Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KrzysiekXF

Strony: [1]
1
 Panowie pozwoliłem sobie założyć temat dotyczący kursu oraz późniejszej rzeczywistości w poszukiwaniu pracy. Jestem z Łódzkiego i temat pracy wygląda jak loteria. Okazuje się, że nie każdy po kursie znajduje pracę w swoim rejonie i szczęścia można szukać w innych województwach. Jest to jakaś alternatywa żeby szybko zacząć pracę. Podobno są osoby z Łódzkiego, które tak pracują w Warszawie lub Wielkopolsce zatem upatruję w tym logiki.
 Nie mam jeszcze uprawnień żeby zawracać głowę w każdej firmie, gdzie i tak prawdę mogą mi pokolorować. Chciałbym tutaj kolegów zapytać o dojazdy czy kwaterunek jeśli takowy jest (warunki, koszty np) albo czas poza domem. Poza tym interesuje mnie sprawa powrotów po służbie gdy lokomotywa zostaje w innym miejscu jak nasze miejsce pobytu. Oczywiście można wracać pasażerem ale co jeśli bocznica towarowa jest 11km od dworca osobowego a my kończymy służbę w nocy? Ktoś się tym w ogóle przejmuje? Mam tu najwięcej obaw o te dojazdy- podróże służbowe.
 W transporcie drogowym tych problemów nie było bo nocować można w samochodzie- siadam, jadę,wracam i dopiero wysiadam. Staram się te wszystkie sprawy jakoś postawić równolegle. Po prostu znać prawdę zanim rzucę kasą żeby wpakować się z deszczu pod rynnę.

Pousuwaj spacje przed znakami zapytania.
Rozi


Czytaj ze zrozumieniem. Nie kazałem Ci pousuwać wszystkich spacji przed znakami interpunkcyjnymi, tylko przed znakami zapytania. Teraz z powrotem powstawiaj spacje w odpowiednich miejscach.
Rozi

2
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 28 Kwietnia 2013, 10:39:37 »
grzechu_k
Podziękowania za dość obszerne przedstawienie tematu. Muszę przyznać, że po tym co obejrzałem przez kilka lat w transporcie drogowym trudno jest w pełni uwierzyć w niektóre z postów tutaj. Najbardziej w to, że na kolejach ktoś ma świadomość odpowiedzialności za przekraczanie pewnych granic i stosuje się do przepisów z czasu pracy. Na drodze gdzie teoretycznie łatwiej o wypadek jest cała masa ludzi bez wyobraźni o następstwach. Kierowców, którzy uczą jak wykonuje się zlecenia bez  ograniczeń - nadstawiając swojego karku zarazem. Jest oczywiście służba kontrolna na drogach w postaci ITD jednak obecnymi środkami nie da się zlikwidować tak dużej skali wykroczeń.
Nadal mam chłodne podejście do tematu ale tym co dotąd udało mi się zebrać na temat pracy mechanika nie jestem przerażony. Mam nadzieję, że moje odczucia do środowiska zawodowego nie są mylne bo zdaje się, że kolejarze swój zawód jeszcze szanują i swoje prawa też.
Pozdrawiam i chętnie przeczytam jakieś inne opinie które rozjaśniają przyszłość chętnym na kurs maszynisty.

3
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 24 Kwietnia 2013, 20:28:26 »
Zdaję sobie sprawę i mam rozeznanie o okresie szkolenia praktycznego na drodze od "szkolnej ławki" do złapania za nastawnik i rozkład jazdy. Oczywiście z tego, że łatwiej znaleźć ofertę dla kierowcy jak na stanowisko maszynisty.

Chodzi mi jednak o to jak wygląda ta kolejowa praca w praktyce względem teorii bo jest wiele spółek i nie sądzę, żeby na szynach wyglądało to wszędzie przepisowo. W transporcie drogowym jest np tak , że w jednej firmie jeździ się nowym zestawem wg. norm czasu pracy i po 7-10dniach ma te 72h w domu a w innej ( zwykle tam gdzie szukają "świeżaków") czeka padlina dosłownie związana na drut w której ledwo hamuje naczepa,  czas pracy wynosi 24h jak zaistnieje potrzeba no i weekend to raptem niedziela. O zarobkach to inna bajka ale priorytet to podjąć pracę, która nie pachnie kryminałem.

4
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 24 Kwietnia 2013, 20:04:40 »
Wtrącę się do tematu ponieważ padło tu kilka odpowiedzi z opinią o wyborze prawa jazdy kat.C+E względnie D zamiast kursu na licencje maszynisty. Otóż ja jestem posiadaczem tych pierwszych uprawnień (C+E) i jeśli ktoś czuje mocną fascynacje zawodem a nie bardzo ma styczność z kimś kto go doświadczył mogę na PW nakreślić nieco obecną mało kolorową sytuacje.

Obecnie transport drogowy ogarnia patologiczne wrecz środkowisko dlatego po kilku latach postanowiłem dać sobie spokój a jako, że jestem takim małego kalibru ale jednak fascynatem "kolejek" rozmyślam nad sensem inwestycji w kurs - licencję maszynisty. Sama praca choć w domyśle wiem, że równie odpowiedzialna i cięzka jak kierowcy mnie nie przeraża. Nie mam natomiast styczności ze środowiskiem aktywnych maszynistów i obawiam się o organizacje pracy w sensie - stosowanie do norm czasu pracy,  czas na odpoczynek w domu lub stan sprzetu na którym się pracuje ( interesują mnie te rzeczy bo w transporcie drogowym stanową dziś poważny problem ).
Jeśli ktoś opisałby trochę co czeka nas w pracy po otrzymaniu licencji  ( tu czy na PW ) byłbym wdzięczny.

