Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Żuk

Strony: [1] 2 3 ... 27
1
Cytuj
Co do cytatów, pierwszy napisał grzechu_k drugi Ja.
Przyznaję rację pomieszały mi się cytaty, zwracam honor.

2
Borys_q załącznik 2 do Ie-4.

Powiedz mi jak to jest
Cytuj
U nas instruktorzy sprawę tarcz zaporowych widzą następująco. Z-1 dotyczy, tak jak napisałeś, i pociągów i manewrów. Natomiast Z-2 tylko manewrów. Więc jak wyjechać pociągiem spod tarczy wskazującej Z-2? Jako manewry!

A teraz piszesz
Cytuj
W wymienionych sytuacjach podanie tarczy nie zezwala na dalsza jazdę, wymagany jest rozkaz pisemny (teoretycznie można by to obejść jazdą manewrową ale to nie jest zgodne z ideą tych rozwiązań). Interpretacja o podjeżdżaniu z pod tarczy do semafora jazda manewrową jest mylna
.

Więc po co miałem studiować Ie-1 skoro Ty sam podważyłeś swoją wypowiedź? Hmmm zdziwiony? Tak dziwne ale prawdziwe.

3
1) Zezwolenie na jazdę pociągową: na tarczy zaporowej sygnał "Z2", na semaforze sygnał zezwalający.
Aby zezwolenie na jazdę pociągową było spełnione musi być podanie sygnału zezwalającego i na tarczy zaporowej i na semaforze.
Jeżeli jest podana sama tarcza, semafor na stój, to tyczy się ona samych manewrów tak mówi instrukcja Ie-1. A z tego co pisałeś to według Twojej teorii zmieniając osygnalizowanie czoła pociągu od tak sobie, tak jak to fajnie napisałeś, że raptem z pociągu staniemy się manewrami, a później znowu będziemy pociągiem, to prawnie legalnie mógłbyś minąć semafor na "stój" przy sygnale na tarczy zaporowej Z2.
ło w takim przypadku.
Nie ma możliwości podania semafora kiedy tarcza zaporowa wskazuje sygnał "stój". A skoro nie ma podanego semafora, to nie jest to zezwolenie dla jazdy pociągowej.
Prędkość według wskazań na semaforze.
2) Zezwolenie na jazdę pociągową jeżeli nie można nastawić sygnałów zezwalających na jazdę na tarczy zaporowej i semaforze- rozkaz pisemny "S".
Mogą być dwa przypadki:
a) Semafor, a dalej za semaforem po drodze znajduje się tarcza zaporowa. Wówczas pod semaforem rozkaz pisemny "S" dz .1 na pominięcie semafora wskazującego sygnał "stój", dalej jadąc pod Tz, drugi rozkaz pisemny "S" dz.4 na pominięcie tarczy zaporowej wskazującej sygnał "stój".
b) Semafor stoi razem z tarczą zaporową, to zezwoleniem dla jazdy pociągowej jest rozkaz pisemny "S" na pominięcie semafora wskazującego sygnał "stój".
W obu przypadkach (a i b) jazda z prędkością do 40km/h.

4
Jadąc z pociągiem i widzac z2 zatrzymujesz sie (kończysz jazdę pociagową), zmieniasz czolo na tb1 i jedziesz do 25km/h.
Teraz nastąpiła u Ciebie zmiana myślenia i napisałeś
Cytuj
W myśl "mojej" teorii mogę podjechać do semafora i oczekiwać na podanie na nim sygnału zezwalającego (przecież jadę pociągiem, a nie manewrami)
No właśnie jedziesz pociągiem, a nie manewrami i nie zmieniasz osygnalizowania czoła pociągu ( ale Ty przecież interpretujesz przepisy po swojemu bo jak twierdzisz instrukjca na to pozwala tak jak w szkole każdy rozumiał przeczytany wiersz inaczej ). Do interpretacji instrukcji ważna jest też znajomość definicji sygnalizatorów i ich podział ze względu na rodzaj podawanych sygnałów tj: pociągowe i manewrowe. Jednak poczytaj sobie Ie-4, a będziesz mógł interpretować instrukcję poprawnie. W instrukcji Ie-1 też nie wyczytasz że tarcza zaporowa nie jest sygnalizatorem, tylko sygnałem zamknięcia toru.  Uzupełnij podstawowe wiadomości takich jak sygnalizator, a wówczas będziesz mógł mi napisać żebym przestudiował Ie-1, a wtedy zrozumiesz że jesteś w wielkim błędzie i w swojej teorii.
O tym zapewne też nie słyszałeś:
 Tarcze zaporowe kształtowe i świetlne służą do podawania sygnałów zamknięcia torów na stacji i odnoszą się zarówno do ruchu pociągowego, jak i manewrowego.
TZ są stosowane przede wszystkim tam, gdzie drogę przebiegu należy chronić przed najechaniem taboru z bocznych torów stacyjnych, albo w miejscach, do których dojeżdżają pociągi kończące bieg, a dalej rozpoczynają się manewry.
  Ja napisałem "To w myśl Twojej teorii jakbym wyjeżdżał pociągiem to Tarcza zaporowa Tz-2 przy semaforze drogowskazowym to możesz sobie zmienić światła na manewrowe i przejechać ten semafor pociągiem na tarczę zaporową jazda dozwolona", Ty mi odpisałeś
Cytuj
W myśl "mojej" teorii mogę podjechać do semafora i oczekiwać na podanie na nim sygnału zezwalającego (przecież jadę pociągiem, a nie manewrami)
. Czyli przy drogowskazowym na "stój" i podanej przy nim TZ2 mogę sobie minąć semafor na "stój" jadąc pociągiem, przecież zmieniłem światła na manewrowe semafor mnie nie dotyczy, dojadę do semafora wyjazdowego to sobie zmienię światełka i pojadę sobie jak gość pociągiem :-)

