Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mechatronik

Strony: [1] 2 3 ... 75
1
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 21 Listopada 2023, 10:01:24 »
Dla mnie GSMR i ETCS to są przestarzałe technologie (mające już około 30 lat)…
Jakiś czas temu byłem na spotkaniu z producentami systemów radiołączności. W ramach omawiania systemu GSM-R powiedziano wprost - on już jest przestarzały i jest opracowywany następca - FRMCS. Żeby było śmiesznie GSM-R jeszcze nie zaczął funkcjonować, a do ~10 lat ma być wprowadzony nowy system całkowicie go zastępujący - patologia ;)

Moim zdaniem zawód maszynisty w obecnej postaci będzie w najbliższych latach zawodem wymierającym. Istnieją już samochody autonomiczne i nie ma większych przeszkód, aby lokomotywy wykonywały zaprogramowane polecenia, jedynie ze zdalnym wglądem w diagnostykę i widoki z kamer.
Dokładnie tak. Nie dalej jak 5 lat temu rozmawiałem z firmą która prowadziła w tym zakresie badania. To co wtedy już przedstawili było naprawdę imponujące. Generalnie największym problemem od strony technicznej były dla nich stare pojazdy o stosunkowo dużej awaryjności oraz mało "tech friendly". Natomiast co do samego prowadzenia pociągu i nauki AI zachowań, to materiałem wyjściowym miały być dane zebrane podczas prowadzenia programu Maszynista 5.0.

2
Tabor kolejowy / Odp: Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 17 Listopada 2023, 12:00:20 »
TRAXX F140 MS
silnik trakcyjny MITRAC DR 3600 N - 2050 kg

ES64F4
silnik trakcyjny 2KF282 - 2900 kg

3
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2023, 07:32:25 »
Uważasz, że aby zjechać z jednotorowego szlaku, potrzebne jest 2 letnie szkolenie (jeszcze z lojalką i oświadczeniem, że nie będę dorabiać)?
Słowem wtrącenia… Właśnie najczęściej na szlakach jednotorowych sprawdzane są prawdziwe umiejętności i wiedza prowadzącego pojazd kolejowy. Na dwutorze jak klękniesz to od biedy zrobią ruch jednotorowy dwukierunkowy. Na jednotorówce już nie… Większość telefonów jakie mam dot. awarii i konieczności nagłej interwencji czy to telefonicznej czy serwisowej to przypadki na szlakach jednotorowych (w tym dwutorowe z zamkniętym jednym torem).
Wtedy wydzwaniają wszyscy od maszynisty, dyspozytora, planisty po ludzi z PLK. Najgorsze jak jedzie gość któremu tłumaczysz krok po kroku co może być przyczyną, a on i tak swoje "ja tam się nie znam…" albo mimo nakierowania on nadal, że "nie widzi". Z przykrością muszę stwierdzić, że kultura techniczna leży.
Dążymy do sytuacji gdy weźmie się z ulicy pierwszą lepszą osobę i będzie reagować tylko na "czerwone i zielone". No niestety. Przy tej tendencji w kwestii szkoleń, wymagań i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych to albo doczekamy się pociągów autonomicznych, albo jak to często powtarzają moi koledzy "zabuduje się na maszynie automat do bananów i posadzi małpę, będzie taniej, a efekt ten sam"

4
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 12 Czerwca 2023, 07:53:25 »
Śruby M12 (na klucz 19). Na zdjęciach nie było ułożenia "na skos" bo robiłem zdjęcia od strony zatrzasku noża. Z drugiej strony, grze podłączasz się do instalacji lokomotywy są na skos.
 Tak informacyjnie. Trzeba też uważać bo są wersje OG-600 i OG-1200. 600ki stosowane były na EZT, a 1200 na lokomotywach ;)

5
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 09 Czerwca 2023, 09:21:20 »
Podstawa jest ta sama, podobnie z elementami prądowymi i mechanicznymi samego odłącznika. Różnice są w izolatorach.

https://eu07.pl/userfiles/3948/Od%C5%82%C4%85cznik%20dachowy.zip

6
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 05 Czerwca 2023, 08:57:27 »
https://eu07.pl/userfiles/3948/Od%C5%82%C4%85cznik%20dachowy%20-%20izolator%20karbowany.7z
Taki może być? ;)

EDIT
Mam jeszcze rysunek techniczny, ale nie tej wersji ze zdjęcia.

7
Tabor kolejowy / Odp: Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 29 Maja 2023, 02:28:38 »
Dokładnie tak. Na obu pojazdach sprężarki są typu S2P-115-3/4E. Różni się ich napęd. Na siódemce silnik na napięcie 110V DC (AY26), na ET22 silnik 3kV DC (LKPf-354).

8
(jak na EP09) o zakresie 210km/h
Na EP09 masz i miałeś 180 ;), 210 jest z "azbeściaka" ;)

9
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 11 Kwietnia 2023, 00:51:17 »
Na PW poszło kilka rysunków z dokumentacji konstrukcyjnej pojazdu. Może coś Ci się przyda.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Oderbrucke
« dnia: 12 Stycznia 2022, 20:52:02 »
Jeśli spadek jest w kierunku PL, to czy nie ma problemu z dotoczeniem się pod semafor jeśli wjeżdżasz na 40?
Jak za wcześnie się opuścisz to były przypadki, że albo stanęli przed odcinkiem izolowanym, albo na samym odcinku. Podobnie było gdy ktoś np za mocno przyciął przed wjazdowym i na moście miał np z 10km/h. Z praktyki powiem, że trzeba wszystko robić na spokojnie. Jak za mocno przyhamujesz przed wjazdem na 40 to lepiej pociąg zatrzymać w pełni wyluzować, "ciężki rozruch" i ciągniesz jak najdalej możesz. Sporo ludzi miało problemy z wjazdem gdy pociąg w pełni nie wyluzował, a oni za wszelką cenę próbowali utrzymać go w ruchu "żeby wjechać". Wtedy gdy się opuścili nieodhamowany skład ich zatrzymywał i… dupa. Ewentualnie po opuszczeniu gdy skład luzował po prostu dochodziło do sytuacji gdy "kończyło się" ciśnienie w ZG  i też był problem;) Czekając w Oder za przestawieniem i obserwując wjazdy różnych przewoźników widać którzy maszyniści rzadko tam wjeżdżają ;)

Generalnie praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka ;)

11
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Oderbrucke
« dnia: 19 Grudnia 2021, 15:47:43 »
Jest filmik na kanale Tmechanik.
Nie ten kanał. ;)



&t=19s

Wjazd do "Odera" jest prosty. W kwestii ruchu towarowego dość istotne jest czy biorą Cię "na prawo" czy "na lewo". Na lewo do 40km/h na prawo do 60km/h. Od strony Rzepina do ok 3/4 stacji jest na 3kV. Reszta na 15kV AC. Wjeżdżając od PL przed wskaźnikami opuszczasz pantografy i wjeżdżasz z wybiegu. Bardzo ważne jest to żebyś zatrzymał się możliwie blisko niemieckiego semafora wyjazdowego. W zależności jak długi mam pociąg zatrzymuję się zaraz przed semaforem albo zostawiam miejsce na manewrówkę. Zazwyczaj przestawiania obsługuje DELTA.

