Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Generix

Strony: [1] 2 3
1
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 01 Marca 2016, 12:54:43 »
Z tym węglem i wysługą nie był bym taki pewny. U mnie w zakładzie koledzy z pośredniaka nie dostaną ani węgla ani wysługi ponoć jakieś przepisy się pozmieniały i nowo wstępującym nie przysługują już takie dodatki, tak samo jest ze zniżką tylko i wyłącznie na drugą klasę.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 29 Sierpnia 2014, 19:19:41 »
Witam. Przedstawiam ten oto patent  Brochowskich magików z warsztatu, u nich wszystko jest możliwe. :D

3
Cytuj
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu
Problem był by rozwiązany gdyby zamontowali przycisk do przeciw poślizgu tak jak na starej stonce, wtedy było by o wiele lepiej.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Renowacja linii 132
« dnia: 08 Maja 2014, 19:00:07 »
Cytuj
A tak btw. ostatnio na Brochowie zauważyłem, że sporo składów jest ciągnięta przez dwa byki w tym ten drugi jako zimny. To jakieś podsyły czy coś?
To są podsyły tak jak mówisz, ewentualnie jakieś trupy bądź lokomotywy po ważeniu.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 06 Maja 2014, 10:41:43 »
Cytuj
Wczoraj Brochów dostał wyremontowanego "byka" ET22-1164
Nie wczoraj Wujek, tylko od 1 Maja stoi na Brochowie.

6
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 22 Lutego 2014, 21:39:55 »
Cytuj
@Anrej, tramwaj jedzie nieużywanym od bodajże 2011 roku torowiskiem w ciągu ulicy Kościuszki od ul. Krakowskiej do Pułaskiego. Umożliwia to objazd ul. Traugutta. Mniej więcej w tym miejscu film został nakręcony: http://goo.gl/WuY4AP
Nie od 2011 a, od 1997 roku zaraz po powodzi.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 20 Lutego 2014, 17:48:41 »
Cytuj
Wytłuszcz mi to wyraźnie, dlaczego w Cargo każą robić drugą autoryzację na 303Eb, a nie każesz mi coś porównywać - jeśli oczywiście to poprzesz czymkolwiek, poza domysłami. To, że lokomotywy nieco się różnią, to ja wiem, ale postrzeganie różnic to pojęcie względne. Ty robisz wielkie halo z umiejscowienia odłączników silników trakcyjnych, dla mnie to są konwenanse.

W Cargo są takie przepisy, a nie inne. Ktoś mądry wymyślił tak, a nie inaczej więc trzeba dostosować się do tego. Zresztą jeśli już  o tym mowa to bardzo krótko idzie to wytłumaczyć. Po pierwsze EU07-15xx różni się sporo od zwykłej EU07. Jak każdy wie kabiny się różnią i to sporo, a co za tym idzie inne jest umiejscowienie przyrządów, gdzie indziej trzeba zaglądać jak się czegoś szuka, a to już jest pierwszy pretekst do nowej autoryzacji. Włącznik baterii jest kompletnie w innym miejscu i jest inny niż stary, to już może Ci mówić że trzeba nową autoryzacje bo jeżeli by coś się działo to nie będziesz szukał WiS-a pod pulpitem tak jak w starej tylko w maszynowni na ściance kolo drzwi od strony kabiny A. Więcej pisać nie będę bo każdy wie co jest zmienione. Podobnym przykładem jest szerszeń niski i wysoki. Niby te same lokomotywy ale już się różnią. Niski ma monitor od komputera, procedura uruchomienia jest inna niż na wysokim. Wysoki zaś nie ma monitora, ma zmieniony joystick i procedura uruchomienia jest inna niż na niskim. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o przepisach dotyczących autoryzacji na lokomotywy odsyłam do siedziby Cargo w Warszawie może tam Ci wytłumaczą dlaczego tak jest, a nie inaczej.

8
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 12 Stycznia 2014, 22:57:15 »
Cytuj
To wtedy albo prostują na imadle, albo nie przyjmują do roboty :)
Takiej odpowiedzi oczekiwałem :D . A tak na poważnie to pytam z ciekawości bo sam mam krzywy kręgosłup, a jestem maszynistą i w niczym to nie przeszkadza.

