Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dudus

Strony: [1] 2 3
1
Infrastruktura kolejowa / TRAKCJA
« dnia: 20 Marca 2005, 22:14:17 »
Paweł-1987 napisał:
Myśle, że możesz na tej prostej wstawić słupy co 60m. Zawsz będzie to lepiej wyglądało, niż np. 72m+72m+72m+72m+12m :)


Popieram takie rozwiązanie.  Bo i w rzeczywistości też nie praktykuje się wypełniania jakiegoś odcinka 12m przęsłem następującym po kilku standartowych 72m. Proponuje abyś poczuł się w tym temacie tak jak byś to Ty miał sporządzić kompleksowy projekt elektryfikacji jakieś linii kolejowej. Potraktuj gotowe tory i teren jakby istniał na serio. Dlatego zmniejszenie odleglości między slupami na danym odcinku jest jak najbardziej wskazane, ale nie na całym elektryfikowanym szlaku.

2
Infrastruktura kolejowa / TRAKCJA
« dnia: 19 Marca 2005, 17:39:29 »
Jeżeli jest to tor w łuku to być może tak. Głównym kryterium jest fakt aby ślizgacz pantografu w łuku nie wychodził poza sieć. Norma mówi,że odstęp od osi toru nie powinien być większy niż 15 cm w jedną lub w drugą stronę. To jest tzw. zygzakowanie. Natomiast nie wiem czy większe  odstępstwo od tej normy  dopuszczalne jest w łuku. Ale rzeczą pewną jest to, że ślizgacz pantografu nie może w łuku wyjść poza drut jezdny. I tym należałoby się kierować przy doborze odległości pomiędzy słupami. Oczywiście na odcinku prostym i bez przeszkód terenowych należy trzymać się wspomnianych już 72 m między poszczególnymi zawieszeniami ( słupami).

3
Infrastruktura kolejowa / TRAKCJA
« dnia: 19 Marca 2005, 17:04:52 »
Trudno jest mówić o jakimś konkretnym minimum. Mniejsze odległości zdarzają się wtedy, gdy są podyktowane względami terenowymi. Np: Jest krótki wiadukt czy most do którego nie warto montować słupa. Wtedy projektant sieci koryguje odległości pomiędzy słupami tak aby nie trafić w ten most. Podobnie sprawy się mają w przypadku torów odchodzących w bok gdzie słup wypadał by na rozjeździe, a nie opłaca się tam stawiać bramki. Do tego trzeba dodać jeszcze niektóre łuki. Nawet wtedy kiedy występują odciągi. Na bardzo ostrych łukach.

4
Infrastruktura kolejowa / TRAKCJA
« dnia: 15 Marca 2005, 22:22:04 »
Normalny przelot t.j. odległość między slupami po torze prostym to 72m.
W tym 18 wieszaków w przypadku sieci z dwoma przewodami jezdnymi, a z jednym o połowę mniej wieszaków. Natomiast maksymalna dlugość sekcji t.j. od jednego kotwienia do drugiego to 1200 m.

5
Poszukuję, chcę zrobić / Miezdunarodnaja MaSzyna
« dnia: 12 Grudnia 2004, 23:23:24 »
Chcąc dorzucić swoje 5gr do tego tematu, to jestem zdania: Nie należy wylewać dziecka z kąpielą. Ale też nie zapędzał bym się za daleko w las, tak jak pisze Bart: o Meksyku i innej egzotyce. Ja bym zaczął od czegoś jeszcze bardziej bliskiego choć też zagranicznego. Bardzo miło by się jechało jakąś sympatyczną traską... no powiedzmy Zebrzydowice - Petrovice u Karviny. Albo Muszyna - Plaveć. Ciekawa w takich miejscach jest też sieć trakcyjna - czeska sekcja zachodzi na polską. W Głuchołazach czeskie pociągi przejeżdżają przez polskie tereny. Jak dodać do tego jeszcze inne przejścia graniczne z Polską - to mogły by powstać całkiem ciekawe projekty. Widząc to MK z sąsiednich krajów... Niewykluczone ze zaczęliby tworzyć traski dalej w głab. A mając dostęp u siebie do szczegółów - dorzucić loki ze swoich kolei.

6
Poszukuję, chcę zrobić / Łącznie scenerii
« dnia: 12 Grudnia 2004, 00:06:48 »
Sorry że odpowiadam na stary host, ale mało ostatnio jestem na forum. Natomiast więcej grzebię w plikach i robię właśnie to o co wam chodzi. Cały czas dopracowuję połączone Quark-testowo. Robię to ręcznie na plikach bez gmaxa. Jak ,,wywieszę" teksturę nieba pod testowem w okolicach stacji Mydelniczka, to będzie prawie koniec. Potem chcę jeszcze skorygować niektóre misje żeby było ciekawiej.

