Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Finder

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 24 Czerwca 2022, 18:33:25 »
Serwis money.pl poinformował o zawarciu listu intencyjnego między CTF i Simkol, gdzie można przeczytać m.in. o możliwym dokapitalizowaniu spółki kwotą miliona złotych na jej rozwój (źródło), więc może dodatkowe środki pozwolą na dokończenie gry. Moim zdaniem optymalną drogą rozwoju symulatora byłoby tworzenie następnych dodatków z zagranicznymi trasami i pojazdami, aby gra trafiła do szerszego grona odbiorców, natomiast rozbudowę i tworzenie polskich tras razem z taborem powinni przekazać dla polskich twórców modyfikacji :)

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 03 Czerwca 2022, 19:54:57 »
Miały być cotygodniowe vlogi deweloperów dotyczące funkcjonalności i aktualizacji symulatora, informacje na temat nowych lokomotyw i wagonów, a także mapa drogowa wdrażania poszczególnych elementów gry przed jej premierą. Aktualnie jedynym źródłem informacji o Simrailu jest strona na FB, którą aktualizują raz na miesiąc i moim zdaniem takie podejście do kolejowej społeczności i graczy jest mało profesjonalne.

Posiadacie info, co się dzieje z tym projektem? Moim zdaniem lepiej byłoby grzać temat, nawet co tydzień, niż wszystko wrzucić kilka dni przed premierą, oczywiście jeśli ona się w ogóle odbędzie.

3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Września 2021, 19:43:14 »
Jeden z filmów został skomentowany przez wydawcę Simraila, który przedstawił przyczynę braku płynności gry :)


Cytuj
SimRail S.A.
18 godzin temu (edytowany)
The recorded alpha version is quite old, there was a world streaming bug causing FPS drops, but in the demo version it is definitely eliminated.

Tłumacząc na polski wydawca poinformował, że widoczna na filmach gra była jeszcze w nieco starszej wersji Alfa, gdzie błąd strumieniowania (przesyłania) świata powodował spadki FPS-ów, jednak w wersji demo zostało to całkowicie wyeliminowane.

4
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Września 2020, 10:29:18 »
Obawiam się, że raczej jest jeszcze za wcześnie na zadawanie takich pytań.

Jaki jest powód Twoich obaw odnośnie udzielenia odpowiedzi na moje pytania ? Jeżeli poruszone przeze mnie kwestie w pytaniach mają być tajemnicą i będą odkrywane stopniowo albo w całości bliżej premiery gry, to nie muszę teraz otrzymać odpowiedzi tylko na spokojnie będę czekał na aktualności zamieszczane na Steamie bądź na innych kanałach informacyjnych.


Mnie najbardziej zastanawia, w jaki sposób twórcy zamierzają podjąć walkę z trollami wszelkiej maści. Nawet w płatnej grze, takowi mogą się pojawić. :(

Można byłoby zrobić ocenę punktową maszynistów i nastawniczych, którzy byliby oceniani przez innych użytkowników po zakończonej rozgrywce albo podczas gry (np. w trakcie wystąpienia błędu danego użytkownika) i wtedy na podstawie ocen blokować dostęp dla pewnych graczy do serwerów tudzież umożliwić im granie jedynie na tych serwerach, gdzie użytkownicy jeszcze nie ogarniają zasad ruchu kolejowego albo chcą się pobawić w nieprzepisową jazdę.

Dodatkowo ranking użytkownika oprócz dodawanych ocen przez innych graczy mógłby być uzupełniany o punktację przyznawaną przez samą grę, coś podobnego do TS-a, gdzie za prawidłowe stosowanie się do zasad ruchu kolejowego byłyby punkty dodatnie, a np. za przekroczenie S1 punkty ujemne. Wtedy admini lub moderatorzy danego serwera mogliby sprawdzić czy ocena innych graczy o danym użytkowniku jest zgodna z oceną silnika gry i podjąć ewentualne decyzje o przyszłości użytkownika na danym serwerze :)

Oczywiście wiem, że łatwo takie coś napisać, ale mam również świadomość tego ile czasu trzeba byłoby przeznaczyć na zaimplementowanie opisanego powyżej rozwiązania do kodu gry. Jednak uważam, że warto zamieszczać tego typu rozwiązania, ponieważ mogą one pomóc autorom gry w jej ulepszeniu, oczywiście jeżeli ktoś z tych autorów obserwuje ten wątek :D

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Września 2020, 00:55:02 »
Jeżeli spora ilość osób z tego forum pracuje nad tym symulatorem to mam kilka pytań:

- Czy 500 km tras będzie z czasem aktualizowane poprzez wydawanie darmowych updatów (aktualizacje do podstawy mapy) bądź płatnych DLC (nowe trasy) ?

