Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Speed

Strony: [1]
1

Smutne... Przykre...
Cóż można więcej powiedzieć w tej sytuacji...

...może tylko...


3maj się Ziomu$

2
Na warsztacie / WYJAŚNIENIA
« dnia: 03 Kwietnia 2006, 17:04:33 »
Bardzo mnie to cieszy że taka dyskusja i to w dodatku rzeczowa ładnie sie rozwija, ale z tego co widzę i tak predzej czy pozniej taka dyskusja miedzy NKT i SPT doszłaby tutaj na forum do skutku.

Reaktywacja Maszyny 1 jest niestety tylko Prima Aprilisem ( a wielka szkoda ) choc jednak jakies proby robilem i conieco grzebalem w starej Maszynie. Moze jeszcze troche to pociagne i zobaczymy co to na prawde da sie jeszcze zrobic.

3
Na warsztacie / MaSzyna 1 - Reaktywacja
« dnia: 01 Kwietnia 2006, 14:42:51 »
Wprawdzie powyżej, a nie jak normalnie poniżej, ale odpowiadam na dwa pierwsze postawione pytania ( patrz jeden post dalej )

1. TAK, OCZYWIŚCIE TO JEST :

PRIMA APRILIS

Nie mówcie, że to łyknęliście jak młode rekiny...

2. Jesli juz chodzi o reszte, to dziala znosnie choc na 0,2 do 0,5 ( w porywach do 2 ) FPS

Skoro tak tutaj wszyscy się chwalą, że tak ładnie robią SPT, mimo iż akurat post pojawił się dzisiaj i nie wiem czy to przypadkiem nie Prima Aprilis, to ja też mogę się lekko pochwalić. W końcu od tego jest dział "Na Warsztacie", zeby pisać o tym co się robi.
Może zacznę od tego, że zapewnie niektórym się nie podoba zbytnio fakt, iż nadal siedzę "uparcie" ( jak to niektórzy mawiają ) w MaSzynie, a nie bardzo się kwapię do SPT, ale moim zdaniem MaSzyna 1 nie jest dokończona i nie bardzo można tak od razu porzucić ten projekt.
Siedzę cały czas w MaSzynie i kończę różne rzeczy, co wiele osób niejednokrotnie twierdziło że się nie da.
Otóż oczywiście biorąc pod uwagę możliwości grafiki zaimplementowanej w MaSzynie ( w końcu to tylko OpenGL ) wszystkiego co sie tylko żywnie podoba sie nie ma w całości, ale duża partia się da.
Na przykład oświetlenie, które może jest ograniczone ale wystarcza na kabine wewnatrz, zegary i trójkąt na czole loka. Reszta rzeczy taka jak podświetlenie lampek to wystarczająco ładnie wygląda na teksturach.
Kolejna rzecz to przełączniki w kabinie. Jak sie uprzeć ( a ostatnio sie uparłem ;] ) to moża zaimplementować wszystko, i to nawet z przypisaniem wzglednym do fizyki ( względne tylko dlatego ze nie ma co sie rozdrabniac na to czy zadziala ten czy tamtem przekaznik skoro i tak efekt bedzie ten sam - np zapalenie lampy, czy swiatla w kabinie ).
Pewnie w tym momencie Bart mnie zgani ze kombinuje z jego lokami, ale ja tylko zrobiłem ruchome wycieraczki i jak dobrze pojdzie to beda lusterka ( Leszek-K by sie ucieszyl ;) )
Poprawiona jest detekcja tego co jest przed i za kamera, wiec szybciej renderuje bo nie wszystko musi, a tylko to co rzeczywiscie widac.
Dla wygody testowania wprowadziłem pojawiajace sie w scenerii opisy nazw zwrotnic, semaforow i torów ( jak ktos widzial jak to wygląda w MSTS to wie co mam na mysli ).
Zrobiłem do MaSzyny konsolkę, otwiera sie podobnie jak w Quake'u, zjeżdza z góry i można wpisywać komendy. W tej chwili pare komend jest juz zaimplementowane, m.in. switch ( przestawianie zwrotnic ) exec event ( uruchamianie eventow ) signal ( zmiana sygnałow na semkach ) i quit ( tego komentowac nie potrzeba :) ). Jezyk skryptowy jest w trakcie pisania.
Probuje zrobić dymki do spalinek, ale narazie jakos nie wychodzi, moze sie usmiechne do @youby'ego bo podobno cos tam ma z tymi dymami :] ale chmurki sie udalo zrobic :)
Co do przyjemności w MaSzynie to robie nastawnie jako oddzielny modul i mozliwosc polaczenia przez siec, narazie mozna tylko polaczyc i sobie pogadac ale juz zastanawiam sie jak zrobic zeby przesylalo komunikaty o polozeniu loka i przez to zeby byl jako taki multiplayer.

