Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Max_EN_57

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Lutego 2020, 15:37:37 »
Problem z FPS i rwaniem obrazu bardzo przypomina to z czym ja miałem do czynienia już kilka lat temu. Pozwalam sobie wkleić moje rozwiązanie na ów problem z innego wątku, może komuś pomoże:

Ostatnio walczyłem z podobnym problemem i niewykluczone, że znalazłem rozwiązanie. Mój sprzęt to i5 7600 3.50GHz; 16 GB RAM; NVIDIA 1060 6GB. Średnio na wszystkich sceneriach mam 200 FPS. I teraz ciekawostka - mam identyczne "rwania obrazu" jak te pojedyńcze na Twoim filmie, różnica polega na tym, że u mnie... występują co 2 sekundy, dosłownie. Wygląda to tak jakby v-sync w MaSzynie nie tolerował wysokiego FPS (ale tylko na sceneriach z wieloma obiektami) i próba zrzucania FPS z kilkuset na 60 FPS powoduje "czkawkę" w postaci tego "rwania". Rozwiązania:

[Metoda 100% skuteczna] - 1. Wymuszenie wyłączenia v-sync w sterownikach NVIDIA. Jako, że wyłączenie v-sync powoduje generowanie znacznej ilości FPS (które jest nam zbędne, bo PC się tylko grzeje, a na monitorze widzimy klatek np 60) to polecam ściągnięcie zewnętrznego limitera FPS, ja np mam RivaTuner Statistics Server. Owszem, będzie widoczne czasem "łamanie obrazu" charakterystyczne dla wyłączonego v-sync, ale wszelkie czkwawki i zwiechy znikają, a PC się nie grzeje bo zewnętrzny limiter i tak trzyma 60 FPS.

[Metoda, którą odkryłem dzisiaj, w fazie testów] - 2. Wymuszenie włączenia v-sync w sterownikach NVIDIA (opcja "on", żadne adaptive itp) + zewnętrzny limiter FPS (koniecznie). V-sync w MaSzynie wyraźnie potrzebuje wsparcia zewnętrznego programu bo sam po prostu nie do końca sobie radzi ze zrzucaniem z wysokiego FPS. Ta metoda jest dopiero w fazie testów, nie wiem czy to nie jakiś przypadek lub coś się nie rozłączy, ale póki co wszystko chodzi cacy.

Mam nadzieję, że któraś z tych metod Ci pomoże.

Pozdrawiam

Potwierdzam, że metoda 2 działa jak należy. Proszę też pamiętać, żeby sprawdzić ile Wasze monitory mają Hz (częstotliwość odświeżania). Jeżeli jest to 60Hz, to nie ustawiajcie limitu na 65, 75 albo więcej gdyż nie ma to żadnego sensu (daje to jedynie wyższe temperatury CPU i GPU). Przy 60Hz ustawcie limit w RivaTunerze na 60 FPS i sprawdźcie czy to pomogło. Jeżeli Wasz sprzęt pozwala uzyskiwać głównie ~40 FPS to spróbujcie ustawić limit FPS na 30 (najlepsza płynność animacji następuje przy FPS, które stanowi całość, połowę, ćwierć itp Hz monitora). Nie wiem jak sprawa się ma z technologią G-sync, gdyż takiej mój monitor nie obsługuje.

Pozdrawiam

2
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 02 Stycznia 2019, 19:03:02 »
Jechałem dzisiaj Linią 053 (wieczór) ROJ23171 Kolei Mazowieckich z Dębicy do Sandomierza. W Turowie nie dostałem na semaforze wyjazdu ze stacji. Zauważyłem za to, że brązowa EU07 stojąca obok (AI) dostała białe światło manewrowe ale nie ruszała. Dopiero przejście do ów lokomotywy i ruszenie nią ręcznie przed siebie (musiałem ręcznie uruchomić sprężarkę do pantografu, bo nie chciały się podnieść) odblokowało kolejne eventy. Potem gdy wróciłem do EN57 Kolei Mazowieckich to pojawił się znowu problem, który już zgłaszałem w lipcu w Systemie Zgłaszania Błędów (brak runningnoise po przejściu do AI). MaSzyna w najnowszej wersji, niedawno na czysto instalowana. W załączeniu log i errors w pliku zip, ponieważ bezpośrednio pliki txt nie chciały się wrzucić. Zapomniałem dodać: najnowsze exe x64_181229 od tmj. Pozdrawiam!

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 26 Czerwca 2018, 00:48:16 »
Sprawdzone w misji I053_poranek - po przejściu do pociągu AI (poprzez klawisz F5) nie działa dźwięk runningnoise.

