Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JACK67

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Ilość pantografów w lokomotywach dwuczłonowych
« dnia: 28 Października 2016, 23:53:58 »
A ja twierdził bym że 4 pantografy to wynik ujednolicenia z serią 130.
Jeśli to miałby być jedyny powód, to byłaby sztuka dla sztuki. Koszt montażu dodatkowych patyków musiał mieć lepsze uzasadnienie. Pod koniec lat 70 targano bardzo ciężkie pociągi z węglem, do 4000ton, często z wieloma postojami w okolicach Bydgoszczy i Torunia. Stały jeden za drugim, na poszczególnych odstępach. Ciekawe, czy jest ktoś jeszcze na forum, kto pamięta takie obrazki. Dwa patyki, to mogło rodzić spore problemy przy ruszaniu.

  Dodano: 27 Października 2016, 21:11:07
Ujednolicenie to nie jest montaż większej ilości tego samego elementu. Ujednolicenie, to na przykład montaż tej samej sprężarki w kilku różnych modelach lokomotyw, lub jednego rodzaju klamek w kilku modelach samochodów ( w dawnej RWPG: Łada, FIAT125, Dacia).
Kolejka na blokadzie samoczynnej między Nową Wsią Wielką a Bydgoszczą Wschód to była normalność. Ciężkie składy tzw."wahadeł"( kartka na wagonie z cyfrą 5 i stacją docelową Gdańsk Port Północny) rzędu 3600 ton były obsługiwane przez lokomotywy serii ET40 i 42. Były przypadki zapinania do składów jednej sekcji ET40, gdy druga "połówka" stała na hali. Takie to były czasy i to wcale nie jest żart. Wesoło było wtedy, gdy trzeba było wracać takim "kalectwem" a nie było możliwości obrócenia się (znane są i takie przypadki). Ale co do lokomotyw ET40, to nie było w tamtych czasach lepszych na polskich torach do przewozu towarów rzędu 3000-4000 ton (słowa maszynisty z 40 letnim stażem za "kołem").
Szkoda, że tak szybko postawiono na nich krzyżyk. Ale chwała dla "prywaciarza" że podjął się reanimacji kilku sztuk. Myślę że nie będzie żałował podjętej decyzji.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2015, 14:17:44 »
Zależy na jakiej podstawie była weryfikacja do kategorii "D". W moim przypadku, bodajże w roku 1990 zmieniono mi kategorię "B" na kategorię "D" w czasie trwania pokoju. Nie wiem czy tyczyło się to wszystkich z kategorią "B", czy chodziło też o rodzaj specjalizacji wojskowej z której następowało przekwalifikowanie.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek

Należało usunąć cały cytat, bo wiadomość do której się odnosisz jest ostatnią wiadomością. Poprawiłem.
Benek

3
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 17 Maja 2013, 17:21:12 »
Cytuj
na magistrali węglowej dopiero od niedawna zaczynają kursować coraz częściej. Jak by nie było to zawsze będą kojarzone z "węglówką" i Lokomotywownią Karsznice.
Albo źle zrozumiałem, albo sobie zaprzeczyłeś. W każdym bądź razie, na węglówce codziennie są średnio co najmniej dwa składy ciągnięte przez lokomotywę ET42.
To od jakiego czasu jest to "codziennie dwa składy"? Przecież wiesz ile czasu stały pod i za halą lokomotywowni. A były takie czasy że, widywano je na "węglówce" kilkanaście razy dziennie. Nie pamiętasz czy po prostu nie wiedziałeś?

4
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 16 Maja 2013, 22:23:33 »
No panowie wszystko fajnie i ładnie, tylko ET42 na sieci to już nic niezwykłego i będąc na waszym miejscu okroiłbym się z informowaniem tylko o wyjątkowych przypadkach.
Zgadzam się z Twoimi spostrzeżeniami, ale musisz przyznać że na magistrali węglowej dopiero od niedawna zaczynają kursować coraz częściej. Jak by nie było to zawsze będą kojarzone z "węglówką" i Lokomotywownią Karsznice.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 16 Maja 2013, 20:46:13 »
ET42-02 o 14:10 minął Inowrocław z towarem od strony Bydgoszczy i zmierza na południe.
Około 18:30 widziany na wjeździe do ZWK od strony p.o. Dionizów.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei
« dnia: 12 Lutego 2012, 19:18:59 »
Witam. Jestem w trakcie szkolenia na licencje w Zakladzie Zachodnim.  Sa u nas osoby bez dyplomu technika a wg ustawy wystarczy wykształcenie zasadnicze zawodowe by moc ubiegac sie o licencje.   Nie wesoło jest...   nikt niczego nie wie ;/
Jaki jest przedział wiekowy "Twoich" kolegów z kursu.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Pospieszny na Węglówce?
« dnia: 13 Lipca 2009, 22:39:20 »
Sezonowy  Katowice - Łeba. W Karsznicach kilka minut po 20 na wybrzeże, zaś z powrotem około 6 rano. Co roku uruchamiany w okresie wakacji.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 29 Grudnia 2008, 23:09:27 »
 Jeżeli Twoje informacje są sprawdzone, to seria ET-42 chyba tak szybko nie zostanie przekazana firmie typu "POLSILVER".

