Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szopa

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Ja może nie jestem zbytnio w temacie, ale swego czasu myślałem nad konstrukcją takiego pulpitu i chyba najlepszym wyjściem jest jakieś koło z odpowiednią liczbą otworów (jeden otwór-jedna pozycja), po jednej stronie źródło światła, po drugiej fotodioda. Zaletą tego jest możliwość pracy z dużymi częstotliwościami, mały pobór prądu i prostota układu, nie wiem jak to jest w przypadku przekaźników, ale wydaje mi się, że przy szybkim kręceniu mogą się "zgubić". Za fotodiodą dać jakiś układ przerywający (tak żeby zostając na pozycji nie wrzucał/odejmował kolejnych) i wzmocnić to jakimś tranzystorem. Kontrola kierunku obracania mogłaby być na takim "wąsie" zamontowanym prostopadle do tarczy z zębatką; wąs w zależności od kierunku obrotu przechodziłby na jedną bądź drugą stronę tarczy, aczkolwiek dałoby się to pewnie rozwiązać lepiej.

2
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 28 Marca 2013, 10:41:49 »
Ktoś się orientuje, czy gama dzisiaj jedzie do Wrocławia, czy nadal stoi w Pesie?

3
Zakładam, że to masz na myśli: http://wrp.home.pl/details.php?image_id=22430
Dokładnie. Swoją drogą dziwi mnie, że tym razem pociąg miał taką obstawę i był objęty taką tajemnicą. Dawniej o takim pociągu było wiadomo na kilka dni przed przejazdem.

4
Miałem na myśli skład, którego zdjęcie kiedyś widziałem. :)

5
To był prawdopodobnie pociąg z paliwem jądrowym/odpadami jądrowymi z jednej z czeskich elektrowni. Kursuje on bodajże do/z Gdańska. Widziałem kiedyś zdjęcie takiego składu, nie mogę go teraz znaleźć, w każdym razie szedł na dwóch gagarinach (w przypadku awarii jednego drugi jest gotowy do pracy) i rzekomo miał największy priorytet.

6
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 23 Marca 2013, 18:18:59 »
Obiło mi się o uszy, że Gama ma jeździć jeszcze przez dwa dni do Wrocławia (bodajże któryś wtorek i czwartek). Ktoś wie coś więcej na ten temat?

7
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 18 Lutego 2013, 10:26:47 »
Dokładnie, relacja pociągu to Tarnowskie Góry-Wrocław Brochów (i z powrotem). Dziwi mnie jedynie, że jechał przez Kluczbork ale patrząc po składzie może zbierał coś po drodze.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 17 Lutego 2013, 17:05:04 »
Ostatnimi czasy ET42 są notowane na D29-143, jeżdżą na odcinku Wrocław-Kluczbork. Zdjęcie z dzisiaj: http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=29379&sessionid=e9b546eaa8d7f46c65af5ffa4b8d37ae

9
Bieżące kolejowe / Odp: Parada Parowozów'13
« dnia: 09 Lutego 2013, 13:00:18 »
Jak zwykle; plany są spore a co z tego wyjdzie to zobaczymy. Niemcy zwykli tłumaczyć przyciągnięcie swoich pociągów rumunami "zagrożeniem pożarowym".

10
Wydział zamówień / Odp: Poszukuję materiałów na kabinę ASF
« dnia: 07 Lutego 2013, 09:07:21 »
Jak nieoporowy to pewnie nastawnik załącza poszczególne uzwojenia silnika.

11
Tabor kolejowy / Odp: Niepełny zespół trakcyjny
« dnia: 15 Grudnia 2012, 20:51:58 »
Nawiązując do tego polskiego parowozowego push-pulla, to musiało to naprawdę ciekawie wyglądać. Z tego co wyszperałem w necie, to składał się on z TKt48 i ryflaków.
Nie tyle z ryflaków, co z TKt48+Bipy z kabiną sterowniczą. Testy zestawu przeprowadzano bodajże w latach 60/70-tych.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Jawor.
« dnia: 08 Października 2012, 13:47:39 »
Z jednotorowych niezelektryfikowanych linii z dużym ruchem polecam Czerwieńsk-Gubin.

