Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - chemik35

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Września 2021, 13:55:40 »
Brakuje includów w paczce dwschod_2104, przez które nie są w stanie wygenerować się perony w Dębicy Wschodniej.
linia053/scenariusz_os/peron_debica_wschodnia.inc
linia053/scenariusz_os/peron_debica_wschodnia_2.inc

2
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 23 Grudnia 2018, 15:28:27 »
Ten program nazywał się "Załóż się" w TVP2 i prowadził go Steffen Möller. Lokomotywa to była raczej ET22, ale to mniej ważne. Też szukam tego nagrania, więc jakbyś ktoś miał, to poszlaki do szukania nagrania są. Zamiast tego znalazłem też kolejowe wyzwanie w przetaczaniu ręcznie i sprzęganiu w locie 3 wagonów pomiarowych podczepianych do EM120 :)

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 30 Października 2017, 07:58:04 »
Tekstura cystern, które wstawiłem na torach zw_tor_bez_sieci i winiary_tor_srodkowy_nastawnia są z wydanej przez Patrykosa paczki zaes_v2 w 2014 roku, która weszła do paczki całościowej.

4
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 29 Października 2017, 23:43:35 »
Wymieniłem lokomotywy i wagony kierując się zgodnością malatury z 2005 rokiem, stosując możliwie najnowsze lub względnie pasujące do obecnych standardów (brakuje jeszcze wagonów na 11xa_v2, więc są stare 1 klasy w wersji noc; wymieniłem cysterny na zaes_v2 i parę innych). Testowałem przejezdność do Kalisza osobowym do Ostrowa (na więcej nie mam chwilowo czasu) na exe eu07-x64_171028 i nie było żadnych problemów.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 13 Czerwca 2013, 12:45:57 »
Film genialny, zwłaszcza patrząc na mapę od 4 minuty: http://youtu.be/wAboC9IJO9A?t=4m gdzie pokazany jest wariant przez Płock. Jak wiadomo nic z tego nie wyszło i Płock jak był tak po dziś dzień jest sto lat za murzynami, a szkoda, bo trasa przebiegałaby prze pole mojego dziadka (nawet prowadzono wstępne rozmowy).

6
Bieżące kolejowe / Odp: ST44-1103 na ukończeniu naprawy awaryjnej
« dnia: 29 Kwietnia 2013, 22:03:17 »
11 kwietnia 2012 zderzenie z ciężarówką na przejeździe.
Jak się domyślam, pytanie dotyczyło raczej co skłoniło PKP Cargo do zrobienia naprawy, niż co się stało lokomotywie.

7
A nie można ich wstawić do tematu Zdjęcia taboru na tekstury?

8
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Lutego 2013, 13:56:58 »
Te scren na pierwszy rzut oka wyglądał jakby był żywcem wyjęty z MSTS. :)

9
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-1601
« dnia: 22 Stycznia 2013, 01:58:22 »
Maszynista na Katarzynkach we Franowie zachwalał pozostawienie Oerlikona, bo jak stwierdził, nie ma co zmieniać na siłę, tego co dobre. A przycisk czuwaka według moich przymiarek jest dobrze umieszczony.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 26 Listopada 2012, 21:30:58 »
Wczoraj miałem przyjemność jechać nią jako Regio 71136 relacji Poznań - Kutno.

11
Tabor kolejowy / Odp: EU07 Przewozów Regionalnych
« dnia: 01 Listopada 2012, 11:16:54 »
Lekki off-top się robi, ale wrzucę tym, co nie widzieli:
&feature=channel&list=UL

12
Tabor kolejowy / Odp: Tarcze w prędkościomierzu RT9
« dnia: 24 Października 2012, 23:11:35 »

13
Bieżące kolejowe / Odp: Siódemki IC w PR?
« dnia: 17 Października 2012, 21:50:06 »
Ja w Płocku 2 razy gadałem z maszynistami siódemek, które przyprowadzały bombardiery KM i obaj byli z PKP Cargo, więc przychylałbym się do zdania @klimczoka_mk.

14
Bieżące kolejowe / Odp: PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 26 Września 2012, 02:11:25 »
A pociągi te w 90% jadą na Kutno ;-)
Zdaję sobie sprawę z tego, jak szlak na Sierpc i dalej wygląda i nie jest to stan zadowalający, ale jakby nie było jest to dobry objazd omijający Płock. Może to i tylko 10% pociągów, ale to zawsze 10% pociągów mniej przez miasto, któremu ten jeden tor przecina calutkie miasto zatrzymując ruch na dobre 5-10 a w szczycie na 15 min.

15
Bieżące kolejowe / Odp: PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 25 Września 2012, 13:16:45 »
Szczerze mówiąc to po przeczytaniu tego artykułu i zobaczenia w wykazie do ” zamknięcia, przekazania samorządom lub likwidacji” linii 33 na odcinku Płock Trzepowo- Sierpc ciśnienie mi podskoczyło znacznie zważywszy na to ze Trzepowo jest stacją bezpośrednio połączona z kombinatem petrochemiczno-rafineryjnym Orlen. Niedorzecznością jest snucie wizji zamykania takiego węzła transportowego, choćby ze względu na to, że dziennie wyprawianych w Polskę jest kilkanaście (kilkadziesiąt?) pociągów z produktami naftowymi, których w takiej skali niesposobna przetransportować w żaden inny sposób (@Mechatronik i paru innych użytkowników może chyba potwierdzić moje słowa).

