Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szmytek

Strony: [1]
1
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 13 Marca 2006, 23:15:17 »
Ohoho, widzę że z Buildera się na VC++ przerzuciliście... słusznie słusznie :)

2
Bieżące kolejowe / Hamowanie EZT
« dnia: 17 Kwietnia 2005, 00:24:57 »
W MaSzynie jest zaimplementowany EP, ale nie działa do końca tak jak powinien.

3
Trasy / PROBLEM
« dnia: 20 Września 2004, 04:27:03 »
U mnie Suka też zatrzumuje się przed mostem, ale rusza dalej. Tyle, że nie daje rady wyhamować przed wyjazdowym z WK. I staje na zwrotnicach.

4
Tabor kolejowy / Re: Hamowanie kontrolne,próby hamulca
« dnia: 15 Września 2004, 21:17:20 »
Cytat: "OERLIKON"
W większości wasze informacje są błędnd.


A rozwiń myśl proszę.

5
Tabor kolejowy / Próbne Hamowanie
« dnia: 15 Września 2004, 17:47:35 »
Cytat: "Adam88"
Cytat: "hejnal"
Ja też nie myle pojęć. Hamowanie próbne a próba hamulca to dla mnie dwie różne rzeczy.


Facet klawiatura jeszcze Ci sie nie spaliła od tego pisania?? np. mnie to nie obchodzi ze nie mylisz pojęć.


No to była odpowiedź do mojego posta, bo napisałem w liczbie mnogiej "mylicie pojęcia". Zaintrygowała mnie natomiast druga część tego posta:

Cytat: "hejnal"
Obniżenie prędkości o połowe na... no właśnie ile ta droga ma wynosić? Zmoich obserwacji wynika że nawet zanim sie ze stacji wyjedzie.


Opisz te obserwacje, bo czegoś tu nie kumam. Droga hamowania wynosi 700, 1000, albo 1200 metrów w zależności m.in. od dozwolonej prędkości czy kształtu terenu. Tak więc prędkość musi spaść przynajmniej o połowę na tej długości, co z reguły nie jest problemem. I liczy się droga od momentu rozpoczęcia hamowania, a nie wyjazdu ze stacji!!!

Co do:

Cytat: "Methody"
Ale jak mam podany sygnał zastępczy to mogę się rozpędzić do 60km/h?
W celu dokonania próbnego hamowania.


Jazda na sygnał zastępczy (czyli 40 km/h) obowiązuje Cię (przy wyjeździe na szlak) albo do następnego semafora, albo przez okręg zwrotnicowy stacji (czyli do czasu gdy ostatni wagon zjedzie z ostatniej zwrotnicy), a potem się rozpędzasz i robisz kontrolne.

6
Tabor kolejowy / Próbne Hamowanie
« dnia: 14 Września 2004, 12:39:28 »
Widzę, że mylicie próbę hamulców z hamowaniem kontrolnym. Co do próby hamulców, to kiedy się ją wykonuje jest opisane dokładnie w rozdziale IV $33 instrukcji R1. Hamowanie kontrolne jest opisane w rozdziale III $18 instrukcji Mw56. Ponieważ Mw56 nie widziałem na necie (co nie znaczy że nie ma :) ) pofatyguję się przepisać paragraf dotyczący hamowania kontrolnego.

1.W celu upewnienia się, czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo wykonuje się hamowanie kontrolne pociągu w następujących przypadkach:
a) po wyjeździe pociągu lub lokomotywy "luzem" ze stacji początkowej
b) po każdej przeprowadzonej próbie hamulców
c) przy zbliżaniu się do stacji węzłowych
d) przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania
e) przed wjazdem na znaczny spadek odcinka linii kolejowej, tj. o pochyleniu toru co najmniej 5%o na którym znajdują się sygnalizatory
f) po zmianie drużyny trakcyjnej pojazdu.
Jeżeli pociąg (pojazd trakcyjny) wyposażony jest w hamulec zespolony pneumatyczny i w hamulec elektropneumatyczny, hamowanie kontrolne wykonuje się używając hamulca pneumatycznego.
2. Hamowanie kontrolne w przypadkach przewidzianych w ust.1 pkt a), b), f) wykonuje się na pierwszym odcinku toru położonego na wzniesieniu nie większym niż 3%o, na poziomie lub spadku, po osiągnięciu przez pociąg prędkości nie większej niż 60 km/h
3. Hamowanie kontrolne przewidziane w ust. 1 pkt c), d), e) wykonuje się wtedy, jeśli od poprzedniego hamowania upłynął czas dłuższy niż pół godziny – dla pociągów towarowych, a jedną godzinę – dla pociągów pasażerskich. Hamowanie to, wykonane z prędkości rozkładowej należy rozpocząć w odległości nie mniejszej niż:
- 3,5 km dla pociągów pasażerskich
- 7,0 km dla pociągów towarowych i pozostałych przed miejscem planowego zatrzymania i początku nachylenia toru lub stacją węzłową.
4. Wynik hamowania kontrolnego można uznać za zadowalający, jeśli hamowanie to spowoduje na odpowiedniej drodze obniżenie prędkości jazdy co najmniej o 50% w stosunku do prędkości, z której rozpoczynano hamowanie.
Jeśli podczas hamowania kontrolnego maszynista stwierdzi, że hamulec nie działa sprawnie, powinien pociąg zatrzymać wykonując hamowanie nagłe, względnie używając zaworu hamulca bezpieczeństwa, a jeśli i to nie da efektu, powinien hamować hamulcem dodatkowym oraz wykorzstać wszelkie dostępne sposoby zatrzymania i podawać sygnał „Alarm”.
Po zatrzymaniu maszynista powinien postępować zgodnie z postanowieniami $30

