet.bat w ten sposób:
@echo off
java -cp . org.jet.Jet


Jeżeli program nadal nie chce sie odpalić, to najlepiej wypakować archiwum do jakiegoś tymczasowego katalogu, najlepiej bezpośrednio na dysku twardym, na przykład: c:\jet. Potem trzeba otworzyć Wiersz poleceń i wywołać następującą sekwencję komend (oczywiście literę dysku i nazwę katalogu trzeba zmienić zgodnie ze swoimi ustawieniami):
c:
cd \jet

Potem należy wywołać poprawioną wersję pliku jet.bat:
jet.bat

Jeżeli coś poszło nie tak, to powinniście otrzymać jakieś komunikaty o błędach - to jest podstawa do znalezienia przyczyn problemu.

Pozdrawiam,
Adam

3
Na warsztacie / Alternatywny edytor tras
« dnia: 05 Lipca 2004, 11:38:17 »
Tak.

1) Otworzyć inną działającą scenerię w "notatniku" i zobaczyć jej strukturę.
2) Przeczytać koniecznie dokument Scenery.doc znajdujący się gdzieś na stronie głównej symulatora!!!
3) Nazwać w jakiś sposób jeden tor w jET, ten na którym pociąg ma stanąć.
4) Otworzyć w notatniku scenerię stworzoną w jET i dodać wpis z odpowiednio zmodyfikowaną definicją pociągu. Podejrzewam, że będziesz wiedział jak to zrobić po rzetelnej analizie dokumentu Scenery.doc oraz instniejących scenerii. Niestety to narazie jedyne rozwiązanie Twojego problemu.

Powodzenia

4
Na warsztacie / Alternatywny edytor tras
« dnia: 30 Czerwca 2004, 23:12:29 »
Pewnie niektórzy zauważyli, że można ściągnąć kolejną, nieoficjalną wersję edytora - 1.0 beta 1. Nie ma tam jeszcze pożądnej pomocy - mam nadzieję, że ostatecznie coś takiego się znajdzie, ale nie obiecuję. Są natomiast predefiniowane tory i rozjazdy, i jeszcze garść poprawek. Miłej zabawy i testowania.

To narazie tyle :-].

5
Bocznica / trasy koszalin
« dnia: 15 Marca 2004, 21:12:35 »
No cóż ja mogę powiedzieć :)! Cyrk jest potrzebny, bo dzięki temu istnieje różnorodność w świecie. Bez niej byłoby cholernie nudno, nieciekawie i życie byłoby do d..y.

Swoją drogą to nawet jedną trasę 10 kilometrową (na oko istniejącą w realu) przez weekend zrobiłem. Może coś z tego kiedyś powstanie. Niestety brakuje budynków, eventów, trawy - jej chyba najbardziej brakuje...

Pozdrawiam.

6
Na warsztacie / Alternatywny edytor tras
« dnia: 13 Marca 2004, 21:03:14 »
Napisałem kolejną wersję edytora. Edycja już działa. Możliwe jest zmienianie parametrów istniejących torów / zwrotnic. Usuwanie zaznaczonego toru ze scenerii. Dodawanie torów i rozjazdów do scenerii.

Program odczytuje tylko informacje o torowisku. Pomija między innymi informacje o zdarzeniach i prędkości przypisanej do toru (patrz plik Scenery.doc). Zapisuje również informacje tylko o torach, zatem, nie polecam otwierania scenerii Quarkmc i zapisywania jej z powrotem.

Jak dodawać tory. Jest coś takiego jak punkt bazowy. Na ekranie żółty uchwyt. To do niego dołączane są nowe odcinki torów czy zwrotnic. Można zmieniać jego położenie i wektor w poleceniu Edycja -> Punkt bazowy. Drugi sposób, to zaznaczenie toru i naciśnięcie wybranego uchwytu. Zaznaczony tor nie może sąsiadować z innym torem w wybranym uchwycie.

Guma na palecie to taki tor sklejający dwa inne. Niestety trochę trudno się tym narazie posługiwać. Trzeba zrobić tak. Wcisnąć przycisk na palecie, potem zaznaczyć w oknie edytora pierwszy tor, zaznaczyć żądany uchwyt toru, zaznaczyć drugi tor, zaznaczyć uchwyt drugiego toru i powinno wyjść połączenie, odznaczyć przycisk Guma na palecie. Ponieważ ta funkcja programu jest jeszcze niedopracowana mogą wynikać z tego powodu błędy w ładowaniu scenerii przez maszynę. Trzeba po prostu wyczucia.

