Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - surgeon

Strony: [1] 2 3 ... 13
1
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 24 Lutego 2017, 20:36:55 »
Jest jeszcze Shift+Ctrl+F6. Ale może to otwierać tunele czasoprzestrzenne, dlatego lepiej tego nie używać. Szczególnie przy niskim FPS.

2
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Stycznia 2017, 17:02:55 »
Aha, cppcheck znalazl takie cos w mover.cpp
            if ((TrainType != dt_ET22) ||
                ((TrainType == dt_ET22) &&
                 (ScndCtrlPos ==
                  0))) // w ET22 nie da siê krêciæ nastawnikiem przy w³¹czonym boczniku

Redundant condition: TrainType==dt_ET22. 'TrainType!=dt_ET22 || (TrainType==dt_ET22 && ScndCtrlPos==0)' is equivalent to 'TrainType!=dt_ET22 || ScndCtrlPos==0'
czyli warunek bedzie spelniony zawsze, gdy ScndCTrlPos = 0 albo gdy pociag nie jest typu ET22. Sadzac po komentarzu to nie jest dokladnie to, co autor mial na mysli, ale nie wiem co dokladnie autor mial na mysli, wiec wolalem nie ruszac... ale to prawdopodobnie przyczyna dlaczego sterowanie nie jest calkiem takie, jak powinno byc.
Moim zdaniem wskazany fragment pascala został przetłumaczony prawidłowo. Po prostu można to skrócić do tego co zaproponował cppcheck i nadal będzie to działało tak samo.

3
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 30 Grudnia 2016, 17:01:02 »
Najlepsze, że VS, którego używam jako IDE poprawnie łapie funkcję z double. Sprawę rozwiąże pewnie using namespace std;
Używanie using namespace std; to proszenie się o kłopoty. Dodawaj wszędzie std:: i problem z głowy, a  czytelność kodu większa. Jeśli chodzi o IDE to lepiej jednak byłoby używać coś, co jest wieloplatformowe, czyli np. CodeBlocks, albo notatnik, a nie microsoftowy VS, który pewnie ma tam jakieś swoje dodatki działające wyłącznie pod windowsem.

4
Forum / Odp: IRC-czat
« dnia: 30 Sierpnia 2016, 17:55:44 »
Stele - nie ma takiej potrzeby. Wystarczy wrócić tam gdzie IRC+ symek się zaczął. Na IRCnet i kanał #eu07, serwer poznan.irc.pl.

5
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 03 Lutego 2016, 17:29:17 »
Masz ledwie ponad 800MB... A u mnie po przejechaniu Sędzice-Zduńska wola jest ok. 1650MB i wywala :/ Ramu mam niby 8GB, ale wygląda że mam jakiś problem. :/ Moż ejakieś opróżnianie pamięci się buguje czy coś :/
Exe może zajmować maksymalnie 2GB pamięci. Dalej musi się wysypać.

6
Rainsted / Odp: "Player train not exist" - edytor Rainsted.
« dnia: 28 Stycznia 2016, 19:18:44 »
Niestety minęło już wiele wiele lat, a modelu i tekstury tej dłuższej zwrotnicy nikt do tej pory nie zrobił. Ale możesz ją skrócić i defaultowy model zostanie użyty.

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 24 Stycznia 2016, 14:39:02 »
Podobno coś takiego: "config enabletraction no livetraction no endconfig".

8
Bocznica / Odp: Kaliska
« dnia: 24 Stycznia 2016, 12:44:22 »
Nie można było przed publikacją trochę uporządkować tej paczuszki? :)

9
Bocznica / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 04 Listopada 2015, 17:21:21 »
del

10
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 470
« dnia: 03 Listopada 2015, 18:41:57 »
A gdzie tu błąd?

11
Przypadłość kart 128-bitowych? Mam to samo na HD 6670.
Za to gdy miałem 256-bitową kartę HD 4850, tego problemu nie było.