Uff... a $30 ma 2 i pół strony i nie chce mi się przepisywać.

Heh, niepotrzebnie się męczyłem. Będę szukał na google zanim... :)

Mw56 jest tutaj:
http://covalus.kolej.szczecin.pl/mw56/mw56.html

7
Publikacje / Quark-reaktywacja
« dnia: 27 Sierpnia 2004, 19:49:20 »
Cytat: "Radkos07"
Cytuj
Wyjechac/wjechac mozna tylko na rozkaz pisemny.
Tak zgadza się. A prędkość jazdy? według mnie w tej sytuacji 20km/h do pierwszego poprawnego semafora. Natomiast w rzeczywistości byłoby to chyba tak zrobione że wygaszone byłyby wszystkie do Dejaw oraz unieważnione na rozkaz pisemny i jazda z 40km/h do końca zwrotnic a potem z rozkładową...


Nie jechałem na tej trasie, ale z tego co czytam to wygaszone są semafory SBL. W takim przypadku zatrzymujesz się przy semaforze, Rp1 i 20 km/h obserwując szlak itd. do następnego. Jak następny też ciemny, to hamujesz, Rp1 i dalej 20. I tak aż do minięcia czołem pociągu jakiegoś działającego.

8
Tabor / Jak odłączać lokomotywe od składu?
« dnia: 27 Sierpnia 2004, 19:16:22 »
Oj stary, niedobrze z Tobą :)
A więc tak. Jak już zahamujesz to na wszelki wypadek wciśnij 5 (na numerycznej :) ), poczekaj chwilkę i potem 6. potem 2xr i ze 3x + (najpierw raz, poczekaj chwilkę aż się zapali żółta lampka i potem ze 2 razy jeszcze), potem przytrzymaj 1. Potem zejdź do zera nastawnikiem ( - ), potem 2xHome (albo End) żebyś przeszedł do drugiej kabiny. potem 2xDel i po sprawie.

P.S. Tak, wiem że to nieeleganckie tak przechodzić nie wyłączając nic, ale nie chciałem komplikować :)

Aha, jak będziesz próbował jechać to przytrzymaj najpierw 7 i naciśnij 4. A potem stardartowo

9
Tabor / Jak odłączać lokomotywe od składu?
« dnia: 24 Sierpnia 2004, 17:01:30 »
No to chyba prościej jest zahamować, odluźniacz lokomotywy, nawrotnik w tył, dwa ząbki nastawnikiem, hamulec dodatkowy. I nie trzeba się uruchamiać w drugiej budce.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Propozycja: sterowanie...
« dnia: 21 Sierpnia 2004, 21:12:45 »
Cytat: "Witold"
P.S. Tak, tak, w Trainza, pukam w Trainza. W Mechanika też pukam. W MaSzynę chciałbym pukać, ale nie umiem opanować sterowania. W Microsoft Train Simulator też... tfu, nie pukam!!!


Ale jaką będziesz miał satysfakcję jak w końcu "punkiesz". Na obecnym poziomie (prawie brak usterek) to naprawdę nie jest ciężkie. Jeżeli się trochę zagłębisz, to dasz radę. Poczytaj strony kolejowe, poznaj choć oględnie zasadę działania lokomotywy (to wszystko jest na necie) i wreszcie przeczytaj poradnik "Przeczytaj zanim zapytasz jak ruszyć lokomotywą" (powinien być na forum) i poradzisz sobie na 100%. I zobaczysz, że warto było pomyśleć i pokombinować.

