Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Waldi 1978

Strony: [1] 2 3
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 12 Grudnia 2018, 12:56:30 »
Dzięki za szybką odpowiedż sprawdzę. Symulator aż tak zasobożerny? Może to zły przykład ale pogrywam czasami  w Wiedzmina 3 i tam z włączonymi wszystkimi możliwymi bajerami mam średnio 90 fps :)
Z 16x multisamplingiem?

Sprobuj oprocz pozostalych elementow wylaczyc vsync; przy wlaczonym wystarczy drobny spadek ponizej 60 fps by zrobilo sie 30.

Wczytałem dziś ustawienia domyślne panelu strerowania kartą,  wyłaczyłem v-sync na ustawaniech multisampling x16 i x8. Poprawa jest widoczna min co widziałem to 50 fps. Ja jakoś nie widziałem różnicy w ilości fps zmniejszając wartości multisamplingu nawet na min może ja ślepy :) ale co wpadło w oko to bardzo szybkie spadki i wzloty fps co czasami powoduje ścinki. Miałem troszke czasu i w domowy sposób sprawdziłem u siebie jak Maszyna sobie radzi na moim procesorze. Nie wykorzystuje całej danej mocy co może być czasami problemem w wydajności. Tmj@ co do Wiedzmina to nie wiem jakie tam są ustawienia bo nie ma tam żadnych podanych cyfer. W  załącznikach będzie widać jak maszyna męczy procesor i jego rdzenie wraz z wątkami i ustwieniach w Wiedzminie. 
I dzięki za pomoc :)   

2
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 11 Grudnia 2018, 20:41:21 »
Dzięki za szybką odpowiedż sprawdzę. Symulator aż tak zasobożerny? Może to zły przykład ale pogrywam czasami  w Wiedzmina 3 i tam z włączonymi wszystkimi możliwymi bajerami mam średnio 90 fps :)

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 11 Grudnia 2018, 20:05:05 »
Witam. Mam mały problem z symulatorem na exe gl33 które znajduję się w paczce. Otóż nie wiedzieć czemu bardzo obciąża mój komputer. Na scenariuszu I53 poranek mam około 25 fps przy rozdzielczości full hd ( telewizor 43 cale 60 Hz). Mój komputer może nie jest ''kombajnem'' ale powinien sobie poradzić z Maszyna. Procesor AMD Ryzen 2600x, Karta graficzna GF 1070Ti, ram 16 GB taktowane 3200MHz. Na drugim exe co jest w paczce tego problemu nie ma fps jest na poziomie 70-90. Moje ustawienia w INI będą w załaczniku.

4
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z Symulatorem
« dnia: 14 Listopada 2018, 15:53:54 »
Możliwe że problem masz przez kartę graficzną. Qadro nie najlepiej sobie radzą z Maszyną może w tym wątku coś pomoże lub poszukaj w starszych tematach.
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30152.msg483645.html#msg483645

5
Pomoc doraźna / Odp: Rwanie obrazu w kabinie
« dnia: 23 Października 2018, 00:44:07 »
Od jakiegoś czasu istnieje problem z tymi delikatnymi ścinkami itp.. np w tym temacie co w linku i jeszcze coś było gdzieś ostatnio pisane.
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30241.0.html
Maszyna ma z tym problem i są starania aby to wyeliminować lecz trzeba cierpliwości. To nie jest wina sprzętu jeśli jest w miarę ''świeży'' np grafika 1050ti itp..... Elektryk157 ja posiadam mocniejsza karte 1070ti i bywa czasami podobnie. Ale jeśli ktoś w ustawieniach INI metodą prób i błędów znajdzie ''złote ustawienia'' i się podzieli nimi na forum było by to mile widziane :)   

6
Trasy / Odp: L053
« dnia: 20 Października 2018, 23:44:46 »
Zrób screena podaj jaka karta graficzna bo jasność w nocy w większości przypadków to wina karty intela jeśli masz dodatkową w sprzęcie niż intel ustaw  sobie  aby sprzet z tej dodatkowej korzystał a nie z intela to powinno pomóc.

