Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Luke

Strony: [1] 2
1
Bieżące kolejowe / Odp: IC będzie naprawiać uszkodzone lokomotywy
« dnia: 16 Listopada 2009, 17:43:10 »
Z pewnością wszystkie siódemki są przestarzałe w zakresie użytych technologii. Jednakże tabor szynowy jest produkowany na ładnych kilkadziesiąt lat. Niektóre z w/w oscylują krótko przed/krótko po pierwszej naprawie głównej. EU07-520 świeżo po rewizji (jej kilkaset tysięcy kilometrów brakuje do G1), EP07-1018 świeżo po G1 (w którą włożono niedawno setki tysięcy złotych), EP07-345 po 1R1. Przeprowadzanie (szczególnie pierwszych) napraw głównych nie jest ewenementem w skali światowej.

Chciałem przy tym zaznaczyć, że naprawa główna umożliwia przeprowadzanie kilku następnych napraw rewizyjnych (co 500.000km w przypadku EU/P07 (6-7 NR po NG - nie chcę skłamać). Nie ukrywajmy się, że to oznacza dla większości maszyn naprawianych współcześnie ilość NR aż do całkowitego zużycia.
303E, a także EP09 były przestarzałe konstrukcyjne już w trakcie produkcji, a jednak będą jeździć jeszcze przez wiele lat, śmiem twierdzić, że nawet dwie dekady (wywnioskować można z przeprowadzanych NG dziś). Doszły mnie słuchy, że maszyny typu EU/P07 oczekujące zarówno G1 jak i G2 będą modernizowane w stylu EP07-1067 (stąd szkolenia maszynistów na kabinach tego typu). Jeśli ktoś mógłby zweryfikować tą informację, byłbym wdzięczny.

Szersza wymiana taboru, szczególnie używanego na szlakach < 120 (i tych, których remontu nie przewiduje się do 2013 roku) byłaby nieopłacalna. Myślę, że stopniowa zmiana maszyn (taka trwająca 15 lat) jest realna i zgodna z ekonomią. Całkiem niedawno czytałem artykuł, w którym wypowiadał się ktoś z "góry" IC, który powiedział, że firma zamierza kupić nowy tabor, a jego żywotność ocenił na ponad 30 lat.
Rozumiem, że Panowie pod pojęciem "trup" rozumieją technologiczną "przestarzałość" taboru ? Oczywiście inną sprawą, ale pośrednio związaną z tematem jest jakość wykonywanych napraw i utrzymania ... ;-)
Myślę, że powyższe wnioski nasuwają się same, nawet, gdy ktoś śledzi kolej całkowicie z zewnątrz.

2
Miejscowi najprawdopodobniej wszyscy :)

http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=35342
 
Widać, że chyba nie ma po co jechać. Dziura na czole, ale jeśli pomiary nie wykażą nieprawidłowości to mam nadzieję, że będzie jeszcze dobry wóz. Pojadę za to na dworzec, może stoi odstawiona w Pile tak jak wagony z wypadku pod Jastrowiem, który wydarzył się w czerwcu.

Najnowsze informacje:
W czasie rozmowy z ludźmi sprawdzającymi stan lokomotywy otrzymałem informację, że EU07-520 zostanie skierowana na naprawę awaryjną do ZNTK w Oleśnicy. Tam zostaną wykonane dokładne pomiary, by wyeliminować wszelkie wątpliwości, czy maszyna nadaje się do dalszej eksploatacji, następnie najprawdopodobniej NA.

Fotorelacja: http://magistrala.cba.pl/thumbnails.php?album=11

3
Cytuj
Wypadek zdarzył się w km. 9.600 na szlaku Piła Północ - Stara Łubianka na przejeździe kategorii "D"

To już wiem dokładnie gdzie. Jutro wpadnę w to miejsce, może jeszcze woza nie zabrali. W razie czego pojadę z małą obstawą pracownika kolejowego, aby szpiegostwa nikt nie węszył ;) Jak wiadomo fotografowanie kolei z miejsc ogólnodostępnych to nie wykroczenie. Spróbuję się czegokolwiek dowiedzieć, w końcu to prawie pod domem...

