Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kamil14

Strony: [1] 2 3
1
Pomoc doraźna / Odp: Dźwięk hamulca dodatkowego TEM2
« dnia: 14 Października 2023, 15:29:16 »
A można to pobrać teraz czy dopiero po wyjściu paczki całościowej?

2
Pomoc doraźna / Dźwięk hamulca dodatkowego TEM2
« dnia: 13 Października 2023, 17:25:02 »
Witam,

Czy da się wyłączyć lub ściszyć głośność hamowania oraz luzowania hamulca dodatkowego w lokomotywach TEM2?

3
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 27 Kwietnia 2023, 19:58:18 »
Brakujące tekstury dachów na wersji 23.04

4
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 27 Kwietnia 2023, 16:06:52 »
Po uruchomieniu scenerii po 1-2 minutach wyrzuca do pulpitu bez żadnego komunikatu. Również w wersji lite.

errors w załaczniku.

5
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 01 Kwietnia 2023, 14:43:44 »
Pytanie,

nie wiem czy ja coś zrobiłem źle, pomyliłem kolejność paczek czy co, ale na każdej scenerii mam obecnie błąd w teksturze trawy. Wygląda to jak na screenie.

Pobrałem:
bieszczady-r2
hotfix_15.03.2023
zależności

6
Pomoc doraźna / Dynamiczna pogoda
« dnia: 18 Marca 2023, 20:48:55 »
W jaki sposób usunąć skrypty odpowiadająca za zmieniająca się pogodę w scenerii całkowo v2?

7
Pomoc doraźna / Pogoda w scenerii
« dnia: 20 Listopada 2022, 15:05:52 »
Witam, jest taka opcja żeby na niektórych scenariuszach nie zmieniała się pogoda automatycznie? Wiem, ze mozna ją edytowac po wciśnieciu F12 i scenerio, ale gdy tam ustawie to program znów po jakimś czasie automatycznie ją zmieni. Chodzi mi o to, żeby ustawić jeden rodzaj pogody na dany scenariusz bez możliwości zmiany.

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 14:41:37 »
Dzięki bardzo! Nie wiem dlaczego ale nie mogłem dodać załączników ze screenami, ale mimo to mi pomogłeś :)

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 14:31:36 »
Witam, takie kwiaty dzieją się po kilku minutach symulacji, niezależnie od scenariusza. Czasem nie dotyczy to tylko obiektów dekoracyjnych, ale również tekstur taboru, po prostu stają się czarne. Co może być przyczyną? Dodam, że podczas instalacji zaznaczyłem wszystkie komponenty, prócz RAINSTEDA, dokładnie jak widać na przedstawionym załączniku. W razie czego załączam również log.txt.

10
Pomoc doraźna / Odległość wczytywania modeli
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 12:09:33 »
Witam serdecznie, chciałbym zapytać czy istnieje w starterze funkcja zwiększenia wczytywania modeli takich jak słupy, różnego rodzaje dekoracje? Chodzi  mi głównie o słupy sieci trakcyjnej, które wczytują się o wiele za późno tuż przed jadącym pociągiem.

11
To akurat wina symulatora. Jeżeli jest włączona synchronizacja pionowa i tryb pełnoekranowy to występują takie ścinki/klatkowania, rozwiązaniem na ten moment jest zainstalowanie programu MSI Afterburner + RivaTuner Statistics Server i dodanie do RivyTuner pliku exe symulatora, czyli eu07.exe i ustaw tam Framerate limit na 60 i zostaw włączoną synchronizację pionową w starterze, powinno być o niebo lepiej.

A takie lekkie rwanie jadącego składu podczas obserwacji na kamerze zewnętrznej też jest bezpośrednią winą symulatora?

12
Tabor / Rozdzielczość ekranów w lokomotywach
« dnia: 18 Grudnia 2020, 11:40:26 »
Jest jakaś linijka w eu07.ini lub bezpośrednio w starterze, która odpowiada za rozdzielczość/jakość ekranów w lokomotywach? Wiem, że jest tylko zmniejszenie odświeżania. Obecnie jadąc Traxxem nie bardzo widzę wskazania prędkościomierza, jest on jakby taki rozmazany. A w Impulsie nieczytelny rozkład na ekranie po lewej .

13
Wydaje się, ze pomogło dzięki ;)

14
To jest zjawisko rwania ekranu, tzw. screen tearing. W skrócie, jeżeli monitor ma np 60Hz a FPSów będzie np. 73 to będzie takie coś widoczne, jedyne rozwiązanie na to jest włączenie synchronizacji pionowej, co chyba uczyniłeś wcześniej.

Tzn synchronizację pionową włączyłem w panelu NVIDII, bo w starterze niestety nie mogę znaleźć.