Edycja:
Cytuj
Jeszcze sobie pomyślałem, że Twoja interpretacja jest OK jeśli chodzi o "przelot" pociągu - Z2 nas nie dotyczy i jedziemy dalej jako pociąg z prędkością podaną na poprzednim semaforze - proste. Ale co jeśli zatrzymamy się pod tarczą lub jeżeli pociąg jest uruchamiany z toru przy którym znajduje się tarcza zaporowa?
Wcześniej pisałem o takim przypadku z 200 torami, a na wyjazd jest semafor grupowy wyjazdowy.

5
Pierwszy przypadek i drugi, może to nawet być grupa 200 torów, gdzie przy każdym torze stoi tarcza zaporowa, jest tylko jeden semafor grupowy wyjazdowy, zanim będzie możliwe podanie sygnału zezwalającego na semaforze dla pociągu, musi być podana tarcza zaporowa, czy też zdjęte wykolejnice itp, wówczas skrzynia zależności pozwoli na podanie sygnału zezwalającego na semaforze. Nie ma fizycznej możliwości na podanie sygnału zezwalającego na semaforze, jeżeli nie nastawimy na tarczy zaporowej "jazda dozwolona". Tak było to projektowane kiedyś, tak jest i tak pewnie jeszcze kilka lat zostanie, ale póki Tz istnieją, działają to nie twórzcie do tego śmiesznych praktyk.
 Np w pierwszym przypadku dla pociągu, masz Tz-2 jazda dozwolona, a semafor masz na stój to stoisz i czekasz aż zostanie podany semafor. To w myśl Twojej teorii jakbym wyjeżdżał pociągiem to Tarcza zaporowa Tz-2 przy semaforze drogowskazowym to możesz sobie zmienić światła na manewrowe i przejechać ten semafor pociągiem na tarczę zaporową jazda dozwolona? <śmiech i kupa>.
 W pierwszym przypadku Tz-2 dla manewru możesz jechać  bo masz zgodę na jazdę po torach stacyjnych. Dla manewru w drugim przypadku,aby pojechać dalej za semafor możesz to na sygnał ręczny "do mnie","ode mnie". Poniał?

7
Hahahah zmienić czoło i 25km/h. Hhahahahahahhahaa ubaw po pachy. Jak będziesz zmieniał czoło zagadaj do dyżurnego żeby omówić pracę manewrową :-). Brawa za interpretację przepisów.
A ja dalej ubolewam nad tym abyś też poczytał Ie-4, a dowiesz się co to jest sygnalizator na sieci PKP PLK i co wchodzi w skład sygnalizatorów.
Powtarzam TZ to sygnał ( nie sygnalizator ) zamknięcia toru. Zezwala albo zabrania jazd po torach stacyjnych.

Edycja:
A o § 39 z Ir1, przygotowanie drogi przebiegu pociągu zapewne też nie czytałeś, a może nie powiedzieli? To poczytaj a dowiesz się co tam Ci pracownicy muszą zrobić przed wyprawieniem pociągu.

