Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - S0M3P4W1

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Rozkład jazdy - definiowanie wartości komórki
« dnia: 11 Lutego 2023, 17:40:36 »
Witam zgromadzonych.

Pytanie streszczę szybko, bo myślę, że nie wymaga rozgadywania się na ten temat. Za pomocą eventu "whois" możemy zebrać informacje do komórki z pociągu, który przejedzie po danej izolacji. Pytanie tylko, jaką wartość tekstową przyjmuje pociąg bez rozkładu jazdy? (przykład definicji: event przyklad whois 0 zbierane_dane 7 endevent)

2
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 07:59:51 »
Powiem tak - szerokich znajomości w społeczeństwie eu07 nie mam, więc zdany jestem całkiem dla siebie. Jeżeli mówimy o edytorze to trzeba poaktualizować kilka rzeczy:
1) Dodać rezonatory SHP przed semaforami SBL
2) Urozmaicić teren
3) Usunąć pierwsze semafory SBL dla szlaków Drawowo Główne - Markowo Górne oraz Klonowo - Markowo Dolne
4) Zaktualizować działanie przejazdów kolejowo-drogowych (chociaż zastanawiam się, czy sam się tym nie zająć)

Jak już te rzeczy zostaną zmienione (czy to przeze mnie, czy ktoś pomoże) to możemy myśleć o jakichkolwiek testach.

3
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 08:32:59 »
Dzięki za radę, ale aktualizacja już wyszła i rozkłady działają tak, jak trzeba.

4
Pomoc doraźna / Odp: Dodawanie aktualnej godziny do rozkładu jazdy.
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 13:26:25 »
Update - brakowało event'a wywołującego.

Wątek można zamknąć.

Zamykam.
Benek

5
Pomoc doraźna / Odp: Dodawanie aktualnej godziny do rozkładu jazdy.
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 17:13:59 »
A jest może jakaś strona, generator lub cokolwiek innego, co da mi odpowiedź na pytanie?

6
Pomoc doraźna / Dodawanie aktualnej godziny do rozkładu jazdy.
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 12:56:05 »
Witam serdecznie. Pracuję ostatnio nad jedną ze scenerii do symulatora i napotkałem na dosyć mocno nurtujący problem, którego sam nie jestem w stanie rozwiązać. Podzielę to na kilka sekcji:

1) Co jest celem?
Celem jest napisanie kodu, który spowoduje, że każdy pociąg wjeżdżający na określony tor, dostanie rozkład przesunięty do aktualnej godziny na scenerii.
Przykład:

Domyślny rozkład jazdy (ROJ62335) zaczyna się od godziny 9:00
(mija 20 minut od rozpoczęcia scenerii)
EZT wjeżdża ze szlaku w tor stacyjny, dostaje rozkład podany wyżej, ale zaczynający się od godziny 9:20 oraz mówiący o zmianie kabiny. Ten sam pociąg wyjeżdża dokładnie z tego samego toru z powrotem na ten sam szlak.
(mija kolejne 10 minut)
Następny EZT wjeżdża ze szlaku, dostaje rozkład zaczynający się od godziny 9:30 i reszta j. w.

2) Co próbowałem:
- przeglądałem szczegółowo Symfonia Events
- pobrałem scenerię Metro Bałtyckie, aby zobaczyć przykład
- zaglądałem na wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Event_commands#Timetable:.2A
- spróbować utworzyć taki kod metodą prób i błędów

3) Co jest ważne:
- kod nie ma zadziałać dopiero przy W4, a jeszcze przed wjazdem w peron z opóźnieniem (np. o minutę)
- ma nie dojść do sytuacji, że pociąg dostanie jeszcze raz RJ podczas przejazdu przez ten sam tor w drugą stronę
- dostępne są 3 tory, na które EZT'y mogą wjechać oraz z nich wyjechać w drugą stronę (stacja krańcowa). Na każdym ma się zrealizować ten sam rozkład

4) Informacje końcowe:
Jeżeli da radę to prosiłbym o wypisanie kilku konkretnych linijek kodu, zamiast opisówki.
Przy okazji biorąc pod uwagę przykład metra napotkałem taki smaczek:

event przypisz_k_rozklad getvalues 0 k_rozklad endevent
node -1 0 k_rozklad memcell -1907.544 -22.78 4406.768 Timetable:baltyk/metro/ROJ55102 0.1 5 none endmemcell
event k_dodawanie_minut addvalues 30 k_rozklad * * 5 endevent //5 minut

Tutaj wyjątkowo prosiłbym o opisanie skąd biorą się elementy pogrubione oraz skąd symulator wie (z pokreślonej czcionki), że rozkład należy przypisać do tego konkretnego pojazdu.