- Jakie linie będą wchodzić w skład tych 500 km tras ?

- Czy ilość możliwych do obsługi przyrządów na pulpicie i w przedziale maszynowym będzie na poziomie Maszyny ?

- Ile i jaki rodzaj nastawni (np. stare z pulpitem) będzie do dyspozycji gracza oraz czy będzie można zawiadywać większym miastem albo chociaż dworcem z kilkoma torami i 2-3 peronami ?

- Czy gra będzie obsługiwać dynamiczne eventy takie, jak np. opóźnienia innych pociągów lub zdarzenia na trasie (oczywiście pytam o tryb jednego gracza, ponieważ na multi gracze będą sami generować tego rodzaju eventy) ?

- Istnieje strona internetowa albo fanpage symulatora ?

Dziękuję za udzielone informacje :)

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 19 Września 2020, 14:51:32 »
Nie potwierdzam, wszystko działa jak należy, nie wiem jak można sterować tym nastawnikiem za pomocą klawiatury numerycznej, najlepiej się steruje scrollem myszy.

Akurat nie miałem myszy przy sobie, więc sterowałem z klawiatury laptopa, jednak wszystkie komendy powinny działać zarówno poprzez sterowanie myszą, jak i przyciskami. Odnośnie komfortu sterowania to wiadomo, że scroll myszy bardziej odwzorowuje nastawnik, ale w sytuacjach awaryjnych (np. braku myszki) dobrze jest mieć działające przyciski. Sprawdzę jeszcze działanie tego num + na innych pojazdach i jeśli okaże się, że nie działa tylko na Elfach to przeinstaluję paczkę. Gdyby reinstalacja nic nie dała no to trzeba będzie robić służby na Impulsach :)

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 19 Września 2020, 12:34:28 »
Jeżeli problem był poruszany to przepraszam, ale w Elfach nie działa zadawanie mocy i luzowanie hamulców poprzez naciskanie przycisku NUM +, natomiast odejmowanie mocy i hamowanie przy użyciu przycisku NUM - działa prawidłowo. Testowałem zarówno na EN62 (sceneria Bałtyk_skm1), jak i na EN76 (sceneria l053_wieczor), jednak problem występuje chyba na każdej modyfikacji Elfa. Oczywiście działanie przycisków NUM + i - na Impulsach działa prawidłowo.

8
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 19:48:22 »
A w prawdziwym świeci? Bo z jakiegoś powodu w modelu tego nie zrobiłem.

Nie jestem aż takim znawcą pociągów, żeby wiedzieć czy dany przycisk w jednym z tysiąca jeżdżących po Polsce składów jest w rzeczywistości podświetlony podczas jego załączenia. Moje pytanie było podyktowane tym, aby bardziej uwidocznić jazdę na tempomacie, ale jeżeli ma być tak jak jest to szacunek za wykonaną pracę i dążenie do realnego odwzorowania Elfa :)

9
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 17:59:42 »
Witam, jeżeli jest taka opcja to w EN96 i kolejnych Elfach można byłoby podświetlić przycisk tempomatu, jeśli jest załączony, bo obecnie widać jedynie czy jest wciśnięty, ale wieczorem lub w nocy już tego nie widać, więc dobrze jakby było podświetlone za dnia i w nocy :)

10
Moim zdaniem osoby, które nie mają tych "skoków" podczas gry powinny pokazać jaką mają zawartość pliku eu07.ini oraz jak mają skonfigurowane ustawienia w trybie pracy "normalny". Wtedy osoby z mocnym komputerem mogą porównać i sprawdzić czy opisane ustawienia pomogły i czy winą są tutaj źle dobrane ustawienia czy konfiguracja karty graficznej.

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« dnia: 31 Stycznia 2019, 13:06:50 »
Brak programu 7-zip może mieć wpływ na omawianą sytuację ?