No to narazie wszystko z najważniejszych rzeczy :] jak cos jeszcze sobie przypomne to dam znac.

Pzdr SPEED

4
A to czasem Speed robił :]
I cały czas mam materiały, wiec moge dokonczyc, bo ja robiłem takie tam obrazki bo chcialem zobaczyc jak to wyglada.
Pewnego razu z ShaXbeem wyszedl taki pomysl no i sie zaczelo, a teraz mozna jakos to pozbierac i bedzie całkiem niezle.

---

A tak troszke offtopic to te obrazki sa spore i jak sa przez Mariusza W. umieszczone tutaj w watku to kazde kilkukrotne jednoczesne przegladanie go po prostu całkowicie zatyka mi łacze i przymula kompa wiec wyjscia sa dwa, albo sprobuje je zmniejszyc albo w ostatecznosci usune, bo niestety sa kłopoty z praca na kompie.
Proponuje przegrac gdzies na normalny szybki serwer i wyedytowac posta zeby zmienic linki.

5
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 04 Lipca 2005, 23:25:27 »
Narazie kabina EP09,
potem dopiero bedzie konczenie nastawni :)

6
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 20 Czerwca 2005, 17:45:08 »
Fizyka narazie bedzie taka jaka jest czyli z modelu OlO, potem sie pomysli zeby cos ewentualnie poprawic lub usprawnic.

Hamulec ED juz dziala bo jest to gwarantowane z samego EXE symka.

7
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 20 Czerwca 2005, 13:42:35 »
No i stało się :)

Po wielu zawirowaniach i składaniu zabrałem się jakiś czas temu za kabinke do mojego ulubionego loka EP09 :)
Obecnie kabina w zasadzie juz jest gotowa, ale trzeba kilka elementów usprawnic zeby nie tylko działało, ale i wyglądało. ;)
Robię obie kabiny (A i B) w wersjach EP09 testowej, bez klimy i z klimą. Pudło EP09 będzie nowe plus pantografy połówkowe.

W dalszej kolejności mam na widelcu przedział maszynowy 104E ale to juz jak bedą kabiny.

Narazie mogę tylko pokazac screeny :)

Jesli ktos chce to zapraszam na http://alkaline.prv.pl/MaSzImg/EP09/ gdzie bede wrzucal wszystkie screeny.

Nie umieszczam obrazkow na forum bo by mnie opierdzielili admini, ze za duze ;)

No to milego patrzenia i niedlugo tez jazd :)

Pozdrawiam
SPEED

8
Pomoc w tworzeniu / Delanuay Mesh
« dnia: 06 Kwietnia 2005, 00:02:38 »
Zaznaczac nalezy TYLKO linie nalezące do siatki a nie calosc, mozliwe ze dlatego własnie nie działa Delanuay Mesh.

9
Na warsztacie / Dyzurny ruchu.
« dnia: 31 Marca 2005, 20:09:14 »
Cytuj
Speed cos takiego zrobil...ale napisal rowniez ze bez zrodel to jest w zasadzie tylko do poogladania...


Mateu: tak gwoli scisłości to mowilem ze bez zrodel i niewielkiej ingerencji nie da sie tego w pelni zrobic jak w rzeczywistosci, ale poza tym to co tylko sie da bedzie działało.
Przestawianie zwrotnic, semafory, przebiegi, sygnalizacja zajetosci, obsluga blokady EAP i jeszcze kilka *** :)

Narazie prace trwają...

10
Tabor / pomocy!!
« dnia: 25 Marca 2005, 18:18:23 »
W takim razie wygląda na to, ze cos u mnie jest z symkiem. Moze starutkie EXE, sciagne sobie jeszcze raz to co jest :)
Najważniejsze że działa sprezarka, bo co by bylo jakby tak trzeba było zahamowac i potem ruszyc ;)?