7
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 18.10 - Problemy
« dnia: 14 Października 2018, 23:33:19 »
Jeśli ktoś chce określić bardziej wnikliwie jak bardzo obciąża nasz komputer Maszyna i inne gry polecam  program MSI Afterburner wersja beta i HWiNFO64. Są to darmowe programy maja mase parametrów od napieć po FPS jak i różne bajery typu  jakie rdzenie w procku obciążone, ile ramu zajmuja po zasoby karty graficznej jak jest obciązona i jakie temperatury, jakie obroty wiatraków i masa innych. Nie wymagają dużej wiedzy na temat komputerów tylko trochę czasu aby określić co chcemy widzieć jak będzie pokazenae w linku u mnie na kompie to tylko przykład i filmiku na YT jak to działa itp.. aby się za wiele nie rozpisując.
http://eu07.pl/userfiles/24471/priv-msi.jpg

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2018, 22:59:46 »
Pytanie mam o opady atmosferyczne. Czy one będą w przyszłości wpływać na tarcie ( przyczepność) i czy exe ''da rade'' je dostosować do warunków? bo zapewne woda i śnieg na szynach zmieniaja ją chodż nie wiem jakk bardzo w przypadku pociągów tu by raczej musieli się wypowiedzieć maszyniści jak to jest . To wpis w INI friction 1.0 będzie nie do końca miarodajny.       

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Aktualizacja 18.07 i exe gl33
« dnia: 27 Września 2018, 22:41:42 »
MiłośnikKoleji24@ Nie wiem czy tak sprawdzałeś ale na początku ustaw sobie wartości ''bajery graficzne'' na niskie zobacz czy masz między 30-60 fps jeśli tak to podwyższaj sukcesywnie do momętu aż zobaczysz ze nie odpowiada Tobie płynność jazdy. Za płynność jazdy odpowiada też na jakiej scenerii jedziesz jedne są bardziej wymagajace dla  sprzętu inne mniej a nie podałeś na jakim scenariuszu . Co do rwan delikatnych, ja posiadam mocniejszą kartę GTX 1070Ti przy procesorze 6 rdzeniowym i 12 wątkowym  i rwania się zdarzają przy zablokowanych 60 fps jeśli spada fps do 58-59. Przyczyne tych drobnych ścinek już Milek podał.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Kierownik Pociągu
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 22:52:08 »
Z tego co widze teraz i widziałem kiedyś jako wieloletni pasażer. Kiedyś owszem obsługa pociągu ''wisiała na drzwiach'' i nawet jeździło się kiblem gdzie wszystkie drzwi były otwarte przez pasażerów podczas upalnego lata i zapachu jeśli stało/siedziało się koło wc. Co się dzieje podczas ruszania pociągu, teraz? to zaglądają przez zamknięte drzwi ale czy coś widzą? na pewno mniej niż kiedyś jak wyglądali przez otwarte. Bywa też tak że maszynista po ruszeniu zatrzymuje skład bez ''polecenia'' przez obsługę pociągu głownie w nowych konstrukcjach jak Impulsy, szynobusy SA-135-xxx ,EN57AL itd.. Ale jak pisałem to tylko punkt widzenia jako pasażer :)

11
Bieżące kolejowe / Pierwszy autonomiczny pociąg towarowy
« dnia: 13 Lipca 2018, 18:58:57 »
Autonomiczny pociąg z ładunkiem 28 000 tom rudy żelaza odbył swój pierwszy samodzielny kurs z kopalni w Tom Prince do Port of Cape Lambert. Licząca 280 kilometrów trasa wiodła przez Zachodnią Australię.
Skład AutoHaul, opracowany przez górniczego giganta Rio Tinto, jest kontrolowany przez znajdujące się 1500 kilometrów dalej Centrum Operacyjne w Perth. Pociąg był sterowany przez pokładowe komputery, a nadzór nad rejsem sprawowało Perth. Inżynier Lido Costa, odpowiedzialny za rozwój AutoHaul, wyjaśnia, że ten największy robot na świecie przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa i produktywności. Jak mówi Costa, pociąg prowadzony przez człowieka zatrzymałby się po drodze około trzykrotnie, co oznaczałoby godzinne opóźnienie. Dla firmy wydobywczej to olbrzymia oszczędność, gdyż transport kolejowy jest niezbędny w prowadzonych przez nią operacjach. Jeśli zapobiegniemy niepotrzebnym przestojom, cała sieć kolejowa będzie sprawniej działała, co z kolei pozwoli na przetransportowanie większej ilości rudy i jej bardziej efektywne dostarczanie klientom, stwierdza Lido.
Główną korzyścią jest poprawa bezpieczeństwa. Dzięki temu możemy wyeliminować konieczność wożenia maszynistów na łączną odległość 1,5 miliona kilometrów rocznie. Transport taki związany jest z koniecznością zapewnienia odpowiedniej rotacji zmian. Ponadto w autonomicznym pociągu komputery dbają o to, by skład nie przekraczał limitów prędkości, upewniają się, że nie wjedzie on w inny pociąg, ani że inny pociąg nie wjedzie w niego, pilnują, by nic nie zakłócało przejazdów przez skrzyżowania z drogami lądowymi, mówi inżynier.
Pierwszy system w pełni autonomicznego transportu kolejowego rozpocznie rutynową pracę jeszcze w bieżącym roku.
Prace nad autonomicznym transportem towarowym nabierają coraz większego rozpędu. W kopalniach Rio Tinto już pracują autonomiczne ciężarówki, a w przyszłej dekadzie na oceanach pojawią się pierwsze autonomiczne statki handlowe.
http://kopalniawiedzy.pl/autonomiczny-pociag-AutoHaul-Rio-Tinto,28492
Całkowite oddanie ''lejcy'' automatowi? jakoś mnie to  nie przekonuje że może być to takie bezpieczne.

