Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Radmorek

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Zestawienia pociągów 2017/2018
« dnia: 24 Grudnia 2017, 16:02:53 »
Czy mi się zdaje, czy te zestawienia są podebrane z vagonweb.cz, bo jeśli tak to trochę nieładnie...

2
Mam dostęp do różnorakiej dokumentacji technicznej SM31 (prawdopodobnie DTR, jakieś DSU lub inne schematy i rysunki, dokładnie nie oglądałem co), ze zdjęciami nie bardzo, jeśli ktoś by coś potrzebował - pisać tu do mnie albo najlepiej na PW :)

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 09:45:17 »
Ja bym sobie nie brał opinii takich gagatków jak hulek, MikolajMK i inni do serca, MaSzyna trzyma klimat, którego TD2 nigdy nie osiągnie z racji innych założeń twórców symulatora.
Jeśli chodzi o najnowszą wersję, to faktycznie, są problemy z pamięcią i wysypy z tym związane, ale pamiętajmy że aktualnie TD2 jest w fazie Alpha, jeśli nie InDev, bardzo wiele rzeczy jest niedopracowanych, i bardzo wiele rzeczy "wisi na protezach". Również od najnowszej wersji osoby nie posiadające "supportera" mogą wchodzić nawet, gdy jest w grze 30 osób.

Niektórzy (oczywiście absolutnie nie mówię o tobie) sieją jakąś dziwną wojnę między symulatorami, która po prostu nie ma sensu, bo to porównywanie projektów z innymi założeniami. TD2 raczej nigdy nie będzie miał tak rozbudowanego i realnego trybu single, bo skupia się na multiplayer. I radziłbym się wstrzymywać z oceną "w MaSzynie jest więcej taboru/jest noc/jest to tamto", przypomnijmy ile lat tworzona była MaSzyna, a projekt TD2 ma niespełna półtorej roku, to wszystko kiedyś będzie... kiedyś.

Jedyne co łączy MaSzynę i TD2 to modele i tekstury. Nic więcej. Cała reszta jest zupełnie inaczej rozwiązana, TD2 stoi na Unity3D ze skryptami w C#, MaSzyna jest pisana bezpośrednio w C/C++, tego się połączyć po prostu nie da.

4
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 06 Grudnia 2016, 23:33:34 »
Na maszynach serii 350 stosowano swego czasu system MIREL 350.
HMH produkuje Mirela do zadań związanych z sygnalizacją kabinową. Mirer natomiast to jest system sterowania lokomotywy i powstał ZTCW w Devinskiej Novej Wsi. Swego czasu moi koledzy z szopy jeździli na "łamańcach" serii 131 (od Zabrzega Czarnolesia do Skalitego) i sobie bardzo chwalili Mirera. Czesi jednak jak udało mi się ostatnio ustalić - zastosowali w 150/151 swój własny system.
Mógłbyś streścić co oferuje system sterowania lokomotywy Mirer? (bo rozumiem że Mirel to jest odpowiednik czeskiego LS90?)

5
Bieżące kolejowe / Hamulce kolejowe, wątpliwości
« dnia: 06 Grudnia 2016, 22:59:52 »
Cześć, chcę przetłumaczyć na polską wersję stronę http://www.bremsenbude.de/ która jest kopalnią wiedzy o hamulcach kolejowych, ale mam kilka wątpliwości:
Czy "Einfachsteuerventil" ma jakieś oznaczenie/nazwę w Polsce? Tak samo Westinghouse-Steuerventil
Czy "zestawy" Kkg, Kkp, Kks, Hik miały zastosowanie w Polsce, bo osobiście nie widziałem, ale może mało widziałem :)
Czy najbliższym luzującym stopniowo jest Knorr KE?
Jak rozumiem Knorr nr 8 to nasz H14K4, natomiast Knorr C, Westinghouse'a który wygląda podobnie jak Knorr oraz z dźwignią pionową w Polsce też nie widziałem.

6
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 01 Grudnia 2016, 12:49:19 »
Ale mi nie chodzi o elektrykę (automatykę) tylko głównie pneumatyczne sterowanie przewodem głównym - czy główne operacje odbywają się na dwóch elektrozaworach upuszczających i napuszczających (w uproszczeniu) powietrze do PG

7
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 01 Grudnia 2016, 00:59:32 »
Dzięki wam wielkie, a mam jeszcze takie małe offtopowe pytanie: Czy w przypadku elektrycznych kranów hamulca czy to w traxxach, czy to dako bse - używa się zaworu upuszczającego i "napuszczającego" powietrza do PG (sterowanego elektronicznie, reagującego na zmianę ciśnienia z "zadanego") czy to jakaś bardziej skomplikowana pneumatyka?

