Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - HTD

Strony: [1] 2 3 ... 20
1
Zauważyłem, że na sceneriach komunikacja radiowa idzie na kanale 1, co jest niezgodne z rozkładem i podpowiedziami pomocnika. Wyjdzie jakaś poprawka do tego?

2
Symulator / Odp: Stan torów (scenerii) i kwestia kibli.
« dnia: 06 Października 2023, 20:15:05 »
O kurczę, to tak wygląda jak się światło na dworze zapali ;) Ale w nocy było git ;)

3
Symulator / Stan torów (scenerii) i kwestia kibli.
« dnia: 06 Października 2023, 19:49:19 »
Po wielu latach wróciłem do MaSzyny. Sprawdziłem scenerię Wrzosy, no i widać, że jakby w końcu symulator dokończony, wszystko działa, wygląda super.
Potem wróciłem na swoją ulubioną linię L053 i też wszystko działa :)

Przy okazji, po latach wygląda dużo lepiej, grafika poprawiona mocno, światła, cienie, tabor dopracowany, wszystko ma wnętrza, widać pasażerów na peronach i w pociągach.
Pociągi mają rozkłady, rozkłady "żyją", wiadomo bez drukowania opisu co trzeba zrobić.

No i teraz odpalam sobie (tak dla jaj), pierwszą chyba w całym symulatorze scenerię Moczniki. Jest napisane, że "sceneria gorszej jakości". Ale odpalam i wygląda rewelacyjnie! Przede wszystkim kibelek odpicowany, nawet ma jakiś cyfrowy wyświetlacz dołożony. Ładnie zrobione torowisko, też widać pasażerów ktoś dodał, jest hala dworcowa (chyba jedyna w MaSzynie z tego co pamiętam). Jaka gorsza jakość? Nostalgia mi się włączyła, szczeniackie lata się przypomniały jak się do technikum kiblem jeździło codziennie rano ;)

No i zonk! Nic nie działa na tej scenerii. Ani próba radia. Ani rozkład jazdy. Ani oznaczenia prędkości na trasie, sygnalizacja, no nic. Audiowizualnie - mucha nie siada. Ale w ogóle brak jakiegokolwiek sterowania na scenerii. Czy ja mam jakąś niedokończoną wersję, czy ta sceneria tak ma? Szkoda, bo fajnie wygląda, ma klimat, tylko taka nie za bardzo do jazdy.

Że bardzo chciałem sobie pojeździć akurat kibelkiem, to patrzę na jakich sceneriach są kibelki. Kiedyś były na Bałtyku. Teraz nie ma, tylko te nowsze impulsy są. Ale zaraz, L061 - tam są. To było kiedyś "w trakcie budowy", no ale zobaczę. I tam odwrotnie jak w Mocznikach - sterowanie działa, ale grafiki niet ;) Pustynia, tory w kosmosie, TD lepiej wygląda.

Sprawdzam L061+144 - tam o dziwo wszystko wydaje się być OK. Jest grafika, sterowanie działa, można jechać. Ale szybko okazuje się, że tak nie do końca to sterowanie działa, urywa się po którymś kilometrze i już limit prędkości się nie wyświetla.

Pytanie, które scenerie w MaSzynie mają sterowanie, a które nie mają? Czy są jakieś plany rozwojowe odnośnie ich, czy po prostu zostały porzucone? Na jakich sceneriach można sobie pojeździć kibelkiem tak, żeby rozkłady i sterowanie działały, a do tego żeby nie było pustyni i kosmosu?

4
Symulator / SU46 - woda
« dnia: 18 Września 2023, 23:25:35 »
O co chodzi z tą wodą w SU46? Pomocnik mi pisze: załączyć bezpiecznik pompy wody, załączyć coś tam jeszcze od wody, połączyć obiegi wody...
Szukam w kabinie jakiś przycisków związanych z tym, ale nie ma nic poza przyciskiem podgrzewacza wody.

Ogólnie wciskanie czegoś tam z "W" odznaczyło wszystkie punkty za wyjątkiem "połącz obiegi wody".

Tak na szybko to oczywiście Shift+Q i za chwilę Q to załatwia, bo autopilot to włącza za mnie. Ale ciekawi mnie jaki jest sens tych komunikatów? Czy w tej SU46 autentycznie się coś takiego włącza, a jeśli tak, czemu nie widać tego w kabinie? Jest w oryginalnym przedziale maszynowym? Sprawdzałem w symulatorze, ale przedział maszynowy w tej SU46 taki jakiś niedokończony, nic tam nie ma do grzebania.