Może komuś się przyda, choć sceneria bez trawy dziwnie wygląda.

Pozdrawiam. Adam.

7
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 01 Marca 2004, 18:01:28 »
i moje dwanaście groszy:
fajnie by było zrobić to w xmlu. Odpada kilka problemów przy parsowaniu.

8
Pomoc w tworzeniu / Pytanie specyfikacyjne
« dnia: 19 Lutego 2004, 22:31:22 »
Które pliki z katalogu textures i jego podkatalogów nadają się na tekstury dla torów (atrybuty Texture i SecondTexture) - chodzi mi o rozszerzenia ewentualnie jakieś inne właściwości. Bo są trzy różne typy plików bmp, tex i tga a nie wiem które można bezpiecznie wsadzić.
Dzięki

9
Na warsztacie / Alternatywny edytor tras
« dnia: 14 Lutego 2004, 14:53:11 »
Co do Java 3D API - rzeczywiście trzeba się trochę naklikać na stronie Suna. Nie umieszczę tej biblioteki na swoim serwerze, bo łącze jest kiepskie. Może po prostu ktoś ściągnie to do siebie na jakieś konto www z szerszym pasmem i umieści link na forum. Z drugiej strony strona Suna jest swego rodzaju weryfikacją użytkowników forum. Kto będzie chciał uruchomić program, będzie musiał się natrudzić :).

Co do Nebuli - narazie chciałbym skończyć projekt na starym engine. Widziałem GUI edytora do Nebuli (z ogłoszenia na forum). Będzie to tryb 3D edycji torów i innych obiektów. Moje rozwiązanie bazuje raczej na trybie 2D i myślę narazie tylko o torowisku, więc obiekty 3D raczej u mnie odpadają. Narazie chciałbym się skupić na dokończeniu programu, a potem zobaczymy - może się jeszcze do czegoś przydam.

Jeszcze takie małe pytanie: ile osób na forum potrafi programować?

Pozdrawiam

10
Na warsztacie / Alternatywny edytor tras
« dnia: 14 Lutego 2004, 12:21:55 »
WIADOMOŚĆ NALEŻY DOKŁADNIE PRZECZYTAĆ

Najpierw wyjaśnienie
Jestem autorem alternatywnego (wobec czego?) edytora tras dla MaSzyny. Projekt do dzisiaj był tajny – niewiele osób o nim wiedziało. Postanowiłem go odtajnić ponieważ uważam, że na obecnym etapie edytor jest stabilny oraz może komuś się przydać. No więc aktualna wersja programu, to 1.0 alpha 4. NIE UMOŻLIWIA EDYCJI SCENERII. Ale wersja finalna, 1.0, ma to gwarantować. Program do pobrania z sekcji Download strony www.eu07.pl.

Cechy
- pogram został napisany w języku Java,
- program pracuje w graficznym trybie użytkownika,
- program umożliwia wyświetlanie torowiska scenerii w trybie 2D w rzucie równoległym na płaszczyznę ekranu,
- odczytuje torowisko z plików scenerii w formacie z dnia 22/07/2003 – ale nie podąża rekursywnie za instrukcjami include i origin,
- zapisuje torowisko do plików scenerii w formacie z dnia 22/07/2003,

Wymagania
Wymagane są:
- środowisko Java 2 SE 1.4+ do ściągnięcia ze strony http://java.sun.com/,
- biblioteka Java 3D API 1.3.1+, strona http://java.sun.com/products/java-media/3D/
Razem jest to około 30 – 40 MB do ściągnięcia z sieci.
Java jest zasobożerna, dlatego nie gwarantuję wydajnego działania na wolnych komputerach. Program dobrze chodzi na komputerze: Athlon1600+, 256 MB RAM, Windows 2000.