4
Wypadek zdarzył się akurat, kiedy byłem na "urlopie" ;) w Lubaszu. Jutro pojadę na miejsce wypadku, sprawdzę, czy 07 może wstawili już na tory/platformę. Jeśli wszystko z ramą w porządku raczej wyklepią. Po zdjęciach nie widać, aby jakieś części podwozia oderwały się tak jak w przypadku EU07-079, która ZTC słyszałem od znajomego maszynisty miała zostać postawiona na tory (gdyby nie oderwany wózek). Ma ktoś może aktualne informacje dot. wypadku ? Czyt. co z lokomotywą. Jedyne co mnie niepokoi to stan czołownicy, ramy i skutki przejechania po nasypie.
EU07-457 jesteś pewien, że to szlak Stara Łubianka - Płytnica ? Dostępne źródła (w tym typowo kolejowe) mówią o szlaku Piła Północ-Stara Łubianka niedaleko dawnego posterunku odgałęźnego ZAWADA.
Pozdrawiam

5
http://m.onet.pl/_m/a33ec3471c51cd9636ee099427be7f9d,9,1.jpg
Taki stan nie wróży nic dobrego dla wozu. EU07-488, EU07-045, EN57-975, EU07-079 - to tylko niektóre przypadki maszyn mocno uszkodzonych w wyniku wypadków z ciężarówkami w ciągu ostatnich miesięcy. Dobrze, że PKP IC masowo wyciąga z krzaków lokomotywy do naprawy.

6
Za pl.misc.kolej - wykolejona siódemka to EU07-079.

7
Ciężarowy z naczepą wg tvn24, duże więc prawdopodobieństwo, że to TIR. W linku podana jest informacja o pociągu osobowym relacji Poznań Główny - Kołobrzeg, z opisu znajomego, który wcześniej powiedział mi o wypadku wynika, iż dzwona zaliczył "Delfin".
Hmm, widać dokładnie nie wiemy...

Cytuj
"pociąg jadący do Piły z Jastrowia"
"pociąg osobowy relacji Poznań-Kołobrzeg"

Co to w ogóle ma być ? Jadąc z Poznania do Kołobrzegu, przejeżdżamy najpierw przez Piłę, potem Jastrowie ...

8
Z kilku źródeł wiem, iż dzisiaj w Jastrowiu (oczywiście znowu TIR) wykoleił się Delfin (Kołobrzeg - Poznań). Lokomotywa podobno leży w rowie, są ranni. I jedna siódemka mniej ... To już przekracza wszelkie granice.

9
http://www.tvn24.pl/2230772,28385,0,0,1,wideo.html

Widać przejazd, bodajże niestrzeżony, scenariusz mógł być tylko jeden. I jeszcze ten tytuł jakoby sugerujący:
(Zły, bezwstydny, powinien ustąpić TIR-owi miejsca)"Pociąg staranował TIR-a."
Bez komentarza, już kilkanaście wypadków z ciężarówkami w tym roku...

10
Bieżące kolejowe / Odp: Parada Parowozów 2009 - Wolsztyn
« dnia: 03 Maja 2009, 19:27:55 »
Cytuj
Parada Parowozów to nie jest impreza stricte dla nich, tylko dla zwykłych szarych ludzi.

Dlatego za rok mnie tam nie ma... Byłem świadkiem całej awantury (ok. 5m od) i uważam że obydwie "strony" szukały zaczepki (wtajemniczeni wiedzą o kogo chodzi). Jednakże cała górka łącznie ze mną biła brawo wszystkim, którzy odważyli się podejść i w kulturalny sposób oznajmić co niektórym "zwykłym, szarym", którzy przecież nie mają "typowo mikolskiego" nawyku patrzenia się za siebie na imprezach kolejowych, iż w danym momencie przeszkadzają. Kolejne sprawy na górce i pod zostały załatwione w sposób kulturalny właśnie przez owe mediacje "mikolstwa". Fakt faktem, że nic nie usprawiedliwia bluzgów, ale zwrócenie uwagi i kompromis to chyba rzecz normalna i w tym wypadku jak najbardziej pożądana...

11
http://www.tvn24.pl/-1,1589586,0,1,ciezarowka-zmiazdzona-przez-pociag,wiadomosc.html

Tym razem padło na EU07-217... Który to raz w stosunkowo krótkim czasie ? Kolejny kandydat do nagrody Darwina.
Szkoda, że narobił sporych szkód przy tym.

