Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kevin.c

Strony: [1] 2 3
1
Czy rozprucie rozjazdu niszczy go?

2
Sprawdziłem częstotliwości z tego filmiku powyżej, są rzeczywiście dokładne. Nie podałeś w jakich punktach mierzysz ten ostatni zrzut oscyloskopu, ale jeśli dobrze myślę, wygląda, że opadające zbocze po wykryciu 2 tonu, nie przerzuca M2, a więc i M3. Względem czego mierzysz. Zauważ, że układ jest o tyle porąbany że masa logiczną licznika jest -24v, Zasilanie przez odniesienie z Zenera 8v2, zasilanie CM330 to masa główna, a masa CM330 to -24v. Tak to jest jak się żeni stare układy germanowe z plusem na masie, z układami krzemowymi. Radmory od przejścia z lamp miały tradycyjnie plus na masie.

3
Na schemacie zwykłej blokady selektywnej Radmora, ten kondensator ma 4,7uF. A mierzyłeś może częstotliwości tonów z Twojego "nadajnika"? Mógłbyś je nagrać i podesłać mi na kevin.c@gazeta.pl
 

4
Coś mi się wydaje, że jednak problem jest z tym 3 tonem. Szkoda, że nie mam tego na swoim stole...
Mówisz i masz:

5
No są dwie możliwości - nadajnik generuje 3 ton o niewłaściwej częstotliwości, której odbiornik się nie spodziewa. Odbiornik rzeczywiście nie ustawia poprawnie filtru na częstotliwość 3 tonu.
 Może z powodu np. braku rdzenia filtr jest na niewłaściwych częstotliwościach.
Schematka cm330, może się przyda

6
Układ CM330 to układ analogowy. Układy z tej starej serii, to lubiane przez RADMORa hybrydy produkcji firmy DOLAM. To była minipłytka z napylonym srebrnym drukiem i wlutowanymi elementami i zalana tworzywem (żywicą?). Akurat ten CM330 to 6 tranzystorów tworzących: wtórnik wej.+przerz. Schmitta+wtórnik wyj.+driver przekaźnika+samotny tranzystor.
Tu układ ustala próg zdekodowanego poprawnie/niepoprawnie odebranego tonu i wysyła  (lub nie) impuls do licznika.
Ogólnie działanie wyszystkich wywołań selektywnych ze starych Radmorów polega na:
1. układ jest w trybie czekania na pierwszy ton. Jeśli nadejdzie właściwy, licznik zwiększa stan o 1 i przestraja detektor na częstotliwość drugiego tonu
2. układ w trybie czekania na drugi ton, jak nadejdzie to znów zwiększa licznik o 1, przestraja detektor na 3 ton
3. układ czeka na 3 ton i jak wykryje, zwiększa licznik o 1. Bramka wykrywa na liczniku 3 jedynki i generuje stan ALARM, a po czasie timeout zeruje licznik,  i........ patrz punkt 1.
4. jeśli wykryty zostanie niewłaściwy ton, nic się nie stanie, a jeśli np. tylko pierwszy dobry, a drugi zły, to po chwili układ się resetuje i wraca do pkt.1

Hybryd CM310 to dwójka licząca czyli po prostu licznik przez 2. Układ wywołania jest prosty jak budowa cepa i tu dostosowany do potrzeb kolejowych, normalnie stosowany jako zwykła blokada selektywna. (radio się nie "otwierało" dopóki nie nadszedł właściwy kod., każde radio mogło mieć swój. Przy 10 tonach i tonie powtórki mogło być  dużo kombinacji- parę tysięcy).
Wiedziałem, że wrócą radia z moich czasów!

Zastanawiam się czy ujawnianie tych częstotliwości jest bezpieczne. Znajdzie się jakiś jełop, wykorzysta tą wiedzę i będzie nieszczęście. Radmor miał swoje 11 znormalizowanych tonów. Ciekaw jestem czy wykorzystano je w tym systemie kolejowym. Ja bym użył niestandardowych... Na dzisiejsze czasy system jest żałośnie nieodporny na wandalizm.


7
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dźwięk wydawany przez szyny.
« dnia: 10 Marca 2019, 21:19:41 »
Zdecydowanie o to zjawisko mi chodziło, dzięki.  Nie spodziewałem się, że stoi za tym cała nauka.

8
Infrastruktura kolejowa / Dźwięk wydawany przez szyny.
« dnia: 09 Marca 2019, 19:38:00 »
Czy ktoś z Kolegów zaspokoi moją ciekawość wyjaśnieniem następującego zjawiska:
Swego czasu dużo podróżowałem na trasie Szczecin-Koszalin. Na pewnym odcinku, bodajże za Stargardem, spod kół odzywał się dziwny, głośny dźwięk przypominający muczenie, huczenie, jednostajne wycie. Zmieniała się tylko głośność, tak jakby z podmuchami wiatru, łagodnie głośniej-ciszej. Po kilkunastu minutach zapadała kojąca cisza...
Domyślam się, że to było jakieś specyficzne uszkodzenie powierzchni tocznej szyn.
Co to było?