16
Tabor / Odp: Problem z dźwiękami ET22
« dnia: 29 Sierpnia 2012, 23:07:28 »
W folderze dynamic/et22_v2 znajdź plik 201e_zez.mmd i tam odnajdź linijkę zaczynającą się od horn i zamień sobie je na coś takiego: horn1: 9629]201e_rp1_start_1.wav 9629]201e_rp1_trwa_1.wav 9629]201e_rp1_stop_1.wav 500
horn2: 9629]201e_rp1_start_2.wav 9629]201e_rp1_trwa_2.wav 9629]201e_rp1_stop_2.wav 500
Upewnij się jednak, czy masz takie dźwięki w folderze sounds. Jak nie będziesz miał to powiedz, podrzucę.

17
Pomoc doraźna / Odp: Pociąg jak by gasł
« dnia: 15 Sierpnia 2012, 01:58:10 »
Nie pomogą bo to są wielcy znawcy i amatora dobiją zamiast pomóc. Standard...
Nie pomogą, bo wszystko jest tam jasno i wyraźnie napisane. Stworzone jest z myślą o pomocy nowicjuszom, którzy krok po kroku prowadzeni są od momentu rozpakowania paczki aż po uruchomienie i jazdę w symulatorze. Wystarczy tylko chwilę albo dwie poświęcić na przeczytanie, a wszystko naprawdę będzie proste. Insynuowanie wywyższania się "znawców" przez kolegę @busid123 jest w pewnym stopniu ignorancją dla pracy, jaką ci "znawcy" włożyli by napisać ten poradnik. Jest on po to, by nie zapychać forum tysiącami nowych wątków i by każdy nowy użytkownik od razu i w jednym miejscu znalazł odpowiedzi na nurtujące pytania .A jeśli po lekturze naprawdę problem się nie rozwiąże, to wtedy możemy obradować nad problemem w forumowym gronie.

18
Pomoc doraźna / Odp: Pociąg jak by gasł
« dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:55:50 »
Przeczytać readme dołączone do Paczki Całościowej 2011.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 01:00:14 »
Data: Sobota, 18 sierpnia 2012
Miejsce: Bydgoszcz
Tabor: SU42 ( żółto-niebieski ) + 2Bhp
Trasa: Bydgoszcz Główna- Szubin- Bydgoszcz Główna ( w środę dowiemy się czy wjedziemy do Kcyni po spotkaniu w PLK )
Dalsze informacje i zgłoszenia: Projekt HCP 301Db, zgłoszenia poprzez formularz www.301db.cal.pl

Pozdrawiam
Niestety nieaktualne, ze względu na słabą frekfencję. Info ze strony organizatora http://www.301db.cal.pl/

20
Tabor kolejowy / Odp: Warszawa Grochów - odstawione lokomotywy EP/EU07
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 22:23:47 »
Czy wśród nich stoi też EP07-426? Widziałem ją w niedziele 29.07 przed szopą KMów (chyba to ich) za Warszawą Zachodnią w stronę Radomia.

21
Na warsztacie / Odp: Prace nad M62
« dnia: 06 Sierpnia 2012, 11:48:25 »
Do MaSzyny to już prędzej nadałoby się to:
&feature=related. Nagrane z kabiny i z zamkniętymi drzwiami.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Odcięcie w EN57
« dnia: 17 Lipca 2012, 01:54:00 »
Tu znajdziesz odpowiedź: http://transportszynowy.pl/ezthamowanie.php W MaSzynie nie działa, bo nie jest to zaprogramowane, więc do jazdy ukrotnionej zostawiasz EZT-a wyluzowanego i tyle.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 22 Czerwca 2012, 17:16:39 »
Ja bym powiedział, że mi bardziej przypominają pantografy tramwajowe typu "wiedeńskiego" OTK-1.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 20 Czerwca 2012, 02:34:36 »
Przekaźniki w takim przypadku są dosłownie podparte za pomocą np. rolki taśmy z Haslera, albo co jest pod ręką. Grunt, żeby nie pozwolić zworze na zamknięcie się i zadziałanie bezpiecznika nadmiarowego (był taki ładny film instruktażowy z EU07-444, ale już dziś go już nie znalazłem). Nie jest to może bardzo złe jak się tego nie nadużywa, ale obchodzenie jakichkolwiek zabezpieczeń skraca żywotność sprzętu i może zagrozić jakimiś niespodziewanymi awariami.

