Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SM40

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Kwietnia 2021, 19:11:34 »
Ogólnie trzeba to poprawić, nie wiem czy jeszcze jakiś problemów z tym nie było. Lampka powinna zgasnąć jak wejdziemy na pierwszą równoległą a jak wrócimy na S powinna się zapalić.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 14:34:20 »
Coś jest nie tak z dźwiękiem w trybie kamery z zewnątrz (Shift + F4) jest on jakby przytłumiony a np. wyglądając z kabiny Ctrl + strzałki jest już dobrze.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Czerwca 2020, 12:10:05 »
W Elfie coś nie działa wskaźnik położenia hamulca zasadniczego, ciągle pokazuje "10.0". A to rozwiązanie z tymi procentami fajne ale literka T mogła by się pokazywać gdzieś obok, tak żeby nie zasłaniać literki kierunku a w ogóle w starych kiblach powinno pokazywać dwie pozycje naprzód.

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Kwietnia 2020, 23:59:43 »
Skoro po zahamowaniu którymkolwiek hamulcem w MaSzynie styczniki liniowe otwierają się to czy nie powinno nastąpić odcięcie prądu do silników trakcyjnych?

5
Bieżące kolejowe / Odp: Wprowadzanie GSMR w Polsce
« dnia: 01 Marca 2020, 14:59:16 »
Nie wiem może to ja nie rozumiem ale czy to co podane w linku przez Jaco nie wyjaśnia wszystkiego?
Cytuj
Czy istnieje obowiązek wyposażania pojazdów w GSM-R podczas przeprowadzania czynności utrzymaniowych (P4/P5)?
Wyposażenie pojazdów w pokładowe urządzenia łączności radiowej działające w standardzie GSM-R podczas przeprowadzania czynności utrzymaniowych jest obowiązkowe w przypadku, gdy w toku prac utrzymaniowych prowadzone są jakiekolwiek prace modernizacyjne lub odnowieniowe (nie tylko w zakresie łączności głosowej), niezależnie od prowadzonego poziomu utrzymania.
Jakby coś było jeszcze nie jasne to wycinek z pdf-a udostępnionego na tej samej stronie:
Cytuj
5.W jaki sposób interpretować  definicję  odnowienia lub modernizacji pojazdu kolejowego wobec obowiązku instalowania GSM-R? Każda modernizacja lub odnowienie wprowadzane po 1  stycznia  2019 r. na pojeździe kolejowym przeznaczonym do eksploatacji na głównej sieci kolejowej powoduje obowiązek doposażenia go w urządzenia  pokładowe  systemu  GSM-R,  niezależnie  od  zakresu  prac  dokonanych  na pojeździe.
Czyli jakakolwiek modyfikacja pojazdu będzie wymuszała zmianę radia na GSM-R.

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Lutego 2020, 10:13:48 »
Zauważyłem jakiś problem z lampkami wyłącznika szybkiego, lecz on nie zawsze występuje, nie mam pojęcia od czego to uzależnione, mianowicie, np. po wywaleniu WSa, lampka nam nie gaśnie lub też wyłączymy WSa ręcznie to po sekundzie lampka się zapala, nie wiem czemu tak się dzieje, filmik:

Potwierdzam, występuje też problem z przyciskiem WS'a w Elfie powinien być tylko impuls załączenia a da się nim wyłączyć.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Lutego 2020, 22:52:35 »
Zmieniłem środkową wartość "kran_zasadniczy rot -0.06 0.0 0.15" --> "kran_zasadniczy rot -0.06 0.06 0.15" i odrazu jest lepiej, może tego brakowało?

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Lutego 2020, 18:42:04 »
Nie jest prawidłowo, zobacz że rączka jest w niewłaściwej pozycji względem kranu.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Lutego 2020, 17:14:18 »
Z kranem FVel6 coś jest naprawdę w MaSzynie nie tak, zobaczcie jak wygląda przykładowo "hamowanie EP" u nas a jak w rzeczywistości a także inne pozycje takie jak "jazda EP", "hamowanie pn. stopniowe i nagłe", "wyłączenie (trakcja ukrotniona)":

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 13:54:33 »
No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?
Tak wychodzi z kątów między pozycjami na rzeczywistym zaworze.
Z tego co widać na tym filmiku jest prawdopodobnie coś takiego jak pozycja pół-szósta, nie wiem czy dobrze rozumiem? Czy to ma wpływ na obecną ilość pozycji w MaSzynie?
Od 8:14 pozycje kranu:

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 13:11:48 »
Exe 01.29, pliki z repo. Radio, kontrolka zasilacza i hebelek działają jak trzeba. Nikt przy tym nic nie dłubał w przeciągu ostatnich 2 tyg. to dziwne by się samo zepsuło. Po prawdzie powinien być symulowany zasilacz radiotelefonu z heblem i lampką, opcjonalny rozdzielacz z heblem i lampką i na końcu to co mamy. W większości pojazdów urządzenia poprzedzające są trupami. W kiblach hebel i lampka zasilacza były podpięte pod radio zanim komukolwiek się śniły interaktywne manipulatory, to tak zostało.
Niestety paczka świeża, exe z warsztatu i problem występuje.