7
Bieżące Symulatorowe / Quark i testowo jako jedna sceneria i zmienione misje.
« dnia: 01 Października 2004, 23:17:30 »
Szukałem tego Manewrowa, i nie znalazłem. Można je gdzieś pobrać?
To muszą być pliki SCN, np coś takiego:

node -1 0 none triangles material ambient: 100.0 100.0 100.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 150.0 150.0 150.0  endmaterial GrassDarkGreen2.tga
-4000.0 0.0 -99.9995    0.0 1.0 0.0  0.0499547 10.04 end
-4000.0 0.0 0.000531993    0.0 1.0 0.0  0.0499517 0.0499755 end
-3900.0 0.0 -99.9995    0.0 1.0 0.0  10.04 10.04
endtri

...wtedy sobie poradzę. Ale mimo wszystko dzięki za wskazókę.

8
Bieżące Symulatorowe / Quark i testowo jako jedna sceneria i zmienione misje.
« dnia: 01 Października 2004, 20:37:32 »
Co do tej trakcji na całym odcinku to Sorry, jest tylko tak jak miał Quark na początku. To oczywiście też jest moim marzeniem ale wymaga roboty. Na początek należałoby trakcję odchudzić z podwójnego drutu w większości torów stacyjnych, co powinno wpłynąć korzystniej na fps. Od razu powiem jeszcze, że to trzeba włożyć do starej wersji Maszyny 220703.
Ponadto zostawiam bugi widoczne ponad głową w czasie przejazdu  pod częścią testowa w okolicach stacji Mydelniczka, bo nie mam sensownej tekstury nieba, żeby przykryć to od spodu.

9
Bieżące Symulatorowe / Quark i testowo jako jedna sceneria i zmienione misje.
« dnia: 01 Października 2004, 00:13:29 »
Sporo czasu minęło jak zacząłem to robić, ale teraz finisz jest już blisko.
Nie umiem się posługiwać gmaxem, dlatego przestawiałem góry i hektary ręcznie na plikach ,,doc". Natomiast znacznie przyjemniejsze i szybsze okazało się tworzenie nowych misji i pisanie do nich eventów. Chociaż pomysłów mam jeszcze wiele, to na obecną chwilę nie mam już siły. Trochę to jeszcze pogłaskam i wszystko sprawdzę. Potem, jeżeli pierwotni Autorzy tych scenerii nie wniosą sprzeciwu będę mógł udostępnić.

10
Pomoc w tworzeniu / gmax i sceneria pomocy
« dnia: 05 Września 2004, 17:52:48 »
Witam wszystkich!
Czy ktoś może wie jak zapisać poniższy plik tak aby tekstura trawy znalazła się po przeciwnej stronie niż obecnie?

node -1 0 noneLL triangles material ambient: 100.0 100.0 100.0 diffuse: 200.0 200.0 200.0 specular: 100.0 100.0 100.0  endmaterial GrassGreen1.tga
-4905.61 -12.4 -3267.20    -0.0234223 0.998017 0.0584321  5834.61 6182.76 end
-4514.34 80.0 -3011.4    -0.0493998 0.996053 0.0737369  5955.56 5906.04 end
-4462.51 -12.4 -2192.84    -0.022187 0.998169 0.0562636  5931.42 6157.26
endtri
[/i][/b]

11
Bocznica / Odp: Kiedy SM42
« dnia: 13 Lipca 2004, 00:22:10 »
W uzupełnieniu tego co pisze mój przedmówca, dodam że prądnica SM42 pełni też rolę rozrusznika podczas odpalania silnika spalinowego. O tym że lok. spalinowy ma przekładnię elektryczną mówi nam pierwsza cyfra kodu po SM dla przekładni elektrycznej jest to ,,4" lub ,,3" .

12
Pomoc w tworzeniu / Jak zapisać zwrotnicę na ,,+"
« dnia: 01 Maja 2004, 21:48:34 »
Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI McZapkie. Ten ujemny event naprawdę działa. Zwrotnica jest na ,,+" od samego początku.

13
Pomoc w tworzeniu / Jak zapisać zwrotnicę na ,,+"
« dnia: 01 Maja 2004, 00:08:58 »
Jak zapisać, o ile wogóle jest to możliwe, zwrotnicę pierwotnie w pliku scenery_doc - tak aby bezpośrednio po starcie była od razu ustawiona na ,,+'' ???

14
Trasy / Jak zapisać Kibelka...
« dnia: 28 Kwietnia 2004, 18:33:29 »
Widzę że moje pytanie było na wysokim poziomie, bo i właściwa odpowiedź spłynęła od Autora. WIELKIE DZIĘKI McZapkie - to działa.          
Dżyszla. Ty też masz rację w niektórych  przpadkach tak możesz zrobić, za wyjątkiem kibla i ET41. Spróbuj zrobić z EN57 to co proponujesz w tym samym miejscu. Potem weż latającego ducha - uśmiejesz się z tego co zobaczysz !?

