Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hexy

Strony: [1] 2
1
Pomoc doraźna / Re: Znowu pytanie i propozycja
« dnia: 22 Listopada 2004, 21:35:38 »
Cytat: "++ cooky ++"
(...) skoro obliczanie wszystkich parametrów wymaga tylu obliczeń (...)


Mam propozycje... obliczmy obliczenia tak, aby obliczenia nie wymagaly tylu obliczen...

;)

2
Tabor / Textury EN57
« dnia: 09 Września 2004, 18:20:45 »
U mnie wszystko hula na 160704

3
Tabor / Textury EN57
« dnia: 09 Września 2004, 09:51:38 »
A plik 6b-a.t3d zmieniales? Tekstura (z reszta mojego autorstwa) jest wporzadku... Przynajmniej ja z nia problemow nie mialem a i pewnie inni po to pierwsza skarga...

4
Cytat: "Grzegorz Jagodziński"
"jak ruszyć lokomotywą". Wpiszcie sobie te słowa do wyszukiwarki witryny - niczego wam nie znajdzie


Moze ja mam inny internet bo mi znalazlo... Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu. Jesli ktos chce ("chce" a nie "musi" jakzes to Grzegorzu ujal w jednej ze swoich wypowiedzi) to rzetelna instrukcje do symka napisze i gdzies za wiedza autorow zamiesci. Z tym nie powinno byc problemu i przedewszystkim taki szum jest niepotrzebny. A co do "udoskonalen" to jest tak jak jest i zbyt wiele w tej wersji symka sie nie zmieni. proponuje EOT

5
Ta strona to nie strona jakiejs firmy... Pieniedzy za to nikt nie dostaje... Fakt, moze przydaloby sie ja uporzadkowac ale tak naprawde ludzie ktorym zalezy i tak znajda to czego szukaja... Strasznie sie oburzyles Grzegorzu ze nie ma dokumentacji a przy okazji najechales na idee tego symka... Juz wszystko poprzerabiac, poulatwiac... Po co? To ma byc symulator... Dla ludzi czujacych klimat a nie dla tych ktorzy nacisna dwa klawisze i maja kisiel w majtkach bo "prowadza pociag"...  Brak normalnej dokumentacji dla tego symka tez jest w pewnym sensie dobra sprawa... Bo jak wczesniej wspomnialem - ktos kto szuka informacji napewno je znajdzie... Nie wie jak uruchomic lokomotywe? Pogrzebie troszke w sieci, poczyta, zapozna sie z zasada dzialania i jesli sie zainteresuje to najczesciej mamy kolejnego MK, a nie "pana z IDG", ktoremu wszystko trzeba podac jak na dloni, bo inaczej zalamie rece i napisze jakies "be" na temat Maszyny. Tak wiec - to jest SYMULATOR. Siadasz za nastawnikiem - magiczna kombinacja klawiszy i jedziemy. A ze czasem sa bledy, ze cos nie dziala czy chociazby nie ma rzetelnej dokumentacji? To jest wlasnie PKP :) Nasze male wlasne PKP... Jesli chcesz to przerobic na gierke to sorry... Jest jeszcze wiele innych programow o podobnej tematyce...

Pozdrawiam

6
WWW / Apel do ludzi odpowiedzialnych za WWW
« dnia: 06 Września 2004, 09:54:57 »
Jeśli przykładasz uwagę do dokumentacji to popraw te dwa ostatnie linki ;)

Pozdrawiam

7
Pomoc w tworzeniu / Czy jest taka mozliwość?
« dnia: 02 Września 2004, 14:17:41 »
Pamietam ze swego czasu pociagi pasazerskie prowadzone przez AI mialy czerwone koncowki wiec pewnie sie da :)

8
Pomoc w tworzeniu / 3DS Max - problem
« dnia: 30 Sierpnia 2004, 16:00:25 »
Dzieki za pomoc, jakos sobie juz z tym poradzilem...

Pozdrawiam

9
Na warsztacie / Nastawnik do kompa !!! :)
« dnia: 28 Sierpnia 2004, 12:12:34 »
Kierownice podlacza sie pod port Joystick a nie zamiast klawiatury, wiec trzeba by bylo przekonfigurowac calego symka na obsluge wlasnie z tego portu...

