1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Lutego 2020, 15:37:37 »
Problem z FPS i rwaniem obrazu bardzo przypomina to z czym ja miałem do czynienia już kilka lat temu. Pozwalam sobie wkleić moje rozwiązanie na ów problem z innego wątku, może komuś pomoże:
Potwierdzam, że metoda 2 działa jak należy. Proszę też pamiętać, żeby sprawdzić ile Wasze monitory mają Hz (częstotliwość odświeżania). Jeżeli jest to 60Hz, to nie ustawiajcie limitu na 65, 75 albo więcej gdyż nie ma to żadnego sensu (daje to jedynie wyższe temperatury CPU i GPU). Przy 60Hz ustawcie limit w RivaTunerze na 60 FPS i sprawdźcie czy to pomogło. Jeżeli Wasz sprzęt pozwala uzyskiwać głównie ~40 FPS to spróbujcie ustawić limit FPS na 30 (najlepsza płynność animacji następuje przy FPS, które stanowi całość, połowę, ćwierć itp Hz monitora). Nie wiem jak sprawa się ma z technologią G-sync, gdyż takiej mój monitor nie obsługuje.
Pozdrawiam
Ostatnio walczyłem z podobnym problemem i niewykluczone, że znalazłem rozwiązanie. Mój sprzęt to i5 7600 3.50GHz; 16 GB RAM; NVIDIA 1060 6GB. Średnio na wszystkich sceneriach mam 200 FPS. I teraz ciekawostka - mam identyczne "rwania obrazu" jak te pojedyńcze na Twoim filmie, różnica polega na tym, że u mnie... występują co 2 sekundy, dosłownie. Wygląda to tak jakby v-sync w MaSzynie nie tolerował wysokiego FPS (ale tylko na sceneriach z wieloma obiektami) i próba zrzucania FPS z kilkuset na 60 FPS powoduje "czkawkę" w postaci tego "rwania". Rozwiązania:
[Metoda 100% skuteczna] - 1. Wymuszenie wyłączenia v-sync w sterownikach NVIDIA. Jako, że wyłączenie v-sync powoduje generowanie znacznej ilości FPS (które jest nam zbędne, bo PC się tylko grzeje, a na monitorze widzimy klatek np 60) to polecam ściągnięcie zewnętrznego limitera FPS, ja np mam RivaTuner Statistics Server. Owszem, będzie widoczne czasem "łamanie obrazu" charakterystyczne dla wyłączonego v-sync, ale wszelkie czkwawki i zwiechy znikają, a PC się nie grzeje bo zewnętrzny limiter i tak trzyma 60 FPS.
[Metoda, którą odkryłem dzisiaj, w fazie testów] - 2. Wymuszenie włączenia v-sync w sterownikach NVIDIA (opcja "on", żadne adaptive itp) + zewnętrzny limiter FPS (koniecznie). V-sync w MaSzynie wyraźnie potrzebuje wsparcia zewnętrznego programu bo sam po prostu nie do końca sobie radzi ze zrzucaniem z wysokiego FPS. Ta metoda jest dopiero w fazie testów, nie wiem czy to nie jakiś przypadek lub coś się nie rozłączy, ale póki co wszystko chodzi cacy.
Mam nadzieję, że któraś z tych metod Ci pomoże.
Pozdrawiam
Potwierdzam, że metoda 2 działa jak należy. Proszę też pamiętać, żeby sprawdzić ile Wasze monitory mają Hz (częstotliwość odświeżania). Jeżeli jest to 60Hz, to nie ustawiajcie limitu na 65, 75 albo więcej gdyż nie ma to żadnego sensu (daje to jedynie wyższe temperatury CPU i GPU). Przy 60Hz ustawcie limit w RivaTunerze na 60 FPS i sprawdźcie czy to pomogło. Jeżeli Wasz sprzęt pozwala uzyskiwać głównie ~40 FPS to spróbujcie ustawić limit FPS na 30 (najlepsza płynność animacji następuje przy FPS, które stanowi całość, połowę, ćwierć itp Hz monitora). Nie wiem jak sprawa się ma z technologią G-sync, gdyż takiej mój monitor nie obsługuje.
Pozdrawiam