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 27 Stycznia 2019, 02:39:54 »
Sorki, że post pod postem, ale omawiane "skoki" występują również na filmie o aktualizacji 19.01 autorstwa Pancerny Janek (od 7:00, a najbardziej można to zauważyć patrząc się na semafor wyjazdowy).

https://youtu.be/79nVBCi_edU?t=420

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 26 Stycznia 2019, 20:26:22 »
Dzisiaj odpaliłem sobie siódemkę na TLK w Sandomierzu i zdziwiłem się, jak zobaczyłem te skoki podczas wjeżdżania byka ze składem Regio. Myślałem, że tylko przy tych nowszych lokomotywach z wyświetlaczami są takie skoki, ale jednak przy starszych także (na wcześniejszych wersjach Maszyny tego nie było). Również, jak PSMK, zmieniałem wartości dla parametrów w pliku .ini, ale zmniejszały się jedynie "szarpnięcia" skoków (po wyłączeniu cieni siódemka z bykiem chodziła płynnie, ale problem z nowszymi lokomotywami pozostał).

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 25 Stycznia 2019, 14:14:27 »
Czekaj, zebysmy sie tutaj dobrze zrozumieli. Na wszystkich wymienionych wersjach exe i dla wszystkich wartosci parametru pyscreenrendererpriority nie ma zadnej roznicy w efekcie "skokow"?

Testowałem to na dwóch exe (wersja 64 bit dołączona do paczki) i Twoja aktualna wersja exe. Zmieniając te parametry było cały czas widać te skoki, ale raz trwały one szybciej i były to mocniejsze szarpnięcia, a raz były to łagodniejsze, ale częstsze szarpnięcia. Może nie utrudnia to aż nadto w graniu, ale przy Sandomierzu to już FPS-y lecą w dół i przy tych skokach robi się małe klatkowanie.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 24 Stycznia 2019, 23:58:57 »
Zobacz przy okazji czy to samo bedzie na biezacej roboczej?

Mam również podobną sytuację z AKŁ i podobnymi pojazdami z ulepszonymi wyświetlaczami (tj. Traxx, Dragon itp.). Testowałem kilka rozwiązań, które się tutaj pojawiły (zmiana wartości dla parametru pyscreenrendererpriority oraz zmiana rozdzielczości cieni - mam ustawione na 2048) zarówno na podstawowym .exe z paczki 19.01, jak i na Twoim, ale zmiana parametru wyświetlacza na lower, lowest i idle nic nie pomaga w kwestii tych "skoków" podczas gry. Testy odbyłem również na innych scenariuszach, ale wynik był podobny. Zauważyłem, że przy wyższych prędkościach "skoki" się już nie pojawiają.

PS. Komputer działa poprawnie przy takich grach, jak GTA V czy ETS 2, więc nie jest to kwestia sprzętu, no chyba, że znowu jest to powód karty graficznej Radeon :D

16
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 26 Maja 2018, 14:55:25 »
Skonwertowałem pliki ogg. na wav. i działa, jednak część z odtwarzanych dźwięków (np. pani mówiąca o manewrach lokomotywą po doprowadzeniu pociągu do stacji końcowej - misja l053 - misja night 1) słychać bardzo cicho, a nawet zdarzyło się, że zapowiedzi na jednej ze stacji (głos lektora z poznańskiego dworca) były bardzo ciche mimo otwartego okna w lokomotywie.

17
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 06 Lutego 2018, 03:11:31 »
Podczas włączonych świateł w kabinie występuje taki błąd w teksturze EU07-15.


18
Symulator / Odp: Płynność prowadzenia lokomotywy EU43
« dnia: 26 Maja 2017, 18:49:38 »
Powiem tak, GTA V chodzi u mnie bez najmniejszych zacięć na średnio-wysokich ustawieniach, jednak w przypadku Maszyny przy EU43 również występują u mnie lekkie lagi, więc moim zdaniem jest to spowodowane tym, że Radeon w przeciwieństwie do GeForce nie radzi sobie z Maszynowym Pythonem :D

19
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 28 Października 2016, 02:57:33 »
Jak tam postępy w tworzeniu trasy ?