Raczej opisałem wszystko, co trzeba. Jeśli jednak nie to w razie czego mogę naprowadzić.
Miłego

7
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 22:20:13 »
Mogłoby zadziałać.

Pierwotnie wygląda to tak (dla jednego toru):
event markowo_grn_tor1pocz:event1 putvalues 90 none 1.0 1.0 1.0 Timetable:krzyzowa2/ROJ40556 -0.1 0 endevent

Prosta linijka kodu, nic specjalnego wsm.

Właściwie to jakby była możliwość kontaktu innego niż na tym forum (typu voice chat) to łatwiej by było z wykombinowaniem tego. Decyzja należy do Pana.

8
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 22:05:34 »
Osobiście próbowałem dodać taką opcję, jednak nie jestem pewien, czy istnieje event, który doda ilość minut do rozkładu jazdy od czasu startu symulatora. Jeżeli istnieje to byłbym zachwycony widząc te kilka linijek kodu.

O ile nie ma problemu z dodawaniem takiego rozkładu do konkretnego toru (dla konkretnego pociągu w scenariuszu) tak nie wiem, jak by wyglądał event, w którym AI otrzyma RJ zgodnie z aktualną godziną.

9
Na warsztacie / Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:56:20 »
Witam. Chciałbym państwu zaprezentować jeden z moich niedawno utworzonych smaczków, jak w tytule - Krzyżowa 3.

PIERWSZE WYDANIE

=Opis:
Sceneria przedstawia ruch kolejowy dla pociągów relacji Markowo Górne - Markowo Dolne. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby bezpiecznie go zwiększyć do możliwie największej przepustowości. Wykorzystani przewoźnicy to KŚ, ŁKA, KD (wstępnie zaczynają bez rozkładu jazdy). Pociągi osobowe zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach, a na posterunkach zapowiadawczych Markowo Górne oraz Markowo Dolne dokonywana jest zmiana kabiny i powrót w drugą stronę.

=Informacje priorytetowe:
- Sceneria jest zapętlona, czyli można na spokojnie odgrywać służbę na przestrzeni czasowej do 12 godzin (od południa do północy)
- Na potrzeby synchronizacji rozkładu jazdy z każdym EZT'em, Vmax rozkładu jazdy wynosi 110 km/h
- Ze względu na problemy z szybkością podawania sygnałów na semaforach dla AI, zakazuje się wstrzymywania ruchu na jednym odstępie lub szlaku do ponad 20 minut
- Proszę mieć na uwadze, że czasami wjazdy lub wyjazdy mogą się ciągnąć aż do 10 minut (głównie tyczy się to posterunków przy liniach z blokadą półsamoczynną oraz Drawowa Głównego)
- Rozkład jazdy działa w nietypowy sposób - należy uruchomić stoper w momencie rozpoczęcia jazdy i trzymać się godziny wyświetlanej przez niego porównując z >>minutami<< w rozkładzie.
- Sceneria jest kompatybilna z nową wersją symulatora

=Pobieranie + mini tutorial:
Linki do pobierania Krzyżowa 3:
https://drive.google.com/drive/folders/1l0G9ToDp43Ik5jGQW-gfip5VftKWdwrQ?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hm2zOVWD9bnM1UNIGfHgfhfOlor87LU1/view?usp=sharing

Folder "krzyzowa2" razem z plikiem "krzyzowa_loop.scn" wklejamy (folder krzyzowa2 zastępujemy) w ścieżce "Maszyna"\scenery | Jego zastąpienie nie spowoduje ubytku plików ze starszego scenariusza, a przynajmniej nie powinna taka sytuacja zaistnieć.