Załączniki:
-bateria wyłączona
-bateria załączona
-radio wyłączone
-radio załączone

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 12:51:09 »
Na exe z paczki rzeczywiście niema problemu z radiem, niestety na aktualnej z warsztatu jest. Przepraszam że tutaj napisałem.
Drobna rzecz, ale rzuca się w oczy - kontrolki zamknięcia drzwi w klasycznym EN57 powinny gasnąć w momencie zamykania drzwi, a nie gdy wszystkie drzwi w ezt się zamkną. Chyba że to jest znany bug do naprawienia w przyszłości. No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?
Rzeczywiście ma za dużo pozycji, wydaje mi się że kiedyś to zgłaszałem lecz osoba sprawdzająca nie potwierdziła tego.

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 12:31:45 »
No chodzi właśnie o przełącznik na pulpicie. Świeci także bez baterii.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 12:25:45 »
W EN57 z Kolibrem nie wyłącza się (ekran świeci) po wyłączeniu go przełącznikiem, można puszczać zew3, regulować głośność itp.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Stycznia 2020, 17:59:01 »
Kiedyś się robiło samo wiec pomyślałem że jest błąd a np. kran sam się odcina.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Stycznia 2020, 15:17:31 »
Znalazłem błąd polegający na tym że wychodząc z jednego pojazdu do drugiego nastawnik jazdy zostaje na wybranej pozycji i taki pojazd może ruszyć.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 18:55:52 »
Już wiem czemu nie działo bo wciskałem ctrl+o a działa tylko ctrl+shfit+o dla podnoszenia i opuszczania. A tak po za tym to w Traksie powinien być impulsowy hebelek czyli jedn impuls w przód dla podniesienia i jeden w tył dla opuszczenia. Myślę że jakby został rozwiązany problem z EP08 to i tu można by dać animacje tego hebelka dla góry i dołu tak jak jest WS zrobiony.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 18:31:13 »
Ustawiłem pantografy w maszynowni, następnie podniosłem z kabiny i nie dało rady ich opuścić przełącznik pozostawał w pozycji podniesiony.

Edit: @tmj Skoro przycisk podnoszenia się animuje się dla podniesienia i opuszczenia to w Traksie powinien działać idealnie, niestety nie działa.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 18:24:17 »
@Stele Tak miałem na myśli EP08 @tmj skoro tak ma być to cóż @stele2 w Traxxsie nie działa mi przełącznik z twoim configiem.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 18:05:12 »
Nie wiem czy to błąd ale mnie to denerwuje, przełącznik impulsowy pantografów podnoszący nie daje się klikać dowoli bo co drugie klikniecie kilka mi w grzybek a grzybek mogę sobie dowoli klikać. Mówię konfiguracji jak w 4E.

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:39:36 »
Jak teraz próbuje wywołać ten efekt cofania to go nie ma, co robię źle?

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 16:52:18 »
Na przykład w Skodach, jak wyłączymy WS ale także jak opuścimy pantografy albo wystąpi zanik napięcia albo zahamujemy z nastawnikiem na pozycji wyższej niż 0 albo jak spróbuje się dać na pozycje gdy lokomotywa jest wyłączona. Przed chwilą sprawdzałem efektu brak, nie wiem czemu.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 12:02:45 »
Czy w rzeczywistości nastawnik (nie wskaźnik) samoczynnie schodzi do zera jak np. wyłączymy WS? Bo jak dla mnie jest to dziwne zachowanie, niebezpieczne dla palców.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 11:23:01 »
Wrócił problem z modulacją przetwornicy gdy opuścimy wszystkie pantografy podczas jej pracy. Potwierdzam dziwny dźwięk wału kułakowego.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Stycznia 2020, 21:11:56 »
Potwierdzam ED72 przyspiesza po daniu na 0. Znalazłem też inną ciekawą przypadłość przetwornica zmienia swoje brzmienie jeśli opuścimy przedni pantograf a jeśli tylni to nie zmienia, według mojej analizy problem leży w przekazywaniu wysokiego napięcia wstecz. A i drzwi nie chcą się zamknąć z klawiatury.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Stycznia 2020, 12:19:22 »
Od chwili gdy w exe jest modulowanie dźwięku przetwornicy w zależności od napięcia w sieci trakcyjnej, dokucza mi problem z tym związany mianowicie gdy jest załączona przetwornica a ja opuszczę pantografy, dźwięk przetwornicy zmienia się nienaturalnie. Ale gdy ustawie napięcie 0V za pomocą eventu dźwięk przetwornicy zdaje się działać prawidłowo.