25
Bocznica / Odp: Problem
« dnia: 02 Czerwca 2012, 12:11:27 »
Przydałoby się na początek przeczytać http://www.eu07.pl/pliki/readme.html, bo tam naprawdę wszystko jest wyjaśnione. Trzeba tylko chwili czasu i czytania ze zrozumieniem, by sobie poradzić. Co do klawiszy, to może nie widać od razu, ale duże litery wymagają użycia Shifta (nie Caps Locka). A co do ścinek na kompie, to wina leży po stronie leciwego w dzisiejszych czasach sprzętu. A mirrory są po to, żeby w razie wygaśnięcia jednego źródła, zostało inne.

26
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 03 Maja 2012, 00:06:24 »
A ktoś wie, czy w kabinie się coś pozmieniało czy wszystko po staremu?

27
Bocznica / Odp: Uruchamianie EU07
« dnia: 04 Kwietnia 2012, 15:22:52 »
Jeżeli autor boi się o własną skórę (bo chyba tylko o to chodzi), to niech obrobi troszkę ten film wycinając np. fragment z numerem lokomotywy a resztę niech upubliczni, bo nie ma chyba przeciwwskazań z nagrywania przez osobę upoważnioną do przebywania na lokomotywie takich filmików.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« dnia: 16 Stycznia 2012, 20:14:20 »
O przepraszam, ale w moim tekście nie użyłem hasła postkomuna jako wymówki, a jako określenia taboru z tamtych lat. Może nie powiedziałem tego jasno, ale uważam, ze właśnie za komuny najwięcej kolej zyskała, bo musiała podnieść się po wojnie i przywrócić transport dóbr i ludzi po Polsce. Dzięki temu, że kasa na to musiała być, mamy niezawodne maszyny i zautomatyzowaną i zelektryfikowaną sieć. To, co dzieje się teraz (w moim osobistym odczuciu), to efekt pozostawieniu kolei samopas, ze znikoma pomocą z budżetu państwa w czasach już wolnej Polski. To, że powinno wszystko działać jak w zegarku to oczywistość, ale przez podzielenie jej na coraz mniejsze spółki, które w dodatku same mają się składać na utrzymanie torów i infrastruktury, to już nie jest takie oczywiste. A jeśli coś się nie zgadza, to proszę to dementować; nie jestem może jeszcze do końca obeznany w temacie, ale swój rozum mam i jakieś wnioski z różnych informacji wyciągam.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Felieton dla przeciwników modernizacji
« dnia: 16 Stycznia 2012, 01:41:26 »
A z moich ostatnich podróży koleją też wynikło ciekawe spostrzeżenie - jadąc na trasie Warszawa - Opole w jedną stronę jechałem 5:19 a w drugą  5:12. Niby OK, ale haczyk tkwi w trasie. W stronę Opola jechałem TLK "Konopnicka" przez Koluszki, Częstochowę i Lubliniec (tak, linią 61 i 144 :) i zwłaszcza na tym odcinku wlekliśmy się najbardziej). W drugą stronę wracałem już IR 61126 przez... Gliwice, Katowice, Sosnowiec i CMK, czyli w jedną stronę 323 km a w drugą już 424 km  :). I jak tu nie kochać polskich kolei... O dziwo oba pociągi przyjeżdżały na stacje punktualnie O.O. Mnie się podróż nie dłużyła, ale współtowarzyszom z przedziału na nerwy działały "prędkości Śląskie" pokroju 30km/h. Co ciekawe, już na samym początku podróży wynikła stresująca sytuacja, bo na tor 4 na Centralnym (na tablicach i przez megafon była już zapowiedziana Konopnicka) podano... Ex Tatry do Zakopanego. O.O Pasażerowie napadli na pociąg, ale równie jak w niego wsiedli, zaczęli z niego wypadać. Zaraz polecieliśmy do kierpocia, a on sam oczy w słup, patrzy na tablice i krzyczy przez krótkofalówkę, żeby zmienić napisy i nie dezorientować pasażerów (ciekawe ile osób zostało wywiezionych w góry zamiast do Wrocławia). Przez ten czas na tor 3 wtoczył się nasz skład (jakim więc cudem można było sobie pomylić pociągi między sztywno przypisanymi peronami?).
Odnosząc się do tego artykułu z pierwszego posta powiem tak - jako rocznik '92 nie było mi dane zakosztować kolei w latach PRLu, jednak dzięki obecnej sytuacji jest to ciągle możliwe, za co w sumie jestem wdzięczny "losowi". Jednak mamy XXI wiek i czas postkomuny na torach, chcąc nie chcąc, powinien się skończyć. :)

30
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 14 Stycznia 2012, 14:05:57 »
Ja uważam, że kwestia doboru muzyki jako tło do filmiku, to tylko i wyłącznie gestia autora. Jest prawdą, że nie wszystkim się ten typ muzyki podoba i na to przy tworzeniu podkładu powinno się zwracać uwagę. Mnie osobiście jakoś nie przeszkadza ten podkład - idzie "nowe" to i nowomodna muzyka do tego pasuje. O samych utworach hip-hopowych powiem tyle, że dobrze, że są tacy ludzie, którzy wolą coś skomponować, niż tracić czas i życie na głupoty. :)

Strony: [1] 2 3 ... 6