12
Symulator / Odp: Przyśpieszenia pracy symulatora
« dnia: 05 Lipca 2018, 23:47:47 »
Jeśli pobawiłeś się w ustawieniach i nic to nie dało to zastanowił bym się na początek nad wymianą karty graficznej co posiada min 2 gb vram i później dołożenie trochę ramu.

13
Symulator / Odp: Przyśpieszenia pracy symulatora
« dnia: 05 Lipca 2018, 22:52:33 »
Z ramem może być średnio bo z 4 gb system coś zabiera,anty wirus itp... i karta ma mało vram 1 gb troszke mało musisz ustawić w ustawieniach konfiguracyjnych symulatora  mniejszą jakość tekstur i postarać się aby żadne aplikacje nie działały w tle. Ale i tak będą spadki fps. w zależności od scenariusza na którym jedziesz. W linku masz temat o parametrach sprzętowych itd.. co nie tak dawno był napisany i może dać jakiś zarys.
 https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30514.0.html

14
Pociąg z węglem wykoleił się w Sosnowcu.
Na stacji Sosnowiec Maczki wykoleił pociąg towarowy z węglem. W rejonie przejazdu kolejowego w ulicy Skwerowej należący do spółki PKP Cargo elektrowóz prowadzący skład węglarek wypadł z szyn i wjechał w podtorze sąsiedniego toru blokując w ten sposób oba tory linii kolejowej z Dąbrowy Górniczej do Krakowa. W wyniku wypadku zablokowany został również przejazd kolejowy na lokalnej drodze prowadzącej do terminalu w Sławkowie. Terminal ten stanowi zakończenie szerokotorowej linii kolejowej z krajów byłego Związku Sowieckiego.
Nie ma informacji o ofiarach, nie jest też znana przyczyna wypadku. Na miejscu pracują zastępy Straży Pożarnej, policja i służby PKP.
Kilka tygodni wcześniej do podobnego wypadku doszło we Wronkach na innej ważnej magistrali, łączącej Poznań i Szczecin. Wykoleiło się wtedy 12 wagonów z węglem, trasa była zablokowana przez dwa dni.
https://www.tvp.info/37535314/pociag-z-weglem-wykoleil-sie-w-sosnowcu

15
Nie wiem jakie monitory posiadacie, możliwe że wasze monitory nie nadążają za karta. Rozwiązano to technologią zwaną  FreeSync w przypadku kard AMD a w przypadku Nvidia G-Synk ale trzeba posiadać monitor który obsługuje te technologie czyli monitor dostosowuje się do klatek generowanych przez karte. Użytkownicy AMD maja nieco lepiej bo monitory z  FreeSync  są zdecydowanie tańsze. Nie będe się  rozpisywał za bardzo w linku co na dole bedzie lepiej to opisane z obrazkani,filmikami itd.. zobaczcie czy was to dotyczy.
 http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/amd-freesync-co-to-jest.html