4
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 14 Czerwca 2018, 16:40:07 »
i5 7600 3.50GHz
16 GB RAM
NVIDIA 1060 6GB

Nie przejechałem jeszcze całego Całkowa, ale przejeżdżając mały kawałek od Wilisia pokazywało mi 200-250 FPS. Jest jeden parametr, który potrafi mi zniszczyć całą rozgrywkę - są to cienie. Wystarczy, że zwiększę rozdzielczość cieni z 2048 na 4096 i FPS potrafi mocno spaść. Całkowo z powodu ilości obiektów jest bardzo wrażliwe na ten parametr. Może pokombinuj z cieniami? Sprzęt wydajesz się mieć całkiem dobry, chociaż osobiście jestem totalnie anty AMD.

Pozdrawiam

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Czerwca 2018, 00:42:27 »
Witam.
Zauważyłem, że od exe 180531 nie wyświetlają się poprawnie zwrotnice. Czy może ktoś to potwierdzić?
W załączeniu screeny.

Potwierdzam, problem występuje (exe 180609).

Przepraszam najmocniej, źle zrozumiałem post, opisany problem jednak nie występuje.

Pozdrawiam.

6
Ostatnio walczyłem z podobnym problemem i niewykluczone, że znalazłem rozwiązanie. Mój sprzęt to i5 7600 3.50GHz; 16 GB RAM; NVIDIA 1060 6GB. Średnio na wszystkich sceneriach mam 200 FPS. I teraz ciekawostka - mam identyczne "rwania obrazu" jak te pojedyńcze na Twoim filmie, różnica polega na tym, że u mnie... występują co 2 sekundy, dosłownie. Wygląda to tak jakby v-sync w MaSzynie nie tolerował wysokiego FPS (ale tylko na sceneriach z wieloma obiektami) i próba zrzucania FPS z kilkuset na 60 FPS powoduje "czkawkę" w postaci tego "rwania". Rozwiązania:

[Metoda 100% skuteczna] - 1. Wymuszenie wyłączenia v-sync w sterownikach NVIDIA. Jako, że wyłączenie v-sync powoduje generowanie znacznej ilości FPS (które jest nam zbędne, bo PC się tylko grzeje, a na monitorze widzimy klatek np 60) to polecam ściągnięcie zewnętrznego limitera FPS, ja np mam RivaTuner Statistics Server. Owszem, będzie widoczne czasem "łamanie obrazu" charakterystyczne dla wyłączonego v-sync, ale wszelkie czkwawki i zwiechy znikają, a PC się nie grzeje bo zewnętrzny limiter i tak trzyma 60 FPS.

[Metoda, którą odkryłem dzisiaj, w fazie testów] - 2. Wymuszenie włączenia v-sync w sterownikach NVIDIA (opcja "on", żadne adaptive itp) + zewnętrzny limiter FPS (koniecznie). V-sync w MaSzynie wyraźnie potrzebuje wsparcia zewnętrznego programu bo sam po prostu nie do końca sobie radzi ze zrzucaniem z wysokiego FPS. Ta metoda jest dopiero w fazie testów, nie wiem czy to nie jakiś przypadek lub coś się nie rozłączy, ale póki co wszystko chodzi cacy.

Mam nadzieję, że któraś z tych metod Ci pomoże.

Pozdrawiam

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Kwietnia 2018, 17:05:29 »
Jakimi sprzegami polaczony jest sklad? W przypadku EZT wypada, by poszczegolne czlony byly spiete wartoscia 55
Pierwszy i drugi człon są na 55, ostatni na 0. Pierwszy jest headdriver, a reszta connected. Na oryginalnym exe wszystko działało.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Kwietnia 2018, 16:33:00 »
Nie wiem czy to tylko u mnie czy też są to jakieś nowe funkcje, o których nie wiem, ale na najnowszym dzisiejszym .exe od Milka w EN57 nie działa sprężarka (a przynajmniej nie ma jej dźwięku) i nie jestem w stanie odhamować EZT gdy ustawiam go w td. Skład jest zahamowany i nie mogę nic z tym zrobić.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Stycznia 2018, 17:00:39 »
Nie wiem czy to tylko u mnie, ale przy ostatnich kilku najnowszych .exe:

* W EZT nie jestem w stanie zrzucić pantografu pod przyciskiem O (podnosi się bez problemu);
* w Dragonie znikł dźwięk falowników, nie słychać ich w ogóle przy ruszaniu (przy okazji w Dragonie nie mam także dźwięku czuwaka).

Czy ktoś może potwierdzić te problemy?

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dziwny dźwięk w EN57
« dnia: 28 Września 2015, 22:56:33 »
mk1991, faktycznie. Odpaliłem plik "20786_running_noise_en71-026" i znajduje się w nim ten "dziwny dźwięk". Jestem pewny, że wcześniej tego nie było, domniemam, że plik ten musiał niedawno powstać (ale może się mylę). Wiadomo, że w pociągach często skrzypi (i na pewno tego typu dźwięki dodają atrakcyjności). Po prostu ten konkretny pojedynczy dźwięk na początku wydał mi się nienaturalny, a jego ciągłe zapętlenie zaczęło mnie zastanawiać czy przypadkiem nie doszło do "jakiegoś uszkodzenia". Teraz przynajmniej wiem na czym polegał problem. Przepraszam najmocniej za zawrócenie głowy taką błahostką i dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam serdecznie!