9
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 07 Grudnia 2018, 08:55:34 »
Art. 208. 1. Kto bez wymaganego pozwolenia używa urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego, podlega karze grzywny w wysokości do 1.000 złotych.
 Nie ma rozróżnienia czy tylko słucha, czy nadaje czy nie. Prowadzenie TYLKO nasłuchu jest już użyciem urządzenia. (mówimy rzecz jasna o radiotelefonach).
Wspomnę, że pozwolenia nie dają na piękne oczy, trzeba zdać przed komisją państwową egzamin na świadectwo operatora VHF i wskazać homologację EU radia, typ, ew. wskazać służbę wykorzystującą radio.
I tyle w temacie.
Prawda jest taka, że zapewne wielu na tym forum i nie tylko, nasłuchuje co się da i to na różnym sprzęcie, tylko na siłę chce błogosławieństwa, że robi to legalnie...
Nie czarujmy się... Wystarczy słuchać w zaciszu domowym najlepiej skanerem odbiorczym, nie rozpowszechniać publicznie zasłyszanych treści i nie ważyć się nadawać!
Jak ktoś nie jest przekonany niech stanie obok radiowozu policji i TYLKO nasłuchuje ich kanały.

10
Przekazywanie informacji zasłyszanych przez radio to jedno - dużo poważniejszy może być zarzut w przypadku używania radiotelefonu nadawczego bez pozwolenia radiowego. W skrajnym przypadku mogą też postawić zarzut spowodowania zagrożenia, jeśli radio będzie pracować na kanałach kolejowych czy innych służb. Nie pomoże żadne tłumaczenie, że tylko nasłuchuję.

11
Kolejny przejazd...
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Smolęcinie (województwo zachodniopomorskie, pod Szczecinem) doszło do śmiertelnego wypadku. Pociąg niemieckich linii kolejowych uderzył w samochód osobowy, którego kierowca zginął na miejscu. Jak informuje TVN 24, do wypadku doszło w środę 5 grudnia po godzinie 11. W samochód osobowy jadący w stronę Smolęcina uderzył pociąg niemieckiej linii kolejowej Deutsche Bahn.
Z pierwszych ustaleń policji i straży pożarnej wynika, że kierowca samochodu osobowego nie próbował hamować przed wjazdem na przejazd kolejowy.
- Na przejeździe kolejowym nie widać śladów hamowania samochodu. Pociąg skończył hamowanie dopiero jakieś 200 metrów od przejazdu - poinformował w rozmowie z TVN 24 Przemysław Grzybowski, dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Policach.
Siła uderzenia była tak duża, że samochód się zapalił. Kierowca zginął na miejscu. Osoby podróżujące pociągiem nie odniosły żadnych obrażeń. Policja i prokuratura będą wyjaśniać okoliczności wypadku.

12
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 25 Października 2018, 18:44:43 »
P.J. dziękuję za wykład, teraz całkowicie rozumiem ideę krzywej przejściowej w połączeniu z przechyłką i jak pojazd wchodzi w taki w taki zakręt.
Szczerze mówiąc nie zdawałem sobie sprawy, że zakręty są "nieliniowe"!

13
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 18 Października 2018, 19:01:48 »
Oczywiście nie chcę się wymądrzać bo nigdy nie jechałem prawdziwą lokomotywą... Rozumiem tez prawa fizyki jakie w takim przypadku działają. Generalnie chodzi mi wyłącznie o ten pierwszy moment wejścia w zakręt i gwałtowne rzucenie obrazem. To że potem mnie płynnie przechyla jest oczywiście w 100% uzasadnione i zrozumiałe.

14
Symulator / Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 18 Października 2018, 13:03:39 »
W Maszynie występuje zjawisko polegające na tym, że w momencie przejścia lokomotywy z prostej w łuk, następuje efekt "rzucenia" obrazem(?), lokomotywą(?), tak jakby tor był krzywą łamaną, a sama lokomotywa miała bardzo małą masę. Co jest przyczyną?
Uważam, że poza jakimiś szczególnym przypadkami w rzeczywistości tak się nie dzieje, a przynajmniej nie widać takiego zjawiska na dziesiątkach jazd "Cab View", które obejrzałem. Wydaje się, że lokomotywy wchodzą w łuki bardzo miękko.

15
Pomoc doraźna / Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 14:03:01 »
Czy jest możliwa w "realu" taka sytuacja: na długi  tor przy peronie wjeżdża pociąg nr1, zatrzymuje się i obsługuje pasażerów. Po chwili na ten sam tor wjeżdża drugi pociąg, zatrzymuje się za nr1 i zaczyna obsługę swoich pasażerów. Pociąg nr 1 po chwili sobie odjeżdża.

Czy jakieś przepisy precyzują w jakiej odległości lokomotywa ma się zatrzymać przed sygnałem S1 ?

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Września 2018, 14:28:51 »
Prośba w ramach koncertu życzeń... W okienku  F1 - "Pomocnik" bardzo brakuje zegarka czasu MaSzynowego. Jak rozkład jazdy się przesunie,  zegarek rozkładowy wysuwa się poza ekran. Jak żyć.... Jak żyć....