W telegraficznym skrócie:
-wjeżdżasz do Oder
-przed wskaźnikiem opuszczasz pantografy
-zatrzymujesz pociąg przed niemieckim semaforem
-zabezpieczasz pociąg (spadek w kierunku PL)
-urywasz loka
-podjeżdża DELTA i przestawia Cię na sieć 3kV
-odstawiasz się na zelektryfikowane żeberko albo wracasz do PL (z pociągiem lub luzem)

W kwestii wjazdów od Frankfurtu. Maszynista niemiecki postępuje analogicznie. Spora liczba pociągów jest bez wymiany lokomotywy więc skład jedzie dalej z polskim maszynistą. Jeśli jednak jest wymiana, a lok jest jednosystemowy to tak jak z polską maszyną, przyjeżdża np. DELTA i przestawia niemca na 15kV AC.

ps.
1. Niemcy mają czujniki "przeniesienia napięcia". Więc jeżeli w porę nie opuścisz pantografu i wjedziesz z 3kV na odcinek izolowany to dyżurny o tym się dowie i masz prze... chlapane.

2. W "Oder" u dyżurnego ruchu jest "Polski" koordynator. Ma pomagać w razie problemów w komunikacji na linii dyżurny - maszynista

12
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 21 Listopada 2021, 00:56:38 »
Co potrzeba? Pudło czy inne elementy? Gdzieś mam dokumentację konstrukcyjną tego wozu. Daj znać co Cię interesuje to w wolnej chwili przeszukam zasoby.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 07 Maja 2021, 08:37:46 »
Czy bocznikowanie na pozycji oporowej jest fizycznie niemożliwe…
Oczywiście, że jest możliwe ;) Są jednak układy uniemożliwiające takie działanie. Gdy jednak "coś" zawiedzie możliwe jest to:

 ;)

16
Bieżące kolejowe / Odp: Wprowadzanie GSMR w Polsce
« dnia: 01 Marca 2020, 19:42:27 »
Tylko po co? Rozkaz powinien trafić do jednego adresata, a inni powinni być odizolowani od tego choćby dlatego, aby mieli trochę spokoju na swoim loku. Gadające non stop radio jest męczące.
Bez przesady… Po 10 latach radio jeszcze mnie nie zmęczyło. Na jednej z konferencji dotyczących wprowadzenia GSM-R w Polce ten temat był poruszany. Większość przewoźników wskazywała, że łączność "na starych zasadach" wbrew pozorom, pod tym względem zapewniała większe bezpieczeństwo. Osobiście miałem wiele przypadków gdy informacja trafiająca do ogółu przy okazji obcej rozmowy ostrzegła mnie o zagrożeniu. Jak ktoś chce mieć spokój niech zostanie w domu z korkami w uszach.

Na GSM-R nie ma już RADIOSTOPU, tylko system REC, który po uaktywnieniu będzie miał tylko możliwość nadawania do wszystkich grup, a nie hamowania awaryjnego jak jest w przypadku RS.
Były plany na wprowadzenie systemu RADIOSTOP 2.0 który miałby działać równolegle z REC (bo on już musi być), ale znając życie będzie jak zawsze… ;)
http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/M.Pawlik_wyzwania_migracji_do_GSM-R_-_11_wrzesnia_2018.pdf

Modyfikacja, czyli samo P4 nie powoduje, a znając naszych przewoźników w papierach będzie P4 i nikt nie udowodni że była jakaś modernizacja - żeby było taniej.
Temat jest tak zawiły, że nawet UTK, które będzie kontrolować pojazdy do końca samo nie wie jak to powinno być. Dali raz taki popis swojej niewiedzy na konferencji, że 3/4 uczestków opuściło salę…
Po raz kolejny ktoś wprowadził przepis, który znacząco odbiega od realiów. Niestety ale zajmuję się tematem w swoich firmach. Co z tego, że finansowo temat jest do ogarnięcia (od ok 40-90tys. zł za komplet 2 kabinowy w zależności od dostawcy i specyfikacji), jeśli moce produkcyjne firm z tak potwornie ograniczone, że pierwsze dostawy proponowano mi dopiero na koniec 2020r. Do tego producenci się złamali i sami zaproponowali czy po przeszkoleniu byśmy sami nie mogli montować GSM-R, a instalacje byłby odebrane przez ich pracownika. Tłumaczą się tym, że po prostu nie mają tyle ludzi zarówno na produkcji jak i w dziale instalacyjno/serwisowym.

Kolejną ciekawostką, drobnym, ale pomijalnym często szczegółem jest to, że okablowanie musi spełniać normy EN 45545-2, a co poniektórzy producenci wcale o tym nie wspominają ;-) Jedna firma była nawet mocno zdziwiona ;)

W załączniku to co wchodzi w GSM-R prod. Radionika.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 00:12:17 »
Napisano tu, że tempomat jest nieekologiczny. Ktoś rozwinie ten temat? Mnie to wydaje się naciąganą bzdurą.
Masz rację wydaje Ci się. Temat często poruszany na konferencjach w ramach CEEK. Jazda na tzw. tempomacie jest bardziej energochłonna niż jazda manualna. Sprawdzone w praktyce, potwierdzone w teorii. Jeśli jest układ którego podstawowym celem jest utrzymywanie stałej prędkości to logicznym jest to, że w danym okresie czasu będzie to powodowało większe zużycie energii elektrycznej lub paliwa. Tempomat jest dobry dla maksymalnego skrócenia czasu przejazdu ale nie dla obniżenia zużycia energii.

