Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kasztan

Strony: [1]
1
Pomoc w tworzeniu / Problem po convercie do dds
« dnia: 29 Września 2010, 14:39:04 »
Konwertuje teksturę którą zrobiłem (zmiana podsypki i podkładów w rozjedzie zwrll25r190) w .tga do .dds (zarówno dxt5, prówałem tez dxt3) za pomocą DDS Converter 2. Wszystko ładnie się convertuje, ale w symulatorze gdy lokomotywa wjeżdża na rozjazd jej cień z czarnego robi się biały. Jest na to jakaś rada?

2
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zwrotnice, rozjazdy i .... scenerie
« dnia: 10 Września 2010, 15:52:54 »
Następne pytanie.
Jakie zwrotnice są najczęściej stosowane na stacjach,posterunkach odg.? 25r190 czy 34r300?

3
Pomoc w tworzeniu / Zwrotnice, rozjazdy i .... scenerie
« dnia: 04 Września 2010, 13:57:34 »
Witam.
Tworzę właśnie małą scenerię i mam kilka pytań/problemów.
1. standardowo w maxie są do wstawienia zwrotnice: L/P 25_R190
                                                                        L/P 34_R300
                                                                        L/P 65_R1200
                                                                          Y 34_R300
wszystkie one mają przypisaną texturę pods_new.bmp, które pasują do textury podsypki torów tpbps_new2? (chyba). Czy istnieje możliwość zmiany podsypki rozjazdów np na tpd_oil1?. Jeśli tak to w jaki sposób, bo kombinowałem z otwieraniem plików .tex, ale bez skutku, zassałem z pobieralni textury podsypek i zwrotnic 286m_rozjazdy. Jest tam plik max, który importuję do 3ds ale nie bardzo wiem co mam z tym robić.

2. Czy na modernizowanych stacjach na których zastosowano podkłady betonowe, stosuje się zwrotnice również na betonowych podkładach?

4
Pomoc doraźna / Problem z odpięciem się od składu
« dnia: 18 Lipca 2010, 19:56:36 »
Witam.
Mam problem z odpięciem lokomotywy od składu. Wersja Maszyny oczywiście PC2009+SP1.
Czytałem na forum o sposobach na wykonanie tej czynności jednak nie przynoszą one skutku. Co źle robię?

Np. Wjeżdżam w peron, nastawnik na [5]. Skład się zatrzymuje. Otrzymuję przez radio rozkaz, żeby odpiąć się od składu. Więc luzuję lokomotywę [6], czekam chwilę (obserwacja mano).Daję nawrotnik na "jazda do tyłu", nastawnik 2-3 pozycje, żeby docisnąć (lok oczywiście nie ani nie drgnie) i ładuję ham. lokomotywy [1]. 2 x del. z kabiny i na zewnątrz (blisko sprzęgu) i żadnego skutku. Nie odepnie się.
Oczywiście mogę dać F4 i udać się nad 2 wagon i wcisnąć [1], ale jakoś tak mało realistyczne to jest ....

Pozdrawiam i przepraszam za zawracanie .... głowy

Nie przepraszaj, do tego służy ten wątek.

REWIZOR

5
Rainsted / 4E-dziwna sprawa
« dnia: 22 Listopada 2009, 17:09:39 »
Witam.
Mam na stanie Maszynę (oficjalna) z exe z dizelpacka. Zainstalowałem również Rainsted w najnowszej wersji. Ściągnąłem paczkę 4e/4e-zez. Po instalacji wszystkiego do odpowiednich katalogów i dodaniu wpisów do dynamic zwykły starter odpala mi te lokomotywy, a starter Ra już ich nie widzi.Wpisy do scenerii mam dobre. Czy jest jakaś rada na to, bo nie ukrywam, że na staterze Ra przyjemniej mi się pracuje.

Dziękuję

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 09 Lipca 2009, 10:47:44 »
Ra, obserwuję rozwój Twojego dzieła od dłuższego czasu, ba nawet pobieram lekcje poprzez maila jak z niego korzystać, ale póki co nie mam odwagi na nim robić. Na pewno się przymierzę do niego w najbliższym czasie.
Powrócę jednak do problemu flexów. Czemu one mi się zapętlają, albo "ząbkują"? Paul napisał, żeby końcówki  łączyć flexem, ale jest z tym problem. Może jest na to jakiś inny sposób. Jakiś wzór na wyliczenie długości, kąta itp łuku, który by można było zamiast tych flexów wstawiać?

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 08 Lipca 2009, 14:05:57 »
Ok. Chyba kapuję co i jak, ale niestety po usunięciu odcinków pomocniczych nie mogę tory prostego z łukiem połączyć flexem bo ... jak przeciągam flexa z końca toru prostego do łuku to flex mi się zawija, robi jakieś pętle, albo ząbki ... masakra.