9
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 29 Grudnia 2008, 21:28:37 »
Jeżeli chodzi o przejęcie zakładu, to z tego co mi wiadomo chodzi prawdobodobnie o LOTOS. W Karsznicach odbywają się naprawy bieżące lokomotyw LOTOSU, a grubsze rzeczy wykonywane są bodajże w Gliwicach, ale chyba za bardzo zboczyliśmy z tematu. Co do napraw okresowych ET-42 to szczerze mówiąc nie wiem kto je wykonuje, choć też jestem ciekaw.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 29 Grudnia 2008, 21:17:44 »
Zgadzam się z moim przedmówcą. Całe zaplecze techniczne potrzebne do naprawy rewizyjnej ET-42 zostało rozdysponowane po innych zakładach naprawczych w Północnej DOKP. W tej chwili nie ma nic - dosłownie. Być może się to zmieni za sprawą prywatnych przewoźników, którzy szykują się do przejęcia części infrastruktury pozostałej po Lokomotywowni Pozaklasowej w Zduńskiej Woli - Karsznicach. Oby nastąpiło to jak najszybciej z pożytkiem dla całego środowiska kolejarskiego.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Rzeżnicy...
« dnia: 02 Listopada 2008, 23:16:52 »
Witam!
JACK, tak po części masz rację. Ale tylko po części. Opisany przez ciebie proceder używa się wówczas gdy jest ślisko, liście, mokro i aby nam maszyna nie zarolowała to daje się w cylindry w okolicach 0,5atm na czas rozruchu. Ale w żadnym wypadku za każdym razem...
Widze po Twojej fotce, że siedzisz za sterami EU07 więc chyba poważnie podchodzisz do tematu. Chciałbym nadmienić, iż opisaną przezemnie sytuacje doświadczyłem w roku 1984 jadąc ze swoim wujem na eu 07. Był to pociąg osobowy relacji Wrocław Gł - Łódż Kaliska a moja podróż zaczęła się na stacji Zd - Wola. Zwróciłem na to uwage poniważ każde zatrzymanie pociągu w peronach kończyło się użyciem hamulca pomocniczego a po sygnale odjazd jego zwolnieniu. Ale w żadnym wypadku nie było mowy o tak zabójczym ruszaniu jak na w/w filmach.(ps.tylko dzięki przemianom w 1989 nie pozostałem w szeregach PKP i w tej chwili nie jestem maszynistą, ale co swoje to się z tatą najezdziłem) 

12
Bieżące kolejowe / Odp: Rzeżnicy...
« dnia: 02 Listopada 2008, 23:03:19 »
JACK67, dobra, hamulac używa aby skład się nie cofał. Rozumiem. Ale dlaczego zamyka amperomierze przy ruszaniu ??
Napisałem w swoim poście, że nie popieram takiego ruszania na maxa i zamykania amperomierza. Z własnych doświadczeń i obserwacji mogę ci tylko powiedzieć, że nigdy nie byłem świadkiem jazdy na maksymalnym amperomierzu, czy to na składach pasażerskich czy też na towarowych.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Rzeżnicy...
« dnia: 02 Listopada 2008, 22:18:03 »
Witam !
Użytkownikiem Maszyny jestem od mniej więcrj 5-ciu lat, ale jest to mój pierwszy post na łamach forum.Otóż odnosząc się do powyższego tematu "Rzeźnicy" to każdy doświadczony maszynista używa hamulca pomocniczego podczas postoju w peronach.A to dlatego, żeby mu odluzowany skład nie uciekał do tyłu, tudzież nie pchał do przodu.Ruszanie po otrzymaniu komendy odjazdu odbywa się przy lekko zachHamowanym loku i stopniowym popuszczaniu hamulca pomocniczego.Jeżeli ktoś tego nie doświadczył w kabinie EU/ EP 07 to niech lepiej nie wypowiada się na ten temat.A propos filmików:obydwa filmiki są ze składami, ale mech z lekka przesadził z tym piłowaniem do oporu.

Andrzej.

Strony: [1]