18
W związku z tym, że nadzoruję naprawy bieżące i kieruję naprawami P4 to prowadzę takie "statystyki" ale bardziej dla siebie. Żeby się nie rozdrabniać, wrzucam pierwsze lepsze z brzegu z tych częściej się pojawiających na EU07:

-spalone żarówki (8W/110V) lampek pulpitowych oraz podświetlenia przyrządów
-uszkodzenia generatorów MER oraz EDA starego typu (wysoka temperatura w kabinie, trzaskanie drzwiami kabina/maszynownia,...)
-usterka działania ogrzewania kabinowego WN (najczęściej spalony mostek między elementami oporowymi)
-uszkodzenie, popalenie przetwornicy w wyniku skończenia się szczotek po stronie WN (przyczyna przedwczesnego zużycia to np owalizacja komutatora, miejscowe wytopienia działek komutatora, wypracowanie łożyska od strony wirnika,...)
-brak możliwości "popełnienia" przewodu głównego - uszkodzony zawór ZOC
-wypracowane przeguby kulowe prowadników belki bujakowej. W części przypadków prowadzi to do wygięcia lub ścięcia sworznia
-wycieki smaru przekładniowego z osłony przekładni zębatej (kartera)
-zatarcie panewki zawieszenia silnika trakcyjnego (w 90% od strony przekładni) w wyniku braku oleju w maźnicach/przedostania się smaru przekładniowego przez odrzutnik na panewkę/nieprawidłowo zmontowany zespół napędowy/nieprawidłowo ułożone knoty smarne
-ucieczka powietrza na śrubunku przewodu elastycznego układu hamulcowego na połączeniu "pudło-wózek"
-luźne śruby wspornika silnika trakcyjnego tzw. "podbrudek"
-pęknięty izolator wsporczy dachowy IWD-01 lub IWD-02
-pęknięty izolator główny segmentu oporowego
-nadtopione, przegrzane segmenty oporowe
-uszkodzony regulator napięcia IRN-110
-uszkodzony przekaźnik czasowy 5s przetwornic, lub 1,5s wentylatorów oporów rozruchowych
-znaczna ucieczka powietrza na śrubunku węża elastycznego na wyjściu II stopnia sprężarki głównej lub pęknięcie węża w przypadku uszkodzenia (zablokowania) zaworu zwrotnego.
-usterki w sterowaniu stycznikami oporowymi z winy uszkodzonego przerywnika P12S lub P12R
-luźny korpus (szczotkotrzymacz) szczotki osiowej - jego poluzowanie ostatecznie kończy się odpadnięciem i urwaniem
-wypalone styki przekaźnika PPT1
-ucieczka powietrza na wężykach manometrów
-wypracowane sprzęgło sprężarki pomocniczej
-dziurawe na skutek eksploatacji podajniki piasku
-uszkodzone podnośniki okien
-rozregulowane (nieprawidłowa wysokość od główki szyny) końcówki piasecznic
-schodzące z powierzchni tocznej wstawki hamulcowe
-uszkodzony/wypracowany zaczep okna


Stosunkowo rzadko spotykane ale zdarzają się:
-złamanie popychacza drabinki WSa
-spalenie cewki trzymającej WS
-spalenie silnika wentylatorów oporów rozruchowych
-uszkodzenie silnika trakcyjnego (przebicie na stożku/przebicie i wytopienie połączenia cewki uzwojenia kompensacyjnego/uszkodzenie łożyska wirnika, "wyzwojenie" na skutek rozbiegnięcia)
-wyłamanie zęba koła zębatego przekładni głównej
-"spadnięcie" małego koła zębatego
-spalony przekaźnik różnicowy
-brakujący korek wtrysku oleju

Generalnie sporo tego...

19
Na jaki raport komisji CARGO czeka?

20
Tabor kolejowy / Odp: ET22 wentylatory silników trakcyjnych
« dnia: 24 Lipca 2019, 11:54:50 »
W czasie jazdy rozumiem, ale jaki jest sens stać na dwóch przetwornicach?
Kłania się znajomość budowy pojazdu. Długotrwały postój na jednej przetwornicy w zależności od warunków pogodowych może powodować późniejsze przebicia na silnikach trakcyjnych. Jak nie wilgoć to konieczność odprowadzenia ciepła z silnika po długotrwałej pracy trakcyjnej, co w przypadku nagłego wyłączenia wentylacji powoduje powstawanie mikropęknięć, a w efekcie skrócenie żywotności silnika.
 Do tego mieliśmy przypadki, że była wyłączana przetwornica zimą co powodowało po wytrąceniu się wilgoci na komutatorze i stożku przebicia i w efekcie powstanie łuku okrężnego i spalenie przetwornicy. Do tego często paliły się opory rozruchowo ochronne 1740, oraz przekaźnik nadmiarowy przetwornicy.
Z długotrwałego postoju na jednej przetwornicy trzeba też brać pod uwagę obciążenie jednej sprężarki. Daje to o sobie znać zwłaszcza na długich pociągach.

Mam nadzieję, że w pierwszej kolejności porządnie wygłuszono kabinę :)
W kwestii wygłuszenia to przed naprawą hałas w kabinie w trakcie pracy trakcyjnej i rozruchu mieścił się w granicach ale w związku z P4 dodatkowo wygłuszyliśmy pojazd. Jeśli mimo tego komuś nadal przeszkadza praca przetwornic to niech zmieni firmę lub branżę :) To nie koncert życzeń. Koszty generowane przez nieprawidłową obsługę pojazdów trakcyjnych są ogromne i nie ma tutaj taryfy ulgowej.