12
Lok to wg pl.misc.kolej - EP07-1018... Jak nie uszkodzona rama to pewnie wyklepią.
Pozdrawiam

13
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,O-krok-od-tragedii---14-latkowie-ranili-kamieniem-maszyniste-pociagu,wid,10656079,wiadomosc.html

Przykład trochę innego "wypadku". Wiele słów się na język ciśnie. Powiem najdelikatniej jak mogę - tylko eliminacja takich osobników... Jako przestroga. W naszym kraju pewnie słowo "kara" będzie można w tym przypadku napisać tylko w cudzysłowie.
Pozdrawiam !
P.S - Przepraszam, post powieliłem przez przypadek. Proszę o usunięcie.

Przenoszę na bocznicę.

Andrzej.

14
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,O-krok-od-tragedii---14-latkowie-ranili-kamieniem-maszyniste-pociagu,wid,10656079,wiadomosc.html

Przykład trochę innego "wypadku". Wiele słów się na język ciśnie. Powiem najdelikatniej jak mogę - tylko eliminacja takich osobników... Jako przestroga.
Pozdrawiam !

15
Tabor kolejowy / Odp: Siódemki PKP IC
« dnia: 06 Listopada 2008, 17:13:02 »
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=3406

Widać szarą kabinę. Ciekawe, czy w środku jednolita, czy z innym kolorem (np. jak w przypadku budyni).
Zastanawia też część niebieskiego dachu. W bykach zgarniacze, bufory, tutaj dach ... ZNTK O(b)leśnica ... i wszystko jasne !

16
Bocznica / Wydzielone z "EP07-1001,1002,1003...".
« dnia: 03 Sierpnia 2008, 18:04:25 »
Cytuj
100 mln nie było przypadkiem ceną modernizacji + zakupu?

Nie jestem do końca pewien, ale chyba masz rację. Dzieląc 100mln przez 74 (ilość siódemek) wychodzi trochę ponad te 1.250.000 zł. O tej kwocie czytałem na jakimś forum kolejowym. Bardzo możliwe, że różnica ilorazu 100mln : 74 i owego miliona 250.000 zł to kwota zakupu jednej maszyny. Pomijając to, o czym wspomniał wcześniej Blackboy - zakres "moderny" różni się.

Post powielił się, przepraszam, proszę o usunięcie.
REWIZOR

17
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 03 Sierpnia 2008, 18:02:29 »
Cytuj
100 mln nie było przypadkiem ceną modernizacji + zakupu?

Nie jestem do końca pewien, ale chyba masz rację. Dzieląc 100mln przez 74 (ilość siódemek) wychodzi sporo ponad te 1.250.000 zł. O tej kwocie czytałem na jakimś forum kolejowym. Bardzo możliwe, że różnica ilorazu 100mln : 74 i owego miliona 250.000 zł to kwota zakupu jednej maszyny. Pomijając to, o czym wspomniał wcześniej Blackboy - zakres "moderny" różni się.

18
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 02 Sierpnia 2008, 13:46:48 »
Cytuj
A tak właściwie, to ile kosztuje zmodernizowanie jednej EU/P07 dla PR.

Po przeliczeniu (biorąc pod uwagę, że poszło 100mln zł na wszystkie maszyny) około 1.250.000 zł.


19
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 02 Lipca 2008, 18:02:58 »
Cytuj
Luke: Trzeba przyznać, że PKP Intercity dostało bardzo dużo loków, szczególnie siódemek. Wie ktoś może dlaczego aż tyle ? Czy ma to związek z planowanym przejęciem pośpiechów przez ICC (Interregio) ?