9
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 12 Stycznia 2014, 22:37:38 »
Cytuj
To że jak miałem wstępne to lekarz orzecznik sprawdzał czy mam prosty kręgosłup :)
Dobra, a jak by trafił się zawodnik co ma krzywy to co wtedy?

10
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 12 Stycznia 2014, 21:26:08 »
Cytuj
bądź mają pokrzywione kręgosłupy.
Mówiąc o tym kręgosłupie to co masz na myśli?

11
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 ze składem towarowym
« dnia: 22 Listopada 2013, 19:42:34 »
Cytuj
Przecież ta EP09 nie prowadzi tego pociągu, tylko w najlepszym wypadku ściąga go ze szlaku. Ewentualnie pomaga mu zebrać się w przypadku trudnego profilu.
Dobra już wszystko wiem po wykonanym telefonie mogę się zgodzić na przeciąganie towarowego w celu udrożnienia szlaku tak jak piszesz.
Cytuj
Na dłuższą metę prowadzenie towara EP09 jest zabójstwem dla tej lokomotywy - wysokie prądy w obwodzie i bardzo delikatne opory to kiepskie połączenie przy długim rozruchu.
I z tym się zgodzę EP09 nie nadaje się w ruch towarowy weźmy to nawet na logikę.

12
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 ze składem towarowym
« dnia: 22 Listopada 2013, 19:31:08 »
Cytuj
Poza tym, drzewiej bywało że i EP08 była zapinana do pociągów towarowych (raz sama jako denaturat, raz pomarańczowa z bykiem na czele)
Jak na zimno jedzie to się zgodzę, ale co do jazdy lokomotywy EP z pociągiem towarowym to się nie zgodzę. Mnie uczono że lokomotywy EP (z wyjątkiem EP07) nie mogą jeździć w ruchu towarowym. Z ciekawości zapytam się mojego instruktora.

13
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 ze składem towarowym
« dnia: 22 Listopada 2013, 19:13:20 »
Cytuj
A od kiedy nie mogła?
Bo ma inną przekładnię.

14
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 ze składem towarowym
« dnia: 22 Listopada 2013, 19:10:11 »
Od kiedy to lokomotywa EP może ciągnąć pociągi towarowe??

15
Bieżące kolejowe / Odp: Pomocnik maszynisty
« dnia: 27 Sierpnia 2013, 20:05:42 »
Wtrącę swoje trzy grosze. Z tego co mi wiadomo to nie ma już pomocnika maszynisty przynajmniej u mnie w cargo, a wiem to dlatego bo wyszło nowe zarządzenie o zmianie stanowiska z pomocnika na maszynista stażysta i jest nowa instrukcja do tego.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 12 Sierpnia 2013, 17:54:34 »
Załączam parę zdjęć.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 10 Sierpnia 2013, 21:39:14 »
Cytuj
Ten Byk to nie przypadkiem 2000?
Zobaczysz jak przyjdziesz na peron.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 10 Sierpnia 2013, 19:20:14 »
Cytuj
Tobie wydaje się, że sobie na kompie w domu ten rozkład jazdy zrobiłem? Pobrałem go w pracy i jak już pisałem, nie ma innego przejazdu pociągu specjalnego TGE 660002/3 Dziś jest dzień wolny i nie mogę zweryfikować, czy podano nowszy czas przejazdu do Wrocławia.
Wujek najprawdopodobniej jest drugi rozkład, bo czekając dziś na pociąg w brechale u dyspozytora gadali, że ma jechać tam w nocy pan instruktor i ma to przyciągną do Wrocławia bykiem, ale jakim nie powiem (niespodzianka :D ) i jeszcze są 2 inne przyszykowane, jakby tamten zdefektował.

Reg. zakazy 10.
Proszę wstawić przecinki, bo jednym tchem nie da się Twojego zdania przeczytać.
Benek

19
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 19 Czerwca 2013, 22:20:05 »
Ostatnio jadąc do Słupska zauważyłem profesjonalne montowanie gumy od wycieraczki :D

20
Dziś mniej więcej koło godziny ~10:00 na odcinku Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka na przejeździe kolejowym kategorii D nastąpiło zderzenie lokomotywy SM42-1235 z busem przewożącym meble. Kierowca z busa został przetransportowany śmigłowcem do szpitala. Przód stonki jest trochę w kiepskim stanie. Zdjęcia zamieszczę później jak uda mi się ją jeszcze złapać w szopie.