5
Symulator / Odp: GUI symulatora - jak zwiększyć rozmiar tekstu?
« dnia: 14 Września 2023, 22:27:34 »
Dzięki!
ui.fontsize 20Pomogło.

6
Symulator / GUI symulatora - jak zwiększyć rozmiar tekstu?
« dnia: 14 Września 2023, 21:46:13 »
Witam.

Na moim komputerze MaSzyna działa podobnie wolno lub szybko w każdej rozdzielczości, więc najlepiej używałbym 4K, bo symulator wygląda w niej najlepiej.

Jest jednak problem z interfejsem i oknami symulatora. Ich rozdzielczość i skalowanie nie zmienia się wraz ze wzrostem rozdzielczości. W 4K napisy są przy moim wzroku kompletnie nieczytelne. Co ciekawe, w 4K są za to idealnie czytelne przyrządy samej lokomotywy, wyświetlacze LED i LCD, zegary. W 1080 widać tekst w okienkach pomocniczych, ale już teksty oryginalnych przyrządów są niewyraźne.

Czy jest gdzieś jakiś parametr w konfiguracji albo skrót klawiszowy czy jakikolwiek inny sposób zwiększenia skalowania tekstu w tych oknach?

BTW, te okienka wyglądają jak ImGUI, zgadłem? ;) Większość apek na ImGUI ma ten sam problem - kompletny brak czytelności w 4K. Ale chyba to się gdzieś ustawia?

7
Mam takie nurtujące mnie wspomnienie sprzed jakiś 20 lat. Jeździłem codziennie (naturalnie jako pasażer) podmiejskim EN57 i od czasu do czasu dalekobieżnymi składami ciągniętymi przez lokomotywy. Wtedy zupełnie nie interesowałem się, do czego są podczepione wagony i jak to jeździ.

Ale jedna rzecz utknęła mi w pamięci - część pociągów uznałem za super luksusowe, jeśli ruszały tak, że nie było w ogóle czuć, kiedy ruszają. Większość starych, niezbyt komfortowych pociągów zawsze ruszała z bardzo mocnym szarpnięciem. Zawsze było takie "łup!" przy ruszaniu.

A jak wagoniki były takie nowsze, wygodniejsze, to i ruszanie było praktycznie zupełnie niewyczuwalne.

Potem oczywiście była moja przygoda z MaSzyną, poznałem mnóstwo różnego taboru, jeździłem różnymi składami, z napędem elektrycznym i spalinowym.

Tak, wieloma da się ruszyć za ostro. Mechanik ma na to wpływ, ale kurczę, zawodowi mechanicy chyba potrafią robić swoją robotę, to raz, no i czemu w jednych typach pociągów szarpnięcie było prawie zawsze, a w innych prawie zawsze nie?

Niestety, nie pamiętam co to były za lokomotywy. Zgaduję, że żadna nie była elektryczna z rozruchem impulsowym, bo wtedy (20 lat temu) to była nowinka zbyt rzadka na naszych torach. Ale diabli wiedzą. Może konstrukcja wagonów, sprzęgi? A może to jednak podejście mechaników, ktoś prowadził nową maszynę to się jakoś odruchowo bardziej starał żeby "była kulturka"?

Czy każdą lokomotywą da się ruszyć łagodnie bez szarpnięcia? Czy są jakieś, w których to jest szczególnie trudne, albo szczególnie łatwe? W takim EN57 to chyba nie bardzo zależy od mechanika? One przecież przełączają rozruch pół-automatycznie w niezbyt wielu krokach. Czasem tam nawet było "łup" przy przełączaniu na kolejne pozycje, nie tylko przy pierwszej.

8
Uruchamianie Symulatora / Odp: MaSzyna a platforma Linux
« dnia: 04 Lutego 2023, 21:04:10 »
Mogę się dokleić, gdzie znajdę instrukcję instalowania MaSzyny na Linuxie? Szukałem na forum, ale naturalnie znalazłem głównie bardzo stare rzeczy, z czasów zanim powstał nowy starter. Ogólnie mam dual-boot i mam MaSzynę na Windows, ale zauważyłem, że masa rzeczy mi pod Linuxem działa szybciej (taki gzdoom przykładowo). Jak mam wersję dla Windows, to chyba nie ma problemu, żeby współdzielić większość plików i katalog? W sumie jedyne czego potrzebuję to exe, tak? W zasadzie to dwóch bym potrzebował, symulator i starter. Bo chyba startera nie brakuje?