Proszę nie cytować poprzedniego postu, jeśli piszesz bezpośrednio pod nim.
Benek

15
To akurat wina symulatora. Jeżeli jest włączona synchronizacja pionowa i tryb pełnoekranowy to występują takie ścinki/klatkowania, rozwiązaniem na ten moment jest zainstalowanie programu MSI Afterburner + RivaTuner Statistics Server i dodanie do RivyTuner pliku exe symulatora, czyli eu07.exe i ustaw tam Framerate limit na 60 i zostaw włączoną synchronizację pionową w starterze, powinno być o niebo lepiej.

Dobrze, spróbuję. Ciekawe jest to, że na Bałyku problem ten nie występuję

A jeszcze jedno pytanie, co jest powodem takiego "falowania" obrazu podczas ruszania kamerą? Od razu po zainstalowaniu takie coś jest widoczne, nic kompletnie nie zmieniałem w grafice.

16
Witam,

Otóż mam problem z lekkimi przycinkami w nowym taborze. Sprzęt:

Karta GTX1050Ti
Procesor i5-4460s
RAM 12GB

To wina wersji gry czy jednak procesor nie domaga?
Jeszcze dodatkowo zamieszczam eu07.ini w załączniku

17
Pomoc doraźna / Odp: Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 23:12:10 »
Zawsze można jakiś dysk HDD kupić, i podpiąć pod SATA, ewentualnie na USB kupić. 256GB starczy na MaSzynę, Win10, i nadal będzie z 180GB wolnego  Myślę, że ten jest lepszy od pozostałych, a 12GB RAM starczy.

Racja, HDD 500GB to koszt około 50 zł jakby mi zabrakło miejsca na SSD. Sprzedający jeszcze opuści z ceny te 5 dyszek. Także chyba tego biorę.

18
Pomoc doraźna / Odp: Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 22:10:47 »
Wiadomo, najnowsza nie jest, ale muszę się zdecydować na coś budżetowego.
A procesor to intel Core i5-2400
Ile mógłbyś przeznaczyć na kartę graficzną? Procesor też bym zmienił na i5-3470, droższy o może 10-15zł, a lepszy.

To są złożone komputery. Oba do 1000-1100zł. Jeszcze mam ewentualnie do wyboru taki:
Intel Core i5 4460S
ASUS GTX 1050Ti 4GB
12GB RAM DDR3 1600MHz
Dysk SSD 256GB
ASUS H81M-E

Z wszystkich 3 najlepsza grafika, aczkolwiek nie posiada dysku HDD i ma ciut mniej ramu.

19
Pomoc doraźna / Odp: Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 21:48:53 »
No AMD ma ogólnie słabą implementację opengla w sterownikach. Działać będzie, ale mogą dziać się różne cuda. Na SSD 64GB to system strach postawić. Taki maluszek to mały atut. Nie wiem czy win10+maszyna się tam wciśnie. Maszyna większość assetów doładowuje na starcie, wiec oprócz szybszego wczytywania, to będziesz miał mniejsze przycinki na doczytywanie ludzików, zmiany pogody itp. A monitor i klawiaturę to chyba jakieś masz.

Na SSD jest zainstalowany tylko windows, ale jest jeszcze HDD 500GB na gry/dane.

20
Pomoc doraźna / Odp: Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 21:45:44 »
To są złożone komputery. Oba do 1000-1100zł. Jeszcze mam ewentualnie do wyboru taki:
Intel Core i5 4460S
ASUS GTX 1050Ti 4GB
12GB RAM DDR3 1600MHz
Dysk SSD 256GB
ASUS H81M-E

Z wszystkich 3 najlepsza grafika, aczkolwiek nie posiada dysku HDD i ma ciut mniej ramu.

21
Bocznica / Odp: Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 21:34:57 »
Za jedynką przemawia jeszcze dysk SSD i monitor, klawiatura w zestawie.

Reg. obowiązki 12.
Bocznica.
Benek

22
Pomoc doraźna / Odp: Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 21:33:47 »
Pod maszynę bierz dwójkę. Oba szroty na dzisiejsze czasy, a ze sterownikami nvidii jest statystycznie lepiej.

A co dokładnie się dzieje, że maszyna nie lubi sterowników GPU AMD? Maszyna może w ogóle nie pójść na tej karcie?

23
Pomoc doraźna / Odp: Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 21:32:11 »
Na komfortowe granie w 60 klatkach na pełnym trybie renderowania nie ma co liczyć, GTX 960 to słaba karta jak na 2020r, GTX 1060 jest lepszy o około 70%. Powiedz jeszcze jaka to i5, bo może to być druga generacja, trzecia itd.