8
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 01 Grudnia 2016, 00:38:21 »
150/151: Ogólnie wszystko rozumiem, + i - dodają/odejmują pojedyńcze, a przytrzymanie na ++ to powiedzmy 2 poz / s, przycisk to taki PSR, ale o co chodzi z tym "Naprzód II"?

363/163: Czyli lewy joystick to kierunek, prawy zadawanie mocy/prędkości, ten mały prawy (?), a jeden z 'pakietowych' na prawo to "postój, wybieg, jazda, rozruch"?

A tak ogólnie - znacie jakieś strony z objaśnieniami, głównie pulpitów, czeskich lokomotyw?

9
Tabor kolejowy / Rozruch, nastawnik (joystick) w CD 150/363
« dnia: 30 Listopada 2016, 18:33:29 »
Cześć, czy jest na forum ktoś, kto mógłby mi wyjaśnić jak wygląda obsługa joysticków (pozycje etc.), i elementy bezpośrednio związane z rozruchem i zadawaniem mocy/prędkości na CD 150 i CD 363?

10
Mam proste pytanie - do pulpitu EN57 potrzebuję 8 wyjść PWM (Hasler, WN amp., WN wolt., NN amp., NN wolt., ZG, CH, PG) a na stronie producenta PoKeys57U widnieje tylko 6 wyjść PWM - jak żyć?

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prędkość haslera pod wyświetlacz LCD
« dnia: 26 Października 2016, 23:31:39 »
Pytanie - czy jest sens kupować za dla niektórych niemałe pieniądze PoKeys czy może w najbliższym czasie zostanie oddany jakiś interfejs komunikacji z mikrokontrolerami?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 16 Października 2016, 19:25:57 »
Powtarzam, czytaj ze zrozumieniem: Kamerowania nie ma zakazu. Natomiast to czy maszynista pozwoli to inna sprawa, i o tym właśnie mówiłem, że mikol z kamerą nielegalnie w kabinie może się skończyć zgubnie dla maszynisty

13
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 16 Października 2016, 10:22:53 »
"Kamerowania" nie ma zakazu, natomiast osobiście widziałem zdjęcie zrobione przez maszynistę na którym było widać dziecko (tego maszynisty) siedzące za nastawnikiem, i trzymające nastawnik, widać było również numer lokomotywy i serię, oraz 80 na prędkościomierzu i godzinę... chyba można się domyśleć jak to się skończyło...

14
Tabor kolejowy / Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« dnia: 16 Października 2016, 10:16:41 »
Jest jeden często spotykany sposób na przekraczanie szlakowej - jazda parowozem. Niech no się ktoś przejedzie do Mszany albo Żywca teigrekiem bez Haslera i mi powie że jechał grzecznie całą trasę 30km/h...
Tak samo jak były podsyły, parowóz z konstrukcyjną 40 pchał loka z cargo i potem na taśmie im wyszło 65......

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pulpit do Eu07 - rozmiary lumeli inne pytania
« dnia: 12 Października 2016, 08:06:34 »
Jak już mówiłem - będę robił z czego mam dostęp, oryginalne części to będą kontrolki OWS/LS 48, heblki, przyciski wklęsłe i wypukłe zakupię z sklepu tme, mierniki mam dostęp tylko do Lumel M13 i E13, ale na aukcjach nie jest napisane jakie rozmiary one posiadają, i chciałbym mieć porównanie do oryginalnego M15 oraz wiedzieć jaki mają rozmiar do zakupu blach (o ile M13 i E13 są takie same, to jest różnica 3cm z tego co widzę)

16
Bieżące Symulatorowe / Pulpit do Eu07 - rozmiary lumeli inne pytania
« dnia: 11 Października 2016, 21:14:15 »
Cześć! Będąc przez dłuższy okres czasu zwyczajnym niedzielnym użytkownikiem MaSzyny postanowiłem zbudować własny pulpit do Eu07 lecz wersję nieco okrojoną, przejrzawszy główny wątek nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości:
Jakie są różnice rozmiarów mierników Lumel M13 a E13 a M14 M15?
W jaki sposób sterujecie miernikami oraz manometrami - serwo z PWM do PoKeys? (czyli wystarczy jakikolwiek miernik, tylko skalę trzeba wymienić)
Oraz ostatnie - jaka jest oryginalna moc żarówek kontrolek LS48, jaka rezystancja do przyciemniania?
PS: Czy na siódemkach kiedykolwiek montowano Knorry? Ponieważ mam dostęp tylko do H14K4, ale chyba wystarczy w .fiz podmienić oerlikona na knorra

Strony: [1]