21
Tabor kolejowy / Stanowisko do styczników SPG-400
« dnia: 15 Lipca 2019, 19:00:47 »
Witam.

Poszukuję wszelkich informacji (DTR, opis, zdjęcia,…) dot. stanowiska sprawdzania i regulacji styczników SPG-400.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 15:50:13 »
Może nie chce. Jedni nie rozumieją tych co nie odpoczywają inni nie rozumieją tych co odpoczywają. Dajmy każdemu żyć i niech każdy robi co chce ;) Znam kilkanaście takich przypadków. Jeden lubi to co robi, inny pracuje żeby wnuczkom opłacić studia, kolejny ma ciężko chorego członka rodziny i pracuje na emeryturze żeby opłacić operacje itp. Ile ludzi tyle historii. Ja osobiście też sobie nie wyobrażam żebym miał kiedyś siedzieć na emeryturze i "odpoczywać". Ale podobno tak jest, że jak człowiek przyzwyczajony jest do ciężkiej pracy to po jakimś czasie już nie usiedzi na miejscu... Życie :)

23
Tabor kolejowy / Odp: ET22 wentylatory silników trakcyjnych
« dnia: 05 Lipca 2019, 18:35:36 »
Tak ale w skodach masz napięcie pokładowe 48V to mogli dać alternatory. Druga sprawa miejsca tam też za wiele nie ma mimo, że opory wywalone są pod dach. Generalnie z punktu widzenia utrzymania rozwiązanie w ET22 jest lepsze. Regulatory napięcia mniej awaryjne, a aparatura wymienna np z EU07 dzięki czemu jest znacznie lepsza dostepność części zamiennych. W przypadku skody raz, że ceny są sporo większe to i z dostepnosci bywają problemy… Stosunkowo często to przerabiam gdy mam jakąś awarię na tych rupciach. Wtedy zorganizowanie częsci w rozsądnej cenie i krótkim czasie niemalże graniczy z cudem…
W kwestii wentylowania silników trakcycjnych to oczywiscie głównie chodzi o chłodzenie. Maszyniści wyłączają często jedną z przetwornic żeby było ciszej. U siebie w pracy ścigamy o to ludzi.
Na chwilę obecną na jednej EU07 mamy wprowadzony pilotażowo system rejestracji pracy urządzeń/obwodów online jako www i apka (przetwornice, wentylatory oporów rozruchowych, poślizg, przekaźnik różnicowy, jazda na oporach rozruchowych, temperatury panewek zawieszenia silnika trakc., …).
W przypadku gdy jedna z przetwornic nie pracuje powyżej ustalonego czasu (chyba to 15min było) dostajemy informację o stanie awaryjnym i jest to zapisywane. Później rozmowa telefoniczna z maszynistą lub w przypadku recydywy wezwanie na wyjaśnienia do siedziby spółki.

24
Symulator / Odp: Pulpit ET22 1:1 - wątek zbiorczy
« dnia: 03 Grudnia 2018, 00:20:48 »
Cytuj
Wiem, że wielu rzeczy nie dam rady sam zaprprogramować więc liczę na waszą pomoc :p
Skoro tak to po co się za to bierzecie? Wybacz ale chyba nie o to w tym konkursie chodzi…
Autorzy prac powinni wykazać się pomysłowością i wiedzą, a nie tym, że potrafią napisać posta na forum "zróbcie za mnie bo ja nie potrafię".
Sorry ale albo potrafisz coś zrobić albo nie. I doskonale wiem co mówię bo 3 lata z rzędu byłem laureatem właśnie tego konkursu… Na mój oststni konkurs właśnie zrobiłem prosty pulpit do ET22…
Pozdrów P. Ryszarda.

25
Wczorajsze (30.11)

Cytuj
Ekspozytura IDDE Lublin o godz.0:30 otrzymała zgłoszenie od operatora nr alarmowego 112 o możliwości dokonania próby samobójczej przez nieznanego mężczyznę na szlaku między stacjami Knapówka a Psary w km 66,300 (rejon wiaduktu kolejowego) .O zaistniałym fakcie powiadomiono SOK Włoszczowa oraz ISEDR z w/w posterunków. Patrol SOK z Włoszczowy Północ przybył na miejsce o godz.0,40, O godz 1:30 otrzymano informację od Policji o zatrzymaniu w pobliżu miejsca zamieszkania osoby która poinformowała operatora z pod nr 112 o możliwości dokonania próby samobójczej.

Cytuj
Obniżenie sieci trakcyjnej z powodu złamania trakcyjnego słupa kotwowego w lok. 56-18. Powodem złamania słupa był nagły spadek temperatury powodujący silne naprężenie sieci. W obniżoną sieć wjechał poc nr 94817 (Koleje Śląskie Sp. z o. o) rel. B. B. Gł. -Żywiec. Uszkodzone pantografy na ezt EN75-003. Pociąg został odwołany, na odcinku B. B. Gł. - B. B. Leszczyny wprowadzono zastępczą komunikację autobusową dla poc. Kolei Śląskich. Wyłączone zasilanie sieci trakcyjnej nad torami nr 4,6,8,14,16,18,20,22. Brak jazdy z i w kierunku st. B. B. Wschód. Tor zamknięty od godz. 04:39 do godz. 14:00, przerwa w ruchu. Obniżona sieć trakcyjna nad głowicą rozjazdową - wyjazd w kierunku st. B. B. Lipnik oraz w torach stacyjnych nr 4 (brak możliwości wystawienia składu ED161-009 na poc. nr 4126 (IC) rel. B.B. Gł.-Białystok. Poc. odwołany na odcinku B. B. Gł. - W-wa Wsch. Decyzją przewoźnika podróżni udający się do Warszawy zabrani o godz. 05:17 poc EIJ nr 4100 (IC) rel. B. B. Gł.- W-wa Wsch. Podróżni udający się do st. Częstochowa, Radomsko, Piotrków T. Koluszki przesiedli się o godz. 06:59 w st. Katowice do poc. nr 4526 (IC) rel. Katowice - Gdynia Gł. Pociąg sieciowy EZ Czechowice Dz. dysponowany ze st. Katowice, żądany o godz. 04:40, na miejscu godz. 06:11. Do ściągnięcia uszkodzonego ezt użyto SM42-936 i SM42-951. Uszkodzoną sieć trakcyjną naprawiono o godz. 14:00. Wprowadzono KZA za poc. KŚ odwołane na części trasy - 17 (Na odc. B. B. Gł. -B. B. Lipnik 12 poc. 94852,94801,94756,94758,94703,94707,94760, 94807, 94860, 94709, 94762, 94711; Na odc. B. B. Gł. - B. B. Leszczyny - 1 poc 94750. Na odc. B. B. Gł. - Wilkowice - 2 poc.- 94752,94701; Na odc. B. B. Gł. - Łodygowice - 2 poc.-94754, 40101. Na odc. Katowice - Sosnowiec -2 poc. -40568, 40587); PR-3 (2 poc na odc. BBW-BBG - 34603, 43602, 1 poc. na całej relacji); Odwołano na całej trasie poc. KŚ - 6 (1 z ZKA) ; 4poc. PR przeciągane trakcją spalinową na odc. B. B. Gł. - B. B. Wsch. - 1 poc. IC (4126) odwołany bez ZKA.
      