W bonusie dodaję jeszcze lekko podrasowany tor doświadczalny - ta sama procedura instalacji j.w:
https://drive.google.com/file/d/13IsUo8f9pph4UmiF8uRfAdV46nZSrLKl/view?usp=sharing

=Informacje dodatkowe
-(1) póki co jest brak synchronizacji przejazdów kolejowo-drogowych z uruchamianymi przebiegami
- jazda w jedną stronę dla ROJ'ów powinna odbyć się dokładnie w ciągu 1h, jednak zapewniam, że z tym problemu być nie powinno
- zamierzam dodać jeszcze skład ekspresowy relacji Markowo Górne > Krzyżowa (z oblotem) > Markowo Dolne i odwrotnie, jednak nic nie obiecuję
- proszę o zgłaszanie wszelkich błędów dotyczących tylko scenariusza (z wyjątkiem punktu 1), aby w pełni zoptymalizować scenerię pod użytkowników symulatora
- załączników brak, ponieważ zakładam, że wszyscy dobrze znają tę scenerię

Osobiście mam szczerą nadzieję, że autorzy nie będą mieli do mnie zarzutów za "chuligańskie" wykorzystanie ich tras, a nawet jeżeli taka sytuacja zaistnieje to prosiłbym o łagodny kontakt ze strony twórców.

UPDATE 03.04.2022 - Krzyżowa3.1
----------------------{ OPIS }----------------------
Sceneria przedstawia ruch kolejowy dla pociągów relacji Markowo Górne - Markowo Dolne. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby bezpiecznie zwiększyć przepustowość do maksimum. Wykorzystane zostały różne zespoły trakcyjne w różnych łączeniach (te możliwe oczywiście). Pociągi osobowe zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach, a na posterunkach zapowiadawczych Markowo Górne oraz Markowo Dolne dokonywana jest zmiana kabiny i jazda w drugą stronę.

----------------------{ INFORMACJE PRIORYTETOWE }----------------------
- Sceneria jest zapętlona -
- Na potrzeby synchronizacji rozkładu jazdy z każdym EZT'em, Vmax rozkładu jazdy wynosi 120 km/h -
- Ze względu na problemy z szybkością podawania sygnałów na semaforach dla AI, zakazuje się wstrzymywania ruchu na jednym odstępie lub szlaku ponad 20 minut -

----------------------{ CHANGE LOG }----------------------
- EZT'y zaczynające na stacjach Markowo Górne oraz Markowo Dolne odjeżdżają w odstępach 7 minut -
- Zniesiony został wymóg na stoper, RJ'ty są na bieżąco aktualizowane wraz z przyjazdem do stacji docelowej -
- Poprawiono znaczną ilość błędów związanych z jazdą dla AI -

----------------------{ POBIERANIE + TUTORIAL }----------------------
Link do pobierania Krzyżowa 3.1:
Pobrany plik wypakowujemy w dowolnym miejscu i przeciągamy bezpośrednio do folderu z maszyną.

Miłego :)

10
Pomoc doraźna / Odp: Obracanie całych składów za pomocą trainset.
« dnia: 29 Stycznia 2022, 19:08:36 »
Dziękuję za odpowiedź.

Jak już i tak przy tym jesteśmy to z ciekawości zapytam - będzie coś planowane w kierunku zmiany skryptu, żeby można było ułatwić robotę twórcom scenerii?

11
Pomoc doraźna / Obracanie całych składów za pomocą trainset.
« dnia: 29 Stycznia 2022, 18:14:39 »
Witam.
Podczas próby stworzenia własnego scenariusza natknąłem się na dosyć nietypową sytuację, którą jest niemożność obrócenia całych pociągów. Oczywiście - da się obrócić każdy wagon, jednak "odwrotne wstawianie składu do scenerii" raczej nie należy do przyjemnych zadań, a poza tym - nie wygląda to estetycznie w Starterze, czy Rainstedzie. Przeglądałem różnego rodzaju wątki w poszukiwaniu odpowiedzi jednak żaden z użytkowników forum nie nakreślił takiej sytuacji lub nawet jeśli jest to mogłem to przeoczyć. Już spieszę z tłumaczeniem:

Teza: Ustawienie składu na torze w kierunku punktu krańca toru 1 {P[0]}
Praktyka: Skład ustawia się na wskazanym torze, ale nie w kierunku krańca toru 1 {P[0]} , lecz krańca toru 2 {P[3]}

W dokumencie "Scenery.doc" znalazłem częściowo odpowiedź na pytanie, jak wyżej, jednak pełnego sukcesu dalej brak.
Czy jest takowa możliwość obrócenia składu używając "trainset"? Jeżeli nie to w jaki inny sposób można tego dokonać?