Czytałem, że kiedyś to aktualnych binarek nie było, teraz są, czy po prostu lepiej skompilować? Gdzie mogę znaleźć listę zależności do zainstalowania na Ubuntu (tak naprawdę to Pop!OS) żeby mi nic nie brakowało przed kompilowaniem? Sorki, jeśli gdzieś to było odpowiadane, trochę poszukałem, nie znalazłem, a z czasem u mnie krucho, będzie sukces, jak pojeździć po szynach będę miał czas ;) Królestwo za linki, jak gdzieś to już jest, z góry dzięki!

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 04 Maja 2021, 21:01:47 »
Miałem na początku problem z torrentem, ale jak odczekałem trochę to ruszył i się pobrał. Jakby co to zostawiłem na seedowaniu.

10
Symulator / Gdzie zgłaszać błędy w starterze?
« dnia: 04 Maja 2021, 16:15:44 »
Chodzi o ustawienia rozdzielczości:

Wybór rozdzielczości ustawia te dwa parametry:
width 3840
height 2160

A powinien jeszcze te dwa:
gfx.framebuffer.width 3840
gfx.framebuffer.height 2160

Za każdym razem muszę edytować plik ręcznie. Nikt tego nie testował na ekranie 4k? Błąd występował "od zawsze". Po cichu liczyłem, że w nowej wersji będzie już dawno poprawiony, ale może nikt tego nie zgłaszał. Więc zgłaszam tu, jak to niewłaściwe miejsce, proszę o info gdzie zgłaszać.

11
Bieżące Symulatorowe / EN62, błąd na wyświetlaczu
« dnia: 09 Grudnia 2020, 11:18:17 »
Na wyświetlaczu w tej pesie jest "Serwice" - SERIO? ;) Pesa coś takiego walnęła, czy po prostu literówka w grafice?

12
Bieżące Symulatorowe / WOS-y
« dnia: 21 Listopada 2020, 10:47:52 »
Czy WOS-y są przypisane do trasy, a nie misji? Mogą być? Powinny być? Da się tak w starterze zrobić, czy może już jest tylko ślepy jestem i nie znalazłem? ;)
Przykładowo nie widzę WOS-u do Całkowa, misja SN-61. A mam tego WOS-a u siebie zachomikowanego, podrzucić gdzieś? Ogólnie mam zachomikowane WOS-y do wszystkich linii, jakby były potrzebne. Tyle, że fajnie jakby były w paczce i łatwe do znalezienia.

13
Bieżące Symulatorowe / Czy jest planowany rozwój starych scenariuszy?
« dnia: 21 Listopada 2020, 06:49:20 »
Tak patrzę, że w ostatnim wydaniu pojawiło się sporo nowych scenariuszy. Stare trasy, odświeżone, ale przede wszystkim - nowy ruch, gdzie wszystko "żyje".
Pamiętam pierwszą tak zrobioną trasę - to było nowe Całkowo, gdzie semafory i zdarzenia nie rozpoczynały się o "10:53" albo "bo pojazd gracza minął 37 kilometr", tylko wynikały z ruchu, który w dodatku losowo mógł wyglądać za każdym powtórzeniem trochę inaczej.