Download
Ze strony domowej Maszyny

Strona domowa projektu
http://af186.internetdsl.tpnet.pl/doman/jet/

Pomoc
W archiwum jest szczątkowa pomoc, dlatego proponuję samemu odkrywać możliwości programu. Udzielam odpowiedzi tylko na mądre pytania.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

Adam Domański

11
WWW / linki ze strony głównej + przywitanie
« dnia: 19 Grudnia 2003, 22:11:36 »
Czołem!

Niestety przed upadkiem serwera www.kolej.pl byłem na stronie p. R. Bacha - nie wiem co się stało, ale wszystkie dokumenty i instrukcje poznikały. A szkoda, bo to była prawdziwa kopalnia wiedzy na tematy kolejowe.
Robota CBŚ?

Pozdrawiam

12
Bieżące Symulatorowe / Re: Błąd w Scenery.doc
« dnia: 29 Sierpnia 2003, 14:09:57 »
Uppps!

Przepraszam. Wszystko jest w porządku. Może być też unvis.

13
Bieżące Symulatorowe / Błąd w Scenery.doc
« dnia: 29 Sierpnia 2003, 14:04:50 »
Czołem!

Wykryłem błąd w pliku Scenery.doc. Rzecz dotyczy widzalności / niewidzalności (Visibility) toru. Aby włączyć niewidzialność należy wpisać novis, zamiast unvis. W przeciwnym przypadku symulator nie wczyta scenerii.

Yattaman!

14
Symulator / Re: Specyfikacja scenerii
« dnia: 14 Sierpnia 2003, 18:16:24 »
BNF to jest taki formalny język (nie w sensie języka programowania) specyfikacji innych języków. Na przykład dla plików scenerii (jest to jakiś język) mozna zdefiniowac za pomocą BNF:

< sceneria > ::= < obiekt > < sceneria > | <obiekt >
< obiekt > ::= < wezel > | < definicja pociagu >
< wezel > ::= node < wlasnosci > endnode
< wlasnosci > ::= ....
< definicja pociagu > ::= trainset <costamdalej> endtrain
itd ...

Zresztą mniejsza o to.

Pozdrawiam

15
Symulator / Specyfikacja scenerii
« dnia: 09 Sierpnia 2003, 12:00:06 »
Czołem!

Czy istnieje formalna specyfikacja plików scenerii, tzn. w BNF, albo w czymś innym?

Pozdrawiam

16
Pomoc w tworzeniu / Re: Zapisywanie pliku *scn w gmax - ie HELP.....
« dnia: 04 Sierpnia 2003, 09:48:40 »
Po prostu kopiujesz wszystko do jakiegoś nowego pliku tekstowego i zapisujesz z rozszerzeniem .scn.

-----
Yattaman

17
Pomoc w tworzeniu / Re: RPC, COM i DLL
« dnia: 11 Sierpnia 2003, 18:22:51 »
Haha! Cześć Dżyszla!

Nie chodziło mi o wyjaśnienie tych skrótów, bo się w nich orientuję. :-)
być może zadałem źle pytanie w poprzednim poście:

> Co to jest RPC, COM, sieć, itd., itd.?

Chodziło mi o technikę współpracy jaką będzie miała zaszytą nowa maszyna. Teraz wiem, ze Ty też jeszcze nie wiesz. OK Dzięki

Pozdrawiam

18
Pomoc w tworzeniu / Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« dnia: 07 Sierpnia 2003, 18:20:34 »
Czołem

A ja chciałbym się dowiedzieć więcej na temat techniki komunikacji przez to DLL. Co to jest: RPC, czysta sieć, czy może jakiś COM?

Yattaman

19
Infrastruktura kolejowa / Re: Rozjazdy
« dnia: 05 Lipca 2003, 11:23:54 »
Taaaaa :-)
Niewiele z tego zrozumiałem - pewnie brak rysunku poglądowego. Chyba poszukam jakiejś książki. Ale serdeczne dzięki!

20
Infrastruktura kolejowa / Re: Rozjazdy
« dnia: 04 Lipca 2003, 14:11:17 »
Znalazłem jakąś stronę:
"ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 10 września 1998 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie"

Mam tylko pytanie związane z terminem "skos". Co on oznacza? Czy to jest wycinek koła, jakie jest wykreślane przez promień łuku zwrotnicy?

21
Infrastruktura kolejowa / Rozjazdy
« dnia: 04 Lipca 2003, 01:24:50 »
Czołem!

Mam kilka pytanek:

Jaki promień i kąt mają łuki w typowym rozjeździe na kolei. Czy obowiązuje jakiś standard dla rozjazdów?
W jaki sposób stworzyć rozjazd angielski na potrzeby trasy. Prosiłbym o przykład w postaci kodu.

