Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotrek

Strony: [1] 2 3 ... 29
1
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2010
« dnia: 13 Czerwca 2010, 23:31:05 »
No bo co tam było? Husarz bez klimatu i dwie spalinowe lokomotywy.

To źle, że Husarz? To DNI TECHNIKI, a nie muzeum, żeby miał być klimat :-) Lepiej, że wystawiają takie pojazdy niż pozostałe złomy, które z techniką są 100 lat za murzynami. Jak chciałeś klimatu, trzeba było pojechać do muzeum.

2
Co do BWE - jechał zmienioną trasą wg telegramu, maszynista nie miał rozpoznania na odcinku Łowicz Główny - Grodzisk Maz., w związku z czym jazda z Vmax - 40km/h.

3
Bieżące kolejowe / Odp: System śledzenia pociągów z GPS
« dnia: 02 Czerwca 2010, 22:02:51 »
Ciekawy jestem czy to w wagonach są te moduły czy jak się odbywa to śledzenie przez GPS?

Moduły są na niektórych EN57.

4
2 automaty postawili także przy poczcie na środku wąskiego chodnika - brawo! :P

5
Opóźnić osobówkę, żeby się wlokła za TLKą;] Albo zatrzymać gdzieś, żeby TLK mogła ją minąć.

Tak, problem tylko w tym, że nikt nie chce zatrzymać jednostki i wyprzedzić, czasami wyprzedzają, ale to zależy od dobrej woli dyżurnego, bo w rozkładzie nie ma planowego postoju na wyprzedzanie.

6
Czasowo - opóźnić/przyspieszyć. Żeby nie jechał "na ogonie" osobówki.

Ale to łącznik od pociągu z Przemyśla, już teraz stoi we Wrocławiu 15 minut, więc ile ma jeszcze stać? Kolejne 20?

7
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch w EU07/ET22.
« dnia: 26 Maja 2010, 23:49:36 »
Czyli jeśli mamy 14 pudeł na haku jadąc siódemką to nic nie zaradzimy na szybsze rozpędzanie?

Im większy prąd rozruchu tym większe przyspieszenie, nic tu więcej nie wykombinujesz :) Pomijając już ograniczenia prądowe, dochodzą ograniczenia przyczepności kół do szyny.

8
A ki problem przetrasować TLK? Kto chce szuka sposobów, kto nie chce szuka powodów...

Jak przetrasować TLK do Legnicy/Bolesławca? Innej trasy z Wrocławia nie ma.

9
Tabor kolejowy / Odp: Seria ET22 2000
« dnia: 26 Maja 2010, 22:53:39 »
22-2028 ma zwykłe wiadra, a tu mowa o 22-2018.

Dokładnie, więc albo autorowi chodziło o 2028, albo 2018 ma jakieś inne znaki szczególne :)

10
Trzeba się zastanowić dlaczego wożone jest powietrze zamiast pasażerów. Przyczyn może być bardzo wiele i to je należy likwidować, a nie pociągi.

Dlaczego na 66101 nie ma pasażerów? Bo trwa modernizacja E-30 i pociągi jeżdżą tam z bardzo różnymi opóźnieniami, pasażerowie nie mają zaufania to tak nieregularnego środka transportu, więc póki co jeździ pusty. Poza tym pociąg jest źle wytrasowany i przez sporą część trasy jedzie za pociągiem osobowym, przez co jest notorycznie opóźniony, w takim razie dlaczego ludzi mają płacić za TLK, a jechać tak długo jak pociąg osobowy? Takiej przyczyny się nie zlikwiduje.

11
Tabor kolejowy / Odp: Seria ET22 2000
« dnia: 26 Maja 2010, 19:12:55 »
Powiem wam Panowie, że według mnie ten byczek 2018 jest zdecydowanie ładniejszy, od reszty.

A co w tym 2018 jest wyjątkowego? Wygląda jak wszystkie inne po modernizacji.

12
A to nie jest tak, że pociągi są dotowane po to, żeby jeździły?

Ale po co dotować i uruchamiać pociągi wożące powietrze?

13
Jak tak patrzę, to zostały odwołane w dużej części pociągi dotowane…

TLK są dotowane :) Nie wiem jak w innych regionach, ale np. we Wrocławiu został odwołany 66101/60100, czyli pociąg wożący powietrze, dla którego 2 wagony to i tak za dużo.