Tymczasem, stare scenariusze - po prostu "brain dead". Nic nie działa. Niby pociąg jedzie, ale jak jest to pasażerski, nie widać związku jazdy z rozkładem. Nie widać komunikatu o "wymianie pasażerskiej". Działanie sygnalizacji na trasie dziwne i jakieś niepasujące. Nawet czasem rozkład nie pasuje, jakby był robiony dla innej wersji trasy czy składu. Ba - odpalam sobie Bałtyk, robię próbę radia, oczywiście brak odpowiedzi. Rozumiem - sterowanie scenerii musi mieć odpowiedź na konkretnym kanale zapisane, a to stara sceneria i nie ma. Byłoby fajnie, jakby ktoś to ruszył i wyświadczył tym starym sceneriom przysługę poprawiając dosłownie drobiazgi. Przecież to bez porównania łatwiejsze i szybsze, niż dorabianie nowej grafiki, dźwięków, modeli czy torów. Wystarczyłoby przypisać sygnalizację właściwie, dodać obsługę radia, wywalić "naciśnij Shift+1" - pozostałość z czasu, kiedy w sterowaniu nie szło nic zrobić normalnie, tylko "na klawisz" ludzie robili. Serio, byłoby 100x lepiej jakby chociaż to działało. Jakby pomocnik pokazywał rzeczywiste ograniczenia prędkości. Nie trzeba od razu robić nowego ruchu. Teraz efekt jest taki, że stare scenerie wyglądają na zwyczajnie zepsute. Gdyby chociaż przypisać sygnalizację i wskaźniki do torów, ten efekt nie byłby tak rażący.

Są jakieś plany rozwoju tego? Widzę, że Drawinowo jest tak ładnie poprawione. Może dlatego, że w ogóle nie było przejezdne przez długi czas. Jest szansa, że stare Bałtyki i Zwierzyńce doczekają się jakiegoś nowego sterowania? Może Quark? (Ostatnio był nieprzejezdny, jak kilka razy utknąłem na "zawieszonym" S1 to dałem sobie spokój z tą scenerią).

Jeszcze jedno, jak są nowe które zastępują stare, to może te stare po prostu zaorać i usunąć? Tak było zrobione z Całkowem i misją SN-61. Nowa wersja jest super.

14
Bieżące Symulatorowe / SN61, jak zapiąć wagony?
« dnia: 29 Września 2020, 20:22:20 »
Wykonuję manewry na początku misji, podjeżdżam SN61 pod wagony, dociskam, włączam hamulec dodatkowy (Num1), wyłączam silnik. SN61 stoi dociśnięty i wygląda na dociśnięty. Podchodzę do sprzęgu, wciskam Ins i nic się nie dzieje. Co się zmieniło w sterowaniu SN61, że teraz to nie działa? Co robię nie tak? Poprzednio zapinałem wagony do SM42 i nie było problemu.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: ST45 - zepsuta?
« dnia: 28 Września 2020, 20:48:28 »
Dzięki, pojechała. A swoją drogą - nie powinno się dać odpalić silnika bez ruszenia nastawnika kierunkowego. A da się i odpalić silnik i oszukać czuwak. Tylko ruszyć się nie da.

16
Bieżące Symulatorowe / ST45 - zepsuta?
« dnia: 28 Września 2020, 05:42:43 »
Próbuję uruchomić ST45, scenariusz Zwierzyniec Transport.
Wg instrukcji. Pierwsza rzecz - nastawnik kierunkowy nie działa. Ani z myszy, ani z klawiatury. Nic nie klika. Baterię się da włączyć, ale nie da się wyłączyć czuwaka. Jakimś cudem działa przejście do drugiej kabiny i powrót (czuwak się sam wyłącza). Ciśnienie się nabija, odhamowuję skład, ale ruszyć się nie da. Coś robię nie tak, czy ST45 w ostatniej wersji nie działa? No w szczególności jest dziwne, że nie da się nastawnika kierunku ruszyć.

17
Bocznica / EN62 - nie działa sprężarka
« dnia: 27 Września 2020, 23:17:13 »
Odpalam EN62 zgodnie z instrukcją. Podniesiony przedni patyk, włączony wyłącznik szybki... I nic. Wskazówka ciśnienia w ZG (żółta) stoi. W instrukcji jest napisane, że mam czekać na nabicie 5 barów. No nie nabija się nic.

Można skasować? Nie włączyłem szybkiego. Ta lampka świeci jak szybki jest wyłączony. To mnie zmyliło. Już działa wszystko.

18
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 18.10 - Problemy
« dnia: 26 Października 2018, 06:44:26 »
Misja Calkowo_sn61, SN61-86, przed Pomiankami wjazd na stój, próbowałem 2 razy, to samo, czekanie pół godziny i nic. Po prostu nie ma wjazdu do Pomianek i praktycznie tam misja się kończy.

Hej, ktoś miał podobnie, czy nikt nie jechał?


