Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - centarail

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 14:40:30 »
niestety niektórzy jeżdżą, znając tylko dwie pozycje nastawnika +100% oraz -100%. 

To są tzw. traktorzyści z PGR-u ;) I mało tego - nie czuje taki chłop że mu maszyna roluje i rzuca ludźmi jak kartoflami. Ale co zrobisz. Wolny rynek to wolny rynek i każdy nieudacznik może pracować jako maszynista.

Druga rzecz, nie wiem kto tam uczy w KD techniki jazdy na EN57-1703. Z BIII wraca do 0 i cyk na szeregową - no przecież to się nóż w kieszeni otwiera. Tego też na kursie nie miał, że trzymanie na szeregu po bocznikowaniu nic nie daje, a mało tego - w taki sposób "hamuje silnikami".

2
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 05 Lutego 2020, 18:31:24 »
@Jaco mi nie chodzi o cwaniactwo tylko jest jeszcze jedna firma na dolnym śląsku z nieco archaicznym już taborem i tutaj mimo tego że jest odpis w książce o przekłamywaniu predkosciomierza w granicach 5 a nawet 10 km/h to jakoś tak dziwnie się jedzie jak wskazówka przekracza 110 ;D Niby wiadomo odpis jest, na taśmie odbije równe 110 ale jakoś tak bezpieczniej się człowiek czuje mając te 100, góra 105.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 05 Lutego 2020, 13:54:40 »
Cytuj
Od tego masz znajomość szlaku żeby wiedzieć gdzie jest pod górkę a gdzie z górki
W symulacji jedynym sposobem jest przejechanie trasy kilkadziesiąt razy. Jak to wygląda w praktyce? Są jakieś egzaminy, jeździ się jako pomocnik z kimś doświadczonym?
Sa nawet egzaminy z miejsca ustawienia wskaznikow na danym szlaku, ale jak jeździsz to wiesz gdzie co jest.
W praktyce z tym przekroczeniem prędkości to wygląda tak że pilnujesz żeby na przejazdach miec te kilka km mniej. Jak Ci się zdaży przekroczyć prędkość a dohamujesz to nikt Ci nic nie zrobi - no chyba że to jest ambitna firma KD to wtedy tak.

4
Bocznica / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 01 Lutego 2020, 20:39:02 »
Ręce opadają... Tyle betatesterów a żaden się nie dopatrzył? /ST43-195

Nieregulaminowy załącznik. Regulamin wątku wyraźnie mówi gdzie zgłaszać błędy sprzed siedmiu lat. @Stele

Byłeś już proszony o mniej aroganckie zachowanie.
+25
Matek123

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 27 Stycznia 2020, 20:57:17 »
EN57 SPOT.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 27 Stycznia 2020, 20:54:05 »
Milion dni testów i taka niedoróbka. Najważniejsze że tekstury siódemek mają się dobrze ;)

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 27 Stycznia 2020, 20:50:09 »
Fajna ta nowa paczka. Taka niedopracowana taka.



Dziękujemy za zgłoszenie błędu. Na przyszłość prosimy bardziej kulturalnie.
Matek123

8
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony Wąskotorowe Osobowe i Motorowe
« dnia: 21 Stycznia 2020, 18:46:20 »
Od siebie dodam dwie strony: http://www.tabor.wask.pl/ i https://enkol.pl/Strona_g%C5%82%C3%B3wna .

Warto by było coś takiego zrobić dla całego taboru. UTK posiada pewien czarodziejski system, do którego wgląd mają nieliczni i jest tajemnicą państwową, a szkoda - bo wtedy nie byłoby takiego bałaganu, który wprowadza ilostan pojazdów trakcyjnych z forum kolejowego i jemu podobne strony.

9
Bocznica / Odp: ep07-329'20
« dnia: 21 Stycznia 2020, 15:42:23 »
Dawno nie było żadnej nowej tekstury niebieskiej siódemki. Bardzo wartościowy dodatek.

//Post 2 razy raportowany. ""Unikaj pisania wiadomości, które nie wnoszą nic wartościowego do tematu." Bocznica. RoboBatman.


10
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 18 Stycznia 2020, 11:58:26 »
jeden Rabin powie "co sto metrów od semafora"

Gdzie to wyczytałeś?

11
Bocznica / Odp: Bałtyk - Światowe Dni Młodzieży
« dnia: 10 Stycznia 2020, 18:02:21 »
Jeśli ta pieśń byłaby w takim wykonaniu:
to może lepiej nie? Legenda głosi, że statystki samobójstw po wysłuchaniu tej piosenki były wyższe niż po wysłuchaniu kolęd w wykonaniu Sióstr Godlewskich.