11
Poszukuję, chcę zrobić / Pomoc F1
« dnia: 16 Sierpnia 2004, 13:16:41 »
Przyszedł mi taki pomysł do głowy, może jakby dało radę wrzucić FAQ i inne częste pytania oraz znane błędy jako help pod F1, to zmniejszyło by trochę liczbę zapytań typu "co robić bo mi zaczyna buczeć i hamuje" na forum?

12
Publikacje / Bochnia-Brzesko Okocim
« dnia: 13 Sierpnia 2004, 17:33:12 »
Wziąłem misję z EU07-007. Zarówno przy wyjeździe z Bochni, jak i wjeździe na stację końcową (Brzesko?) na semaforze jest ograniczenie do 40, a nigdzie nie brali mnie na bok.

Trasa zapowiada sie naprawdę fajnie. Gratulacje!

13
Publikacje / Karty pracy
« dnia: 11 Sierpnia 2004, 11:08:37 »
Jeszcze tylko ja do ET22_RULZ. Zobacz w podanych przez siebie linkach rozkaz szczególny N chociażby :) No, i chyba kończymy ten temat ;)

14
Publikacje / Karty pracy
« dnia: 10 Sierpnia 2004, 23:47:51 »
Cytuj
Szmytek: nie spieraj się z ET22_RULZ, gwarantuje że zna on przepisy znacznie lepiej od Ciebie :) Toż to chodząca encyklopedia :)


Ale ja mam E1 :) I przylkejałem karteczki ze zmianami m.in. właśnie ten niewłaściwy na przeciwny do zasadniczego i jeszcze parę innych głupot (i to rzeczywiście głupot, np. Sp3 zmienili z "jazda przy semaforze z prędkością nie przekarczającą 100 km/h" na "Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę itd.")

I się nie sprzeczam, ale stwierdzenie że terminu "tor niewłaściwy" nigdy nie było to nieprawda.

A regułka którą podałeś ET22_RULZ to jest już właśnie po tej zmianie. Zobacz E1 jeszcze z 1998 roku i jest tam wyraźnie "po torze niewłaściwym"

I rzeczywiście, trochę to zeszło z głównego tematu wątku :]

15
Publikacje / Karty pracy
« dnia: 10 Sierpnia 2004, 22:19:37 »
Cytuj
Toru niewlasciwego nigdy nie bylo, jest to termin wymyslony przez kolejarzy,


Jak nie było? Przecież nawet w instrukcji E1 było pisane "jadącego po torze niewłaściwym"! (np. przy okazji sygnału Pc2)

16
Pomoc w tworzeniu / Misje
« dnia: 08 Sierpnia 2004, 23:23:53 »
Cytuj
Chciałbym stworzyć misje do trasy jelitkowo-Nowy Sad i Zwrotnicowo.Czy jest to możliwe? i jak to zrobić?

O rany! Przecież tam nawet semaforów nie ma. Będzie trochę roboty. Ale życzę powodzenia

17
Publikacje / Karty pracy
« dnia: 08 Sierpnia 2004, 23:18:45 »
Cytuj
Ekhm... nie ma juz rozkazow szczegolnych, sa rozkazy pisemne :P


Błehehe, no i toru niewłaściwego też, jest przecież częściej używana i prostrza nazwa - tor o kierunku ruchu przeciwnym do zasadniczego :)

18
Poszukuję, chcę zrobić / Naliczanie kary
« dnia: 05 Sierpnia 2004, 21:09:56 »
Cytuj
Mhm...Twierdzisz że trasa Quarka też??


Trasa Quarka istotnie jest tu wyjątkiem.

19
Poszukuję, chcę zrobić / Naliczanie kary
« dnia: 04 Sierpnia 2004, 23:52:50 »
A trasy które są i tak są raczej na bakier z przepisami

20
Forum / Szukajka jest doskonała
« dnia: 01 Sierpnia 2004, 00:29:01 »
No i główny problem: nie wiadomo czy pisać z błędami czy bez?

21
WWW / Poradnik "Ruszanie i Jazda Lokomotywa Elektryczna"
« dnia: 27 Lipca 2004, 20:31:33 »
We wszystkich EZT.

22
WWW / Poradnik "Ruszanie i Jazda Lokomotywa Elektryczna"
« dnia: 27 Lipca 2004, 19:26:51 »
PSR - przekaźnik samoczynnego rozruchu

Najprościej można to wyjaśnić tak- jak prąd spadnie poniżej pewnej ustalonej wartości, przechodzi do następnej pozycji. Prąd rośnie gwałtownie, po czym opada, psr wrzuca następną pozycję itd itd.

