Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Auper

Strony: [1]
1
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 05 Grudnia 2021, 19:14:27 »
Jakby mogły pomóc materiały z książki o ET21 panów Sikorskiego i Tajera to dysponuję taką, mogę poskanować wybrane elementy.

2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 13:28:19 »
Jak potrzebujecie jeszcze kogoś do nagrań to mogę się dorzucić swoim głosem

3
Co do rozwiązań nastawnika głównego jazdy: [...]

Przy budowie symulatora warto rozpatrzeć też rozwiązanie jak następuje: ustawić drabinkę oporników odpowiadającą ilości istotnych krzywek na wale. Każda kolejna pozycja wału mostkuje nam jeden z rezystorów. W ten sposób wykorzystujemy tylko 1 analogowe wejście w mikrokontrolerze do obsłużenia całego nastawnika. Uczestniczyłem przy budowie takiego rozwiązania, spisywało się to bardzo dobrze, nie występowało coś takiego jak gubienie pozycji, gdyż konkretna pozycja nastawnika sczytywana była w sposób bezwzględny a nie przyrostowy w stosunku do poprzedniej.

4
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 13 Listopada 2018, 10:56:52 »
Nie do końca zrozumieliśmy się. Chodzi mi o hamowanie samym lokiem, na FD1 w obu przypadkach. Wydawać mogłoby się, że inaczej zachowa się lokomotywa z większą ilością cylindrów hamulcowych niż taka z ich mniejszą ilością. Przy pełnym otwarciu zaworu hamulca pomocniczego, czyli bez ograniczenia jego przepływu, więcej powietrza napłynie do 4/6 cylindrów ze względu na ich większą objętość, aniżeli do 2, gdzie już mniejsza ilość powietrza spowoduje uzyskanie wyższych ciśnień, przez co również wyższej siły hamowania. Wynikałoby z tego, że taki lok z mniejszą ilością cylindrów powinien szybciej reagować na wysterowanie FD1 (a raczej otwarcie, bo to nie sterownik) aniżeli lok na większej ilości cylindrów hamulcowych.

Nieco to zagmatwane, wiem, ciężko mi to tak wyłożyć słowem pisanym ;) Możliwe też że coś pokręciłem, to tylko domysły; pracuje w infrastrukturze więc wiele o taborze nie wiem ;)

5
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 07 Listopada 2018, 10:05:53 »
A nie jest czasem tak, że w sytuacji większej ilości cylindrów hamulcowych, prowadzący lokomotywę będzie w stanie odczuć różnicę poprzez mniejszy czas zwłoki przy wdrażaniu hamowania samym lokiem? Jeżeli tak by było, to pytanie czy będzie to również odwzorowane w symulatorze ;)

6
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 04 Września 2018, 15:50:05 »
Jeżeli potrzebne by były aktualne zdjęcia z odcinka Michał-Kotlarnia to mogę skoczyć coś pocykać, tylko musiałbym wiedzieć konkretnie co. Z Chorzowa daleko nie mam, a niezwykle zależy mi na ujrzeniu piaskowych w maszynie, chociaż nie powiem za południową i północną PMP bym dał więcej ;)

7
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 10 Sierpnia 2018, 08:18:13 »
A nie wydaje się wam, że zawierzanie połnocnokoreańskim źródłom jest nieco przesadzone? Tak samo, jak podpieranie się informacjami z wikipedii, która nie jest praktycznie żadnym źródłem wiedzy,  o czym najlepiej świadczy fakt, że przypis w zdaniu mówiącym o czeskim pochodzeniu odsyła nas do strony, gdzie o czeskich korzeniach nie ma ani słowa. Tym bardziej gołym okiem widać że wózki koreańskiego wynalazku nic wspólnego z żadnymi czeskimi nie mają, a z tymi znanymi z EU20 jak najbardziej. O wyglądzie pudła nie bardzo jest co pisać bo to kwestia nieistotna, wszak to jaki kształt przyjmie blacha obijająca całą aparaturę o niczym nie świadczy co widać choćby po modernizacjach EN57 ;), ale nawet tutaj dostrzec można wspólne elementy z EU20, zaś z czeszkami praktycznie żadnych.

To tylko wolne dywagacje, niestety nie jestem w stanie znaleźć żadnych informacji o tych dalekowschodnich cudach, ale skłaniam się ku opcji z LEWowskimi korzeniami niż czeskimi ;)

Opcja pojechać i sprawdzić - bardzo chętnie! :D

8
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 09 Lutego 2018, 07:39:47 »
Nie w tych pieniądzach. Nowe bezlusterkowce są droższe niż odpowiadające lustrzanki.