21
Cytuj
w każdym razie szedł na dwóch gagarinach
Z tego co ja wiem i widziałem to były inne lokomotywy niż gagarin ale nie powiem jakie bo obowiązuje mnie tajemnica służbowa.

22
Widzę że sprawa się oparła o mnie więc wtrącę swoje trzy grosze. Na wstępnie powiem że nie ma żadnych przyjęć ani kursów czy licencji w dolnośląskim zakładzie, a powodem tego jest coraz mniejsza liczba jakichkolwiek pociągów. Miesięcznie wysyłają po 15-20 osób na 60%, a pod okienkiem czasem siedzi po 20 osób czekających za pracą owszem są dni że ludzi brakuje aby pokryć wszystkie pociągi ale to rzadko kiedy występuje. Wspomnę też że u nas chcą zlikwidować parę sekcji, a mianowicie np. Wałbrzych. Tam chłopaki już w ogóle roboty nie mają z tego co wiem i mówił nam naczelnik niektóre osoby z Wałbrzycha przebywają na delegacji w śląskim zakładzie spółki. Tak że z zatrudnieniem jest ciężko. Robota niby ma być od czerwca ale czy to prawda to nie mam pojęcia.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 13 Marca 2013, 22:49:16 »
Cytuj
Byk ma bodaj 102h albo 104h. ;)
Dokładnie to 102h.

24
Tabor kolejowy / Odp: EU07 Przewozów Regionalnych
« dnia: 04 Grudnia 2012, 13:48:26 »
Z ostatniej chwili EU07 przewozów regionalnych (widziana z okna mojego mieszkania o godzinie 13.44) z jakimś pociągiem kierującym się w stronę Wrocławia Głównego

25
Bieżące kolejowe / Instrukcja obsługi ET22-2xxx wysoki szerszeń
« dnia: 06 Listopada 2012, 21:19:26 »
Witam kolegów. Mam takie pytanie czy ktoś posiada instrukcję do wysokiego numeru szerszenia? Wcześniej posiadałem z ojcem taką instrukcję ale tata chciał być dobry i podzielił się nią z naszymi instruktorami. Gdy chcieliśmy odzyskać ją to usłyszeliśmy odpowiedź że nie posiadają takiej instrukcji i nie przypominają sobie że pożyczali ją. Na internecie szukałem ale nie mogę znaleźć. Także pytam się was czy nie posiadacie w/w instrukcji. Pozdrawiam

27
Cytuj
Z tego co udało mi się ustalić to tylko za PR jeżdżą gumowe autobusy, a szynobusy KD jeżdżą normalnie. Może nie wszystkie, ale część na pewno.

Tak się składa że ja mieszkam bardzo bardzo blisko linii po której też jeżdżą pociągi do Jelcza i codziennie przejeżdża ich sporo ale nie widziałem żadnego składu KD

28
Cytuj
Darku ... Jakim cudem? Od kiedy? Pierwsze słyszę. Wczoraj jechałem składem KD z Siechnic do Wrocławia ....

Wujaszek ma racje sam widziałem parę razy autobus zastępczy nawet dwa dni temu stałem za nim na przejeździe w Św. Katarzynie.
A tutaj masz linka ze strony głównej kolei Dolnośląskich http://www.kolejedolnoslaskie.eu/index.php?strona=akt&art=120913.php&powrot=0

29
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 26 Lipca 2012, 17:32:23 »
Absolwent Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 2 o profilu elektromechanik. Poprzednia praca w warsztacie samochodowym, a obecnie maszynista i manewrowy w dolnośląskim zakładzie spółki we Wrocławiu.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Opóźnione pociągi we Wrocławiu
« dnia: 20 Lipca 2012, 16:21:33 »
Chyba już są uruchomione dwa tory gdyż przed chwilą jechał pośpiech w stronę Wrocławia i w tym samym momencie jednostka w stronę Św.Katarzyny

Strony: [1] 2 3