10
Uruchamianie Symulatora / POTRZEBNA MI POMOC!!!
« dnia: 26 Sierpnia 2004, 23:18:16 »
Na samym koncu Twojej trasy powinno pojawic sie kluczowe slowo FirstInit a za nim definicje skladow

Sama definicja wyglada tak: (tu dla samej lokomotywy)

node -1 0 EU07-485 dynamic PKP\EU07 eu07-485 303E 0.0 reardriver 3 0 enddynamic

gdzie

- EU07-485 to nazwa pojazdu
- PKP/EU07 to katalog z teksturami do owego pojazdu
- eu07-485 to nazwa tekstury pojazdy (moze byc takze z koncowka .bmp lub .tga),
- 303E to plik modelu pojazdu
- reardriver (lub headdriver) kabina w ktorej rozpoczniemy symulacje - tylna lub przednia
- cyfra 3 to rodzaj sprzegu - zaleca się zostawic :)

analogicznie sprawa wyglada z wagonami (tutaj wagon 2giej klasy)

node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 0 enddynamic

jesli chcesz miec sklad zlozony z loka i dwoch wagonow powinienes wpisac linijke definicji loka i dwie linijki definicji wagonu jedna pod druga.

Jesli masz juz sklad powinienes obrac go w swego rodzaju klamre trainset - endtrainset ktora odpowiada za ustawienie zdefiniowanego skladu w odpowiednie miejsce.

Wybierz zatem tor na ktorym ma stac sklad (wazne zeby posiadal on nazwe i nie byl torem ostatnim lub laczonym bezposrednio ze zwrotnica)

trainset nazwa_skladu nazwa_toru 10.0 0.0
--tutaj definicja skladu
endtrainset


gdzie

- nazwa_skladu to dowolna nazwa Twojego skladu
- nazwa_toru to dokladna nazwa toru na ktorym ma byc ustawiony sklad
- 10.0 odleglosc skladu od poczatku toru
- 0.0 predkosc z jaka ma sie poruszac bezposrednio po wlaczeniu symulacji (tutaj zero - czyli sklad stoi w bezruchu)

To w zasadzie tyle... Wiecej informacji o rodzajach sprzegu i innych parametrach znajdziesz uzywajac "szukajki", zapoznajac sie z dzialem Edycja na stronie glownej programu.

P.S. jak sie gdzies pomylilem to niech mnie ktos poprawi ;)

Pozdrawiam

11
Uruchamianie Symulatora / POTRZEBNA MI POMOC!!!
« dnia: 26 Sierpnia 2004, 13:09:02 »
Ja w ogole scenerii nie uruchamiam w trybie ghostview bo tez mi sie  wykrzacza. Nie chcialo mi sie nawet sprawdzac dlaczego, ale aby obejrzec scenerie stawiam lokomotywe na jednym torze, uruchamiam symulator i wlaczam f4 i wtedy ogladam sobie cala trase.

12
Pomoc w tworzeniu / 3DS Max - problem
« dnia: 25 Sierpnia 2004, 21:11:10 »
No wlasnie... Zwracam sie z prosba do uzytkownikow tego programu o pomoc. Chodzi mi o hierarchie obiektow. Bez niej modele t3d po wstawieniu w scenerie sie rozsypuja. Prosze zatem o wyjasnienie jak robi sie taka hierarchie bo nigdzie nie moge znalezc info na ten temat... Z gory dziex

13
Pomoc w tworzeniu / Budowanie scenerii ;(
« dnia: 23 Sierpnia 2004, 18:45:59 »
Dobra, ukladanie torowiska i terenu w 3d max odkladam na pozniej... Zabieram sie za budynki i tu pojawil sie problem... Budynek w 3ds jest, wyeksportowalem go do t3d tez bez problemow... Tylko jak ustawie go w scenerie to lezy na boku, i w ogole w dwoch czesciach; sciany osobno i kawalek dachu osobno...