Log txt i errors.txt przydałby się.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 18 Października 2018, 13:23:23 »
Chciałem tak śmiertelnie poważnie zapytać, bo wiecie, jest rok 2018...
Czy w mając tak pomiędzy 42 a 45 lat można zostać jeszcze w Polsce maszynistą?
Czytałem gdzieś tutaj, że ktoś w wieku około 40 lat został maszynistą. No ja mam teraz 41. Prowadzę własny biznes, ale powiedzmy bliżej temu do samozatrudnienia niż biznesu. Daję sobie jeszcze pół roku na rozkręcenie tego. Jak nie wyjdzie, obiecałem rodzinie, że idę na etat. Ale nie wiedzą jeszcze jaki etat. Chcę robić coś, co od lat chciałem robić. Coś nie dla pieniędzy, a coś takiego, że będę z radością do roboty chodził. I tu sprawa jest jasna. Wiem, że cholernie ciężko zdobyć ten zawód i bułka z masłem to nie jest. Prywatne kursy za kupę hajsu, egzaminy, potem pewnie praktyka w jakimś SKM gdzie będę musiał jeszcze dopłacać do swojej pracy. Tylko prosta sprawa - czy wiek mnie już nie skreśla? A jeśli jeszcze nie, to ile mam jeszcze czasu na taką decyzję? Za rok będzie za późno? A za dwa?

Nic, plan B to TIR-y ;) Namiastka towarowych... :)

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Października 2017, 22:49:38 »
Próbowałem ruszyć Zwierzyniec Transport, ale skład nie rusza. Samą lokomotywą (ST-45) się da, ale składu się ruszyć nie da, coś tam hamuje i nie da się odhamować.

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Września 2017, 14:49:58 »
Syreny w EU07-424 się źle zapętlają, dźwięk jest zbyt długi, nawet jak chcę trąbnąć tylko przez chwilkę.
Na sykach hamulców lekki efekt "flange" (lub "garnek" jak kto woli). Testowałem jadąc na TD, hamując powoli ze 120km/h, widok wewnątrz.
Fiat: jak patrzę do przodu prostopadle do szyby - silnik słychać bardzo cicho, mocno stłumiony, jak spojrzę w jakimkolwiek innym kierunku (np w boczną szybę czy do tyłu, na drzwi do maszynowni) - słychać bardzo głośno.

22
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 20 Sierpnia 2017, 19:20:59 »
U mnie ten instalator nie działa. Kilka razy odpalałem i za każdym razem jakieś błędy, oczywiście symulatora nie szło uruchomić pomimo niby pełnej instalacji.
Zamiast tego ustawiłem opcję, żeby nie usuwał pobranych archiwów, rozpakowałem archiwa ręcznie (bo się pobrały poprawnie) i zaczęło banglać. Tak że coś z tym instalatorem jest chyba nie tak. Przydałyby się linki bezpośrednie do torrentów na stronie głównej, bo na razie to niewygodne jest.

Podsumowując - instalator u mnie poprawnie pobiera pliki, ale nie potrafi ich z jakiegoś powodu poprawnie rozpakować. Jak rozpakowuję pliki ręcznie to wszystko jest OK.
Mój system to Windows 10 wersja 1703, build 15063.540.

23
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Lipca 2017, 16:13:39 »
Nie widze rolki w takim uzytkowaniu. Nawet jak masz sterowanie mysza, to nadal uzyc mozna klawiatury, wiec wprowadzanie rolki nie spelni oczekiwan.
Zupełnie nie rozumiem. Co ma klawiatura do sterowania myszą? Sterowanie klawiaturą jest OK.
Sterowanie myszą jest zbyt nieprecyzyjne. Stała prędkość regulacji po prostu nie nadaje się do sterowania kranem i nastawnikiem. Te elementy raz regulujesz bardzo szybko, raz delikatnie, zależnie od potrzeby. Sterowanie klawiaturą jest tu idealne. Sterowanie myszą nie, dlatego myślę, że obsługa rolki mogłaby pomóc.

Docelowo mysz powinna miec dwie rolki bo elementow obrotowych jest wiecej.
Pomyślałem o tym: wystarczy jedna rolka. Klikasz element - tym samym przypisujesz sterowanie rolką do niego. Kliknąłeś nastawnik, od teraz kręcenie rolką steruje nastawnikiem. Kliknąłeś hamulec pomocniczy, od teraz rolka myszy steruje nastawą kranu hamulca pomocniczego.