12
Pomoc w tworzeniu / Odp: Kategorie prędkości
« dnia: 23 Czerwca 2015, 18:14:42 »
Druga rzecz że jest jakiś błąd skanowania i nie zawsze widział semafor za W4 (nie wiem czemu, obszedłem ten błąd przez skanowanie także poza ograniczenie, gdyż wcześniej jeśli trafiał na zatrzymanie to nie skanował torów dalej).
Nie potwierdzam. W ostatnich czasach nie nie zdarzyło mi się (a testowałem to dosyć intensywnie :), żeby AI miało problem z widocznością semafora za W4. Wyjątek stanowiły źle przypisane do torów semafor i/lub W4.
Ten błąd nadpisywania prędkości istniał zawsze, tylko ograniczenia prędkości robiło się poprzez wpis w tor a nie za pomocą eventu (co byłoby logiczne). W tej chwili masz tak, że na semaforze masz np. 40, potem masz zwrotnicę z jazdą na bok i w tor wpisane 50, ale zakładasz na niej ograniczenie do 20, to jeśli to ograniczenie zrobiłbyś za pomocą eventów to W9 na końcu ograniczenia usunęło by ograniczenie z semafora.
Ponieważ AI dobrze sobie radzi z odczytem prędkości z torów i semaforów, nie ma sensu stosować ograniczeń prędkości za pomocą dodatkowych eventów. Zamiast jak to napisałeś zakładania ograniczenia 20 na tor z wpisaną prędkością 50, wystarczy wpisać w tor 20, zamiast 50 i problem z głowy.

13
Pomoc w tworzeniu / Odp: Kategorie prędkości
« dnia: 20 Czerwca 2015, 19:11:35 »
Witam,

Podczas prac nad tabelką prędkości w exe, które wynikły z błędu ruszania z W4 gdy zostaną wykryte dwa semafory (wątek http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26938.0.html) doszedłem do wniosku, że jest potrzebne rozróżnianie na rodzaje prędkości, które są wrzucane AI.
Jesteś pewien, że winna jest tabelka a nie np. błędy w scenerii? Jeśli pociąg stoi pod W4 i semaforem wyjazdowym to AI nim sterująca raczej nie powinna widzieć semafora wjazdowego 1400 m dalej.
Problem leży w SetVelocity, która jest zbyt ogólna i na jej podstawie nie można stwierdzić kto wrzuca tak naprawdę tą prędkość. W związku z tym nie ma możliwości wykrycia że widzimy dwa semafory, a nie semafor i ograniczenie w torach. Dodatkowo każde ograniczenie prędkości zmienia prędkość nadaną przez semafor, więc jeśli na semaforze było 40, a potem jest komórka z prędkością 60 to AI uzna że ograniczenie to 60.
Jeszcze całkiem niedawno nie było żadnego problemu z semaforami z małą odległością od siebie i różnymi prędkościami. Tabelka działała jak należy i bez problemu dobierała odpowiednie prędkości do sygnałów z semaforów. Może ktoś ostatnio coś niepotrzebnie popsuł?

14
Pomoc w tworzeniu / Odp: Przeliczanie współrzędnych.
« dnia: 02 Maja 2015, 11:55:52 »

15
@surgeon - nigdy się ze mną nie zgadzałeś, z reguły tylko i wyłącznie dla zasady. Narzędzie, które dostawałeś do tworzenia scenerii było zawsze testowane najpierw na mojej scenerii. Z prostego powodu - moja sceneria istniała w Rainstedzie zanim Ty wpadłeś na pomysł robienia swojej. Więc zgłaszaj sobie liberum veto ile chcesz.
Nigdy nie pisałem o tym która sceneria powstała pierwsza bo mało mnie to obchodzi. Jeśli chcesz komuś wmówić, że jak zacząłem grzebać w edytorze Rainsted to wszystko wcześniej zostało już przetestowane przez Ciebie i działało, a ja przyszedłem tylko na gotowe, to zwyczajnie kłamiesz. Nie wiem tylko po co. Z mojej strony EOT.

16
Cytuj
eu_zabek :: 11:48:36
tylko surgeon nie byl pionierem i testerem Rarowych rozwiazan
eu_zabek :: 11:48:52
on juz mial gotowe i przetestowane, jemu dzialalo

DEMENTUJĘ. To nieprawda. ;-)

17
Rainsted / Odp: Rainsted nie pobiera wszystkich map
« dnia: 20 Grudnia 2014, 12:03:11 »
Częściowo nie potwierdzam. Wpis w .ini musi być dokonany w sekcji [RAINSTED], a nie na samym dole. U mnie pobieranie zdjęć działa. Nie pobierają się za to mapy topograficzne.