Cytuj
Rozerwanie składu pociągu nr 224031 ( PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Jaszczów - Puławy Azoty prowadzonego ET42-039. Rozerwanie nastąpiło za 21 wagonem od czoła pociągu, nr wagonu 31 51 5455586-9. Analiza pociągu: (długość 614 m , brutto poc. rozkładowe 3360 ton, rzeczywiste t 3258 ton). Tor nr 1 szlaku Łuków Łapiguz - Łuków zamknięty pod godz. 05:07 do godz. 08:56. Tor stacyjny nr 1 zamknięty od godz. 05:07 do godz. 08:56. Rewident na miejscu o godz. 05:50. Stwierdzono uszkodzony sprzęg śrubowy (cięgło) w /w wagonie. Godz. 07:40 po naprawie sprzęgu przez rewidenta dalsza jazda z szybkością rozkładową. Pociąg odjechał o godz. 08:52 po wymianie drużyny trakcyjnej.
   

Cytuj
Awaria sieci trakcyjnej. Przepalenie prawego przewodu jezdnego sieci w lok.4-20 przez lok.EU07-473 (KARPIEL Sp. z o. o) na odcinku jazdy bezprądowej ( oznaczonej odpowiednio wskaźnikami) podczas ruszania (rozruch lokomotywy). Pociąg nr 532004 (KARPIEL Sp. z o.o.), relacji Gdynia Port Gpa - Brzesko Okocim, prowadzony lok. EU07-473 zatrzymał się w km 4,340. Lokomotywa bez uszkodzeń. Tor zamknięty od godz. 5:10 do godz.13:10. Wydarzenie przy całodobowym zamknięciu toru nr 1 dla IR Południowy. Przerwa w ruchu. Brak możliwości wjazdu i wyjazdu z/na linię nr 94 (dotyczy ruchu towarowego). Pociąg sieciowy ze st. Kraków Płaszów, żądany o godz. 5:25, zgłosił gotowość o godz. 5:35 wyjechał, o godz.5:40, na miejscu o godz. 6:30. Dodatkowo z powodu wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej zamknięto tor nr 2 odcinku Kraków Bonarka - podg. Swoszowice - Skawina od godz. 9:00 do godz. 13:20. Pociąg nr 532004 (KARPIEL Sp. z o. o) ściągnięty przy pomocy lok.SM42--1287 (PKP CARGO) do stacji Kraków Prokocim PRA na tor nr 1 o godz.11:30. Naprawa sieci.

Cytuj
Silny wiatr. Nawiana gałąź na sieć trakcyjną w którą wjechał pociąg 69261[Koleje Dolnośląskie S.A. ] relacji Wrocław Główny-Szklarska Poręba Górna prowadzonego 36WEa-015. Po sprawdzeniu jednostki przez maszynistę brak możliwości uruchomienia składu.Tor szlakowy nr 1 zamknięty od godz.6:08 do godz11:15.Dysponowano lok. ST44-1221 z Jaworzyny Śląskiej. [PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe] odjechała o godz.7:15 na miejscu godz.8:05, ROB2 na tor zamknięty z Wałbrzycha Miasto odj. g.8:11, powrót z pociągiem na tor nr3 g.9:09. Żądano pociąg sieciowy o godz.6:35 z Jeleniej Góry odjechał o godz.7:28.na miejscu o godz.8:58. ROB2 na tor zamknięty z Wałbrzycha Miasto odj. g.9:32, powrót g11:02.Napięcie w sieci trakcyjnej załączone o g.11:10. Uszkodzeniu uległy 3 wieszaki, uchwyt odległościowy, pogięty drut jezdny w lokacie 67-16, oraz lekko zgięty pantograf. Podróżni zabrani ze szlaku przez poc.69263 [Koleje Dolnośląskie S.A. ] relacji Wrocław Główny-Jelenia Góra o godz.6:35. Poc. 69261i 69236[Koleje Dolnośląskie S.A. ] odwołane na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna - uruchomiona komunikacja zastępcza, oraz poc. 692341i 69267[Koleje Dolnośląskie S.A. ] odwołane na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna - uruchomiona komunikacja zastępcza.
      

Cytuj
Potrącenie osoby nieuprawnionej (poza przejściami i przejazdami) ze skutkiem śmiertelnym podczas wjazdu pociągu nr 54154 (PKP INTERCITY S.A.), relacji Bydgoszcz Główna - Bielsko-Biała Główna prowadzonego lokomotywą EP07-542 do stacji Oborniki Śląskie. Tor nr 2 w stacji Oborniki Śląskie zamknięty od godz. 09:25 do godz. 10:55. Po zakończeniu czynności operacyjnych, pociąg odjechał o godz. 10:55. Podróżni zabrani przez pociąg nr 69628 (Koleje Dolnośląskie S.A.), relacji Żmigród - Wrocław Główny o godz. 09:47, dalej pociągami rejsowymi. Prokurator na miejscu o godz. 10:15, przedstawiciel IZ na miejscu o godz. 10:48.
   

Cytuj
Defekt loka Ol49-69 ( awaria układu smarowania ) na pociągu nr 77349 ( Koleje Wielkopolskie ) relacji Wolsztyn - Zbąszynek. Pociąg został odwołany na odcinku Tuchorza - Zbąszynek. Wprowadzono autobusową komunikację zastępczą (także za powrotny pociąg nr 77206 [ Koleje Wielkopolskie ] relacji ( Zbąszynek - Wolsztyn ), autobus odjechał godz.12:20. Pociąg w planie PWP nr 77349/776018 zjechał na stację Wolsztyn o siłach własnych ( przez Stefanowo - oblot składu ) o godz.14:46. Powiadomiono przewoźnika. Bez opóźnień.
   