24
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lipca 2017, 20:03:28 »
Obsługa wyłączników - super. Sterowanie kranem hamulca w ten sposób - nie bardzo.  Jak pociąg jedzie szybko, to kabiną buja i jest problem z przesuwaniem się punktu na którym ma być kursor, żeby to działało. Do tego - to działa za wolno albo za szybko, w zależności od sytuacji. O hamowaniu awaryjnym czy nawet przyśpieszonym nie ma mowy. Do tego po prostu niewygodne i tyle.

A co gdyby tak wprowadzić obsługę rolki? Rolka od siebie - zwiększanie mocy (zwiększanie hamowania), do siebie zmniejszanie. To miałoby sens i umożliwiałoby płynną, intuicyjną obsługę. Dodatkowo większość rolek ma wyczuwalny "klik" przy dawaniu impulsu. 1 "ząbek" rolki dawałby jeden "ząbek" nastawnika. A najlepiej - gdyby wystarczyło kliknąć na kran albo nastawnik, a od tej pory rolka myszy obsługiwałaby ten element. Jakiś klawisz (może alt, można sobie wcisnąć 2 razy żeby nie wyłączać sterowania myszą, mógłby kasować obsługę elementu rolką myszy). Obsługa kranu i nastawnika przyciskami myszy jest zdecydowanie mniej użyteczna czy wygodna niż obsługa z klawiatury.

Inny sposób - trzymam przycisk wciśnięty i od siebie zwiększam, do siebie zmniejszam nastawę. Dopóki nie puszczam przycisku - regulacja jest wybrana. To zapobiegałoby sytuacji, że kursor mi zjedzie jak bujnie kabiną. Dodatkowo regulacja położeniem myszy jest daleko bardziej precyzyjna i szybkość regulacji zależy od szybkości wykonania gestu.

Co do obsługi przycisków w kabinie - tu się wszystkiego od razu nie da, ale fajnie byłoby zerżnąć z TD2 otwieraną klapkę w siódemce do włączania baterii ;) No i rozrząd dołożyć, ale to pewnie więcej zabawy. W testowanej 424 nie działały przyciski do świateł wewnętrznych. Tzn. nie działały z myszy, bo z klawiatury dało się włączać oświetlenie przyrządów i kabiny bez problemu.

Na marginesie: zmartwiło mnie zacinanie tej wersji exe w porównaniu z przykładowo 170603. Po prostu od czasu do czasu symulacja zwyczajnie zacina, zatrzymuje się na chwilę. Nawet na TD.

25
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:15:16 »
(...) ale przy tym już mogą się posypać scenariusze, w których np. długi skład towarowy musi ruszyć zaraz po uruchomieniu symulacji.

Jeśli skład musi ruszyć zaraz po uruchomieniu symulacji ustawia mu się prędkość początkową 0.1, inaczej nie może ruszyć natychmiast nawet na starym exe.
Pamiętam, że zaraz przed ukończeniem ostatniej paczki całościowej była jakaś zmiana, która powodowała, że nie dało rady podnieść patyków przed podpompowaniem sprężarką pomocniczą. Potem zostało to "poprawione", i jak dla mnie: szkoda. Wolałem wersję z prawdziwym "zimnym startem". W TD2 start jest bardzo uproszczony, ale ciśnienie w ZG jest zero i konieczne jest użycie odluźniacza żeby odhamować skład.

Ktoś tam na YT też narzekał, że w takim Trainz procedura uruchomienia takiej siódemki czy byka wygląda w miarę poważnie, a w MaSzynie jest uproszczona do bólu. Dlatego z tymi zaworami to jest bardzo cenna uwaga i warto to wdrożyć nawet jeśli ujawni to błędy w niektórych scenariuszach. Jak mówiłem, jak skład ma ruszyć od razu, to ma wpisaną prędkość 0.1, czyli jest "wstępnie uruchomiony", ma nabite ciśnienie w ZG i jest gotowy do odjazdu. Gorzej, jak ktoś założył, że powiedzmy skład ruszy w ciągu minuty, wtedy będzie problem, bo zgodnie z właściwym działaniem zaworów nie ma szans żeby w tym czasie ruszył. No i oczywiście do tego AI musi też potrafić prawidłowo wystartować zgodnie z poprawioną procedurą. Inna sprawa, że poprawienie takich błędów w scenariuszach jest (zgaduję) bardzo proste, wystarczy im po prostu ustawić prędkość początkową i po krzyku. Można to chyba nawet zrobić bezpiecznie dla wszystkich składów prowadzonych przez AI i raczej nie powinno się nic posypać specjalnie.

