Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hani7

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 28 Grudnia 2022, 14:53:32 »
Eh, ja rozumiem że stare karty są, no, stare ale bez przesady.

Dla przykładu moja specyfikacja to i5-3350P, 16GB RAM DDR3 i GTX 760 i spokojnie wystarcza do gry. Wrzucam jeszcze moje ustawienia graficzne. Jedyne problemy są czasem jak się zoomuje w niektórych miejscach, bo wtedy się renderuje więcej obiektów. Sam powiedział że ma i5 pierwszej generacji i tutaj jest problem, a nie w karcie. Dla przykładu można na necie zobaczyć jak sobie radzi 780ti wraz z nowym prockiem i3-12100F w nowych grach. Niektórych to może zszokować, ale karta sobie radzi nawet z nowymi grami. Więc zamiast namawiać na kolejną wymianę karty, to trzeba wymienić procesor w tym przypadku.

RTX3070 i w trybie pełnym obraz rozmazany wie ktoś dlaczego? Będę wdzięczny

proszę wstawić log txt. Z dowolnej scenerii. Nawet z td.
Matek123

Wydzielam do nowego wątku.


2
:) Tak w ogóle to nie będzie kit tylko HIT , przejechałem całość w dwie strony (ręcznie semafory i zwrotnice) i naprawdę trzeba się pomęczyć po górach :)

3
Jakoś tak nerwowo tu ostanio :(

Post nic nie wnosi.
Bocznica.
Benek

4
Skoro sceneria jest na warsztacie i jest rozwijana, to odpowiedz sobie sam na to pytanie.

Panie developerze, pytanie nie było czy tylko kiedy? Bo była deklaracja , że będzie dot. przepustowości semaforów.
Odpowiedź w tonie takim " Ja jestem developer" a reszta ..... Grzecznie zapytałem. Jeszcze raz odpowiem na to pytanie nie czy tylko kiedy

5
Postaram się jeszcze dzisiaj wrzucić poprawkę sterowania rozjazdami na Kucelince.

Słupy energetyczne dopóty będą na różowo, dopóki kawup się nie weźmie do roboty.

Jesteś w stanie stwierdzić w którym miejscu dokładnie łamie się ten pantograf?

Będzie poprawka ?

6
Brakuje i nie można się zalogować do repo :(

7
Ja pisałem o przyspieszeniu czasu w debug shift+F6 lub ctrl+F6.

8
Panowie, w sprzęgach składów w EU07 465 i 417 trzeba zmienić sprzęg z 55 na 3 i nie można używać przyspieszacza czasu. Misja w całości przejezdna na wszystkich składach. No i oczywiście trzeba się trzymać prękości rozkładowych. Dziś w nocy na ET22 233 z 3000t bez problemu dojechałem do Olechowa. Z kilkomapostajami na przepuszczenie osobówek.  EXE z najnowszej paczki całościowej.

9
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 22 Października 2018, 10:03:15 »
Przeprowadziłem też taki test. Sceneria TD , exe z paczki 18.10.
SM42 luzem bez bocznikowania, pozycja NJ 11
0-90km/h czas rozpędzania 01:10,95

SM42 luzem z bocznikowaniem załączonym przy 33km/h , pozycja NJ 11+1(przy 33km/h)
0-90km/h czas rozpędzania 01:11,47

SM42 brutto 198,4t  bez bocznikowania, pozycja NJ 11
0-80km/h czas rozpędzania 02:53,97

SU45 brutto 226,4t  z bocznikowaniem , pozycja NJ 10+2
60-90km/h czas rozpędzania 01:28,11

SU45 brutto 226,4t  bez bocznikowania, pozycja NJ 10
60-90km/h czas rozpędzania 01:28,76



10
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 22 Października 2018, 09:55:10 »
Zwiększa się albo i nie - ten skrót myślowy pomija całą fizykę ruchu pociągu i mówię mu stanowcze "nie". Prędkość obrotowa silnika zwiększa się, gdy pociąg przyspiesza. Pociąg przyspiesza, gdy siła pociągowa jest większa od oporów ruchu pociągu. Nietrudno sobie wyobrazić dostatecznie stromą górkę, gdzie nawet przy użyciu bocznikowania prędkość jazdy będzie spadać.