15
Odwróć pytanie, w stylu :'Jeśli niby to IC są takie dobre i przyjazne dla pasażera, to dlaczego uruchamiają połączenia dublujące się z PR...'

Takie samo retoryczne pytanie... 

Niezupełnie... PKP InterCity jako pierwsze miało połączenia dalekobieżne, które zostały zdublowane przez PR. Poza tym IC wg szerokiego grona fanatyków kolejowych nie są postrzegane jako "dobre i przyjazne" :)

16
Jeśli niby to PR są takie dobre i przyjazne dla pasażera, to dlaczego uruchamiają połączenia dublujące się z IC na trasach z dużą ilością połączeń, a nie uruchomią połączeń do miejsc, do których nie dojeżdża tak dużo pociągów PKP IC, a interREGIO mogły by być ich uzupełnieniem np. Jelenia Góra, Międzylesie, Zgorzelec... ?

17
PR nie stało z rozłożonymi rękoma, sprowadzali tabor do obsługi IR i tak dalej jest, więc to jest czasowy proces, który przyniesie zysk w niedługim czasie.

Nie zrozumiałeś pytania... Dlaczego nie uruchamiali pociągów, za które ktoś zapłacił, tylko aktualnie czynny tabor szedł na IR, a zamówione pociągi (osobowe) były odwoływane.

18
Wypowiedź Henryka Szczepanowicza z Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego w sprawie IR:
Cytuj
- Nie potrzeba tylu połączeń. Są obsługiwane kiepskim taborem, niewiele lepszym niż w Indiach. Z Poznania do Szczecina trzeba jechać na twardych siedzeniach. InterRegio wprowadzono jako konkurencję dla InterCity, ale przynoszą straty. To dobrze, że część z nich będzie zamknięta. InterRegio jeżdżą pomiędzy dużymi miastami, ale to się odbywa kosztem połączeń lokalnych, na które trafiają za krótkie składy i jest tłok. Dlaczego pasażerowie jadący np. z Gniezna do Leszna mają cierpieć? Są gorsi? Na lokalnych połączeniach Przewozy Regionalne nie wywiązują się z umów, np. nie doczepiają więcej wagonów w weekendy. Wymierzamy im kary, ale bez efektu.

Trudno się nie zgodzić, że uruchamianie InterRegio odbywa się kosztem połączeń lokalnych, na co mieliśmy najlepszy przykład tej zimy - pociągi lokalne były odwoływane, gdyż jedyny sprawy tabor jeździł właśnie na IR. Dlaczego dotowane pociągi lokalne, które zgodnie z założeniami powinny być priorytetem PR, są spychane na dalszy plan kosztem czyjejś "prywatnej" inicjatywy?

19
Jesteś pewien tej ceny skoro Ja płaciłem na trasie TLK Kraków Gł. -> Kielce 18,27zł z ulga 37%?

Tak, promocja: Bilet fioletowy, na którą także obowiązują zniżki 37%.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Łamanie pantografów
« dnia: 06 Maja 2010, 18:37:52 »
Ok, no to ten element jest lekko wygięty. Ale co się urwało, co mówileś?
Urwał się ten sam element, lecz po przeciwnej stronie pantografu.

21
A jak wygladala na tej trasie roznica w cenie biletow na pociagi obu spolek? Na Krakow-Warszawa IR jest tanszy blisko 3 razy.

Różnica taka sama jak wszędzie, na tę trasę nie ma promocji na TLK.

Na Kraków - Warszawa IR tańszy 3 razy? TLK kosztuje 35zł, to w takim razie ile IR, 12zł :) ?

22
Nie zlikwiduja przeciez tych pociagow, ktore jezdza w tych relacjach co zlikwidowane IR-y

Mylisz się. IC likwiduje 2 pary Wrocław - Warszawa - Suwałki, a IR zostały zawieszone na odcinku Wrocław - Warszawa, więc ich trasa się pokrywa.

No i tak jest, IR mają ten sam standard ;-)

Z wagonowymi IR się zgodzę, ale chyba nie powiesz, że IR Wrocław - Warszawa na kiblu ma ten sam standard co np. Sudety :)

Mówisz o pociągach wiozących sardynki?