Pozdrowienia dla ekipy!

[%sig%]

22
Bieżące kolejowe / Wzruszyło mnie SN61
« dnia: 26 Lipca 2003, 21:45:11 »
Czołem!

Proponuję najpierw wziąć na warsztat spalinówki, które jeżdżą, a nie można nimi sterować, a nie jakieś EP09 czy EU11.
Bardzo przyjemnie się jeździ tym SN61. Jest jakieś urozmiaicenie i nie trzeba naciskać czuwaka. Wielka ulga. :-)

Pozdrowania

----------------------

Keep walking... Johny Walker

23
Infrastruktura kolejowa / Re: Nastawnia kolejowa - zasady
« dnia: 08 Września 2003, 18:06:33 »
Czołem!

No mnie swego czasu też to nurtowało.

Kiedyś, w wieku 10 lat, miałem okazję być na nastawni (na pewnym posterunku odgałęźnym we wrocławskim węźle kolejowym). Otóż nie jestem w 100% MK i nie znam nazw dla różnych urządzeń w nastawni i w ogóle na kolei, ale postaram się jakoś to opisać. Dyżurny ruchu w nastawni ma jakiś zeszyt, gdzie wpisuje kolejno pociągi przybywające z danego kierunku. Informacje o tym dostaje przez telefon od poprzednich posterunków i dzwoni do następnych (to chyba się nazywa zapowiadanie telefoniczne ? ). Na trzech liniach dodatkowo istniała półsamoczynna blokada liniowa, ale pewien nie jestem. Była od tego taka zielona szafka z jakimiś dzwonkami, małymi wajchami (ale nie w stylu wajch do semaforów czy rozjazdów). Na czwartej linii była samoczynna blokada liniowa. Z tyłu w nastawni znajdowała się szafa z jakimś mechaniczno - elektrycznym ustrojstwem (pewnie jakieś przekaźniki). W centrum ciąg wajch od rozjazdów (tych nie obsługiwałem, bo miałem za mało siły żeby przestawić) i ciąg wajch od semaforów. A na górze pod sufitem mała skrzynka z lampkami zajętości torów i semaforów. Od dyżurnego (ojciec kolegi) dostałem na własność nową książkę do wpisywania nadjeżdżających pociągów. Raz pamiętam, przyjechał jakiś kierownik. Akurat wchodziłem na posterunek :) i w łapie trzymałem swój zeszyt do prowadzenia rejestru, a tu patrzę jakiś ważniak gada z dużyrnym - no to szybko ukryłem zeszyt za rurą od kaloryfera i ów na szczęście nie zauważył. No ale proszę, nikt wtedy nie robił problemów. Mogłem sobie być na tej nastawni i nikomu nie spadł włos z głowy. W końcu przestałem tam chodzić - znudziło mi się.

Moja nastawnia (bo widzę ją z okien) wraz z linią kolejową, przeszła jakieś parę lat temu remont, więc pewnie już nic nie zostało ze starego sprzętu :( . No właśnie jak np. wygląda nowoczesny pulpit sterowniczy ??? W sieci brakuje jakiegoś sensownego opisu, zdjęć dotyczących nastawni i posterunków. Większość MK koniecznie chce zasiąść za nastawnikiem i tylko tam robi zdjęcia :(. A przdałoby się choć kilka fotek na jakiś pulpit sterowniczy.

Marzy mi się żeby w nowym symku było prowadzenie nastawni. Nie musi być koniecznie tak, że powiedzmy siedzę sobie w nastawni i mogę obserwować rejon linii (czyli jestem częścią scenerii), ale mógłby być jakiś zewnętrzny program 2D, który umożliwiałby sterowanie. Fajnie by było zapowiadać pociągi do następnych posterunków itp.

A co do informacji na temat sterowania ruchem, to na stronie p. R. Bacha jest zestaw instrukcji kolejowych. Tam jest dokument R1, a w nim powinieneś znaleźć interesujące Cię zagadnienia.

Niech żyją Miłośnicy Dyżyrnych Ruchu Kolei!

Pozdrawiam!

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (08-09-03 18:19)

Strony: [1]