23
WWW / Poradnik "Ruszanie i Jazda Lokomotywa Elektryczna"
« dnia: 27 Lipca 2004, 18:40:28 »
Cytuj
Czhodzi mi o to czy sa jakies zasady kiedy mozna zmieniac pozycje z szeregowej na rownoleglka a potem boczniki. Czy bedac na szeregowej musze czekac az zgasnie kontrolka jazda na oporach i wtedy przerzucic na rownolegla czy jest to powiazane z predkoscia EZT ?


Teoretycznie, to możesz od początku wrzucić na B3 i powinno się samo przerzucać po kolei. W EZT jest PSR, którego działanie można porównać do mechanicznego mechanika (hehe). Po ustawieniu w pozycję szeregową czy równoległą sam "kręci nastawnikiem" do pozycji bezoporowej. W praktyce warto wrzucać równoległe powyżej 30km/h, a boki gdzieś od 70. I co ważne - NIE WOLNO COFAĆ WAJCHY!. Żeby cofnąć z R na S (na przykład, bo nam się ręka "omsknie") należy zejść do 0 i potem ustawić na S. Inaczej PSR może chcieć iść "w kółko"

24
Publikacje / EU07-046
« dnia: 24 Lipca 2004, 23:14:05 »
Przepraszam, że się czepiam, oraz że nie na temat. Było to poruszane już wielokrotnie na forum i zwykle ignoruję takie przypadki, ale Kozi WSTYD!!! Jeszcze tylko mógłbyś mistrzostwo przez SZ napisać.

25
Tabor kolejowy / Jazda na oporach...
« dnia: 17 Lipca 2004, 13:25:07 »
Pc_Przemek - tak :)

26
Tabor kolejowy / Jazda na oporach...
« dnia: 30 Czerwca 2004, 11:34:28 »
O, chyba się wyjaśniło zanim napisałem posta :)

27
Tabor kolejowy / Jazda na oporach...
« dnia: 30 Czerwca 2004, 11:33:25 »
CTL napisał:
Cytuj

Nie wyglada to w ten sposob, silniki polaczone sa nastepojoaco (przyjmujemy ze napiecie znajdujace sie w sieci to 3000V):
na polaczeniu szeregowym mamy dwie grupy silnikow polaczonych ze soba szeregowo, a wiec kazda grupa jest zasilana napieciem 3000V, a w zwiazku z tym ze silniki w grupie polaczone sa szeregowo, napiecie przypadajace na kazdy z nich wynosi 1500V. Przy wlaczeniu ukladu rownoleglego, silniki lokomotywy polaczone sa rownolegle, czyli na kazdy z nich przypada napiecie takie jakie plynie w sieci jezdnej, czyli w naszym przypadku po 3000V na silnik.


Czy jeden amperomierz wskazuje więc prąd z dwóch gałęzi?

28
Tabor kolejowy / Jazda na oporach...
« dnia: 30 Czerwca 2004, 01:04:33 »
Wydaje mi się, że na początku są (w przypadku EU07) 4 silniki połączone szeregowo+dołączone do nich szeregowo opory rozruchowe, które po kolei zdejmujemy. Na pozycji bezoporowej mamy więc same 4 silniki szeregowo połączone, co daje 3000/4=750V na silnik. Następnie wchodzimy w pozycję równoległą, gdzie mamy 2 gałęzie po 2 silniki + opory rozruchowe, które znów po kolei zdejmujemy i zostają nam 2 gałęzie po 2 silniki, co daje 1500V/silnik. Tak myślę

29
Tabor kolejowy / Luzowanie składu
« dnia: 28 Czerwca 2004, 23:12:36 »
Mój ojciec jest maszynistą już ponad 20 lat i zawsze używa, CTL też pewnie trochę już jeździ - i nie używa. Być może to kwestia wyuczonej techniki jazdy. I tyle w tym temacie :)

30
Tabor kolejowy / Luzowanie składu
« dnia: 28 Czerwca 2004, 19:19:46 »
Ja nie wiem jak Wy to robicie. Jak jeździłem EU07+4 wagony to zawsze po użyciu hamulca, żeby wyluzować skład dawałem w uderzeniowe na jakieś 2-3 sekundy. I skład się nie przeładowywał. W MaSzynie też daję. Czytałem już wcześniej czyjąś wypowiedź (chyba też CTL'a), że w pasażerach uderzeniowego się nie używa. Ja sobie tego nie wyobrażam :)

P.S. Ponieważ to moja pierwsza wypowiedź na forum, pozdrawiam wszystkich i gratuluję autorom - kawał naprawdę solidnej roboty!

Strony: [1]