13
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2012
« dnia: 23 Września 2012, 23:09:36 »
Nie jest to żaden nabytek, SM41 należy do PKP S.A., KSK go jedynie odrestaurowało. Poza tym to wydmuszka-brak mu całej elektryki, wątpie żeby kiedykolwiek pojechał.

14
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2012
« dnia: 22 Września 2012, 21:50:57 »
Koło 17.00 jeszcze coś tam będzie? Pasowałoby mi dopiero na tą godzinę i zastanawiam się nad sensem wybiera się do Wrocławia. Godzina na zwiedzanie powinna mi wystarczyć, tylko pozostaje pytanie czy będzie tam jakiś tabor czy inne wystawy...
Wystawa oficjalnie jest do 18, powinno coś być.

15
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2012
« dnia: 18 Września 2012, 19:58:40 »
W niedzielę 23.IX.2012 na dworcu Wrocław Główny, w ramach Dni Transportu Publicznego będzie miała miejsce wystawa taboru różnych spółek kolejowych, oraz oczywiście taboru KSK Wrocław. Ponadto w jednej z sal Dworca Głównego będzie wystawiona nasza makieta modułowa.
Start imprezy o godzinie 10:00. Zakończenie przewidziane jest na godzinę 18:00.

16
Bocznica / Odp: Skład specjalny z ST43
« dnia: 24 Sierpnia 2012, 16:45:58 »
Eisenmann nie wiem skąd Ty się urwałeś, ale opłata za gonienie autem funkcjonuje na prawie każdej imprezie kolejowej i zwykle wynosi podobną kwotę do naszej. Co do publikowania wizerunku-jako obrońcę uciśnionych zapewniam Cię, że wystarczy opublikować sam nick takiej osoby, którym posługuje się ona w internecie. :)

Poza tym, wyobraź sobie że wydałeś już pieniądze na ten paskudny klub miłośników, który robi zabytkowy skład. Jedziesz nim i widzisz jak niektórzy na widok jego obsługi chowają się do auta i pospiesznie odjeżdżają. Co myślisz?

Edycja: Co do formy ogłoszenia, napisał to jeden z wolontariuszy, niezbyt trafnie. Nie jest on dobrze poinformowany, dopiero od niedawna współpracuje z klubem.

17
Bocznica / Odp: Skład specjalny z ST43
« dnia: 24 Sierpnia 2012, 08:52:51 »
Cennik jest jaki jest, nie ja go ustalałem, ale jacyś chętni już są. 120 zł za gonienie autem nie wydaje mi się wygórowaną kwotą, zwykle takie samochody są w 100% zapchane ludźmi więc można zrobić "zrzutę". Cena biletu nie jest najniższa, ale podejrzewam, że została tak ustalona ze względu na małą ilość potencjalnych uczestników. Co do ludzi, którzy nie zapłacą-możliwe, że jeśli zostaną rozpoznani to nagłośni się ich publicznie itd. Nie ja będę się tym zajmować.

18
Bocznica / Odp: Skład specjalny z ST43
« dnia: 24 Sierpnia 2012, 08:13:44 »
Wyraźnie napisałem, zacytuję sam siebie:
W naszym kraju jest tendencja do kombinowania i oszustw więc krótka piłka- chcecie fotografować pociąg-zapłaćcie za bilet bądź gonienie autem (nie mówię tu o robieniu zdjęć w jednym miejscu).
Za robienie zdjęć w jednym miejscu nic płacić nie trzeba, miałem na myśli jedynie przejazd samochodem za pociągiem.

skate99999 więcej nic nie pisz bo piszesz pierdoły i tylko szkodzisz klubowi.

P.S. Czytając  wypowiedzi niektórych użytkowników mam wrażenie, że naprawdę tego pociągu nie chcecie. Zły klub chce ściągnąć kasę od  biednych i uciśnionych "Mkoli".