Posty nie na temat.
Matek123

12
Bocznica / Odp: Bałtyk - Światowe Dni Młodzieży
« dnia: 09 Stycznia 2020, 17:28:08 »
Msza powinna się odbywać na pokładzie pociągu.

13
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 06 Stycznia 2020, 23:23:18 »
Swego czasu prawdopodobnie EN57-123 miał Knorra. Tym co ciekawsze - widziałem go ostatnio w Zielonej Górze, ale nie miałem okazji zajrzeć mu do kabiny. Ale jak go trafię to popstrykam i ponagrywam coś nie coś.

14
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 06 Stycznia 2020, 19:44:08 »
Na ilostanie jest też zdjęcie kabiny 57-119 z Knorrem z kwietnia 2014r., a obecny stan podają jako "skreślona i wystawiona na sprzedaż w celu złomowania", ale jeszcze nie ma, że "fizyczna likwidacja" (KLIK). Może też gdzieś jeszcze stoi?

Jako że na ilostanie wiele bzdur jest pisanych bo to może edytować praktycznie każdy - coś na zasadzie wikipedii, to szukałbym tej jednostki w Rzepinie, jeśli jej tam nie znajdziesz to daj znać na PW. Poszukam jej swoimi kanałami.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 03 Stycznia 2020, 22:15:36 »
bo maszynista widzial zagrozenie (...) w przypadku zagrozenia sygnal Bacznosc bedzie.

podawanie sygnalu kilometr dalej jest bez sensu

Trafione w punkt. Winą katastrof na przejazdach są kierowcy. Dopóki sposób ich karania się nie zmieni dopóty dalej będzie do nich dochodzić. Podejrzewam, że gdyby kary były wyższe tj. nie chodzi o więzienie bo to deprawuje, ale o dowalenie tak wysokiego mandatu, który będzie spłacać do końca życia. Nie jakieś 500 czy 1000 zł, ale 10 lub setki tysięcy z gwiazdką, że nawet w przypadku śmierci kierującego spłacać za niego będą członkowie rodziny.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 03 Stycznia 2020, 22:05:46 »
Zaraz, twierdzi Pan, że podanie sygnału Rp 1 "Baczność" zwalnia Pana z obowiązku zatrzymania się przed przejazdem oznakowanym znakiem B-20 STOP lub przed krzyżem/krzyżami św. Andrzeja?

17
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 03 Stycznia 2020, 19:12:54 »
O wypadku Janusza Dzięcioła było bardzo głośno. Sądzę, że są tu osoby mające większą wiedzę na temat jego wypadku. To osoba publiczna.

Janusz Dzięcioł - technik rolnik, strażnik miejski, bohatersko poległy na przejeździe 06 grudnia 2019r. w Białym Borze - jak donosi wikipedia. Z kolei jak pisze Gazeta Pomorska:
Cytuj
Ze wstępnych ustaleń śledczych wynika, że kierujący pojazdem marki Citroen C5 mieszkaniec powiatu grudziądzkiego jadąc z kierunku Grudziądza Drogą Krajową nr 55, wykonując manewr skrętu w lewo, wjechał na przejazd kolejowy, gdzie zderzył się z pociągiem relacji Toruń-Grudziądz. W wyniku zdarzenia kierowca poniósł śmierć na miejscu - informuje Maciej Szarzyński, rzecznik policji w Grudziądzu.

Czytamy dalej i:
Cytuj
O godzinie 8.40 na przejeździe kolejowo-drogowym koło Grudziądza pod pociąg relacji Toruń Główny – Grudziądz pomimo czerwonych świateł wjechał samochód osobowy.

więcej: https://pomorska.pl/janusz-dzieciol-zginal-w-wypadku-samochodowym-na-przejezdzie-kolejowym-pod-grudziadzem-zdjecia/ar/c16-14635399

Czyli, że ewentualne trąbienie czy immunitet powinien uchronić bohatersko poległego Janusza Dzięcioła przed wypadkiem?

18
Tabor / Odp: Skąd pobrać SA133?
« dnia: 18 Grudnia 2019, 22:10:25 »
Trzeba mieć autoryzację.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 07 Grudnia 2019, 18:03:20 »
bo źle popatrzysz w rozkład, albo pojazd się poślizgnie

Zrobią z Ciebie terrorystę ;) Bo oni nie wiedzą, że nawet piach nie pomaga czasami, ale znowu z drugiej strony można się ratować tym, że hamowałeś dużo wcześniej niż od dechy.

można by za zgodą dyżurnego ruchu, z drugiej kabiny, po wykonanych próbach hamulca, normalnie wrócić do przystanku na legalu bez specjalnych ceregieli.