26
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Kwietnia 2017, 19:39:14 »
Mi się też rewelacyjnie jechało, sceneria budzi respekt, jest potężna. Wywalanie nadmiarów z jednej strony irytujące, z drugiej - przynajmniej się człowiek nie nudzi. Czasy w rozkładach są z odpowiednim zapasem, że można nawet HK zrobić i się nie spóźniać. Tak samo wywalanie nadmiarów nie powoduje łapania opóźnień. Co najwyżej można być na styk.

Jeśli chodzi o Włókniarza, w opisie stoi, że trzeba iść na peron 2, ale peronom brak oznaczeń. Nie ma chyba nawet nazwy stacji z tego co pamiętam. Przy Cegielskim się zagapiłem raz na parę sekund i mi uciekł ;) Jeśli chodzi o dociskanie (w misji dla Włókniarza) - przydałoby się jakieś "zatrzymaj się" albo "zwolnij", bo teraz trzeba manewrować na widoku z zewnątrz na koniec składu. Oczywiście za pierwszym razem nie wyczułem kiedy zwolnić i trochę przydzwoniłem tymi wagonami. Łączenie składów jest super, z wagonami jest ciekawiej.

Muszę jeszcze potestować na najnowszym exe, bo na poprzednich miałem wysypy, nie udało mi się z tego powodu ukończyć żadnej misji w całości.

27
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 22 Kwietnia 2017, 06:56:50 »
Udało mi się rozpędzić autobus do 177km/h używając hamulca ;) Trasa: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29021.0.html. Niestety nie udało mi się tego powtórzyć. Efekt osiągnąłem zaczynając prowadząc EP07, potem zaobserwowałem jak autosan przejeżdża przez zamknięty przejazd, potem się do niego przesiadłem, próbowałem go rozpędzić i zahamować. Hamulec zadziałał tylko na chwilę, potem przestał hamować. Po zwolnieniu hamulca autosan zaczął mocno przyśpieszać pomimo zjechania gazem do zera. Przyśpieszył do 177, dalej nie mógł, bo zwalniał na zakrętach szybciej niż był w stanie przyśpieszyć.

Udało mi się też (bawiąc się przyśpieszaniem i hamowaniem) uzyskać ruch autosana do tyłu pomimo biegu ustawionego do przodu. I znów zamienił się w bolid, popyla właśnie 100km/h do tyłu. Ciężko to powtórzyć, ale się da.

W ED72 coś takiego:
Failed to locate sub-model "przetwwyl" in 3d model "dynamic\pkp\ed72_v1\kabina_a.e3d"
Failed to locate sub-model "pantopuszcz" in 3d model "dynamic\pkp\ed72_v1\kabina_a.e3d"

Tak na marginesie, nie mogę włączyć przetwornicy. Plik e3d - model, grafika. Błąd w pliku danych dla grafiki powoduje błędne działanie logiki. Czy to jest aby na pewno prawidłowa konstrukcja? Rozumiem docelowo kliknięcie na hebelku powinno włączyć przetwornicę. Zacna idea, tak powinno być. Ale czy nie powinno też być tak, że naciśnięcie "X" powinno wysyłać komendy włączenia przetwornicy dokładnie tak samo jak kliknięcie na hebelku, tak samo jak wysłanie sygnału przez USB, tak samo jak polecenie skryptu sterującego AI? I teraz odwrotnie, jeśli takie polecenie zostało odebrane - hebelek powinien zostać przestawiony, powinien się odtworzyć odpowiedni "klik" albo "klak", w zależności od danych modelu hebelek może sobie zostać w przestawionej pozycji lub wrócić. Nie wiem jak to jest teraz zrobione, ale wiem, że tak jak piszę byłoby po prostu logicznie. Teraz jeśli dany pojazd wyróżnia się brakiem danego przełącznika - to mogłoby być zapisane w jakiejś konfiguracji. Dla tego pojazdu AI też nie powinna mieć opcji uruchomienia tej funkcji, bo pojazd nie ma tej funkcji i tyle. Natomiast jeśli artysta nie stworzył animacji hebelka, względnie nie zdążył lub zapomniał określić do czego jest jego hebelek - powinno działać, aczkolwiek nie dać się kliknąć / nie powodować efektu graficznego.