15
Trasy / Jak zapisać Kibelka...
« dnia: 27 Kwietnia 2004, 20:32:08 »
Może ktoś wie jak zapisać EN57 na torze ,,tor8end-stop" (żeberko WK), ale tak aby był zwrócony kabiną prowadzącą w stronę wiaduktu, kierunek Koniewice ?

16
Bieżące Symulatorowe / Quark i testowo
« dnia: 25 Kwietnia 2004, 19:37:14 »
Te linie oczwiście krzyżują się - potwierdzam to. Tylko na różnych poziomach. Dlatego jazda jest możliwa. Powstały jedynie bugi terenowe: Na szlaku Testowo-Retro i trochę w okolicach Zaczynka grunt włazi na tory. A na szlaku: WK Dolny - Mydelniczka - Zatyle jest  jakby wiadukt zrobiony z lasu i przewody wysokiego napiecia nad torami Quarka zrobione z torów Testowa.  Spadek FPS jest nieznaczny. FPS był przeze mnie wielokrotnie badany. I powiem raz jeszcze że najwięcej pożerają inne pojazdy i pociągi będące w ruchu lub gotowe do ruchu. Proszę zauważyć że po 1 godz od uruchomienia symka wszyskie AI sa już u celu zatrzymane. Natomiast ,,Ty" będąc w kabinie możesz teraz pojeżdzić ze znacznie lepszym FPS niż na tej samej trasie w rozkładowym symka czasie. Na dowód tego proszę sprawdzić trasę: Jelitkwo - Nowy Sad. Gdzie moja teoria się potwierdza. Ta trasa jest badzo bogata w elementy infrastruktury, teren, obiekty. Nawet trakcja srebrzy się na tle lasu gdy jest widziana pod odpowiednim kątem. A pomimo wszystko jest bardzo dobry FPS - dlaczego ???  Własnie dlatego że jest tylko 1 pociąg w ruchu !
PRZY OKAZJI SŁOWA UZNANIA DLA AUTORA JELITKOWO - NOWY SAD ZA PRZEDE WSZYSTKIM CIEKAWY PLENER !!!

17
Bieżące Symulatorowe / Quark i testowo
« dnia: 24 Kwietnia 2004, 23:40:35 »
Czy być morze ktoś łączy Quarka i Testowo razem w sposób profesjonalny - tego nie wiem. Ale mogę wam powiedzieć jak to zrobić tak na poczekaniu od ręki. Tak całkiem po ,,Rusku". Obie scenerie pełne razem. Mam to od lutego. Nikolas nawet zgodzil się postawic to u siebie na stronce ,,www" tylko ja się wachałem z wysłaniem bo MatEUzs zadał mi pytanie: Czy jeżdżą u Ciebie pociągi które poprzednio jeździły w Testowie ? Szczerze mówiąc nie przypominam sobie żeby w Testowie był jakiś pociąg ,,dumb" prowadzony przez AI. Ale to pytanie stało się dla mnie wyzwaniem. Postanowilem zrobić coś żeby tam pojechał jakiś AI, niczego nie będąc pewien i... udalo się. Poprostu wpuściłem do Testowa ten pospieszny ze Skwarek. Tylko tak że on wyjeżdża faktycznie ze Skwarek a nie z przed Wielkiego Kaca, i do Kończyn dojedzie.

18
Bieżące Symulatorowe / Skwarki odblokowane !
« dnia: 21 Kwietnia 2004, 16:04:34 »
Sorry! To u mnie jest niewiedza. Teraz rozumiem. Byłem przekonany że jak tor nazywa się ,,2wl" to jego semafor musi być: ,,sem2wl".
DZIĘKI ZA NAUKĘ - ZNÓW JESTEM BOGATSZY !

19
Bieżące Symulatorowe / Skwarki odblokowane !
« dnia: 20 Kwietnia 2004, 23:50:30 »
Być może będzie to wyważanie otwartych drzwi, ale ja mam powód żeby sobie wypić. Wreszcie i po ciężkich staraniach zobaczłem ,,S5" na semaforze ,,A" - wjazd do stacji Skwarki z Wielkiego Kaca po lini głównej dwutorowej. STV wprowadza w tym miejscu nas w błąd bo na nic wpisywanie tego semafora do scenerii jako: ,,sem2wl_s5". Program wywala. Należy wpisać:,, sem2wp_s5" i jest Ok !  Tylko że STV pokazuje
,,sem2wp" jako po torze niewłaściwym.