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 22:15:06 »
Ale dyskusja, to po kolei:

1) Przekładnia powinna być w mmd pod "transmission", a silniki trakcyjne pod "tractionmotor". POWINNA, ale nie jest! Ponieważ oba te dźwięki w EXE zachowują się odwrotnie do rzeczywistości. Z resztą już nie raz o tym pisałem.

Przekładnia powinna być słyszalna przy zadanym nastawniku jazdy (obciążeniu), natomiast silniki trakcyjne pracują ciągle (w czasie jazdy oczywiście). W EXE te elementy są opisane odwrotnie - tzn przekładnia (transmission) "buczy" ciągle, także przy jeździe na wybiegu, a silniki trakcyjne (tractionmotor) przy jeździe na wybiegu nie są słyszalne. I stąd dźwięki są podpięte odwrotnie niż być powinny.

2) Silniki trakcyjne na nagraniu są głośne, ale po pierwsze przetwornica jest jeszcze głośniejsza, a dwa, kabiny są dość nieźle wytłumione. Ogólnie silniki trakcyjne słyszalne są przeważnie na ET41 (znajomy mówił że wynika to prawdopodobnie z charakteru pracy lokomotywy, tj jazda z ciężkimi pociągami, wyrobione szczotki itp.), natomiast w czasie jazdy silniki trakcyjne na klasycznej EU07 są niesłyszalne.

Nie bardzo, silnik wydaje dźwięk buczenia wtedy kiedy pracuje pod obciążeniem (aczkolwiek jest to praktycznie niesłyszalne) a gdy leci bez obciążenia jest tylko świst (który podczas jazdy jest niesłyszalny) trochę inaczej dzieje się z przekładnią, bez obciążenia klekocze, delikatnie mruczy (co trochę słychać) a jak damy obciążanie zaczyna świdrować, mruczeć (co mocno słychać) wiec jak przyspieszamy z użyciem napędu to słychać głównie przekładnie a jadąc na wybiegu słychać tylko przekładnie która sobie klekocze, silnik jest praktycznie niesłyszalny.

np. w tym filmie słychać przekładnie w ET40 jadące bez obciążenia (z wybiegu):



inny przykład lokomotywa EU07 silniki niesłyszalne ale przekładnia jak najbardziej (zarówno pod obciążeniem jak i bez):



28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 20:50:11 »
Tzn lopatologicznie, jesli jest zalaczony WS i motor sie kreci, to sobie buczy (tym glosniej im szybciej sie kreci)
No właśnie sobie buczy a czemu buczy jak jest WS załączony i nie buczy jak jest wyłączony? Przecież prąd się nie zmienia, cały czas jedzie z wybiegu.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 15:16:34 »
Weź sobie domyślną EU07 na TD i masz ten efekt. Testowane zarówno na plikach z paczki jak i repo. Wiem że najbardziej hałasuje przekładnia a nie silnik jest tak jak piszesz.

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2019, 14:57:27 »
Jak to nie? O ile dobrze kojarzę, w rzeczywistości tak właśnie jest - jak siódemka toczy się na wybiegu (bezprądowo) to przekładni/silników niemal nie słychać. Można też to bardzo dobrze zaobserwować siedząc nad wózkiem napędnym w EN57 - przekładnia wyje tylko przy jeździe "pod prądem". Od razu słychać, kiedy maszynista wyrzuca nastawnik na zero, bo się robi sporo ciszej - słychać wtedy tylko szum/łomot toczącego się wózka.
No właśnie dokładnie tak jest i to próbuje cały czas powiedzieć. Nie ma prądu nie ma dźwięku. A obecnie w Maszynie aby wyłączyć dźwięk nie wystarczy zjechać do zera trzeba rozłączyć WS'a, wtedy robi się cicho.

Nadal nie rozumiem dlaczego "nie powinno to tak dzialac". Moze powtorze jeszcze raz -- "tractionmotors:" jest w zalozeniu dzwiekiem motorow trakcyjnych generowanym gdy motory te pracuja, przetwarzajac otrzymany prad na sile. Gdy nie ma pradu nie ma pracy, i tym samym nie ma dzwieku ich pracy.

Jesli pod ten klucz podepniesz dzwiek czego innego jest to wylacznie twoj blad, i nie wiem dlaczego domagasz sie zeby to exe dostosowywalo sie do twojej pomylki. Podepnij ten swoj dzwiek pod wlasciwy klucz a bedziesz go slyszal zgodnie ze swymi oczekiwaniami.
Nie domagam się dostosowania do mojej pomyłki, niczego nie ruszałem w plikach. Powinno być właśnie tak jak piszesz nie mam prądu nie ma dźwięku a nie że prąd 0A a dźwięk jest i jak np. zwolnimy to słychać że zwalniamy a jak rozłączymy WS to nic nie słychać.

Strony: [1] 2 3 ... 5