Cytuj
Wypadek z pojazdem drogowym. Na przejeździe kat. B, przy sprawnie działających urządzeniach SSP, w bok przejeżdżającego pociągu nr 17005 (PKP INTERCITY S.A.) relacji Warszawa Zachodnia - Berlin Hbf, prowadzonego lok. EP09 - 023 wjechał samochód osobowy marki Ford. Samochód rozbity, lok EP09 - 23 uszkodzona, stan techniczny nie zezwalał na dalszą jazdę, uszkodzone wagony nr 61 51 1970153-3, 6151 8870229-9, 6151 2170166-3. Przejazd nie wyposażony w monitoring. 1 osoba (kierowca samochodu) poniosła śmierć. Bez osób poszkodowanych w pociągu. Tor nr 1 zamknięty od godz. 13:05 do godz. 21:08, tor nr 2 zamknięty od godz. 13:05 do godz. 13:57. Przerwa w ruchu pociągów od godz. 13:05 do godz. 13:57. Od godz. 13:57 do godz. 20:30 obok miejsca wypadku wprowadzono ograniczenie prędkości do 15 km/h (rozkł. 160 km/h) po torze nr 2 od km 34,250 do km 34,300 i od godz. 18:15 do godz. 20:00 na żądanie policji wprowadzono ograniczenie do 10 km/h (rozkł. 160 km/h) od km 35,294 do km 35,120. O godz. 14:10 dysponowano lok. zastępczą EU07- 456 ( PKP INTERCITY) z rewidentem ze st. Warszawa Grochów, wyjazd o godz. 15:02, na miejscu o godz. 16:20. Pociąg ściągnięty do st. Teresin Niepokalanów na tor nr 6 o godz. 21:07. Po zakończeniu czynności operacyjnych pociąg odwołany na dalszej drodze przebiegu. Podróżni zabrani przez pociąg nr 17006/7 (PKP Intercity) relacji Warszawa Wschodnia - Berlin Hbf o godz. 16:55. Prokurator na miejscu o godz. 15:00, IZ na miejscu o godz. 13:50. Uszkodzeniu uległa głowica od tarczy przejazdowej ToP 357, puszka kablowa w strefie oddziaływania czujnika SSP oraz został wyłamany drąg rogatkowy. Dla naprawy głowicy tarczy ToP 357 wyłączono napięcie w sieci tr. od godz. 19:30 do godz. 20:30. Usterki naprawione o godz. 20:30. Odwołane poc. 19452, 93732 ( KM ) na odcinku Sochaczew - W-wa Zachodnia. Poc 19454, 91458 ( KM ) odwołane w całej relacji. Poc. 82104/5 ( PKP IC ) skierowany drogą okrężną przez Skierniewice, Żyrardów. Powiadomiono przewoźników.
   

Cytuj
Potrącenie osoby nieuprawnionej poza przejściem przez ET41-17 w pociągu nr 834000/1(PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Świnoujście Sia-Kraków Nowa Huta Nhc. Tor nr 3 zamknięty od godz. 22:17 do godz. Tor nr 4 linii 186 zamknięty od godz 22:27 do godz. 23:30 - poszkodowany leży w skrajni toru. O godz. 22:45 poszkodowany zabrany przez pogotowie do szpitala w D. Górniczej z obrażeniami głowy. Ruch pociągów prowadzony po torach czynnych linii nr 1. Powiadomiono zainteresowanych.   

Cytuj
Najechanie na osobę podczas przechodzenia przez tory poza przejazdami i przejściami przez pociąg nr 654001 (LOTOS Kolej Sp. z o.o. ) relacji Malczyce - Gdańsk Olszynka prowadzony lok.E181-050 . Poszkodowany zabrany do szpitala w... o godz. xx:xx. Tor nr 1 szlaku Smętowo - Morzeszczyn zamknięty od godz. 22:43 do godz. xx :xx . Po zakończeniu czynności operacyjnych pociąg odjechał o godz. xx :xx.   

26
Kolejna porcja nowinek z dnia dzisiejszego:

Cytuj
Przypadkowe użycie sygnału "ALARM" podczas uruchamiania lokomotywy przez maszynistę pociągu nr 172011 (Captrain Polska Sp. z o.o) relacji Stara Wieś - Rzepin. Odebrały st. Kutno, st. Stara Wieś (radiolelefon Radmor) i na lokomotywie E186-265 radiotelefon.GSM-111   

Cytuj
Wypadek pociągowy. Podczas jazdy pociągu nr 543000/1 (LOTOS Kolej Sp. z o.o.) relacji Zduńska Wola Południowa - Czechowice-Dziedzice, prowadzonego lok. E181-133 nastąpiło wykolejenie dwóch próżnych wagonów 4-ty i 5-ty od końca pociągu. Wagon nr 315653484873 jednym wózkiem, wkolejony o godz. 7:50. Wagon nr 315653010447 dwoma wózkami, wkolejony o godz. 10:55. Jazda pociągu odbywała się na sygnał zastępczy "SZ" na semaforze "R", przebieg zorganizowany zabezpieczony drążkiem przebiegowym. Przerwa w ruchu od godz. 4:06 do godz. 13:45. Tor nr 1a zamknięty od godz. 4:06 do godz. 13:45. Tor 2a zamknięty od godz. 4:06 do godz. 15:11. Tor nr 2 Chorzów Stary - Siemianowice Śląskie zamknięty całodobowo. Linia tylko dla ruchu towarowego. Z Tarnowskich Gór dysponowano samochód ratownictwa kolejowego UNIROLLER godz. 4:35 wyjazd godz. 5:10, na miejscu godz. 5:55. Zamówiono lok. SM31-166 (PKP Cargo) z Chorzowa Starego do odciągnięcia 3 wagonów z tyłu, zabrane o godz. 10:39. Uszkodzeniu uległo 200 metrów toru, rozjazdy nr 56 i 58. Po. 543000 odjechał o godz. 9:23. Nieznany sprawca otworzył drzwi wagonu 335653010447. Drzwi w czasie jazdy wspięły się na metalową konstrukcję dachu nieczynnego przejścia podziemnego. Wózek wagonu został uniesiony i spadł wykolejając się.
   

Cytuj
Mylne skierowanie pociągu nr 253005 (ZIK Leśkiewicz Kosmala) relacji Piaski k/Kielc - Płońsk. Pociąg został skierowany linią nr 009 w kierunku stacji Gąsocin, zamiast linią nr 027, w kierunku stacji Płońsk. Jazda odbyła się na sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym "O". Pociąg dojechał do st. Gąsocin o godz. 09:25 ( IZ Olsztyn). Po zmianie czoła pociągu powrót do st. Nasielsk na tor nr 9 o godz. 11:57. Po ponownej zmianie czoła pociągu kontynuacja jazdy w kierunku st. Płońsk o godz. 12:37.   