16
W grach komercyjnych deweloperzy pracują przy projekcie xxx godzin i dla kasy a i tak bywa że jest masa wtop. W Maszynie deweloperzy pracują/poświęcają czas prywatny za przysłowiowe ''dzięki'' i zapewne robią co mogą. Więc jeśli tak przeszkadzają Tobie skoki 1-3 fps i delikatne przycięcia to nabądż wiedzę,wspomóż ich w pracy aby przyspieszyć. Na wszystko przyjdzie czas,zalecam cierpliwość :)

17
Symulator / Odp: Wymagania minimalne
« dnia: 31 Maja 2018, 02:10:28 »
Aby określić mniej więcej  minimalne wymagania trzeba wyłączyć wszelkie lub większość ''wodotrysków'' jak już pisał tmj. Na pewno nie może być  w tle uruchomionych przeglądarek,antywirusów itp.. bo sterylnych warunków jak ''dziewiczy system'' co został dopiero zainstalowany raczej nie da sie zrobić, uwzględnić  na jakim systemie operacyjnym  bo mamy od Win XP aż do win 10 a każdy z nich zabiera inne zasoby z ramu. Sprecyzowanie dokładnie jest raczej nie możliwe bo jest tak wiele konfiguracji sprzętu że nie da się tego określić dosłownie w skrócie pisząc zestaw powinien być taki aby nie martwić się że nas wywali z powodu braku pamięci a da się ''jechać'' na minimalnych ustawieniach  ~30-60 fps.
 

18
Symulator / Odp: Wymagania minimalne
« dnia: 27 Maja 2018, 19:45:08 »
Kolega Naciej prawde pisze o dualu w ramie owszem dual pomaga ale czy przy symku to aż ma takie duże znaczenie? my szukamy minimalnej wartości gdzie nie wywali nas z np Calkowa v2 itp... W sigle channel działają też 3  kości np 3x2gb. W linku co będzie na końcu mojego wywodu a tego typu tematów jest masa w czeluściach internetu. Dual  ma znaczenie ale w wymagajacych tytułach komercyjnych gdzie teraz norma to 8 gb i 16gb. Ocene pozostawie wam czy trzeba nam min 8 giga.


19
Symulator / Odp: Wymagania zalecane
« dnia: 24 Maja 2018, 22:09:25 »
Jeśli chcemy określić ilość ramu trzeba uwzględnić do jakiego systemu operacyjnego. Np Win 10, 32 bitowy teoretycznie działa przy 1 gb. ale już 64 bit potrzebuje 2 gb. Więc mając 4 gb ramu przy win 10 64 bit wiele nam nie zostaje dodać jakiegoś antywirusa itp... pierdoły, ramu wiele nie zostaje. 

20
Inne niekolejowe / Odp: Czy ten laptop będzie dobry do maszyny ?
« dnia: 10 Maja 2018, 22:11:28 »
Jeśli planujecie zmiane  laptopa lub komputera i chcecie z zadowoleniem korzystać z symulatora i czasami z gier komercyjnych to szerokim łukiem omijajcie karty zintegrowane intela, co do procesora AMD Ryzen 3 2200G i 2400G z wbudowaną grafiką  (Układ graficzny RX Vega 8) on ma wydajność około GF 1300. Ale jak on działa w symulatorze? raczej nie wiadomo bo to nowa konstrukcja i nikt jeszcze nie pisał w dziale o problemach. W ciężkich sceneriach jak Całkowo V2, Kaliska, Poranek Trankiei-a istotna jest karta graficzna póżniej procesor więc celujcie 1-2 gb vram albo więcej moim zdaniem  (na zapas ) symek ciągle rośnie wiec za nim wymagania sprzętowe, o ramie chyba nie trzeba pisać.
Jak pisano wcześniej I5 intela starszej generacji spokojnie starczą bo Maszyna nie działa wielowątkowo dlatego czasami  mogą się trafić delikatne przycięcia. Oczywiście procesor wielowątkowy nie zaszkodzi Maszynie a z czasem  może pomóc. 

21
Ja jestem codziennie we Wrocławiu (praca-dom dojazd pociągiem) I moim zdaniem teraz jak się zamykają drzwi jest ok. Co do obsługi pociągu też często widuję że np. konduktor leci do ostatniego wagonu aby po jakimś ludku zamknąć drzwi głownie w starszych wagonach. 