8
Borys nie muszę studiować Ie-1, ty poczytaj sobie Ie-4, a uzupełnisz swoją wiedzę na temat tarcz zaporowych. Odnoszę się do jazd pociągowych, które poruszył Grzechu.
 To co przy Z-2 jadąc pociągiem mam PC1 zastąpić Tb1 i zmniejszyć prędkość do 25/kmh,a gdy dojadę do semafora znowu mam się oświetlić PC1? <śmiech>

9
Grzechu_k albo chyba coś źle usłyszałeś tworząc takie teorie wyssane z palca.
 Tarcze zaporowe dotyczą i manewrów i pociągów, zarówno Z-1 jak i Z-2 odnosi się i do manewrów i do pociągów. Tarcza zaporowa to sygnał zamknięcia toru, która zezwala, albo zabrania na jazdę po torach stacyjnych. Tz może być ustawiona razem z semaforem lub ustawiona osobno i niezależnie od tego każda tarcza dotyczy manewrów i poc. Jeżeli na drodze przebiegu pociągu mamy TZ to blokada stacyjna nie pozwoli na podanie sygnału zezwalającego na semaforze jeżeli sygnał na Tz będzie Z-1. Jeżeli na tarczy zaporowej ustawionej osobno nie można podać sygnału zezwalającego dla jazdy pociągu to taką tarczę pomijamy na rozkaz pis. S, manewrami  podanie sygnału "do mnie lub ode mnie".

10
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek kolejowy w Hiszpanii
« dnia: 30 Lipca 2013, 09:57:58 »
Nie wiem jak tam z osygnalizowaniem linii, ale katastrofie można było zapobiec poprzez stopniowanie zmniejszania prędkości na liniach o wysokich prędkościach, a w szczególności kiedy występują takie ograniczenia jak w/w przypadku. Człowiek zawsze pozostanie tylko istotą mylącą się, jadąc 4-5godz. i zbliżając się do końcowego punktu trasy, całe napięcie gdzieś umyka myśląc, że zaraz już koniec służby. Moment dekoncentracji sprawia, że niektóre miejsca na trasie wyglądają bardzo podobnie, to mogło maszynistę zmylić. A ja zawsze sobie powtarzam, czy jadąc gdzieś z trasy samochodem itp. że zawsze jedzie się do końca i nie ma miejsca na emocje związane z : "że dotarłem cały i zdrowy", a zostało jeszcze 5 km. Przykładem może być choćby to, że wiele wypadków właśnie zdarza się przy końcówce trasy.
 W Polsce również są miejsca na kolei, gdzie jest nagła zmiana prędkości ze 160km/h na 80km/h czy nawet niżej, a za blachą W27 ostry łuk. Dobre ostatnie posunięcie zarządcy infrastruktury w Polsce to stosowanie przed wskaźnikiem W27 (W27a) w odległości drogi hamowania wskaźnika W8.

11
Forum / Odp: Nowi użytkownicy i ignorowanie zasad na forum.
« dnia: 01 Marca 2013, 18:19:30 »
Za nieznajomość regulaminu były i są kary. Ograniczenie takich postów reguluje regulamin. Jeżeli użytkownik nagminnie łamie regulamin wszystkie wiadomości przed ujrzeniem światła dziennego są akceptowane przez administrację. Jeżeli nie widać w tych wiadomościach poprawy użytkownik traci możliwość wysyłania wiadomości.
wyświetlania takim osobom regulaminu lub poradnika jak prosić o pomoc? Czy dało by się to zrobić, lub czy może macie inny sposób na ograniczenie tego typu postów?
     Robić nic nie trzeba, wszystkie sprawy zawarte są w regulaminie, a nieznajomość regulaminu nie zwalnia od jego przestrzegania.

12
Forum / Odp: "Zgłoś do moderatora" dla PM
« dnia: 19 Stycznia 2013, 12:50:06 »
Prywatna wiadomość jak sama nazwa wskazuje jest prywatna. Jest wiadomością wysłaną jednego użytkownika do drugiego użytkownika forum, która nie jest widoczna innym użytkownikom. Tak jak napisał @Benek nadgorliwych użytkowników można zablokować z poziomu forum poprzez
Cytuj
Profil > Modyfikuj profil > Lista znajomych/ignorowanych... > Edytuj listę ignorowanych.
Czy chciałbyś/chciałabyś, aby ktoś miał możliwość wglądu w Twoje prywatne wiadomości? Dla przykładu, to tak jakbyś musiał/a mówić obcej osobie na przystanku o czym rozmawiałeś/aś przez telefon wczoraj rano.
Temat uważam za wyczerpany, zamykam.

13
Wszelkie odnośniki, linki, materiały i elementy konstrukcyjne taboru kolejowego proszę zamieszczać w tym temacie. Jeżeli takowe posiadasz lub znasz źródło, napisz, przyczynisz się do wsparcia w rozwój symulatora.

14
Tabor kolejowy / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 09 Kwietnia 2012, 21:22:21 »
Ciekawa strona o silnikach elektrycznych.
http://silnikielektryczne.prv.pl/html/silnik_dc.html

15
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek TLK Lublin- Wrocław
« dnia: 06 Kwietnia 2012, 16:52:46 »
Zaraz będą ekspertyzy polskich reporterków w stylu: zapewne maszynista pociągu towarowego nie zjechał do prawej krawędzi toru, ;-).