Tak, takie m.in. jest założenie owej relokacji.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 02 Lipca 2008, 17:04:55 »
Cytuj
Spis lokomotyw należących do PKP IC:

EP05 - 023 (łącznie 1)

EP08 - 001, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, 013 (łącznie 9)

EP09 - 001, 002, 003, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017, 018, 019, 020, 021, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 029, 030, 031, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 039, 040, 041, 042, 043, 044, 045, 046, 047 (łącznie 47)

EP07 - 135, 154, 174, 183, 185, 187, 198, 201, 211, 229, 233, 242, 243, 301, 312, 318, 329, 330, 332, 335, 338, 339, 340, 344, 345, 347, 351, 355, 356, 357, 361, 362, 365, 370, 371, 372, 374, 375, 376, 379, 381, 382, 383, 384, 385, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 395, 397, 400, 401, 408, 410, 411, 412, 422, 424, 426, 427, 434, 435, 442, 444, 448, 450, 455, 456, 476, 479, 480, 482, 500, 502, 505, 506, 513, 514, 517, 522, 534, 537, 541, 542, 544 (łącznie 88)

EU07 - 005, 009, 012, 013, 015, 030, 038, 040, 043, 045, 046, 047, 052, 055, 060, 062, 064, 067, 068, 069, 070, 071, 072, 076, 077, 078, 079, 080, 082, 083, 085, 087, 088, 089, 092, 093, 106, 109, 113, 116, 121, 124, 131, 133, 134, 139, 141, 144, 145, 146, 148, 150, 153, 155, 157, 158, 160, 162, 166, 167, 169, 173, 177, 180, 182, 186, 188, 189, 190, 196, 199, 205, 206, 207, 208, 212, 214, 215, 216, 217, 221, 222, 223, 226, 227, 228, 230, 232, 234, 235, 238, 239, 240, 244, 302, 304, 305, 306, 309, 310, 316, 317, 320, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 331, 334, 341, 342, 343, 353, 358, 360, 364, 368, 369, 377, 380, 399, 403, 415, 417, 421, 423, 433, 437, 440, 441, 443, 446, 453, 454, 457, 458, 460, 465, 466, 467, 469, 473, 484, 485, 488, 491, 493, 494, 495, 497, 498, 499, 501, 508, 511, 512, 516, 519, 520, 524, 528, 529, 533, 536, 540, 545 (łącznie 169)

SM42 - 027, 033, 052, 058, 069, 084, 099, 121, 132, 146, 179, 189, 190, 193, 207, 223, 237, 272, 283, 290, 342, 351, 367, 368, 380, 396, 403, 419, 454, 462, 479, 506, 514, 519, 524, 530, 546, 561, 563, 574, 576, 604, 607, 616, 365, 642, 643, 980, 996, 1008 (łącznie 50)

SU45 - 010, 017, 023, 057, 073, 100, 101, 118, 122, 141, 152, 165, 175, 183, 185, 192, 195, 197, 214 (łącznie 19)

http://hamman.cal.pl/news.php

21
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie ET22-1137 we Wrocławiu.
« dnia: 16 Maja 2008, 18:45:48 »
Cytuj
A niektore wylatywaly z torow przy niezlych predkosciach i potem mialy sie dobrze ;)

Otóż to ;) Niektóre rzeczy się spokojnie wyklepie, inne niezbyt. Patrząc na wypadek ET22-1137 można odnieść wrażenie, że nic wielkiego się nie stało, ale wnioskując po komentarzach osoby robiącej zdjęcia znajdujące się na TWB (która posiada rozeznanie) nie jest zbyt optymistycznie.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie ET22-1137 we Wrocławiu.
« dnia: 16 Maja 2008, 15:28:36 »
Cytuj
Tia, byczkowi się praktycznie nic nie stało, wynika to ze zdjęć :)

Nie wiadomo co z ramą. Niektóre lokomotywy "po stłuczce" na manewrach nadawały się do kasacji.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Najdłższe i najkrótsze szlaki
« dnia: 05 Maja 2008, 16:58:43 »
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=1216&okno=przebieg
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=d29&wersja=1&id=999

ZTCW to to jest najkrótsza linia kolejowa w Polsce. Koło mnie, a składu na fotach tam jeszcze nie złapałem ;)
Pozdrawiam

24
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 23 Kwietnia 2008, 19:37:42 »
Wracając do relokacji taboru:

Cytuj
W związku z realokacją taboru wynikającą ze zmian organizacyjnych w Grupie PKP ze stanu pojazdów trakcyjnych CM Szczecin skreślonych zostanie znaczna część lokomotyw serii EU07 oraz wszystkie EP07. Do końca tego miesiąca Zakład Taboru w Szczecinie opuszczą pojazdy EP/EU07 oczekujące naprawy głównej oraz rewizyjnej, do końca czerwca pozostałe pojazdy serii EP07 będące w ruchu. Docelowo pozostać mają 3 lokomotywy serii EU07 o numerach EU07-359, EU07-470 oraz EU07-503.

http://kolej.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1208814747.news

Zapewne budynie też pozostaną budyniami, przynajmniej część. Jeżeli w Cargo trochę się ostanie, sądzę, że w PR także.