8
Pomoc w tworzeniu / Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 08 Lipca 2009, 11:38:07 »
Witam.
Pozwoliłem sobie założyć wątek z moim pytaniami i problemami dot. trasopisarstwa dla Maszyny. Program z którego korzystam to gmax bo na 3dmaxa mnie nie stać. W miarę opanowałem już tworzenie modeli 3d,terenu (trawki), kładzenie torów oprócz krzywych i przechyłek i z tym się wiąże moje pierwsze pytanie.

I. Budowa krzywych przejściowych
- odpalam program KRZYWE PRZEJŚCIOWE
- wpisuję dane dla łuku r300d20 r300m V40 km/h
- wyskakują mi obliczenia (nie wiem czy  dobrze odczytuje co do czego)
h= 60mm (wiem że muszę to zamienić później na stopnie)
a= 2.4 (parametry roll)
L= 24m (długość rampy przechyłkowej)
b= 2.292 (?)
p= 0.08m (wartość o którą trzeba przesunąć odcinek przy konstruowaniu krzywej?)

Mam prze sobą instrukcję Paula dot. tworzenia krzywych i jestem debilem bo jej nie kumam.
Cyt."do końca odcinka prostego dodajemy odcinek pomocniczy L/2" [czy chodzi o to, że mam wartość L którą obliczyłem podzielić na 2?] cyt. dalej "przesunięty w odpowiednią stronę o wartość p" [czyli to moje 0.08m]"następnie dodajemy do niego odcinek pomocniczy łuk o długości L/2 i promieniu R"[tego nie rozumiem ... odcinek L/2 czyli 12m r300?], "po czym kontynuujemy budowę właściwego łuku nie zapominając o przechyłce"[do tej krzywej mam po prostu dodać łuk r300d20 z roll1 i roll2 o wartości 2.4deg].
Nie pojmuję tego i proszę o poprawienie i komentarz dla .... mnie bo słów mi brakuje na mój stan umysłowy.

9
Pomoc w tworzeniu / Gmax - pytanko do twórców tras
« dnia: 30 Listopada 2006, 15:42:45 »
No to mały lipsztyk mamy :)
No nic będę musiał sobie jakoś radzić. Dzięki za odpowiedzi chłopaki.

10
Pomoc w tworzeniu / Gmax - pytanko do twórców tras
« dnia: 30 Listopada 2006, 13:14:18 »
Tak sobie pomyślałem co by może coś podłubać w gmaxie. Mam na myśli trasę. Skrypty mam, wiedzę jak tworzyć obiekty mam, ba nawet udało mi się tor ułożyć. Ale mam problem z ustawieniem obiektów na odcinku. Odległości od torów itp., itd ... Więc myślę jak tu znaleźć jakiś podgląd na sytuację.

Czy w gmaxie da się zrobić jakiś podgląd jak to wszystko wygląda (oprócz kresek i kwadracików, chodzi mi raczej o oteksturowane tory + budyneczki) czy muszę uruchamiać symka i sprawdzać jak to wszystko się ma ?

Pozdrawiam.

11
Na warsztacie / Trasa
« dnia: 29 Listopada 2006, 10:30:29 »
Widzisz? Napisałeś, że trasę robisz i dostałeś bury od razu od towarzystwa. Ja jestem zainteresowany projektem, ale jak to bywa na tym forum lepiej nic nie pisz dopóki screenów nie masz gotowych ...

Pozdrawiam

12
Na warsztacie / Trasa
« dnia: 26 Listopada 2006, 10:26:37 »
Nic tylko trzymać kciuki ...
A swoją drogą to ja myślałem, że skrypty są tylko do 3ds'a, ale się chyba pomyliłem. Sam bym w gmaxie coś porobił tylko skryptów nie mam ...

Pozdrawiam i wytrwałości :D

No a jednak są w dziale download. Moje nie dopatrzenie

13
Pomoc w tworzeniu / Obiekty dla scenerii
« dnia: 04 Lipca 2006, 17:35:29 »
Dzięki za odpowiedzi ... będę walczyć.

14
Pomoc w tworzeniu / Obiekty dla scenerii
« dnia: 04 Lipca 2006, 13:10:38 »
Witam. Na początku się przedstawię. Mam na imię Michał. Mieszkam we Wrocławiu.
Pozwolę sobię na łamach tego forum zadawać pytania na które mam nadzieję otrzymam odpowiedzi.

Mam ochotę pobawic sie w tworzenie scenerii. Umiem robić obiekty w 3ds jednak nie wiem jak moge ja zaimplantować, żeby móc je ustawić w scenerii.
Weźmy np. dom jednorodzinny. Wymodeluję go i co dalej ? W jakim formacie go zapisać, do jakiego folderu wyeksportować żebym mógł go dodać w mojej scenerii ... oczywiście scenerię tworzę przy pomocy 3ds (6)


Dzięki za ewentualne odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Strony: [1]