11
Bieżące Symulatorowe / Dziwny dźwięk w EN57
« dnia: 28 Września 2015, 16:40:14 »
W najnowszej paczce 15.04, jak i 15.04.26 zauważyłem dziwny błąd związany z dźwiękiem w składach typu EN57. Co ileś sekund pojawia się krótki dźwięk nieprzypominający niczego. We wcześniejszych wersjach MaSzyny, jak chociażby 8.13 (przy tej samej konfiguracji sprzętowej) problem nie istniał. Sterowniki do karty dźwiękowej (Audigy SE) są aktualne. Poniżej zamieszczam link do filmu. W momencie wyświetlenia napisu 'TERAZ' powinniście usłyszeć ów dźwięk (na filmie 4 razy). Dźwięk ten czasami jest cichszy, a czasami głośniejszy. Na filmie w większości nie jest aż tak bardzo słyszalny, ale w trakcie pokonywania tras daje się jednak mocniej we znaki. Czy problem występuje tylko u mnie czy możecie go również u siebie potwierdzić?

LINK DO POBRANIA FILMU (3,5MB): https://www.sendspace.com/file/hbrhmf

Pozdrawiam!

12
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 06 Stycznia 2015, 20:11:46 »
Witam wszystkich furomowiczów!

Jako że ostatnio nieco więcej pojeździłem po różnych trasach w MaSzynie (wersja 8.14, czysta instalacja programem 7-zip + stosowne patche) to postanowiłem zwrócić przy okazji uwagę na błędy mniejsze i większe oraz podzielić się nimi tutaj. Pierwsza sprawa to widoczność gór z oddali. Wszelkie pagórki widoczne z dalszej odległości są czarne. Nie wiem czy to na pewno jest normalne (oczywiście w miarę zbliżania się do nich, stopniowo stają się zielone/białe). Druga sprawa to kokpit lokomotywy EU07 - o ile zachowanie kamery względem głównego kokpitu jest bardzo poprawne (ruchy głowy/drgania) o tyle wycieraczki oraz lusterka boczne zachowują się zupełnie inaczej. To tak jakby ruch kamery działał inaczej dla kokpitu i dla wycieraczek/lusterek. Efekt jest taki, jakby te elementy po prostu trzymały się na jednej nitce i zaraz miały odpaść. Na koniec - nie jestem pewny czy takie było założenie twórców, ale zauważyłem, że w lokomotywach elektrycznych typu 181 oraz 182 kamera jest sztywna (nie ma żadnych ruchów).

Pozdrawiam!

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problem z nowymi sterownikami AMD
« dnia: 14 Listopada 2014, 22:57:53 »
...
Jest w tym bardzo dużo prawdy. Bawiłem się w wiele różnych konfiguracji, ale nic to nie dało. Jedynie powrót do wersji 14.4 rozwiązało problem. Napisałem też tego posta bardziej jako ostrzeżenie dla tych co dopiero zamierzają instalować sterowniki do AMD. Ewentualnie jak się nic nie zmieni to może też warto, aby twórcy MaSzyny spojrzeli na ten problem, ponieważ co jakiś czas wychodzą nowe sterowniki, które dla kart z wyższej półki AMD faktycznie dodają pewne warte uwagi możliwości, a szkoda byłoby jakby właśnie MaSzyna na nich cierpiała. Ja akurat mogę zostać przy 14.4.

Reg. obowiązki 11a.
Nie należy cytować ostatniej wiadomości. Poprawiłem.
Benek

14
Bieżące Symulatorowe / Problem z nowymi sterownikami AMD
« dnia: 14 Listopada 2014, 20:39:41 »
Witam. Jestem tutaj nowy i zacznę od wielkich słów uznania dla wszystkich współtworzących najlepszy symulator kolejowy jakim jest MaSzyna. Wielki szacunek i powodzenia w dalszym rozwijaniu tego projektu. Teraz do rzeczy:

Nowe sterowniki AMD od wersji 14.9 wzwyż źle współgrają z symulatorem. Objawia się to migoczącymi elementami (kiedy kamera jest w ruchu) takimi jak: zapalone światła pociągu, znaki kolejowe (ograniczenie prędkości itp) oraz inne podobne. Efekt jest taki, że w trakcie jazdy wartość podaną na znaku kolejowym można odczytać jedynie w ostatniej chwili. Wcześniej zaś na znaku pojawiają się artefakty, i co ciekawe, słupek na którym osadzony jest znak prześwituje na całej jego długości. Ostatnią dobrą wersją sterownika, na której problem nie występuje, to 14.4. Pozdrawiam!

Strony: [1]