Mysle ze to wina nie zastosowania hierarchii... a nie zastosowalem bo nie umiem a w tutorialu jest tylko narysowane drzewko, budyneczek w 3ds i wsio :( A jak poprawnie ustawic hierarchie obiektow nigdzie nie jest opisane... Niech mi wiec ktos powie tak krok po kroczku "klik, klik" i po sprawie bo domyslam sie ze to zrobic to banal :( Ja to tego mimo usilnych staran nie doszedlem...

Swoaja droga jak sie podoba teksturka EN57-795 ;)

14
Pomoc w tworzeniu / Budowanie scenerii ;(
« dnia: 23 Sierpnia 2004, 00:29:40 »
Chodzi o "Coordinates UV -> UVW Mapping"? Ja tak robie, dziele wyniki przez 3... Nie wiem czy dobrze - przynajmniej tak pisal Bart...

15
Pomoc w tworzeniu / Budowanie scenerii ;(
« dnia: 22 Sierpnia 2004, 20:53:53 »
Tak w ogole to kiedy robie trawke pod 3ds to podczas eksportu do scn wywala mi cos w stylu "Mesh have no TV Faces". Bledy tego nie ma kiedy robie malutkie plaszczyzny otoczenia...

Mam tez problem z eksportowaniem torow do pliku scn :( zrobilem uklad sporej stacji i podczas eksportu wyskoczylo "Track export error"... Jak zrobilem sobie "koleczko" to wszystko bylo git. Czy ktos mi moze powiedziec co mogloby byc powodem powyzszych bledow? Dodam ze trawe robie wedlug instrukcji Barta a tory klade tak jak opisuje to plik pomocy do edycji scenerii ze stroy eu07...

16
Pomoc w tworzeniu / Budowanie scenerii ;(
« dnia: 21 Sierpnia 2004, 20:17:38 »
Taaa uczyc sie skryptow maxa zeby w zasadzie ominac korzystania z jego dobrodziejstw w dziedzinie stawiana torowisk?? Ja skryptow uczyc sie nie bede - wystarczy ze mi sie eventy snia po nocach... Ale jesli ktos napisal export do scn moglby juz zadbac o import...

17
Pomoc w tworzeniu / nauka eventow
« dnia: 21 Sierpnia 2004, 20:11:22 »
Tiaaa... Mysle jednak ze nikt nam nie chce tego tlumaczyc bo przeciez powstaje Nebula a tam pewno beda obowiazywaly inne zasady tworzenia, ba - nawet podobno ma powstac edytor tras... Tylko sek w tym ze od dawna mowi sie o Nebuli, a nam wciaz pozostaja unofficiale...

Musimy wiec uczyc sie stawiania sygnalizacji i eventow sami - ew. korzystajac z pomocy tegoz forum...

18
Pomoc w tworzeniu / Budowanie scenerii ;(
« dnia: 21 Sierpnia 2004, 11:34:30 »
Wlasnie w tym sek ze jest to gorzysty teren :(

Widze jednak ze nie pozostaje mi nic innego jak zrobienie ukladu torowiska od poczatku w 3ds :(

19
Pomoc w tworzeniu / Budowanie scenerii ;(
« dnia: 21 Sierpnia 2004, 01:50:39 »
Szkoda mi robic ukladu od poczatku bo jest on dosc skomplikowany, mam na nim eventy i dzialajaca sygnalizacje ;( Chcialbym jedynie do tego ukladu dorobic trawiasty teren, drogi, rzeki i jakies lasy bo pojedyncze budynki sygnalizacje czy krzewy stawiam w notatniku...

;(

20
Pomoc w tworzeniu / Budowanie scenerii ;(
« dnia: 20 Sierpnia 2004, 15:09:54 »
Witam...

Moim problemem jest to ze postanowilem zbudowac scenerie...
Zrobilem sliczny uklad torow pod JETem, nalozylem tekstury pod zwrotki, teraz mecze sie z eventami a wszystkie "czesci" scenerii w osobnych plikach includowanych do pliku scn, ktory zwiera tylko definicje atmosfery i skladow...

Przez ten okres zassalem sobie 3D Maxa w celu wykonania na nim reszty tj. wstawienie trawy, budynkow itp...