20
Bocznica / Odp: Kiedy SM42
« dnia: 17 Kwietnia 2004, 22:06:10 »
Do Bart. Jutro idę do kolegi na skaner. Poskanuję co się da. Tylko jeżeli chodzi o foty do ST43 to one są takie jak w komunistycznej gazecie...  Na wiele się nam nie zdadzą. Zrobię najwyżej dostępne rysunki techniczne i wykresy charakterystyk trakcyjnych. Czy potrzeba coś jeszcze z podręcznika ST43 do tworzenia tego loka ?

21
Bieżące Symulatorowe / Co robić z tym tramwajem ?
« dnia: 13 Kwietnia 2004, 14:00:30 »
A czy do innych scenerii też próbowałeś, czy tylko do ,,kpp2.scn" ?

22
Bieżące Symulatorowe / Co robić z tym tramwajem ?
« dnia: 13 Kwietnia 2004, 00:02:09 »
No to teraz można się powygłupiać. Bo sam nie pojedzie ale jak go zapniesz do loka to jedzie aż się kurzy.

23
Bieżące Symulatorowe / Co robić z tym tramwajem ?
« dnia: 12 Kwietnia 2004, 23:44:47 »
W patch'u Wingera w folderze ,,dynamic\ inne" są dwa wagony tramwaju 105Na. Może się Autor wypowie co zamierza ? Póki co ja sprawdziłem co można z tym zrobić. Ani na torach ani na drodze nie ruszy. Może gdzieś jest dla niego torowisko ? Czy on jest przeznaczony dla MPK Wielki Kac ?

24
Bocznica / Odp: Kiedy SM42
« dnia: 12 Kwietnia 2004, 23:16:29 »
Jak by ktoś chciał robić ST43 to mogę udostępnić dane bo mam książkę do niego. Tylko z fotami dżwiękami mogą być problemy, bo to ginąca seria. Choć warto by było bo to lok legenda.

25
Tabor / białe elementy
« dnia: 12 Kwietnia 2004, 00:20:52 »
kowi - Powiedz w szczegółach jak to skopiowałeś...? Jeżeli wrzucasz folder(symbol żółtej teczki) pomiędzy pojedyńcze pliki, to napewno lipa... Nic dziwnego.

26
Jest w naszym symku całkiem sympatyczny a zarazem jedyny parowóz Ty2. Czy ktoś próbował go jakoś zagospodarować ? Autorzy Ty2 włożyli nie mało trudu by zdefiniowć obracające się szprychowe koła z wiązarami. Powiem wam że super fajnie on wygląda gdy go wstawimy do WK między byka a węglarki. Jedzie on jako przesyłka z ZNTK po remoncie do właściciela, czyli jest własnością Kopalni Dejawy.
           To całkiem realne z czasów minionych gdy PKP ze swych górek rozrządowych już wycofało parowozy, a na kopalniach miały się całkiem dobrze jakies 10-15 lat dłużej. Tak że takie widoki nie należały do rzadkości.

27
Tabor / białe elementy
« dnia: 08 Kwietnia 2004, 14:59:40 »
Do ,,kowi" EP23 Tobie działa bo wystarczy ją włożyć do folderu: dynamic\ PKP   ...i po problemie, ponieważ ona ma własną ,,bazę" ep23.  Natomiast inne tj EU06; EP08; EP07; ET41; są tworzone na ,,bazie" EU07. Dlatego im zawsze są potrzebne jakies elementy z EU07, więc to wszystko musi siedzić w folderze Eu07. Patrz powyżej wpis do scenerii dla EP08-008.

28
Tabor / białe elementy
« dnia: 08 Kwietnia 2004, 14:37:57 »
Jeżeli chodzi o EP08 w najnowszej wersji 220204 to jej pliki należy wysypać do folderu: dynamic/PKP/Eu07.
             Natomiast wpis do scenerii powinien wygłądać tak:
node -1 0 EP08-008 dynmic PKP\eu07 ep08-008 4E1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

29
O takim zdarzeniu że po rozerwaniu składu nie było upływu powietrza i tym samym hamowania słyszałem dosyć dawno od pewnego mechanika. Szalejacy we wszystkich kierunkach wąż może uderzyć w dźwignię zaworu i go zamknąć. Prawdopodobieństwo takiego właśnie zdarzenia jest moim zdaniem takie jak 6-tka w Totku. No a żeby jeszcze to nastąpiło w obu częściach rozerwanego składu to już...
          Jak wiecie coś o pdobnych zdarzeniach to ,,walcie" tu o tym.

30
Właściwie racja wagony w razie zerwania się pociągu hamują. W tym przypadku jednak mogło być trochę inaczej. Pociag nie był wychamowany do zera. Zobaczył zielone i poszedł ostro do przodu - wtedy urwał. A to że wagony podążały za nim zamiast się zatrzymać, to hm ? ZATEM WARTO SPRAWDZIĆ CZY TAKIE ZDARZENIE JEST ZDEFINIOWANE W PLIKACH !

Strony: [1] 2 3