5
  Wypowiem się odnośnie tematu drogowy - kolejowy bo z drogowym mam styczność przez duże "S".

  Transport po drogach jest bardziej docelowy-szybszy w realizacji. Wymaga zwykle jednej operacji załadunek/wyładunek i na krótkich odcinkach przy małych partiach towaru jest to wygodniejsze. Przykładem jest dystrybucja w marketach lub dostawy materiałów budowlanych do hurtowni, na teren jakiejś budowy w trakcie itp. Tutaj nie ma dyskusji ale jeśli spojrzymy na ruch tranzytowy  wschód - Polska - zachód i odwrotnie to rozwiązania należy szukać. Wprawdzie mamy już fragmenty autostrad które dzięki wprowadzeniu Myta lub opłat na bramkach mają zarabiać na swoje utrzymanie ale nadal te samochody dużą część drogi pokonują po drogach krajowych. Przeciążenie tych dróg przyczynia się w moim przekonaniu do kolizji,wypadków wpływając na zachowanie znerwicowanych kierowców. Wiele wsi, miasteczek nie ma obwodnic i musi znosić codziennie smród dieslowskich spalin, hałas desek w naczepach oraz wstrząsy powodowane 40 tonowymi wagonami które jadą po ulicy koło domu. Tutaj moim zdaniem nie powinno się liczyć co tańsze lecz co rozsądniejsze. To rozjeżdzanie miasteczek można ograniczyć. Poza tym w Europie tyle mówi się o środowisku, normach spalin Euro a ludzie i tak oddychają spalinami na ulicy.
   Przykładem powinna być Austria gdzie ciężkie "TIRy" z budowlanką i materiałami hutniczymi ładuje się na wagony i wlecze do Włoch. Co więcej ten kraj ma kompletne autostrady, których my jeszcze nie mamy a i tak ogranicza ruch drogowy. Moim zdaniem w Polsce to rozwiązanie potrzebne jest "na wczoraj.
 

6
Pomoc doraźna / Odp: Intel 965 laptop - jakie sterowniki ?
« dnia: 23 Grudnia 2012, 22:57:46 »
Napisałem u góry, że wcześniej na tym samym laptopie wszystko smigało bez większych problemów. Teraz zabawa konczy się po wybraniu scenerii i wciśnięciu - Uruchom symulator.
Jeśli chodzi o jakieś ręczne konfiguracje tej karty to może nie jestem zbyt biegły w komputerze bo nie widzę raczej wielkich możliwości zadziałać.
Myślę, że po prostu system zaktualizował mi sterowniki graficzne do najnowszych jakie wyszły dla tej karty. Możliwe ,że nowa wersja gryzie się z symulatorem ?

7
Bieżące kolejowe / Odp: Licencja maszynisty
« dnia: 23 Grudnia 2012, 15:19:23 »
  Veritek - fajnie , że napisałeś coś o Łodzi  bo mało brakowało to nawet spotkalibyśmy sie na kursie. Pewnie zawitam na następną edycje. Teraz wahałem się z braku rozeznania co do ewentualnej pracy po kursie.Za pózno sie dowiedziałem od znajomego, że w ogóle w Łodzi w końcu taki kurs istnieje. Nie jestem na bieżąco a wiadomo -sam papierek to nie wszystko.
  Ponarzekać każdy może ale Panowie - cieszmy się , że jest możliwość ten kurs pod domem zrobić i jest wiekszy wybór placówek które takie kursy oferują. Ich wzajemna konkurencja zawsze działa na plus dla klienta - kursanta. W Łodzi dotąd wg mojej wiedzy nie było nic w tym kierunku.

8
Pomoc doraźna / Intel 965 laptop - jakie sterowniki ?
« dnia: 23 Grudnia 2012, 13:11:32 »
Pozwoliłem sobie załozyć wątek dotyczący tej marnej karty graficznej ponieważ widzę , że u kilku osób z forum maszyna działa jak i u mnie to było ale teraz już nie jest. Paczke ściagałem nową i nic nie pomaga.
Wszystko było dobrze, troche czasu nie używałem maszyny i teraz wystąpił problem. Odpala Rainsted, menu głowne i po wybraniu symulacji (obojetnie której ) wyswietla sie tylko czarna ramka logu pusta w środku , puste obramowanie okna gdzie powinien być widoczny symulator. Ramka nie ma napisu "program nie odpowiada" a odczekanie na ewentualną reakcje po czasie nic nie daje. W tle słychać tylko dzwięk w postaci tykania lokomotywy. Problem wg mnie na 100% dotyczy niezgodności sterowników mimo, że sa raczej autualne ( być może w tym problem ale starszych nie znalazłem nigdzie ) . Jeśli ma ktoś taką karte i wie jak ogarnąc problem prosze o pomoc.
W załaczniku dodaje log.
Sprzet to: Procesor Intel T2390 Dual 2x 1,86GHz
Karta: Intel 965    sterownik :  Intel  8.15.10.1930
System : Windows 7 Ultimate 64 bit

Strony: [1]