Regulator Woodwarda steruje też wzbudzeniem prądnicy poprzez potencjometr wpięty w obwód wzbudzenia lub wzbudnicę. Niestety, bez konkretnych danych (prędkość, pozycja nastawnika) nie dojdziemy do porozumienia.

Zanlazłem jesze taki opis : cytuję "SM42 wystarcza 1 stopień bocznikowania tzn. skok z 100% wzbudzenia do
28,5% przy 33km/h i jest dobrze tzn. SM42 ma wykorzystanie mocy silnika
spalinowego od pojedynczych km/h do swej maksymalnej czyli 90km/h i nie ma
szans w tej lokomotywie przeciążyć maszyny elektryczne od 12km/h (moc godzinna
silników i prądnicy głównej =10km/h).
Do prędkości 33km/h możemy odbierać pełną moc silnika spalinowego przez płynne
zwiększanie napięcia prądnicy głównej do 800V a później musimy włączyć bocznik
(jak chcemy bo jest to półautomatyczne w SM42). Nadmiarowy bocznikowania jest
ustawiony na prąd ciągły prądnicy LSPa-740 = 1090A czyli przy wjeździe na
wzniesienie i spadku prędkości do dwudziestu kilku km/h następuje automatyczne
przełączenie na pełne wzbudzenie silników trakcyjnych.
Jeżeli profil trasy i opory ruchu pociągu pozwolą na szybszą jazdę to po
załączeniu bocznika przy 33km/h i automatycznym spadku napięcia prądnicy
głównej z 800V na ok. 500V (włączenie bocznika powoduje wzrost prądu tak więc
dla utrzymania mocy w constans regulator Woodwarda
musi szybko "zdjąć" napięcie z prądnicy aby nie przydusić silnika
spalinowego). W miarę zwiększania prędkości pociągu i spadku prądu regulator
podkręca napięcie do góry tak że maksymalne dopuszczalne dla tej prądnicy i
silników trakcyjnych 800V osiągane jest dopiero przy 90km/h.
W SM31 przy 70km/h jest 700V a przy 80km/h 750V (w drodze powrotnej z Katowic
tyle luzem mogłem rozwinąć i dokonać pomiaru SM31-31 a na marginesie mówiąc
wskazania Haslera były zgodne w 100% ze wskazaniami rejestrowanymi przez
GPS ) .
W SM31 bocznikowanie podzielono na dwa stopnie i całkowicie zautomatyzowano
ale można było zastosować rozwiązanie analogiczne do SM42 i efekt
wykorzystania mocy byłby ten sam ale tak mamy łagodniejsze przełączenia ,
dłuższą prace na wyższych sprawnościach maszyn elektrycznych (im większe
napięcie przy danej mocy tym sprawność większa) mniejsze nagrzewanie przy tych
samych mocach (przekroczenie dopuszczalnej temperatury ciągłej w SM42 i tak
nie grozi nigdy powyżej 12km/h) mniejsze skoki siły pociągowej bo sam proces
trwa pewna chwilę czasu i w trudnych warunkach może mieć to znaczenie gdyż w
SM42 musimy uciec nastawnikiem z 11 na co najmniej 7 pozycję
co powoduje zmniejszenie mocy silnika spalinowego z 588kW na 286kW aby zaraz
jak najszybciej powrócić na 11 (co trochę jednak trwa bo silnik wraz z
zblokowaną z nim prądnicę ma pewna bezwładność a i samo odwzbudzanie czyli
zmniejszenie strumienia magnetycznego biegunów głównych prądnicy jest dość
powolne i przy zbyt szybkim zamknięciu stycznika bocznikowania działa
nadmiarowy prądu bocznikowania no i sam powrót do pełnej mocy silnika nie
następuje od razu).
SM42 bez bocznikowania kończyłaby pełne wykorzystanie mocy swego silnika
spalinowego przy 33km/h.
SM31 napięcie maksymalne swej prądnicy osiąga przy 30 , 44 i 80km/h.
Masa prądnicy z SM31 wynosi 5000kg tj. o 200 więcej od prądnicy z SM48."

