Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pozdze

Strony: [1] 2 3 ... 15
1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 21:06:41 »
. Przygotowane zostało kilka poradników,
Są gdzieś dostępne? Od początku listopada z przymusu uczę się Rainsteda. Chętnie się zapoznam z jakimiś nowymi poradnikami. Może w końcu ktoś potrafiłby wytłumaczyć łopatologicznie ten edytor.

2
Ja mam jeszcze taką propozycję od siebie. Niestety nie wiem jak wstawić stosowne wskaźniki, ale mogę przygotować  listę z kilometrażem, w którym występują anomaila w geometrii  toru. Można by tam ustawić czasowe powolne, aby nie było nienaturalnych wstrząsów pudła podczas jazdy z prędkością rozkładową.

Sceneria jest wzorowana na 2006 rok. W latach 2001-2010 zjezdziłem 90 procent polskiej sieci kolejowej i takie walnięcie wagonem na bok nie bylo niczym nad wyraz rzadkim jak obecnie. Np: w rejonie Ruśca Łódzkiego jadać w ostatnim członie EN57 który miał tam 100km/h można było sobie ot tak zęby wybić. Tak niemiłosiernie jednosteczka podskakiwała tam na wychlapach.

3


Jeszcze jedna rzecz. Tarcze ostrzegawcze powinnny obie jednokomorowe [32:44-49]:


Więc trzeba będzie zrobić plik ts1pyn+3sp.inc.

W 2006 lewa byla dwukomorowa. Teraz obie sa dwukomorowe OIDP.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukuję archiwalnego WOS.
« dnia: 26 Stycznia 2022, 17:58:51 »
Słuchaj tak w sumie pomyslałem, ze z odcinka północego to podesjili mi ten 3 stronicowy z 2001 roku a nie z 2003 roku. Im starszy tym lepiej.

5
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukuję archiwalnego WOS.
« dnia: 26 Stycznia 2022, 00:09:47 »
To daj mi te dwa pierwsze slaski 2002 i pomorski z 2003

6
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukuję archiwalnego WOS.
« dnia: 25 Stycznia 2022, 21:09:22 »
Z linii 131 z przedziału lat 1995-2007. Jesli ktos posiada i moze podzielic sie fotokopią prosze o odzew.

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 01 Stycznia 2022, 20:30:22 »
Zastanawiam się nad jedną rzeczą - czy bez zmiany eventów, tylko zmieniając rozkład da się z 52106 zrobić osobowego przyśpieszonego  ?

W pliku scenery/kaliska/cegielski/events_cegielski.ctr zamien w evencie o nazwie "52106go2" frazę "ret1_OS" na "ret1_POS". To jest wysyłanie przez Łódź Kaliską do Retkini informacji o rodzaju pociągu wyprawianego na szlak. Dalej posterunki juz przesylają sobie tą informację z automatu.

8
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 09 Grudnia 2021, 11:29:06 »
Co to jest rok na zrobienie odcinka ponad 200km, dwutorowego, zelektryfikowanego z SBL. W dodatku mając godzine czasu dla siebie dziennie gdzie nie co dzień się chce. Wątpię, że do końca 2022 się wyrobię. W załączniku widok na Bydgoszcz Główną Tow (BGB). Na pierwszym planie tory linii Kutno - Piła.

9
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 06 Lutego 2021, 22:11:39 »
Heh, to juz drugi projekt w Rainsted w którym widze kiszacy sie latami odcinek Lubliniec - Katowice. Ja tam na brak weny zapuszczam sobie na dobranoc Cabviewy z weglówki. Albo jade po prostu na ta linię na kilka godzin. I jakoś wena wraca :-)

Spieszę poinformować, że właśnie skończyłem ustawiać semafory na całym odcinku ZWK-Bydgoszcz. Teraz żmudnie pracuję nad przypisywaniem semaforów. Potem plan przewiduje elektryfikację. Po nowym roku wejdę w posiadanie starych WOS-ow z tego odcinka, dojdą sierżanty. Przewiduję stan na rok 2000-2005. Trzeba będzie napisać choć w prosty sposób sterowanie ruchem i będę mógł puścić pierwszą partię węgla do portów. Zobaczymy ile czasu zajmie pociągowi towarowemu przejechanie tego odcinka. Sporo się obijałem w tym roku i dlatego wydanie tego odcinka w tym roku jest oczywiście nie realne. Pozdrawiam.

10
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dwa takie same ince ss4pcpbito.inc
« dnia: 05 Grudnia 2021, 14:32:28 »
ss4pcpbito2.inc nie ma takiego pliku na razie. Sugerowałem go zrobić. Jak w szybki sposón sprawdzać obecność inców w sceneriach?