25
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 05 Kwietnia 2008, 22:21:48 »
@mateu - PR nie będzie prowadziło pośpiechów :)
Może ktoś wyjaśnić tą kwestię ? IR je przejmuje, czy IC w ramach TLK ? IR będzie w strukturze IC ? Skoro wszystkie siódemki do PIC-u ...

26
Bieżące kolejowe / Odp: Szokujaca wiadomosc :(
« dnia: 01 Kwietnia 2008, 15:53:09 »
Zapewne rdza przeżarła ostojnicę :( Niestety 4E były z reguły o wiele lepiej wykonane, niż ich młodsze siostry z HCP. EU07-509 poległa, teraz "nasza" 424 ... NG się nie doczekała.
Jestem za wszelkimi rozsądnymi propozycjami uratowania fizycznego istnienia EP07-424. W nas zawsze ona będzie ....

27
Bocznica / Odp: błagam, pomóżcie!!!!!!!!!!!!!
« dnia: 25 Grudnia 2007, 17:05:47 »
Gdzieś na forum był temat o duchach, może tam Ci ktoś pomoże.
Poza tym nie ten dział, opcja "szukaj" oraz czytanie FAQ nie bolą.
Nie wspomnę o szczegółach problemów, a dokładniej ich braku w Twoim poście.

28
Widzę, że dyskusja rozgorzała, lecz chyba nie o to autorowi tematu chodziło :)
Więc może ja chociaż w kwestii poruszania się w kamizelce PKP po terenie kolejowym spróbuję podsumować i ogłosić moje spostrzeżenia(w końcu w kwestii PKP ten wątek został założony).

ZTCW i pisze większość forumowiczów to poruszanie się w kamizelce z logiem PKP np. po dworcu jest dozwolone.
W końcu nawet na niektórych imprezach kolejowych można takową otrzymać. Jednak ostrożności nigdy nie za wiele, ponieważ zawsze można trafić na kogoś "nieodpowiedniego". Ja osobiście wolę poruszać się w kamizelce bez żadnego loga, po co sobie psuć humor tzw. "betonami" ;). Podróżowałem wiele z kumplem mającym na kamizelce logo "PKP Cargo" i co najwyżej spotykaliśmy się z ironicznym uśmiechem pracowników PKP.
Jeśli coś niezgodnego z przepisami powiedziałem proszę o poprawienie.

Ktoś tu zamordym musi wprowadzić.
Wydzieliłem wszystkie bzdurne wiadomości dotyczące antagonizmów między userami i otwieram wątek, gdyż nie jest do końca bezsensowny.
Ale jak nie będą się tu pojawiać wiadomości KONKRETNE I POPARTE DOWODAMI (odnośniki do rozporządzeń informacje uzyskane od służb itp) to będę tępił.
Ostrzegam.

Quark-t

29
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 07 Listopada 2007, 15:23:56 »
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-278957.html EP07-1023 ex. EU07-428 CM Szczecin
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=278955 EP07-1039 ex. EU07-418 CM Szczecin
Pozdrawiam

30
Bieżące kolejowe / Odp: Kulturalni mechowie
« dnia: 05 Listopada 2007, 19:39:41 »
Ja raz tylko miałem przygodę z SOKistami. Mimo, iż widzieli przy nas (byłem tam z innymi MK) pracowników, bodajże także naczelnika miejscowej PLK, długo zastanawiali się, czy mogą wlepić mandat. Skończyło się na spisaniu. Pan naczelnik oprowadzał nas po byłej lokomotywowni. Pisemnego zezwolenia nie było, aczkolwiek sądzę, że większość ludzi nie zareagowałoby aż tak, delikatnie mówiąc oczywiście "służbowo" na widok pracowników PKP z MK.
Pozdrawiam

Strony: [1] 2