No dokładnie, ale nie - lepiej zwolnić.
Co do dawania sygnałów odjazdu, nie chce się wypowiadać, bo to jaka jest samowolka i bałagan, to woła o pomstę do nieba. Co wór to gada po swojemu, nie trzymają się w ogóle instrukcji.

Nie wymagaj od nich zbyt dużo. One mają ważniejsze sprawy jak np. dyskusja o kolorach lakieru do paznokci czy o kiecce którą ubierze do drugiej fuszki po pracy a nie tam zajmowanie się sygnałami odjazd. Natomiast oni mają czas na gadanie o głupotach niż zainteresowanie się pracą.

Jaki z tego wniosek? Jakbyś nie patrzył to zawsze jesteś winien Ty jako maszynista...

20
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 06 Grudnia 2019, 21:58:36 »
To pewnie im chodziło o to że przejechanie W 4 jest traktowane jak przejechanie sygnału "Stój" na semaforze? To dziwne bo wory dalej podają odjazd gdy na semaforze stój. Dużo nie trzeba... Nie popatrzysz, ruszysz a potem jeszcze kolega podający Ci odjazd doniesie na Ciebie - z obrzydzeniem co prawda, ale ku chwale swoich mocodawców.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 05 Grudnia 2019, 16:33:09 »
Pytam Ciebie @Rudek czy dla Ciebie Ms 1 dla jazdy pociągowej jest sygnałem "Stój"?

22
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 05 Grudnia 2019, 15:17:44 »
Ms 1 dla jazdy pociągowej jest sygnałem "Stój" według Ciebie tak?

23
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 20:29:49 »
No dokładnie - bo nie ma tutaj pracownika uprawnionego mogącego podać sygnał ręczny "Do mnie".

24
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 20:15:36 »
A tak przy okazji. Jak już o rozkładzie mówimy - rozkład opracowany dla jazdy po torze lewym, a jedziemy po torze prawym. Czy dyżurny ruchu ma w obowiązku podyktować eS'a w myśl załączonego niżej paragrafu?

25
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 15:02:13 »
Gdzie to tak szkolą? No bo chyba nie w elitarnym przewoźniku ogólnopolskim ze skrótem PKP w nazwie czy też w elitarnym przewoźniku lokalnym w żółto-białych barwach?

BTW - jak Cię na tym uwalą to walcz. Jest jeszcze coś takiego jak "niezależna komisja", ale czy oni coś więcej wiedzą? Na pewno nie możesz podkulić ogona w razie czego.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 14:37:00 »
Stacja "B" podyktuje Ci rozkaz pisemny "N" - działkę 5.

Tak tłumaczył mi mój instruktor ruchowy, że wszystko, co dotyczy jazd po torze lewym znajduje się w rozkazie pisemnym N, za wyjątkiem pominięcia obsługiwanego semafora posterunku odstępowego bez możliwości zmiany kierunku jazdy.

Czyli wyjazd roboczego na tor lewy też po otrzymaniu rozkazu pisemnego N ?

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Listopada 2019, 13:13:18 »
No właśnie, czyli nie tylko u mnie. Poza tym "kiedyś" można było przez panel sterowania nvidii ustawić domyślną kartę graficzną dla exe - teraz już się nie da. No szkoda...

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Listopada 2019, 00:08:48 »
No wspaniale tylko że problem jest taki: edytuję sobie plik eu07.ini, zmieniam tę wartość na przykładowe "2", zapisuję - ok. Odpalam jeszcze raz żeby sprawdzić czy się zapisało - jest git. Uruchamiam tor doświadczalny - brak wygładzania krawędzi, zaglądam do eu07.ini a tam wartość "0". No święty by o...szalał. Czy wina może leżeć po stronie Rainsted'a?

Edit: rozgryzłem dziada. Problem leży po stronie Rainsted'a. Uruchomiłem td-eka przez kliknięcie ikonki exe i wygładzanie wróciło jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Wniosek? Rainsted do wywalenia, a najlepiej w ogóle zlikwidować ten program ;)

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Listopada 2019, 23:56:07 »
Szklaneczka fusów dla Ciebie ;) Plik .ini przekształciłem w dokument tekstowy gdyż forum nie obsługuje tak skomplikowanego rozszerzenia.

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Listopada 2019, 22:16:43 »
Marny efekt, albo po prostu plik eu07.ini  nie współpracuje z .exe. Mimo zmiany parametrów w pliku eu07.ini dalej wygładzania krawędzi nie ma.

Strony: [1] 2 3 ... 7