Racja, zgadzam się. Nie wziąłem pod uwagę założonego budżetu.

9
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 07 Lutego 2018, 07:15:12 »
Stałem przed podobnym dylematem nie cały rok temu, kompakt czy lustro... W końcu zdecydowałem się na bezlusterkowca. Oczywiście w internecie jest tyle samo ludzi uważających że łączy on zalety obu tych systemów, co i osób uważających że łączy on wszystkie ich wady. A prawda jest taka, że mam w nim dość sporą matrycę jak na rozmiary sprzętu (ASP-C), możliwość rozbudowania zestawu o inne obiektywy. Może warto by zastanowić się właśnie nad takim rozwiązaniem?

10
Bieżące kolejowe / Ściany czołowe modernizowanych EN57
« dnia: 02 Stycznia 2018, 12:20:42 »
Zastanawia mnie pewna sprawa, a liczę że ktoś z tutaj zgromadzonych zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie, mianowicie: kto jest dostawcą kompozytowych ścian czołowych do modernizowanych EN57? Wiem tylko że do 14WE dostarczał je Autosan, ale jak to jest z innymi modernizacjami?

11
Bieżące kolejowe / Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« dnia: 29 Września 2017, 09:39:51 »
Na oko wózek był standardowy, osoba siedząca w lokomotywie również mówiła, że wózki są standardowe jak w każdym innym ST44; na pytanie czy rozważano podmianę wózków na te znane z BR232/ST44-1500 otrzymałem odpowiedź, że im to nie potrzebne

12
Bieżące kolejowe / Odp: Będzie kolejna czynna SU45
« dnia: 26 Września 2017, 12:14:47 »
Kierując się informacjami z ilostanu można wnioskować, że Karpiel ma ich kilka ;)

13
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 19 Września 2017, 17:35:28 »
A ja z nieco innej strony zapytam, PKPIC nie miało czasem w planach jakichś przetargów na dalsze modernizacje siódemek na wzór EU07A? bo jeżeli tak, to nie będą się raczej bawili w odbudowę tego sprzętu

14
Do tego wszelkiego rodzaju spy-shopy, tam tego jest od groma ;)

15
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 08 Września 2017, 11:00:32 »
Nie wiem czy nie będę teraz gadał głupot, ale spróbuję... Nie o styczne, a o przetwornice statyczne chodzi. Klasyczne przetwornice w starych taborach działały na zasadzie silnika zasilanego napięciem 3kV, napędzającego prądnicę która dawała napięcie o wartości powiedzmy 100V. Efektem ubocznym jest masa wydzielanego przez silnik ciepła no i oczywiście hałas. Aktualnie stosuje się przetwornice statyczne, czyli bez elementów obrotowych, nie będę się zagłębiał w ich zasadę działania bo różne są ich typy.

Jeszcze dodam, dużą różnicą między tymi dwoma typami przetwornic są znacznie niższe straty energii w statycznych, względem przetwornic wirujących.

16
Osobiście użytkuję Uniden UBC69XLT-2, potrafi dość dobrze odróżnić nasłuchiwany kanał, zasięg na kitowej antenie jest... mizerny ;) Fakt, z balkonu z 8 piętra potrafi sięgnąć nawet kilkunastu kilometrów, ale nasłuchując przy ziemi jest to kwestia ok. 5 zaś w miejskiej dżungli ledwo co usłyszysz, no ale to już kwestia dorobienia sobie anteny.

Polecam dokupić pakiet akumulatorków, szybko zwróci się taki zakup w porównaniu do ciągłego zmieniania baterii (nie żeby brał jakoś dużo prądu, jednak mimo wszystko polecam)

A co najłatwiejsze: poręczny, łatwo schować przed wścibskimi spojrzeniami SOKistów zostawiając sobie jedynie słuchawki w uszach

17
Wydział zamówień / Odp: Materiał na dźwięki Lxd2
« dnia: 09 Maja 2017, 09:07:21 »
Warto by również dodać z jakiej lokomotywy pochodzą, chodzi konkretnie o jednostkę napędową bo występowały 2 różne. Na słuch biorąc tutaj mamy Maybacha ale głowy nie dam.