17
Symulator / Odp: Kryteria wykolejenia pojadów w Maszynie
« dnia: 07 Września 2018, 22:23:31 »
Dzięki za wyjaśnienia. WOSu w tej misji nie ma... (I053-sluzba-1-night/EU07-150). Przejechałem przez to miejsce jeszcze raz, ale z prędkością ok 85km/h. Przejechał, ale wstrząs był okrutny... Myślę, że w realu, przejazd przez takie miejsce byłby ograniczony do jakiejś minimalnej prędkości.
I mały offtopic... Dopiero teraz zauważyłem! Na peronie w Turowie maszerował настоящий русский солдат !!!

18
Symulator / Kryteria wykolejenia pojadów w Maszynie
« dnia: 07 Września 2018, 12:11:22 »
Jakie są kryteria wykolejania się pojazdów w Maszynie?
Na linii 053 udało mi się wykoleić lokomotywę na krzyżownicy, wcześniej były podane S3 i S6, jechałem przepisowe 100km/h. Co poszło nie tak? Niestety nie mam twardych dowodów w logu...
Oglądałem potem tą krzyżownicę, tory są mocno pokrzywione (chyba nie przez mnie...).
To są atrakcje scenariusza, czy błędy w projekcie?

19
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 28 Sierpnia 2018, 20:57:08 »
Czy winny maszynista w tego typu zdarzeniach ponosi jakąkolwiek odpowiedzialność materialną?

20
Przepraszam Kolegów, nie zwrócilem uwagi na "płatność".

21
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Lipca 2018, 12:41:40 »
Co pasażerowie czytają na dworcu w Wilisiu.

22
Bieżące kolejowe / Marszałek rozjechał pociągiem trzech ludzi.
« dnia: 29 Czerwca 2018, 20:17:08 »

23
Maćku001 czy arduino przesyła do Maszyny nr pozycji nastawnika jazdy i kierunku czy emuluje odpowiednie klawisze  ?

24
To chyba ul.Topolowa, jak widać stoi tylko znak STOP. Ulica prawie do-nikąd.

25
Tir z drewnem wjechał w Daleszewie (między Gryfinem a Szczecinem) pod pociąg relacji Szczecin-Zielona Góra.
Kilkadziesiąt osób rannych, w tym maszynista ciężko. Kierowca tira zginął na miejscu.
http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,23534196,zderzenie-pociagu-z-ciezarowka-jedna-osoba-nie-zyje-kilka.html

Ostatnio tyle zdarzeń na przejazdach kolejowych... Komu przeszkadzali emeryci-dróżnicy zamykający korbką przejazd??

26
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 24 Maja 2018, 11:13:40 »
Pytania do Zawodowców: czy w codziennym kolejowym życiu często zdarza się "wybicie" przekaźników nadmiarowych?
Na filmie obserwowałem technikę rozpędzania lokomotywy, w której maszynista zwiększał pozycje nastawnika jazdy do pierwszego bocznikowania, potem "cykał" nastawnikiem bocznikowania, potem zerował go, dalej zwiększał nastawnik jazdy do maksimum i kończył rozpędzanie bocznikowaniem. Czy technika "na 2 tempa" jest standardowym trybem rozpędzania lokomotywy?
Czy po osiągnięciu  założonej prędkości lokomotywy, kiedy prąd spada do małych wartości, dopuszczalna jest ciągła jazda na oporach w celu podtrzymania prędkości?

27
Pomoc doraźna / Odp: Początki z EN57
« dnia: 22 Maja 2018, 11:09:20 »
Jazda na oporach bogato opisana jest tu:
https://eu07.pl/forum/index.php?topic=1656.0

28
Infrastruktura kolejowa / Rozjazdy w Maszynie.
« dnia: 15 Maja 2018, 08:58:31 »
Jaka jest przyczyna, że rozjazdy w Maszynie nie mają kierownic (pomijając fakt, że do symulacji nie są potrzebne)? Zwrotnice  wyglądają jakoś tak "łyso", w porównaniu np. ze szczegółowością trakcji.
I jeszcze jedno: gdzie w realnych elektrowozach znajdują się wyłączniki baterii? Czy po szkoleniu na Maszynie, dałoby się tak z marszu wsiąść, uruchomić i pojechać prawdziwą lokomotywą? (pomijając aspekty nietechniczne...) W życiu nie byłem w lokomotywie i pewnie nie będę, a lekko zaszokował mnie filmik szkoleniowy, w którym maszynista przed jazdą podpiera jakieś styczniki, w styki  też coś wpycha...

29
Pomoc doraźna / Brak oświetlenia kabiny w lokomotywach.
« dnia: 03 Kwietnia 2018, 09:38:24 »
"Coś" się zmieniło... Kiedy w Rainstedzie wybrany jest Pokeys, w żadnej lokomotywie nie można załączyć  oświetlenia kabiny.

30
Pomoc doraźna / Brak wskazań manometru kotłowego.
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 00:47:22 »
Panowie, od wersji exe_180326 coś się popultało i manometr kotłowy wskazuje cały czas zero. Jest jakaś rada na to?

Strony: [1] 2 3