Mam juz wszystko co potrzebne do stworzenia porzadnej trasy i co?

Uklad torowiska musze robic od poczatku bo 3dmax nie wczytuje plikow .scn (a bylem pewien ze sa skrypty)... Obiektow t3d tez nie...
rece mi opadly... Co mam wiec zrobic? Nie chce miec wszystkiego (tj. torowiska, eventow, otoczenia) w jednym pliku... Jak to ku*** z tych gotowych czesci zlozyc do kupy?? Poradzcie cos bo po nocach nie sypiam :(

21
Publikacje / Bochnia-Brzesko Okocim
« dnia: 13 Sierpnia 2004, 12:55:36 »
Przy prowadzeniu pociagu z EU07-485+dwie jedynki i kilka pietrusow zauwazylem ze:

- na stacji gdzie podstawione sa wagony, tor obok po srodku jakby sie urywa.. nie ma toru ale jest trakcja wiec wnioskuje ze ktos albo ukradl szyny z podkladami albo to blad :)

- wyjazdowy z pierwszej stacji wskazuje s1 ale nastepny juz s2 podczas gdy z jdrugiej strony wyswietlany est s13 dla pociagu wjezdzajacego na stacje po tym samym torze.

- ta siodemka z pietrusami dla ktorej jest podawane to s13 staje deba na zakrecie w lesie i ruszyc sie ni hu hu.

- EP09 z wagonami IC troszke slamazarny jest... podjezdza na stacje z predkoscia 5/h i bardzo leniwie sie rozpedza...

- dla EU07-007 prowadzonym przez AI  nie ma dziwekow??

- ET22 powinna wykonywac manewry takie jakbysmy wykonywali prowadzac ja... Ja tam widzialem podawane dla niej ms2...

Ogolnie trasa bardzo mi sie podoba :) tylko trawke i otoczenie dorobic i bedzie miodzio :D

P.S. zapomnialem dodac ze przez stajaca w lesie EU07-007 pociag z EU07-485 stoi na stacji na s1 :( wiec jakby ktos chcial sobie nia pojezdzic to jazda skonczy sie na manewrach :( czekamy wiec na nowe eventy

22
WWW / Dość EN57
« dnia: 02 Sierpnia 2004, 18:25:01 »
|andy| w ogole jakis nerwowy sie zrobil...

23
Forum / Szukajka jest doskonała
« dnia: 01 Sierpnia 2004, 00:39:20 »
No właśnie :) czasami przy wyszukiwaniu trzeba się nieźle naścierać :D ale jaka to satysfakcja jak sie znajdzie hyhy

24
Forum / Jaja z PW
« dnia: 21 Lipca 2004, 12:00:11 »
Automatyczne aktualizacje oprogramowania Microsoft czyli łatki :)

25
Forum / Jaja z PW
« dnia: 20 Lipca 2004, 20:45:32 »
A masz wlaczona akceptacje plikow cookie?

Narzedzia -> Opcje internetowe -> Prywatność -> Zaawansowane -> Zastąp automatyczną obsługę plików cookie. Ustaw "zaakceptuj" i powinno być dobrze.

26
Bocznica / NOWOść!!! dla niecierpliwych coś nowego!
« dnia: 18 Lipca 2004, 01:14:30 »
Ale mistrzu przynajmniej stara sie cos zrobic :)

27
Bocznica / NOWOść!!! dla niecierpliwych coś nowego!
« dnia: 18 Lipca 2004, 01:05:06 »
EP09 z kabina EU07??

Czy nie jest to po prostu model EU07 z zewnetrznymi teksturami EP09?

28
Bocznica / Nie znana mi lokomotywa :-(
« dnia: 16 Lipca 2004, 11:27:10 »
LOL jaka sciezka :)

Wszyscy chca zobaczyc to zdjecie wiec zamiesc je na internecie :)

29
Bieżące kolejowe / EN95
« dnia: 07 Lipca 2004, 13:31:44 »
No to podoba mi sie jeszcze bardziej :D

30
It is very difficult my little friend :)

Strony: [1] 2