11
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 21 Października 2018, 17:02:56 »
Przy każdej prędkości i każdej pozycji sprawdzałem. Przykladowo przy 50 km/h i ostatniej pozycji SM42 jest to samo z bocznikiem lub bez. Wogóle bocznik można załączyć przy każdej pozycji i prędkości w Maszynie. O to właśnie piszę. Pomierzę czasy rozpędzania się z włączonym bocznikem i bez i wszystko będzie jasne. Szkoda, bo ciężko znaleźć takie charakterystyki j/w dla TEM7 dla pojazdów ST44, SU45/6, SM31, SM42. MaSzynę zawsze wyróżniał realizm fizyki i jazdy.

12
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 21 Października 2018, 15:41:36 »
Dlatego rozpocząłem ten temat, ponieważ w MaSzynie czy masz załączony bocznik np. w SM42 czy nie to jest to samo.

13
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 20 Października 2018, 23:43:10 »
Sprawdziłem w SU45/46 rezystancja w potencjometru w Regulatorze Woodwarda po załączeniu bocznika jest zerowa.

Jeżeli Twój post jest ostatni, użyj opcji modyfikuj, zamiast pisać nowego posta.
Matek123

14
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy przy lokomotywach ukrotnionych
« dnia: 21 Października 2018, 00:21:56 »
Jeśli się nie mylę to lokotywa według przepisów musi jechać na tylnym pantografie.
Mylisz się. Przepisy nic nie mówią na temat tego, czy ma to być przedni czy tylny.
Przepisy mówią, ze obowiązkiem maszynisty jest jazda na tylnym podniesionym pantografie. W przypadku jazdy z podniesionym przednim pantografie i jego połamania może to uszkodzić także elementy elektryczne dachu i tylny opuszczony pantograf. Wtedy nie ma już możliwości kontynuowania jazdy choćby do najbliższej stacji.

15
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 20 Października 2018, 23:34:15 »
Charakterystyka trakcyjna TEM7 dla różnych pozycji i różnego osłabienia pola:
http://myswitcher.ru/tem7/images/tem7_4.jpg
Ona wyjaśnia wszystko.
Ok. Rośnie prędkość. A siła pociągowa spada proporcjonalnie do prędkości. Nie jest możliwe bez stopnia osłabienia pola przekroczyć określonych predkosci.

16
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 20 Października 2018, 23:15:21 »
Taki trochę offtop. Na pewno t/T? Ten klawisz odpowiada za programowanie świateł, rozjazdy też?
Tak po wyjściu z kabiny na zewnątrz t/T można przestawić ręczne zwrotnice.

17
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 09 Października 2018, 12:57:58 »
Ok. To tak na przyszłość do zastanowienia nad fizyką spa-ele pojazdów.

18
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:39:59 »
I zatem przyspieszenie. A siła pociągowa to przyspieszenie.

19
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:38:56 »
Regulator Woodward'a odpowiednio dawkuje paliwo do cylindrów silnika spalinowego zgodnie ze stopniem wzbudzania prądnicy głównej tak, że zachowana jest równowaga pomiędzy obrotami i mocą silnika spalinowego i prądnicy głównej.

Po dojściu kołem nastawnika jazdy do ostatniej 11 pozycji możliwe jest zbocznikowanie uzwojeń silników trakcyjnych. Bocznikowanie polega na wyłączeniu z obwodu głównego części uzwojenia stojanów w wyniku czego następuje zmniejszenie strumienia magnetycznego uzwojeń stojanów silników trakcyjnych przez co zwiększa się prędkość obrotowa wirników silników trakcyjnych.

20
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:34:05 »
Regulator Woodwarda nic nie dławi, tylko podaje większa dawkę wtedy kiedy jest zapotrzebowanie na moc żeby utrzymać stałe obroty silnika spalinowego. W SM 42 jest to znamienne kiedy na danej pozycji podjeżdżasz pod wzniesienie. Silnik kopci , głośniej pracuje i turbina inaczej gwiżdże aby utrzymać stałe obroty silnika. W innych dieslach też. Po to jest ten regulator.

21
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:00:59 »
Każdy bocznik działa tak samo rośnie natężenie i obniża napięcie w ramach tego samego zakresu mocy prądu. Dlaczego bocznik ma inaczej działać na lokomotywie elektrycznej i spalinowej. Przejście z układu S na układ R nie ma nic wspólnego z bocznikowaniem w EU07. Po prostu szarpnięcie wynika z innego układu i prądu na silnikach. W układzie szeregowym 750 V na silnik a w równoległym 1500V.