Cytuj
Podczas mijania się poc. nr 56104(PKP Intercity) relacji Gdynia Główna - Wrocław Główny prowadzonego lok. nr EP 09-018 z poc. nr 674035 (PKP Cargo) relacji Niwnice - Poznań Piątkowo, uszkodzone przednie szyby czołowe (popękane) lokomotywy IC. Stan techniczny pozwala na dalszą jazdę. Poc. nr 674035 zatrzymany na stacji Środa Wlkp do dyspozycji komisji. Powiadomiono przewoźników i SOK. Komisja stwierdziła usyp i zaleganie żwiru płukanego na ostojnicy wagonu nr 31515498854.
   

Cytuj
Niezatrzymanie się pojazdu przed przejazdem kolejowo-drogowym kat.B.Usterka urządzeń SRK na przejeździe kat.B, brak ciągłości drąga. Przejazd wyposażony w tarcze przejazdowe,ToP wskazują ograniczenie prędkości jazdy pociągów do v=20 km/h, (Vroz.= 120km/h). Bez udziału pociągu,ISEDR powiadamia drużyny pociągowe o uszkodzonej rogatce przejazdowej. .Przejazd monitorowany.Monter srk z Iławy powiadomiony o godz.12:14, na miejscu o godz.12:50, stwierdził wyłamany drąg przejazdowy na bezpieczniku mechanicznym napędu N1 i N2 przez samochód cięzrowy , nr rejestracyjny odczytany z monitoringu.Godz.13:50 naprawiono wyłamane drągi rogatkowe, działanie urządzeń SSP prawidłowe.Prędkość rozkładowa.

Cytuj
Potrącenie osoby nieuprawnionej (poza przejściami i przejazdami) ze skutkiem śmiertelnym przez pociąg nr 85428 (Przewozy Regionalne Sp. z o o) relacji Piła Główna - Olsztyn Główny prowadzony ezt. EN 57 -613. Tor nr 2 zamknięty od godz. 16.15 do godz.19.25.Tor nr 1 na żądanie policji zamknięty o godz. 16.25.Zgoda prokuratora na otwarcie toru nr 1 o godz.18.12. Przerwa w ruchu o godz. 16.25 do godz.18.12. Powiadomiono służby ratunkowe pod nr 112 o godz. 16.12 przez dyżurnego ruch stacji Nakło n/Notecią , służby na miejscu godz.16.19 .Prokurator na miejscu godz.17.20.ISE na miejscu o godz.16.50. IZ nadzór telefoniczny. Przewoźnik (Przewozy Regionalne Sp. z o o) od st. Nakło n/N do st. Samostrzel wprowadził zastępczą komunikację autobusową za pociągi : 58411,55335,85428,85430 .Wszyscy podróżni przejęci przez pociąg 55335 do st. Nakło n/Notecią gdzie przesiedli się do zastępczej komunikacji autobusowej. Po zakończeniu czynności operacyjnych zgoda Prokuratora oraz Komisji Kolejowej na otwarcie toru nr 2 oraz zjazd pociągu. Pociąg zjechał do st. Nakło n/N na tor nr 4 godz.18.59.Dalsza kontynuacja jazdy, odjazd ze st. Nakło n/N w planie poc.55844(Przewozy Regionalne Sp. z o o) relacji Nakło n/N -Bydgoszcz Główna o godz.19.08. Powiadomiono Przewoźnika   
   

Cytuj
Uszkodzony pantograf w lok. 182-152 ( CTL Logistics ). Podczas jazdy manewrowej z toru nr 18 po torze nr 26 na tor nr 24 ( w celu wyjazdu do DB ) nastąpiło uszkodzenie pantografu. Pociąg sieciowy z Radnicy ( prace przy usuwanie usterek na szlaku Radnica - Czerwieńsk Towarowy ) żądany o godz.02:14, gotowy godz. 03:08, wyjazd godz.03:14, na miejscu godz.03:55. O godz.04:43 włączono napięcie, maszynista lok. podniósł pantografy i nastąpiło wyłączenie napięcia, ponowne włączenie o godz.05:07. Uszkodzony jeden wieszak i ramię odciągu w torze nr 18. Tor nr 26 zamknięty od godz.02:10 do godz. 5.15. Tory szlakowe do Jerzmanic Lubuskich i Drzeńska zamknięte dla trakcji elektrycznej od godz.03:15 do godz.05:15. Przerwa w ruchu, brak napięcia nad torami nr 14 - 32. W celu naprawy i sprawdzenia sieci tory nr 4 - 24 zamknięte od godz. 6.12 do godz.7:30 .
      

27
Kilka ciekawostek z dzisiaj:

Cytuj
Przypadkowe nadanie sygnału "Alarm" za pomocą radiotelefonu na kanale nr 6 za pomocą radiotelefonu Radmor KT-1201016 przez praktykującego dyżurnego ruchu w stacji Przeciszów. Sygnał ,,Alarm" uruchomiony przypadkowo. Sygnał odebrany na (Lini 094) odcinek Dwory - Skawina na posterunkach ruchu: Skawina ( radiotelefon Koliber nr KT- 629002228 ), Podbory Skawińskie (radiotelefon Koliber KT01-1552016) , Brzeźnica ( radiotelefon Radmor nr 0040085) , Spytkowice (radiotelefon Koliber nr KT01-15416), Dwory (radiotelefon Koliber nr KT01-1532016) oraz pociąg nr 434028 (CD CARGO POLAND Spółka z o.o. ) relacji Zebrzydowice Żurawica Gr.Tor. Żra zatrzymał się na torze nr 2 podczas wjazdu do stacji Przeciszów, na szlaku Spytkowice - Brzeźnica pociąg nr 434046 ( LOTOS Kolej Sp. z o.o.) relacji Częstochowa Tow Ctb - Tarnów Filia, pociąg 834000 (PKP CARGO S.A) relacji Szczecin Port Centralny SPA- Nowy Sącz. Powiadomiono SOK (nr 01174).   

Cytuj
Zgłoszenie z nr 112 operator nr 36. Uszkodzony samochód osobowy marki Renault Kangoo na przejeździe kat. B km 113,446 szlaku Dziewule - Łuków. Godz. 18:04 samochód zepchnięty przez użytkowników drogi z przejazdu. Na szlaku nie znajduje się żaden pociąg. Policja, SOK powiadomieni przez operatora. Kierowca nie odjechła z miejsca zdarzenia. Przejazd wyposażony w monitoring. Godz. 18:05 wystąpiła usterka na w/w przejeździe. Obowiązuje ograniczenie prędkości jazdy pociągów do v=20 km/h, (Vroz.= 160km/h). Powiadomiony monter srk z Łukowa o godz. 18:05 na miejscu o godz. 18:20. Po przybyciu monterów srk stwierdzono uszkodzoną rogatkę przez w/w samochód, wyłamane bezpieczniki drąga rogatkowego napędu nr 1 oraz uszkodzone przęsło wygrodzenia przejazdu. Odpis monterów o godz.18:40 - po wymianie bezpieczników napędu N1działanie ssp prawidłowe. Przęsło wygrodzenia zostanie naprawine w późniejszym terminie.
   