Pzdr
Speed

11
Tabor / pomocy!!
« dnia: 24 Marca 2005, 23:54:35 »
Dotyczy wszystkich lokow, tylko w ET22 nie slychac dzwieku przetwornicy mimo iz pracuje.

-> EOT

12
Tabor / pomocy!!
« dnia: 24 Marca 2005, 19:23:55 »
Samo podniesienie pantografów nie wystarczy do właczenia sprezarki.
Należy po pelnym podniesieniu patykow (podskakuje napiecie na woltomierzu WN) najpierw wlaczyc obwod glowny Shift+M potem przetwornicę Shift+X a dopiero wtedy Shift+C i sprezarka zaskoczy.

13
Na warsztacie / Nastawnia
« dnia: 25 Lutego 2005, 08:48:28 »
Sterowanie z klawiatury.
Pełna rozpiska bedzie jak wszystko przetestuję i zadziała :)

14
Tabor / nie reaguje na wpisy ?
« dnia: 24 Lutego 2005, 12:47:37 »
W tym wypadku powodów może by kilka.

Po pierwsze dośc często sie zdarza ze modele mają na stałe przypisane tekstury, bo tworca np zapomniał użyc replacableskin przy mapowaniu i w takim wypadku zmiana w scenerii wpisu tekstury
z           ... dynamic PKP/Adu none 112a ...
na         ... dynamic PKP/Adu #1klasa.tga 112a ...
niewiele da bo i tak model ma przypisana na stale swoja teksture.

Po drugie skoro piszesz, że po załadowaniu symka wagony są białe to 100% pewności że nie znaleziono tekstury do nałożenia na model lub gdzies jest błąd we wpisie nazwy tekstury (istotne jest w modelach - w samych plikach t3d - podawanie prawidlowego katalogu w linijce Map: )

Poza tym jeśli zamyka się nagle symek albo wywala błąd to trzeba przejrze wpisy w pliku scenerii czy wszystko jest poprawnie.

Proponuje w starterze w Opcjach zaznaczyc "Zapisywanie informacji o uruchomieniu i przebiegu działania programu" a następnie jak sie nagle zakończy i wyjdzie do systemu to przejrze plik "log.txt" w katalogu głównym symka i po kolei linijka po linijce sprawdzic co sie działo przy ładowaniu.
Wszystko powinno byc zakończone "OK".
Jeśli jest "Failed" tzn ze np tekstura nie zostala załadowana, wtedy trzeba zobaczyc linijke wyzej dokladnie jaki jest katalog pokazany - i ewentualnie poprawic w scenerii lub konkretnym modelu.
Dzięki temu można zobaczy na czym się wysypał symek, bo w ostatniej linijce "log.txt" znajduje sie to, co ostatnie dobrze sie załadowało.
Potem wystarczy już tylko otworzy plik scenerii, wyszukac to co ostatnie dobrze zaladowane i sprawdza niżej w scenerii czy wszytko jest dobrze wpisane. (ładowanie scenerii odbywa się po kolei z .scn)

Komunikat "Abnormal program termination" pojawia sie przy tzw błędach krytycznych, czyli np złe parametry przy ładowaniu modelu albo próba załadowania nieistniejącego modelu, czy tez próba otwarcia scenerii z błędami.

Mam nadzieję, że poprawki będą niewielkie, w razie czego przydadzą się jakies bliższe informacje np. jak wygląda "log.txt"

Pomyślnego poprawiania :)
Speed

15
Na warsztacie / Nastawnia
« dnia: 13 Lutego 2005, 16:12:45 »
Mialem na myśli druty, slupy, odciazki, izolatory sekcji, kontenery... oraz tzw. przyleglosci.

A co do skryptow to im nie ufam (tylko odnosnie automatu do drutów) od kiedy musialem poprawiac po tymze automacie a potem i tak musialem od nowa.

16
Na warsztacie / Nastawnia
« dnia: 11 Lutego 2005, 20:59:26 »
Co do wielkości kontrolowanej stacji to powiem tak:
- dwa główne zasadnicze
- dwa główne dodatkowe
- dwa łączące
- sekcja towarowa piec torow
- dwustronna dwukierunkowa blokada EAP
- bocznica z dwukierunkową blokadą liniową

Co do FPS to postaram sie nie wykopyrtnąc symka ;)

A co do całej scenerii :] ...