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 07 Grudnia 2011, 18:35:34 »
Hejka. Tak się zastanawiam nad sensem tworzenia własnych modeli. Właśnie skończyłem konwersję modelu z Google SketchUp i powiem że po 1.5h godziny efekt jest niezły :) I to taki model dosyć skomplikowańszy. A budynki to pewnie 30 minut roboty i już :)
Na modele ze sketchupa chyba trzeba mieć pozwolenie autora. A konwersja tychże może przyprawić o ból głowy. A potem jeszcze trzeba na nowo oteksturować. ;)

19
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 07 Grudnia 2011, 13:43:01 »
Może mało wiem wszak jestem kobietą ale czy istnieje dedykowany edytor z interfejsem 3D? Bo tylko to rozumiem przez dedykowany.
Ja przez dedykowany rozumiem taki stworzony dla symulatora. Chyba, że chodzi ci o dedykację dla 3ds.

20
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 07 Grudnia 2011, 12:47:48 »
Całą sytuację pogłębia dodatkowo brak edytora dedykowanego
To jest nieprawda. Edytor taki istnieje, ale jest nieukończony, bo każdy woli się męczyć z 3ds i nie ma komu testować i męczyć autora o dalszy rozwój.

21
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 27 Listopada 2011, 16:26:13 »
...z czego przy odpowiednim ułożeniu kamery jeden znikał (problem z exe). Boję się, że las też by mógł znikać :/
Może były za długie trójkąty?

22
Uruchamianie Symulatora / Odp: Symulator nie chce się uruchomić
« dnia: 26 Listopada 2011, 22:44:03 »
Może spacja w nazwie katalogu mu nie pasuje. Albo i nie...

23
Na warsztacie / Odp: ASF
« dnia: 17 Listopada 2011, 21:50:02 »
Skleić przed o teksturowaniem czy po? Zbędne czyli wszystkie oprócz sprzęgu i kół?
Przed oteksturowaniem. Chyba, że chcesz teksturować dwa razy. :P

24
Na warsztacie / Odp: ASF
« dnia: 17 Listopada 2011, 19:48:58 »
Dla zachęty w załączniku przedstawiam screen modelu.
Nie zapomnij posklejać zbędne submodele w jeden.

25
Bieżące Symulatorowe / Odp: Trailer promujący MaSzynę
« dnia: 12 Listopada 2011, 14:56:51 »
Chodzi Ci o ET41? Sprecyzuj o którą kabinę.
Nie wiem co to za kabina, ale bardzo prawdopodobne, że ET41. O wiele lepsze jest w 4E_v1, albo ET22_v2, i takie poroponuję użyć o filmu.

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Trailer promujący MaSzynę
« dnia: 12 Listopada 2011, 14:33:06 »
Poprawki mogę zrobić, tylko w którym momencie jest źle?
Gdybyś mógł użyć jakiegoś ładnego podświetlenia w kabinie, bo użyte w filmie wygląda ohydnie.

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: Trailer promujący MaSzynę
« dnia: 12 Listopada 2011, 12:30:33 »
To nie wina sprzętu tylko kompresji wynikającej z "wydrukowania" filmu prze WMM oraz wrzuty na youtube. Nie wiem gdzie Ty masz niski FPS...
Ja jednak pozostanę przy swoim zdaniu. Może trochę przesadziłem z FPS`ami, ale sugerowałem się sceną z 0:00 do 0:07. Resztę podtrzymuję. Oczywiście nie musisz się z nim zgadzać. :)
Twoje filmy w HD 720 niczym się nie różnią od 480. Trochę jestem ciekaw dlaczego. Mogę się tylko domyślać.

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Trailer promujący MaSzynę
« dnia: 12 Listopada 2011, 11:34:40 »
Reżyseria bardzo dobra (bardzo fajny film), ale rzuca się w oczy toporny sprzęt reżysera (niski fps, brak AA, niska rozdzielczość).

29
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z mapowaniem
« dnia: 05 Listopada 2011, 13:37:07 »
Zmapuj każdy poly dachu osobno, a nie wszystkie na raz.

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: Model kosza. Jakość a wydajność
« dnia: 04 Listopada 2011, 17:26:09 »
Czy jest jakiś istotny powód dla którego są aż 3 submodele, jeśli mógłby być tylko jeden?

Strony: [1] 2 3 ... 13