Cytuj
Usuwanie podróżnego bez ważnego biletu przez drużynę konduktorską z pociągu 69544(Koleje Dolnośląskie S.A.) relacji Lubań Śląski-Wrocław Główny
   

Cytuj
Pęknięty izolator na odciągu w lokacie 423-23 ,w uszkodzony odciąg uderzył lok. E186-250 na pociągu nr 574003 ( TRANSCHEM ) relacji Włocławek Brzezie - Rzepin. W lokomotywie popękana przednia szyba z lewej strony. Pociąg sieciowy ze Zbąszynka żądany o godz.04:10 ( przegląd sieci Kolei Wielkopolskich w Zbąszynku ), gotowy godz. 04:53, wyjazd godz.04:54, na miejscu godz.05:18. Tor nr 1 zamknięty od godz.04:15 do godz.11:45. Maszynista po oględzinach stwierdził że jazda torem nr 2 zagraża bezpieczeństwu ( elementy sieci ). Pociąg sieciowy stwierdził uszkodzony izolator odciągu który wchodzi w skrajnię toru nr 2. Tor nr 2 zamknięty od godz.04:55 do godz.06:20. Przerwa w ruchu. Poc. 574003 zjechał do st. Toporów ( z toru zamkniętego ) na tor nr 1 o godz. .8:41, po podmianie maszynistów odjechał o godz.08:56 z v-rozkładową. Pociąg sieciowy zakończył prace o godz.11:45 - wymiana wysięgu pomocniczego, izolatora, ramion odciągu, wieszaki szt.6, regulacja sieci.
   

Cytuj
Uszkodzony pantograf na pociągu nr 214024 (PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Ożarów Cementownia - Łódź Żabieniec GT, prowadzony przez lok. ET41-167 zgłoszony przez maszynistę pociągu. Pociąg sieciowy z stacji Zgierz, żądany o godz. 05:15. zgłoszenie gotowości godz. 05:35, wyjechał o godz. 05:37, na miejscu o godz. 05:45. Bez wyrzutu napięcia w sieci trakcyjnej. Uszkodzona sieć trakcyjna - uszkodzone ramię odciągowe w lok. 63-33, zgięty wysięg pomocniczy oraz ramię odciągowe w lok. 63-48. Od godz. 06:30 do godz. 14:00 zamknięty tor nr 6, 8 i wyłączone napięcie w sieci trakcyjnej w celu zabezpieczenia uszkodzonego pantografu i naprawy sieci. Przedstawiciel przewoźnika na miejscu o godz. 11:35. Przyczyna -wyparcie sieci trakcyjnej przez pantografy (niewłaściwy docisk). Powiadomiono przewoźnika.
   

Cytuj
Obniżona sieć trakcyjna z powodu zerwania liny nośnej w którą wjechał pociąg nr 744033 [Inter Cargo Sp. z o.o.] relacji Ostrów Wielkopolski - Chałupki przy lok. E183 - 003. W wyniku zdarzenia doszło do uszkodzenia lewej przedniej szyby lok. E183 - 003. Tor nr 2 zamknięty od godz. 7:05 do godz. xx:xx. Przerwa w ruchu [tor nr 1 zamknięty całodobowo - naprawa toru]. Pociąg sieciowy z Tarnowskich Gór, żądany o godz. 7:10, wyjechał o godz. 9:16, na miejscu o godz. 10:43 [ZXS10/11]. O godz 8:30 zamówiono lok. spalinową ST44 - 1240 PKP CARGO do ściągnięcia pociągu [445398], 13:57 w/m. Pociąg ściągnięty do stacji Toszek Północ na tor nr 5 przy pomocy lok. ST44 - 1240 CARGO o godz 15:30.   

Cytuj
Spadki napięcia w sieci trakcyjnej zgłoszone przez maszynistę loka EU44-006 na poc.57001( PKP Intercity) relacji Gdynia - Frankfurt/Oder. Potwierdzone przez dyspozytora zasilania - awaria linii 110 KV po stronie ENEA.   

Cytuj
Maszynista prowadzący pociag nr 564011 (PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe), relacji Maksymilianowo - Kłodzko Główne wjeżdżając na tor nr 9A w stacji Wrocław Brochów, zgłosił uszkodzenie (urwanie) pantografu na lokomotywie ET22-1008. Pociąg sieciowy z Obornik Śląskich żądany o godz. 13:10, wyjazd o godz. 13:45, na miejscu o godz. 14:16. Po przybyciu na miejsce pociągu sieciowego, stwierdzono pęknięty izolator odciągowy wysięgnika górny w lokacie 3-5. Po zabezpieczeniu pantografu na w/w lokomotywie, pociąg został ściągnięty lokmotywą manewrową TG-1259 na tor nr 9A o godz. 16:00. Usterka usunięta przez pociąg sieciowy o godz. 17:00.   

28
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 13 Października 2018, 15:14:01 »
Żeby nie rozmywać tematu to fotki z dzisiejszego szkolenia na bocznicy CTL
SM42 w starych barwach CTL
Orientujesz się czy są jakieś plany co do SM42? Jest w miarę kompletna?

29
Wydział zamówień / Odp: Skoda 181/182/183 PL
« dnia: 16 Września 2018, 16:26:32 »
Skrzynie CA i SHP w większości tych lokomotyw masz w przedziale maszynowym. Mało która ma je w kabinie.

30
Poszukuję, chcę zrobić / DSAT Dokumentacja Techniczno Ruchowa
« dnia: 18 Sierpnia 2018, 15:35:17 »
Cześć.

Poszukuję DTR do urządzeń DSAT eksploatowanych na PKP PLK. Konkretnie zalezy mi na: "Dokumentacja techniczno-ruchowa ADDEK/PM/GM/GH/OK/PHOENIX/GOTHA,Sopot 2007" ewentualnie coś podobnego.

Strony: [1] 2 3 ... 75