11
Pomoc w tworzeniu / Dwa takie same ince ss4pcpbito.inc
« dnia: 05 Grudnia 2021, 09:30:11 »
W folderze scenery/ sa takie dwa ince semafora ss4pcpbi.inc i ss4pcpbito.inc. Nazwa pierwszego sugeruje, że nie ma on powiazania z "To" i można go stawiać jako wyjazdowego. Nic bardziej mylnego. Oba sa "w środku" takie same i mają eventy odnoszace sie do tarczy ostrzegawczej. Proponuję zrobić ss4pcpbi.inc bez tarczy jako wyjazdowy, potem ss4pcpbito2.inc jako wjazdowy z tarcza mogacy podawac tylko jazdy na bok(tarcza z jednym pomarańczowym) no i zostawić tego ss4pcpbito.inc z tarcza mogocego podawac takze jazde na wprost. Moge te ince przygotować. Tylko gdzie je załadować zeby ukazały sie w nastepnej PC?

12
Na warsztacie / Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 16 Listopada 2021, 23:27:22 »
Lata temu ktoś już chwalił się ułozonymi torami z tego odcinka o którym piszesz. Moze warto go poszukać.

13
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Września 2021, 22:44:50 »
Elektrownia Bełchatów i wszystkie inne elektrownie posiadające filtry odsiarczania spalin.

14
Dlaczego brak wskaźnika W-27a na samym początku szlaku przy wyjeździe ze stacji?
Bo nie było go tam w realu.

15
Na warsztacie / Odp: Linia 414
« dnia: 20 Lutego 2021, 13:50:37 »
No dobrze. Odłóżmy moją propozycje na jakiś czas. Myslałem że, jakieś bezdrucie jest do dokończenia. "Nadodrzankę" to ja mam swoja na tapecie.

16
Na warsztacie / Odp: Linia 414
« dnia: 19 Lutego 2021, 22:50:04 »
O jakich odcinakach jest mowa. Co jest do uratowania? Może mógłbym pomóc.

17
Mam pytania o Borszewice:

-Nie ma żadnego karzełka, semafora, nie ma nic, na torach niewłaściwych, na tym posterunku odgałęźnym. Tak powinno być? Jeśli tak, to jak prowadzono hipotetyczny ruch po niewłaściwym torze?

-O co chodzi z tym lasem W9 na tych rozjazdach? Od strony Łasku ani od strony Zduńskiej Woli nie ma żadnej informacji, jedynie na LK542 są znaki ograniczenia 30km/h i 10km/h. Tak powinno być? I jak to ma działać, że i dla jadących z LK542 i LK14 ze Zduńskiej.powinna ta 30 i 10 obowiązywać, czy tylko dla tych z LK542, czy jak?
Wjazdy po lewym na Kolumnie i Dobroniu np: odbywały sie na sygnały reczne. Na Borszewicach nie mam pojecia. Moze na rozkazy dyktowane przez radio tak jak pisze kolega mareczek. Ograniczenia na rozjazdach w Borszewicach obowiazuja na kierunki zwrotne w obu kierunkach jazdy. Gdy wydawałem kaliską w wykazie ostrzezen stałych było to wyjasnione.

18
tylko nie jest zalecane w ezt kręcenie się po składzie home/end.

W ramach jednego człony ( ja zawsze dla bezpieczenstwa wybieram silnikowy)  można skakać po przedziałam, byle nie przesiadać sie do drugiego członu. Dodam tylko że EZT jak AI robi zmiane czoła, a my siedzimy jako pasażer to wywala do windows. Tak wiec w dwie  strony nie pojedziemy.

19
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 03 Lutego 2021, 14:00:22 »
Układ torowy od Śląska do Bydgoszczy jest już dawno zrobiony. Od KWK Halemba przez Zabrze Makoszowy do TG wcale nie jest tak blisko i to jeszcze ze średnią z 30km/h. To tak w kwestii wyjaśnień. Ale OK już nastawiłem się na Bydgoszcz i działam.

20
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 16:44:44 »
Tak czy siak w planie na najblizsza pięciolatkę mam zrobienie całego tego ciągu więc nie trzeba się spinać. A na węglówce też szału nie ma z promilami, przynajmniej na odcinku do Inowrocławia dopuszczalne juz na etapie projektu było 5/1000. Największy podjazd jest pod Rynkowo Wiadukt 7 promili no i koło Trzcinca koło Bydgoszczy jak raz, krotkie 8 promili.

Ktoś może się orientuje jakie max brutta są na te linię?

Maksymalnie to wozilo parę lat temu FPL 5000T do Emilianowa. PKP za komuny i krotki epizod parę lat temu 4000T na ET41. Reszta obecnie pewnie nie przekracza 3200T tj 40 węglarek z węglem. Choć nie daję sobie ręki uciąć czy Lotos nie targa z Olszynki na ZWk cięższych składów.

21
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 14:10:09 »
Nie zamierzam juz tego odcinka dzielic w scenariuszach jeszcze na pół. Za bardzo nie ma gdzie tego zrobic. W rozkładzie 99/00 pospieszny 2,5h a osobowy na składzie 3h20'. Więc nie jest tak źle.

22
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 01 Lutego 2021, 16:58:26 »
Profil pionowy będzie i to odwzorowany o niebo lepiej niż na Kaliskiej, bo danych jest więcej. Co do głosowania to wyniki są dokładnie odwrotne niż się spodziewałem. Myslałem, że ludzie będą chcieli w maszynie klimatyczny kopalniano przemysłowy śląski pejzaż zobaczyć. A tutaj taki odcinek wygrywa. No cóż, wola ludu. Głosy można kasować i głosować jeszcze raz, jeśli ktoś źle zagłosował, lub przemyślał.