Nie wiem czy już widziałeś, ale na Youtube jest film z kabiny maszynisty jadącego z Poznania do Szczecina.
https://www.youtube.com/watch?v=2pM7KSK2row


Od 55 minuty jest stacja Krzyż :)

20
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« dnia: 15 Października 2016, 16:23:15 »
Co znaczy nikt nie testuje. Wersja do ściągnięcia jest z lipca, a od tamtego czas już kilka uwag na forum zostało wymienione, także autor powinien udostępnić nową wersję z poprawkami. Ile można testować jedną rzecz ? Nie piszę tego ze złym nastawieniem do autora czy innych użytkowników, ale chociaż co miesiąc niech wychodzi nowa wersja i wtedy sprawdzamy, co trzeba jeszcze poprawić.

21
Pomoc doraźna / Odp: Ciężki symek - procesor nie wyrabia
« dnia: 22 Września 2016, 12:30:13 »
ETS 2 jest bardziej zoptymalizowany niż Maszyna, wiec nic dziwnego, że zużywa mniej zasobów procesora. Co do ścinek to masz je przy każdej lokomotywie czy np. przy Traxxie ? Jeśli przy nowszych lokomotywach to nawet ja mam lekkie zacinki na niektórych sceneriach. Spróbuj usunąć Maszynę, wyczyścić rejestry przez CCleaner i wgraj od nowa. Przeczyszczenie kompa i wymiana pasty może nie spowoduje wielkiego przyspieszenia procesora, ale warto co pół roku to zrobić, żeby podzespoły komputera miały niższe temperatury.

22
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 25 Sierpnia 2016, 23:04:38 »
Posty zamieściłem na forum :)

23
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 25 Sierpnia 2016, 06:56:56 »
macius5991 będziesz pisał posty na skyscrapercity czy ja mam to zrobić ?

kornel4d masz konto na skyscrapercity ? Jak mamy Tobie przesłać ewentualne zdjęcia, tutaj na forum dać link czy na jakiegoś maila chcesz ?

24
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 24 Sierpnia 2016, 02:08:59 »
Sam mam nastukane kilkaset postów na SSC, będę bardziej "wiarygodny" dla społeczności więc mogę w Twoim imieniu @kornel napisać. Ponadto wrzucę coś na Facebooka, żeby te 5,7k ludzi coś zrobiło ;)

Też mam tam konto, więc jak coś to Maciek napisz, a ja to potwierdzę i polajkuję :D Warto wrzucić zdjęcia, które zamieścił kornel4d, aby ludzie wiedzieli, że prace nad scenerią są rzeczywiście prowadzone. Może warto napisać też w wątku PKP Intercity, bo w sumie ich tabor jeździ po „Maszynowych” torach ;)

25
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 23:53:04 »
Chętnie pomógłbym Tobie z tymi zdjęciami, ale obecnie mam zbyt mało czasu, aby jeździć pociągiem w te rejony.

Może spróbuj napisać na forum skyscrapercity, jest tam zarejestrowanych sporo osób z różnych miejscowości położonych obok tej linii kolejowej, więc łatwiej będzie Tobie pozyskać od nich fotografie. Dodaj w poście obrazki, które zamieściłeś tutaj i napisz, że potrzebujesz zdjęć terenów na potrzeby scenerii do symulatora. Linki do wątków:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=276860&page=294 - wątek infrastruktury kolejowej w woj. zachpom.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1560861&page=27 - wątek projektowanej przez Ciebie linii kolejowej nr 351

Opisz dokładnie, o jakie miejscowości chodzi, żeby ludzie wiedzieli, co mają fotografować :)

26
Pomoc doraźna / Odp: Windows 7 brak świateł
« dnia: 21 Maja 2016, 23:11:29 »
To jest związane z opcją Multiasampling. andru masz pewnie ustawione na x2 lub wyżej ? Jak sobie zmienisz na x1 to światła będą widoczne z bardzo daleka.

Przy ustawieniu x2 lub wyżej występuje również to, że jak się dojeżdża do wskaźnika np. W9 to zaczynają po nim przechodzić takie boczne paski, a przez wskaźnik W7 przebija się jego podpórka. W załączniku zdjęcia.

Stele, przy x1 o wiele lepiej widać światła nadjeżdżających z daleka pociągów czy semaforów. Muszę jednak korzystać z x2 (bardzo mała widoczność i te przemieszczające się paski na wskaźnikach), bo przy x1 szyny przede mną stają się liniami prostymi z painta (widać piksele). Moglibyście coś z tym zrobić czy za duża ingerencja w silnik graficzny ?

Strony: [1]