Teraz dlaczego "jakaś konfiguracja". To umożliwiłoby żeby usiadła do tego jedna osoba, i w ciągu jednego dnia poustawiała to dla wszystkich występujących w symulatorze lokomotyw. Szybko. "Na jutro". Użytkownicy mogliby testować nowe exe, przejeżdżać różne trasy różnym taborem i dostarczać użytecznych informacji dotyczących działania exe.

Żeby było wiadomo, że dany model ma braki - wystarczy zapis w errors.txt, a jeszcze lepiej - to mogłoby się automatycznie wysyłać na serwer. Góra parę dni i czy ktoś to zgłosi czy nie zgłosi, mamy listę wszystkich braków. Żeby nie spamować każdy wysłany na serwer błąd miałby hash utworzony z lokalizacji (np błąd modelu), wersji exe i IP usera. W ten sposób każdy błąd zapisuje się tylko raz dla wersji.

Teraz sytuacja jest niejasna. Coraz ciężej testować exe, bo różne rzeczy nie działają. Dobra, ktoś znajduje błąd w czymś niezwiązanym z exe, co wyszło po wprowadzeniu zmiany. I co dalej? Powiedzmy błąd w modelu to informacja użyteczna dla modelarzy, ale to tu ma być wklejona i tu będą jej szukać? No i problem, bo jeśli nie da się za bardzo ruszyć danym pojazdem, albo wykonać jakiegoś manewru, to może być więcej błędów związanych z pojazdem, ale nie zostaną wykryte bo testowanie zakończy się przedwcześnie. Uważam, że testowanie rzeczy niekompletnych jest bardzo użyteczne. Potrzebujemy informacji, że coś jest niekompletne, z drugiej strony pójdzie szybciej, jeśli to niekompletne coś da się dalej testować i zebrać więcej danych.

Jaki priorytet ma dodanie funkcji obsługi urządzeń w kabinie myszą? Czy możemy się spodziewać tego w najbliższym czasie, czy są pilniejsze rzeczy? Tak sobie myślę, że poprawienie dużych bugów chyba mogłoby być pilniejsze. Np zachowanie aut. Np trzęsienie obrazu i elementów. Np wysypy. Np połączenie różnych opcji renderowania w jedną wspólną. To pozwoliłoby wypuszczenie czegoś działającego dużo wcześniej, przed kolejną "dużą wersją" mającą tony nowych funkcjonalności.

Czy nie miałoby sensu zamknięcie tego wątku i założenie nowego, bo czy przypadkiem konwersja exe na C++ już się nie zakończyła? Zgłaszane błędy dotyczą albo nowych funkcji (np nowej obsługi klawiatury) albo rzeczy działających nieprawidłowo przed konwersją (trzęsienie elementów obrazu).

Myślę, że obecna wersja exe jest o włos od stabilnej nadającej się do oficjalnego wydania. Prawie wszystko działa dobrze, poza nieszczęsnymi klawiszami i autami na przejazdach. Wysypy były tak samo na borlandowej, obraz może cały nie latał na boki, ale podsypki się trzęsły i tak. VBO na wersji borlandowej nie działało dobrze (a w zasadzie nie dało się tego używać).

28
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 21 Kwietnia 2017, 21:02:08 »
Dobra, jak to się da poprawić bez jakiś specjalnych narzędzi to chętnie poprawię, tylko co i jak poprawić? Jestem za tym, żeby exe działało raczej po nowemu i poprawić resztę, tylko nie wiem co i jak poprawiać.

Także: wysyp na tej samej l053-sluzba1-night (ET22-094), przed Żernikami, detale w logu.

29
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 21 Kwietnia 2017, 19:29:04 »
EU07-150 (sceneria l053-sluzba-1-night), nie da się zapalić światła w kabinie.

30
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 21 Kwietnia 2017, 08:54:28 »
Rozkład dla EN57 pasuje do Ronda Woźniaka, później łapiemy opóźnienia (coś nie tak z poprzednim składem? to losowe?). Testowane na exe 170418 (x64). Trochę za jasno w tunelach. Przydałby się AKM.

Strony: [1] 2 3 ... 20