23
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 30 Stycznia 2021, 18:20:25 »
Heh. Nie licz na nic podobnego. Robię to w 3dsmax. I będzie to sceneria "zainspirowana realną trasą", a nie realna trasa. Jak ktoś zrobi chociaz 15 km skończonej scenerii do Maszyny w całości zrobionej w Rainsted, wtedy przesiade sie na niego i bedzie wszystko co do joty. Na razie gdy widzie jak czlowiek na YT wstawia słup trakcyjny dokładnie w tym samym miejscu co słup na mapie to mnie to bardziej odpycha niz przyciaga do Rainsted.

24
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 30 Stycznia 2021, 17:04:46 »
Dodałem ankietę. Jestem na takim etapie, że do końca roku będę w stanie wydać jeden z trzech etapów węglówki. Sam zrobiłbym dla siebie odcinek do ZWK, ale postanowiłem się spytać o zdanie naszej społeczności. Opublikowałem ankietę na górze wątku. Proszę o wyrażenie swojej woli. Sceneria będzie wzorowana na okolice 2000 roku z niektórymi elementami jeszcze starszymi. Jak np: linia Twarda Góra - Nowe. Ale do tego jeszcze daleko.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 14 Grudnia 2020, 21:48:09 »
W rzeczywistości PLk nie zgodziłaby się na branie tych węglarek na raz na tak zdezelowanym torze jak odcinek Pomianki-Wiliś. Ba, nawet do Macierzewa musiałyby ten skład jechać na dwa razy z uwagi na krótkie tory na stacji Paszki WLk.  W ogóle takie Paszki Wlk to stacyjka typowa dla takich głeboko lokalnych linii jak Świecie - Złotów, gdzie wszystkie stacyjki pod rząd są w jeden deseń z tą samą długością torów i zerowym ruchem tranzytowym. Jest ona tam z innej bajki wstawiona i nie pasuje do stacji w Całkowie.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Grudnia 2020, 21:48:59 »
Czy w exe będzie jeszcze coś robione z fizyką wagonów, buforów. Jadąc pociągiem 3200T  (40 pełnych węglarek), przy 40km/h zejście szybko z II pozycji bezoporowej na I pozycję bezoporową skutkuje kilkunastokrotnym falowaniem składu i prędkości w zakresie około 7km/h. Może trzeba zwiększyć współczynnik tarcia spręzyn w buforach, przez co pochłoniemy więcej energii kinetycznej uderzających o siebie wagonów? Wagony zachowują się jakby miały w buforach klasyczne sprężyny w których nie zachodzi tarcie. Coś mi się wydaje, że w rzeczywistości w takiej sytuacji tylekroć by nie bujało.

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Listopada 2020, 19:20:20 »
Zmieniło się coś w kwestii wysyłania komend za pomocą semaforów w ostatnim półroczu? Na kaliskiej niektóre lokomotywy po otrzymaniu komendy odczepienia poprzez semafor shunt 0 0 odczepiaja sie od składu , przechodzą w tryb pociągowy! i w tabeli skanowania warotsc velocity tegoż semafora zmienia sie w "-" po czym lkomotywa rusza ignorując dany semafor. Podbnie mam przy wysyłaniu R.J. przy uzyciu semafora. W momencie odebrania rozkładu pojawia sie dla tego semafra w tabeli skanowania "-" i pociag rusza.

Tak u mnie dane eventy sa zakodowane:
event olechow_r12-odczep updatevalues 0 olechow_r12_sem_mem Shunt 0 0 endevent
event olechow_r12_sem_mem:sent multiple 0 olechow_r12_s1 endevent

i ferelne nadawanie r.j.
event beczki_nadajrj updatevalues 200.0 olechow_v_sem_mem Timetable:kaliska\cegielski\tmze16493 0.1 0 endevent
event olechow_v_sem_mem:sent multiple 0 olechow_v_s1 endevent

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2020, 21:02:16 »
Na kaliskiej przy składach cięższych niż 2000T tak się też u mnie dzieje. Na lokomotywach ET22 i ET42 w rezultacie tak AI potrafi rozbujać skład że wszystko wykoleja się. Ale co tu dużo mówić, ja wczoraj na 2xST44 i 4000T wykoleiłem swój skład z tego samego powodu. Pełna rura chwile po przypadkowym wdrożeniu hamowania i wszystko tak się rozbujało, że zleciało z szyn. 

29
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 22 Października 2020, 20:07:23 »
W zalaczniku plik z posekcjonowana siecia trakcyjna. Nie przystosowany do obroconej scenerii. moze sie przyda.

30
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Października 2020, 17:40:19 »
Kolego EU40, właśnie u mnie AI nie daje rady wjechać do Piwonic, zatrzymuje się na wzniesieniu i nie jest w stanie ruszyć.

Tam jest płasko jak na stole. Ciekawe...

Strony: [1] 2 3 ... 15