... mam narazie do położenia ok 250 km trakcji, ale ciiiiii :)

17
Na warsztacie / Nastawnia
« dnia: 10 Stycznia 2005, 12:03:19 »
Postanowiłem zrobic scenerię zawierającą stacje z nastawniami dysp. i pulpitem kostkowym.
Prace są w trakcie, obecnie na etapie wstawiania elementów scenerii na jednej ze stacji. Czekam tylko na fotki do tekstur pulpitu, które mam otrzymac w przeciągu kilku dni.
Pulpit będzie zrobiony w elementach, które można później wykorzystac, więc jak już wszystko będzie chodziło dobrze, to każdy będzie mógł zrobic sobie nastawnię do własnej stacji :)
Kontrola wszystkich urządzeń stacyjnych z pulpitu, przebiegi wpisane na stałe, zależności stacyjne ustalone tak, że nie będzie możliwości przebiegów sprzecznych. Oczywiście będzie możliwośc AWARYJNEGO pominięcia wszystkich ograniczeń przebiegowych :D

Prace trwają...

18
Na warsztacie / EM10
« dnia: 18 Października 2004, 13:35:31 »
wiem o tym i bedzie polowkowy :]

19
Na warsztacie / No i w końcu JEST :]
« dnia: 17 Października 2004, 23:43:57 »
W końcu nadszedł ten moment, na który wielu czekało ;)

Mam gotowy model EM10-01 :]
Jeszcze dokańczam detale i dopracowuję chk, żeby manewrówka jeździła.
W obecnej wersji (a jest to chwilowo Dumb) nie mam mozliwosci prowadzenia, lecz jak tylko zdobędę fotki kabiny, to również zabieram się za Caba :]

Ze względu na niewielki brak czasu i możliwości dopracowania chk, premiera nie będzie jak przypuszczałem dzisiaj, lecz można się jej  spodziewać w ciągu najbliższych kilku dni.

Mam nadzieję, ze ci którzy czekają, nie obrażą się o ta niewielką zwłokę :]

http://www.alkaline.prv.pl/eu07/EM10/em10-01_1.jpg



Pozdrawiam
SPEED

20
Na warsztacie / Model EM10
« dnia: 10 Października 2004, 07:41:08 »
Jakby się kto pytał, to ja zrobiłem model EM10 łącznie z 405E.chk i 405E.mmd.
Narazie jest to wersja bardzo beta, bo nie mam za wiele zdjec na tekstury ale wazne ze chodzi i wygląda jak trzeba, jak ktoś ma jakies "dobre" fotki na tekstury to bardzo się przydadzą.

Pozdrawiam
SPEED

21
Na warsztacie / Re: Magistrala
« dnia: 15 Listopada 2003, 21:15:47 »
Narazie tej "magistralki" jest ok 50 km dwutorowej :)
Chwilowo koncze scenerie, jak bedzie co ogladac i mozna pojezdzic to na pewno dam znac, a chwilowo stawiam SBL (3-stawna - szlakowa 80kmh).
W najblizszym czasie jest projekt dac predkosc szlakowa 160 kmh ;) jednak to wymaga SBL 4-stawnej (wlasnie przystosowuje pliki .inc) i nieco profilu na zakretasach scenerii.

Pozdrawiam
SPEED

[%sig%]

22
Na warsztacie / Re: Magistrala
« dnia: 06 Października 2003, 16:09:03 »
Czterostawnej SBL jeszcze nie ma.

Narazie zbieram do kupy pozostałości trasy po rozsypaniu się dysku :(

Pozdrawiam
SPEED

23
Na warsztacie / Magistrala
« dnia: 22 Września 2003, 09:42:40 »
W związku z pojawiającą się nową trakcją ( w tym zapowiedź EU09 :) zabrałem się za scenerię z magistralą ;) 140 km/h.
Narazie jest kilka kilosów i wciąż sie powieksza :)
Nie jest to CMK ;) choć przydałoby się ;) ale zawsze jakaś magistrala.
Jak tylko będzie to jakoś wyglądało, ze bedzie mozna porzadnie pogonić ;) To zarzucę do update'a.

SPEED

[%sig%]

Strony: [1]