16
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 23:44:24 »
Jeżeli ET41 nazywasz kolosem to jesteś w błędzie. Przecież to tak jak siódemka w wielokrotnej.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 19:32:05 »
Dlaczego powinna być rejestracja kabinowa?
http://www.youtube.com/watch?v=L3UaJS9gZWE

18
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 12:20:49 »
Jednak nie, 59:33 też jest taki, tylko po prawej.

W minucie, którą podałeś są gołe pola. W miejscu katastrofy jest ściana lasu na lewo od składu TLK'i, a także wskaźnik W 6a. 59:33 pasuje jak najbardziej.
Edit: zobacz:
- jest W6a
- jest las po lewej
- jest słup energetyczny po prawej
- miejsce katastrofy km: 21,200

19
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 03 Marca 2012, 22:56:39 »
Prędkości na linii: Kozłów - Koniecpol
tor nr 1: - 0,526  1,100: 100km/h
tor nr 1:  1,100  6,500: 120km/h
tor nr 1:  6,500  32,570: 120km/h
tor nr 1:  32,570  39,742: 100km/h
tor nr 1:  39,742  43,528 100km/h
tor nr 2: - 0,526  1,100: 100km/h
tor nr 2:  1,100  6,500: 120km/h
tor nr 2:   6,500  33,000: 120km/h

Edycja:
Pociągi, które uczestniczyły w katastrofie:

20
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 03 Marca 2012, 22:37:27 »
Meldunek z Sitkolu:
   od 03.03.2012 do 03.03.2012
        21:38:00:00      23:59:00:00    Kozłów    Koniecpol    EC/IC/EIC/Ex, TLK/IR/Posp., Pociągi osobowe    

Katastrofa kolejowa na szlaku Kozłów - Starzyny przerwa w ruchu pociągów.
   03.03.2012 21:42:54

21
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Lutego 2012, 13:57:34 »
Wyłącznik szybki z E483.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Lutego 2012, 14:57:06 »
Już niedługo pojawi się w nowym wdzianku, EP08-010:

23
Tabor / Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« dnia: 30 Stycznia 2012, 18:32:25 »
A skąd miałeś chk do pojazdu? Posiadasz jeszcze tą chk?
 Oczywiście te 600A to wartość książkowa, a w praktyce jest z tym różnie.

25
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 05 Stycznia 2012, 00:10:22 »
A tu akurat masz racje (chociaż 8 s. IMO to za długi czas) - przy takich składach dobra fala, nie jest zła. ;-)
Owszem tak ale znam takich co przy 14 pudłach przez 300 km nie użyli uderzeniowej ani razu.

26
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Stycznia 2012, 20:56:14 »
Wszystko ok jeżeli chodzi o składy towarowe. Natomiast ja cały czas mówię o składach pasażerskich, w których dąży się aby      ( hamowanie, luzowanie ) dotarcie fali ciśnienia do ostatniego wagonu trwało jak najkrócej, a wiąże się to z tym aby załączanie hamowania, luzowania odbywało się prawie w jednym czasie. Z tego wynika również połączenie składu z pojazdem, przewód główny ( czerwony ) i ( żółty ) zasilający, przez co zbiorniki pomocnicze ( nowszy tabor ) są zasilane dodatkowo z przewodu zasilającego.

27
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Stycznia 2012, 20:11:00 »
bo masz pewność że Ci przynajmniej klocki trzymać nie będą.

Skoro miałeś już do czynienia w rzeczywistości, to wytłumacz mi co daje użycie popełniania uderzeniowego, a jeżeli nie damy w popełnianie uderzeniowe to jak to się dzieje ( hmm ), że klocki nam nie odpuszczą.

28
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Stycznia 2012, 20:03:30 »
Nie martw się klocki nie będą trzymać. Poczytaj trochę o budowie układów pneumatycznych stosowanych w wagonach.

29
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Stycznia 2012, 19:58:12 »
A mnie zastanawia natomiast co jest "niewłaściwego" w popełnianiu w czasie jazdy, że na filmie go nie używano?

Składy pasażerskie, które są zestawione z nowego taboru-  łatwość przeładowania przewodu głównego.

30
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Stycznia 2012, 18:49:09 »
Przykład obsługi gł. kranu ham. FV4a z pociągiem pasażerskim.

http://www.youtube.com/watch?v=zoxLgNpqkCo&context=C39ae261ADOEgsToPDskKQ9bfEdvKOALdxz1j-7zGR

Strony: [1] 2 3 ... 27