Wiadomo, najnowsza nie jest, ale muszę się zdecydować na coś budżetowego.
A procesor to intel Core i5-2400

24
Pomoc doraźna / Jaki komputer - Radeon 460 2gb vs GTX 960 2gb?
« dnia: 16 Grudnia 2020, 21:22:03 »
Witam,

Na dniach planuje kupić nowy komputer do gier, również z myślą o komfortowe granie w Maszyne i mam dwa do wyboru:

1. 
- Procesor 4 rdzeniowy, 4 wątkowy procesor Intel Core I5 o taktowaniach pojedynczego rdzenia 3,1Ghz do 3,4Ghz Turbo
- 16GB RAM pamięci
- Karta graficzna AMD RX 460 2gb
- Dysk twardy SSD 64gb

2.
-Procesor: AMD FX-8300
-Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GTX 960 2gb
-RAM: Kingston HyperX 2x8Gb 1866Mhz

Generalnie chodzi mi o to jak Maszyna się będzie zachowywać na GPU lub CPU od AMD? RX460 i GTX960 są dość podobne do siebie pod względem wydajności, z lekką przewagą GTXa (moge się mylic). Jeśli chodzi o procesory, to wygrywa chyba ten AMD FX-8300 - 8 rdzeniowy. Inter Core I5 jest 4 rdzeniowy. RAMu mają po równo. I też nie wiem do końca czy dysk SSD 64GB wpływa na płynność gry?

Który komputer byście wybrali?

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 23:32:35 »
Czyli w sumie to normalne i tak ma każdy z wyświetlaniem modeli niezależnie od ustawień ini na wersji 20.01? Kiedyś na to nie zwracałem uwagi, teraz wyrobił mi się taki nawyk zaglądania jak się oddalam i mnie to irytuje :P

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 23:06:17 »
A przechodząc jeszcze raz do meritum - czy dałoby by radę wgrać Stary Jawor i misje Całkowo Wycieczka na 19.08?

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 22:35:13 »
Hmm, może inaczej. Ja jestem uczulony strasznie na odległość wyświetlania tekstur/modeli. Przypuścimy wagonu, gdy oddale się na pewną odległość nagle znika wózek, zderzaki zmieniają swój kształt niejednokrotnie, gruszki się kurczą. A w platformie LGS znika pół ramy i zostają koła bez osi. W 19.08 też to występuje ale w "łagodniejszym" stopniu. Może to kwestia ustawień jednak?

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 22:16:36 »
Witam,

Nie zgłaszam błędu, lecz przychodzę z pytaniem. Mianowicie gram obecnie na starszej wersji symulator - 19.08, bo przy 20.01 już komp zaczyna za bardzo mulić. A zwiększanie wydajności poprzez zmiany w eu07.ini powodują niesatysfakcjonującą jakość obrazu podczas rozgrywki. Chciałbym sobie pośmigać na sceneriach dodanych w najnowszym wydaniu tj. Stary Jawor, Całkowo Wycieczka i zastanawia mnie czy byłaby możliwość wgrania tego scenariusza i misji na wersje którą posiadam bez jakiś drastycznych błędów w przebiegach misji?

29
Witam,

Ostatnio zauważyłem, że symulator lekko klatkuje w lokomotywach które posiadają radiotelefony wspomniane w tytule. Dzieje się to również w lokach z ekranami typu Traxx, 6Dg, Dragon, Elf itd. Prawdopodobnie jest to spowodowane słabym sprzętem, który już powoli nie wyrabia gdyż symulator ciągle się rozwija. Więc moje pytanie - można w jakimś stopniu temu zaradzić?
 
Procesor Intel(R)Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2,93GHz
RAM 4,00GB
System: Windows 7 64-bitowy

W załączniku przy okazji dołączam również i log.txt.

I jakby co eu07.ini:

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync yes                // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192   // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 2      // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes      // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga      // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0   // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 3         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows no      // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 250 300   // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2      // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer simple // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach

Dodam, że posiadam starszą wersje - 19.08, bo 20.01 przyniosła kolejne zmiany przez które mam mniej FPS ;) 

30
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 15:34:44 »
Opcje obsługiwane przez rainsted są nadpisywane z jego ustawień.

Generalnie chce poprawić wczytywanie modelów. Dajmy na to wagony 408S - zmniejsza lub powiększa się w zależności w jakiej odległości się od niego znajduje. Tak samo znikające i pojawiające się wózki niektórych wagonów. Zwiększyłem multiasampling w Rainstedzie i w eu07.ini i niestety nadal tak się dzieje. Może ma to związek z tym, że by wyeliminować całkowicie cienie zmieniłem gfxrenderer z full na legacy?

Strony: [1] 2 3