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 07 Maja 2021, 20:40:44 »
No i chodzi. MSI afterburnera mam, ale nie widzę, żeby miał wkład w pracę GPU, albo nie umiem go obsługiwać :P

W każdym razie - dzięki wielkie za pomoc.

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 07 Maja 2021, 20:20:37 »
Błąd, który jest opisany nieco niżej nie ma wielkiego znaczenia na rozgrywkę, ale może pomóc tym, którzy pragną płynnej rozgrywki.

Otóż w starterze istnieje błąd związany ze zmianą ustawieniami Vsync. W momencie załączenia tej funkcji moc karty graficznej spada do 30%, a podczas gry widać, że nie chodzi ona tak płynnie, jak zwykle. I o ile tu jest wszystko w porządku to, gdy wyłączam tę funkcję nic się nie zmienia włączając w to samą kartę graficzną, jak i gameplay. (Oświadczam, że programy pośrednie, które mogą "manipulować" komponentami komputera itd. nie mają wpływu na gameplay)

Doszedłem do tego dzięki temu, że moja karta graficzna na 100% użycia daje znak akustyczny (inaczej: piszczące cewki).

Nie posiadam żadnych ss, jednak pośrednio mogę podać informacje na temat tego, jak to zauważyłem:

Linia 61, osobowy 2:
EZT na scenerii:
Nowy EN63 no i elfik z nowym malowaniem.
Wszystko ładnie śmiga, no ale cewki dają o sobie znać

(Załączam Vsync)

TD:
EZT na scenerii:
EN63
Widać ograniczenie spowodowane przez Vsync.

(Wyłączam Vsync)

Powtórka z poprzedniego TD:
Nie widać najmniejszej poprawy fps'ów podczas gry.

Dodam jeszcze, że już od wydania 20.09 borykałem się z tym problemem, lecz nie wiedziałem, że opcja Vsync jest za to odpowiedzialna.

Reinstall jeszcze nie został dokonany, jednak nie zamierzam zawsze instalować grę ponownie, gdy tylko najdzie mnie ochota na Vsync off.

14
Pomoc doraźna / Odp: Wyłączanie lokomotywy.
« dnia: 03 Lipca 2018, 17:49:02 »
Joachimowicz: Wyłączenie wyłącznika szybkiego, a przez to przetwornicy i sprężarki. I nie nie działa. Próbowałem.
Stele: Te wiadomości wiem od samogo początku symulatora. Problem w tym że nawet jeżeli stoję nie da się ruszyć, bo się wyłącza wyłącznik szybki

15
Pomoc doraźna / Wyłączanie lokomotywy.
« dnia: 03 Lipca 2018, 17:10:58 »
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego lokomotywy przykładowo EP07 wyłączają się często podczas jazdy, a najczęściej na scenerii l053-day-tlk83202.
Uwzględniam oczywiście ilość powietrza w zbiorniku głównym, czy pantografy połamane, ilość kV w trakcji itp, ale po "samoczynnym zgaszeniu" lokomotywy nie można dalej jechać. Pewnie, lokomotywę da się uruchomić, lecz gdy przystępuję do rozpędzania lokomotywa znowu gaśnie. (Lokomotywy każdego typu z "e Elektrowozy").
I teraz nie wiem, czy to wina scenerii, czy wina tego, że nie umiem tego opanować. Ponadto komputer nie umie z tego wybrnąć. (na tej scenerii, którą podałem nie działa auto-maszynista)

Jeżeli ktoś wie, dlaczego tak się dzieje proszę o podanie jakiś skrótów klawiszowych, a jeżeli to wina scenerii to trudno. Przynajmniej będę wiedział przez co to się dzieje.

Strony: [1]