22
Pomoc doraźna / Odp: Drzewa na szlaku.
« dnia: 09 Marca 2018, 15:40:44 »
Poprawienie krzaków itp... jest niesamowicie czasochłonne i pracochłonne. Jest do tego automat ale na chwilę obecną poprawia zielsko tylko na odcinkach prostych w łukach trzeba poprawiać ręcznie każde co wchodzi na tor. Nie mamy jak na razie w Maszynie edytora  co by ułatwił poprawki w czasie rzeczywistym czyli klikamy przesuwamy i stoi tam gdzie chcieliśmy. 

23
Na pewno warto zainwestować w kartę graficzna myślę że min to 3gb pamięci. Lecz tu pojawia się problem bo ostatnio bardzo mocno podskoczyły ceny kart graficznych  z powodu kopaczy kryptowalut i przez brak kości pamięci do kart spowodowanym ''smartfonowym bumem'' . Ram oczywiście też potrzebny im więcej tym lepiej w nowych kompach 8 gb to już standart . Co do procka tu zależy co robisz poza symulatorem jeśli bawisz się grafika itp... to bardziej nadaje się uniwersalny procesor np AMD Ryzen 5, 6 rdzeniowy 12 wątkowy jeśli zwykłe zajecia domowe to i5 intela. Oczywiście to w dużym skrócie wszystko rozbija się o zasobność kieszeni .

 

24
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 04 Marca 2018, 17:22:29 »
L61+144 pośpieszny V1  z linku od EP08-015 .
Nie przejezdna, na samym starcie w Ozimku nie dostajemy zgody na jazdę od kierownika i na semaforze non stop s1. Mam nadzieje że nic nie pomyliłem  podczas kopiowania :)

25
Czyli co Panowie radzicie tak prostszym językiem :P Czy to normalne w tej sytuacji czy coś u mnie nie tak? Z komputerem?
Sprzęt nie jest tu raczej problemem a bardziej możliwości symulatora że nie potrafi wykorzystać zasobów np procesorów wielordzeniowych i wątkowych. Ale nawet najnowsze gry wykorzystują max chyba 4 rdzenie a w nowych prockach jest ich 6 i więcej. A przynajmniej tak mi się wydaje, jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Mi na chwilę obecna przychodzi tylko zmiana jakości tekstur itp.. aby symek się nie jąkał.
Czytam ten wątek i długo się zastanawiałem czy wejść do dyskusji. Podobny problem co kolega miałem 2 lata temu. Pytanie, kiedy kolega czyścił "bebechy" komputera? U mnie rozwiązanie było dość prozaiczne. Kompleksowe przeczyszczenie wszystkich podzespołów pomogło.
Jeśli był by bardzo zabrudzony procek lub karta to komputer po osiągnięciu ''temperatury krytycznej'' by się zresetował. Ale możliwe że jest jakieś zabezpieczenie co po dobiciu do owej temperatury obniża taktowania procesora aby uniknąć resetu kosztem wydajności. Ale przyznam się bez bicia ze o takim nie słyszałem :)   

26
Gracjan@ Kaliska ogólnie jest wymagająca dla sprzętu a tym bardziej jak doszły cienie. Podobnie jak Całkowo v2. W linku będą informacje co może poprawić wydajność pobaw się może pomoże. Co do sterowników i Maszyny, tu bywa różnie nie zawsze najnowsze są najlepsze.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#maxtexturesize_.2816384.29

27
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 22 Lutego 2018, 22:17:52 »
EP08-015@ czegoś nie rozumnie :) Skoro ta z paczki co jest w patchu jest przejezdna mało tego niczym nie różni się od tych  ze starszej np 17.07 i 16.08 to co w niej jest nie tak?

28
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 22 Lutego 2018, 22:06:22 »
Nie widzę. W załączniku jest plik.

29
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 22 Lutego 2018, 21:28:36 »
L61+144 osobowy. Przejechany przez AI bez problemów. Rozkład jazdy jest i się przewija, otoczenie nie rozkopane itp.. Jedynie w Lisowcach szlaban podnosi się jak ruszamy z peronu.

30
Pomoc doraźna / Odp: Sterowanie drzwiami
« dnia: 21 Lutego 2018, 20:12:59 »
Pasażerowie są jako ładunek który ustawiasz w rainsted nie ubywa ich i nie przybywa na peronach. Cienie są jeszcze w trakcie prac. Jak więcej chcesz się dowiedzieć poczytaj w dziale warsztat o pracach nad exe.

Strony: [1] 2 3