19
Bocznica / Odp: Skład specjalny z ST43
« dnia: 23 Sierpnia 2012, 22:27:19 »
Widzę, że to pytanie pojawiło się na kolejnym forum... Krew mnie zalewa gdy czytam jak kolejny raz ktoś pyta się o to, czy klub będzie ścigać "focących na dziko". W naszym kraju jest tendencja do kombinowania i oszustw więc krótka piłka- chcecie fotografować pociąg-zapłaćcie za bilet bądź gonienie autem (nie mówię tu o robieniu zdjęć w jednym miejscu). Do tej pory pociągi KSK robione dla "MK" przynosiły jedynie straty, chcecie więcej-wspomóżcie nas. Pomijajac fakt, że na mój forumowy odzew w imieniu klubu zgłosiła się jedna osoba, która i tak nie dała potem znaku życia, pomóżcie nam chociaż finansowo-inaczej kolejnych pociągów może nie być. Jak do tej pory zgłosiło się ok. 10 osób, więc daleko jeszcze do kwoty wymaganej do uruchomienia składu.

W imieniu klubu proszę-nie okradajcie nas.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Pytanie
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 08:38:00 »
Witam, wyrób sobie dowód osobisty tymczasowy, możesz na nim wjechać do każdego kraju w strefie Schengen (pod warunkiem, że będziesz jechać z pełnoletnią osobą). Sam tak robiłem.

21
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2012
« dnia: 16 Sierpnia 2012, 20:28:18 »
Coś ma być, KSK szykuje się już na to.

22
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 12 Sierpnia 2012, 09:26:34 »
Niestety, nie mam pojęcia które wagony zostały już zrobione, a które nie...

23
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 11 Sierpnia 2012, 12:25:55 »
Posiadam zdjęcia na tekstury taboru ze screena.

24
Inne niekolejowe / Odp: Nowy aparat
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:06:34 »
Ja polecam iść w Canona, ze względu na możliwość w przyszłości podpięcia obiektywu serii "L". W cenie nowego 550D można mieć używany 50D w dobrym stanie, a to jednak trochę inna klasa sprzętu. Sam posiadam 40D i w porównaniu z 1000D, którego miałem wcześniej jest to znaczna różnica na plus. Składa się na to lepsza ergonomia użytkowania, większa wytrzymałość body itd. Jeśli wybierzesz Canona to na początek zamiast Sigmy polecam tele 55-250 Canona. Z własnego (i innych) doświadczenia wiem, że obiektywy innych producentów z Canonem się nie lubią i mogą występować problemy z celnością autofocusa. Wracając do body-jeśli koniecznie półka amatorska to 500D jest niezłą propozycją, bo niewiele różni się od 550D, a jest od niego tańszy. Zaoszczędzone pieniądze można wydać np. na lepszy obiektyw (polecam 17-85 zamiast kita).

Za bardzo nie dzieliłem sympatii do modelów Nikona Dxxxx, ale chyba muszę przejrzeć nowsze modele typu D3200, D7000.
D3200 nie polecam, 24 megapikselowej matrycy rozdzielczością dorównają jedynie dobre (i drogie) pełnoklatkowe obiektywy. Przerost formy nad treścią.

25
Inne niekolejowe / Odp: Czyszczenie obiektywu
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 10:50:19 »
Izopropanolem czyszczę wszystko-od obiektywu po matrycę. Jak do tej pory nic mi nie uszkodził.

26
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia SU46.
« dnia: 07 Sierpnia 2012, 22:33:27 »
Pulpit SU46-011 wraz z niemiecką aparaturą zabezpieczeniową. Stan na 2009 rok.

27
Inne niekolejowe / Odp: Chłodzenie procesora
« dnia: 26 Lipca 2012, 21:39:15 »
Mogę powiedzieć, że sporo daje dobra pasta termoprzewodząca (najlepiej oparta na srebrze) nałożona między radiator a procesor. U mnie zdjęcie bocznej ścianki obudowy pomaga i mam ok. 10 stopni mniej jeśli chodzi o temperaturę procesora.