22
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 20:31:28 »
Na ostatniej pozycji jazdy?
Tak na ostatniej pozycji jazdy EU07 bez bocznikowania z bruttem nawet około 200t, osiągniesz co najwyżej 90km/h.

23
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 20:29:53 »
W SU46 też bardzo to czuć nawet przy 350t brutto po załączenu III i IV stopnia.
ps. Jeżeli chodzi o elektryczne nie jest stałe napięcie, bo ET22 z 3000t brutta po załącznieniu bocznikowania na poz. S i SR i R spada napięcie niekiedy z 3400V do 2900V w sieci a zarazem na silnikach i pociąg przyspiesza?
Nie piszę po to żeby polemizować tylko zastanowić się i urealnić fizykę spalinówek.

24
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 20:23:23 »
To wobec tego z czego rośnie dynamika pojazdu spalinowego po załączeniu bocznikowania. Co bardzo mocno można odczuć po załączenia II stopnia w SM31 np. ?

25
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 20:08:28 »
Pisałem wyżej,że w elektrycznych ET22, EU07 po załączeniu kolejnych stopni bocznikowania siła pociągowa rośnie. Gyby nie rosła to co najwyżej byś rozpędził sie do 90km/h wpozycji R.

26
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 19:58:57 »
SP47 "Wadą lokomotywy był też jeden układ bocznikowania (jeden stopień osłabienia wzbudzenia w silnikach trakcyjnych) przez co w pewnym zakresie prędkości (tuż przed załączeniem bocznikowania) dynamika lokomotywy była mniejsza niżby to mogło wynikać z jej możliwości technicznych"
W MaSzynie po załączeniu bocznikowania nie dzieje się nic w spalinówkach. Dynamika powoli spada wraz ze spadkiem siły pociągowej. Zresztą przy rozruchu napięcie na silnikach takcyjnych jest niskie a natężenie wysokie i siła pociągowa wysoka. Spada ona wraz ze wzrostem napięcia i spadkiem natężenia. Po to stosuje się bocznikowanie aby przy tej samej mocy można było podnieść dynamikę lokomotywy(siłę pociągową). Tak by to było.

27
Tabor kolejowy / Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 15:06:14 »
Witajcie, na exe 181003 pod klawiszem F12 sprawdziłem siłę pociagową pojazdów spalinowych - SU46, SU45, ST44, SM42. Mam takie wrażenie, żę fizyka tych pojazdów jest trochę "oszukana". Bo o ile np w ET22 w pozycji "S" kiedy zadamy bocznikowanie to siła pociągowa rośnie i to znacznie, W w/w spalinowych bocznikowanie wogóle nie wpływa na siłę pociągową, jedynie włączone ogrzewanie w SU45/46 przy 100 km/h zmiejsza siłę o 10kN. W SM42 przy załączeniu boczika zgodnie ze sztuką prąd rośnie o 400A i nawet turbina inaczej gwiżdze, a siła pociągowa nic. W SU45/46 i ST44 załączanie bocznikowania jest wyrażane kontrolkami, skokami prądu, a siła pociągowa nic. Bocznikowanie w pojazdach spalinowych , żeby w całym zakresie prękości wykorzystać moc silnika i siłę pociągową. W rzeczywistości na płaskim terenie SM42 przy 800t brutto można rozpędzić do 60 km/h w MaSzynie nie ma takiej możliwości. SU46 przy 550t brutto nawet przy załączonym ogrzewaniu 100km/h na płaskim terenie osiągała. ST44 przy 1750t  brutto też można 70 km/h jechać i też w MaSzynie na misji L053 poranek ST44 przy brutto 1680t co najwyżej 55km/h.

28
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Października 2018, 14:28:52 »
Misja Włokniarz/Cegielski na EP07 344 przejezdna w całości z 20min opóźnieniem i to na exe 031018.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Sierpnia 2018, 15:55:47 »
Niestety, wersje robocze exe do zmiany kabiny reagują tylko na wydzielone klawisze Home oraz End. Nie działa również zdefiniowanie w pliku   eu07_input-keyboard.ini.

30
Podziękował😊

Strony: [1] 2