18
Uruchamianie Symulatora / Odp: Maszyna pada niedługo po starcie
« dnia: 01 Maja 2017, 12:01:10 »
Ok, dzięki wielkie za pomoc ;)

19
Uruchamianie Symulatora / Odp: Maszyna pada niedługo po starcie
« dnia: 01 Maja 2017, 11:39:24 »
Sam również zasugerowałem się ostatnią pozycją, czyli M62, i rzeczywiście po podmiance wszystkich rusów na jakieś inne loczki maszyna odpala i nie wysypuje się. Powiem więcej zaraz obok naszego składu przejeżdża brutto właśnie prowadzone (w zamierzeniu twórców scenerii) przez M62. Wgrałem czyste pliki ST44, potem ponownie zainstalowałem modyfikacje na kabinę i już wszystko gra ;)

Jeśli można zapytać gdzie dostanę wersję 16.08? Moja maszyna to ściągnięta na początku bieżącego roku wersja 15.04 wraz z zainstalowaną łatką 16.05. Wszystko oczywiście z oficjalnej strony, nie dodane nic spoza eu07.pl

Z czego może też wynikać tak stare .exe? Czy może tylko na takie wygląda w logu?

20
Uruchamianie Symulatora / Maszyna pada niedługo po starcie
« dnia: 01 Maja 2017, 10:58:36 »
Witam,
Na starym komputerze maszynka chodziła na nowym na tych samych plikach (kopia 1:1) na niektórych sceneriach mam problem, polegający na wysypaniu się maszyny niedługo po starcie (kilka-kilkanaście sekund). Nie jest to tak że są "mapki" które chodzą i takie które nie, np. linia 053, scenariusz 83202 przejechany cały bez problemu, natomiast TLK-1 pada zaraz po starcie (log załączony)

Parametry PC:
i5 7-gen
GF1060

Czytając inne wątki spodziewałem się że na sprzęcie "nowszym" maszyna może nie startować, ale skoro raz działa raz nie to raczej nie problem sterowników grafiki czy jakichś niezgodności z którymiś z podzespołów prawda?

21
Trasy / Odp: Manewrowo 3 - zachowania AI niespójne ze scenariuszem
« dnia: 22 Lutego 2017, 00:10:24 »
Ok, dzięki za szybką reakcję, w aktualnej sytuacji temat jak widać został wyczerpany ;)

22
Trasy / Manewrowo 3 - zachowania AI niespójne ze scenariuszem
« dnia: 21 Lutego 2017, 22:27:52 »
Na wstępie chciałbym wszystkich powitać, i zapewnić że nie od dziś przeszukuję forum mając nadzieję na znalezienie odpowiedzi na nurtujący mnie problem, jednak ze względu na brak efektów postanowiłem założyć nowy temat. Do rzeczy:

Odpalam scenerię, odpalam lokomotywę, wyjeżdżam na tor zaraz za zwrotnicę, czekam w tamtym miejscu aż do momentu, w którym otrzymam polecenie jazdy na widoczność, dalej wszystko wg planu, formuję skład, pcham go pod tarczę, czekam na przyjazd towarowego, towarowy przyjeżdża i mimo tego nie otrzymuję zezwolenia na dalsze manewry.

Anomalie w zachowaniu AI dostrzec można od samego początku, począwszy od dziwnego zachowywania się ST44 z którym dzielimy tor na którym rozpoczynana jest sceneria. Rusza on, przy okazji rozpruwając zwrotnicę którą uprzednio ręcznie przekładałem celem podjazdu pod ST44-172. Sam 172 wyjeżdża na perony i stoi tam w nieskończoność. Kiedy dla próby postanowiłem rozprutą zwrotnicę  przestawić z powrotem do położenia zasadniczego, "rozpruwacz" spotkał się z ST44-172 na czołowo na torze łączącym szopę z głowicą zwrotnicową. Ostatnią anomalią jest stojący w miejscu ST44 który to przyciągnął skład towarowy z Białegostoku. Odczepia się od składu wagonów, przełącza w manewrowy i stoi w nieskończoność.

Dodam że symulator odpalam o ile się nie mylę na najnowszej wersji, na bieżąco pobieram wszystkie ukazujące się w oficjalnym "downloadzie" dodatki.

W załączniku dorzucam log'a, jeżeli coś jeszcze jest potrzebne prosiłbym o poprowadzenie "za rękę" jak uzyskać potrzebne pliki bądź informacje, gdyż same struktury maszyny nie są mi za dobrze znane ;)

Strony: [1]