28
To pytanie proszę kierować już nie do mnie.

29
Witam, piszę jako wolontariusz w Klubie Sympatyków Kolei z Wrocławia.

Klub przez kilka lat swej działalności posiadł spory dorobek zabytkowego i w wielu przypadkach sprawnego taboru. Nie wziął się on z niczego-każdy wagon czy lokomotywa zwykle odkupywany jest od poprzednich właścicieli w złym stanie technicznym i wizualnym.  Aby przywrócić go do stanu używalności potrzebny jest ogromny wkład pracy,  zwłaszcza, że zdecydowana większość taboru KSK jest czynna, a dla uzyskania świadectw UTK wszystko musi działać „ jak w zegarku”.  Niestety w Polsce panuje smutna tendencja „chętnie bym sfocił, lecz najlepiej za darmo”. Na zachodzie funkcjonuje to na trochę innych zasadach-kluby organizują pociągi specjalne, gdzie bilety kosztują czasami po kilkaset euro.  M.in. dzięki tym środkom finansowym obserwując np. niemiecką kolej muzealną  zastanawiamy się, porównując ją z naszą „dlaczego oni mogą a my nie?”. Mimo to odrestaurowaliśmy już 17 zabytkowych wagonów i przeprowadziliśmy NG jednej lokomotywy, wszystko to jest w pełni sprawne i jeździ. W kolejce na torach odstawczych koło wrocławskiej „szopy” stoi drugie tyle czekające na swoją kolej, dodatkowo "na warsztacie" aktualnie są 3 wagony i 2 lokomotywy przechodzące NG.

Do rzeczy, bo zapewne większość wstęp już znudził-potrzebujemy ludzi, którym nie jest obojętny los naszego dziedzictwa kulturowego jakim jest kolej, ludzi którzy chcą nam pomóc w renowacji zabytkowego taboru. Aby pomóc nie trzeba się do nas zapisywać, wystarczy przyjść na szopę i zapytać się co jest do roboty, a coś na pewno się znajdzie. Niestety nie możemy w zamian zaoferować wiele, lecz pomagając nam spotkasz fajnych ludzi o podobnych zainteresowaniach,  nasi członkowie chętnie zapoznają Cię z budową taboru oraz znajdziesz wśród nas naprawdę miłą atmosferę.

Jedyne, czego wymagamy to:
-ukończony 16 rok życia
-zapał i chęć pomocy

Wszystkie narzędzia, materiały itd. są kupowane z pieniędzy klubowych, tak więc nie potrzebujesz nic oprócz roboczego ubrania (w szopie może być brudno ;)) Jeśli nie jest Ci obojętny los taboru stojącego „w krzakach”, dołącz do nas, bo niedługo mimo chęci nie będziemy mogli prezentować Wam kolejnego odrestaurowanego wagonu czy lokomotywy, bo po prostu „robić nie będzie komu”.

Nasza siedziba mieści się w lokomotywowni Wrocław Główny, znajdującej się przy ulicy Paczkowskiej 6.

Zapraszamy na naszą stronę internetową:  www.ksk.wroclaw.pl/ Można tam prześledzić aktualne prace przy taborze, lub zobaczyć nasze nowe nabytki.
Jesteśmy także obecni na Facebooku: www.facebook.com/kskwroclaw?ref=ts

Jeśli masz jakieś pytania, lub chcesz zgłosić swoją chęć pomocy, odezwij się do mnie na PW.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 07 Czerwca 2012, 23:01:32 »
Ostatnio te lokomotywy pojawiają się na Brochowie, w związku z tym pytanie: ma ktoś jakieś dane nt. obiegów tych maszyn do Wrocławia (dni, przybliżone godziny)?

Edycja:
Przypadkiem udało mi się trafić na ET42 w najmniej oczekiwanym miejscu... Wczoraj ET42-021 zawitała na Wrocław Główny. Przyciągnęła pociąg ze zdefektowaną EP09. Poza tym jest to kolejna wskrzeszona maszyna tej serii. Zdjęcia: http://www.gagarin.kolej.org.pl/displayimage.php?album=8&pid=8#top_display_media

Strony: [1] 2 3 ... 8