Nie, mówię np. o 66101/60100, dla którego 2 wagony to i tak dużo... albo o Karkonoszach, które mają ich 11, a ludzi jest może na 5.

23
Zapomniałeś dodać, że prestiżem tym są 3-wagonowe TLK-i zestawione z najgorszych wagonów, jakie posiada spółka.

Chyba kolego nie za bardzo wiesz o czym piszesz ;-) A jeśli mówisz, że TLKi są zestawione z najgorszych wagonów, to chciałbym, żeby wszystkie pociągi w Polsce (nie licząc EC i IC) miały taki standard jak TLK! Długość składu to inna sprawa, jak ludzie nie jeżdżą, to po co targać więcej wagonów, gdy 3 w zupełności wystarczą? Krótszy czas przejazdu, mniejsze koszty. Poza tym pociągi dalekobieżne z wysoką frekwencją są zestawiane regularnie po 12-14 wagonów, a w sezonie nawet więcej, więc nie pisz tylko o skrajnościach.

Ale co tu przypuszczac? Czarno na bialym widac, ze PKP PLK decyduje za PR nie podajac racjonalnego uzasadnienia.

Podali uzasadnienie: PR nie mogło się zdecydować, które pociągi odwołać, więc PLK podjęła decyzję za nich. Ktoś to musiał zrobić, bo przeciąganie sprawy nie mogło trwać w nieskończoność.

24
Na warsztacie / Odp: Prace ET21-622
« dnia: 06 Maja 2010, 13:39:10 »
Zmień temat, bo jest bardzo mylący.

25
No ale Piotrek powiedz mi jedno. Czemu PLK nie zaczęła zawieszać pociągów od czasu kiedy długi nie były spłacane, tylko zwlekali, obrzucali się błotem i G robili za przeproszeniem robiąc śmieszne zamieszanie wokół kas, a teraz nagle po weekendzie majowym uwalili masę     pociągów. Ile osób przeszło z IR do IC po odwołaniu pociągów PR? :) 300? Z 20 tysięcy? A reszta gdzie? Autobusy?

To pytanie nie do mnie, nie pracuję w PLK. A liczby podane przez Ciebie są niestety wzięte z kosmosu (tak, wiem, też je widziałem w artykułach internetowych :)). Jeśli 20 tys. klientów PR, miałoby jechać akurat tymi odwołanymi interREGIO, wychodzi po 417 osób na pociąg, co jest niemożliwe, gdyż odwołane pociągi nie byłyby w stanie przewieźć takiej ilości osób na miejscach siedzących, a wątpię, żeby każdy z nich miał ponad 100% zapełnienia

26
W jednym z wczorajszych wywiadów, przedstawiciel PKP PLK wypowiadał się, że Przewozy Regionalne miały same wytypować pociągi do zawieszenia, jednak lista przez nich przedstawiona, ograniczała pracę przewozową o 12% i PR nie chciały odwołać większej ilości pociągów, wobec czego PKP PLK sama stworzyła listę odwoływanych pociągów tak, aby było to zakładane ograniczenie pracy przewozowej do 20%.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Łamanie pantografów
« dnia: 05 Maja 2010, 22:54:08 »
Drążek usztywniający.

Dokładnie o to chodzi!

28
Bieżące kolejowe / Odp: Łamanie pantografów
« dnia: 05 Maja 2010, 22:19:36 »
A konkretnie?

Konkretnie ten element mocowany ukośnie, łączący po przekątnej lewą i prawą część ramion (nie znam fachowej nazwy).

29
Bieżące kolejowe / Odp: Łamanie pantografów
« dnia: 04 Maja 2010, 21:19:33 »
Gdzie widzisz jakieś uszkodzenia?

2 pantograf - urwany jeden z elementów konstrukcyjnych ramion, a drugi wygięty, poza tym podejrzewam tez uszkodzenie małego pantografu, przy takim ustawieniu ramion.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Łamanie pantografów
« dnia: 04 Maja 2010, 18:28:51 »
Piotrek - połamał się tylko pierwszy pantograf. Na drugim leżały szczątki pierwszego, a drugi tylko opadł. Póżniej, pod koniec filmu jest widoczne, że pantograf nr 2 jest w całości. To chyba wiele wyjaśnia.

Rzeczywiście, opadł, ale też się uszkodził z tego co widać.

Strony: [1] 2 3 ... 29