Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - danielek

Strony: [1] 2 3 ... 9
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Czerwca 2020, 13:08:13 »
U mnie zjadło TOP-y do przejazdów.

2
Uruchamianie Symulatora / Odp: Błąd rainsted?
« dnia: 24 Kwietnia 2020, 15:45:34 »
Witam,
Od pewnego czasu po kolejnym włączeniu symulacji bez ingerowania w zmianę ustawień, pojawił się problem ze sterowaniem nastawnika jazdy za pomocą kółka myszy. W pliku "eu07_input-mouse" posiadam następujący wpis: "wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease". Jedynie sterowanie kółkiem myszy jest możliwe przy wciśniętym klawiszu alt, czyli aktywnym kursorem myszy do obsługi kabiny myszą. Po wyłączeniu przycisku alt, brak możliwości sterowania kółkiem myszy.

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 20:07:49 »
Odnośnie braku możliwości obsługi scrollem myszy, to nastawnik daje obsłużyć się myszą tylko w przypadku wciśnięcia klawisza alt.

4
Rainsted / Odp: Problem z 20.01...
« dnia: 22 Stycznia 2020, 17:23:54 »
Czy masz plik eu07_input-mouse.ini o treści:
wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease

Tak jest taki wpis, wczoraj działało bez problemu.

5
Rainsted / Odp: Problem z 20.01...
« dnia: 22 Stycznia 2020, 17:09:51 »
Witam,
U mnie padło sterowanie myszą tj. pokętłem,kombinowałem z shift+ctrl, ponieważ znalazłem coś o tym w problemach przy poprzednim exe, ale nic nie pomogło.
// ustawienia (w nawiasie wartości domyślne, gdy nie ma wpisu)

sceneryfile td.scn      // domyślny plik ze scenerią, chyba że w linii komend będzie: -s filename
humanctrlvehicle EP07-424-TV    // domyślny pojazd sterowany przez gracza, chyba że w linii komend będzie: -v vehiclename

// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width  1920                     // (800) szerokość ekranu
height 1080                     // (600) wysokość ekranu
fullscreen yes                  // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5              // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0                   // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6                  // prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no                // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no                        // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0                  // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888                // adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0                    // (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl                         // (pl) język dla napisów
fieldofview 45                  // (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
uitextcolor 255, 255, 255       // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
input.gamepad yes               // (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont yes                     // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5                // globalna głośność dźwięków
sound.volume.radio 0.75         // mnożnik głośności radiotelefonu
screenshotsdir screenshots      // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart yes              // (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu
movelight 0                     // numer dnia w roku dla obliczeń astronomicznych i pogodowych; 0 - synchronizacja z kalendarzem systemowym

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync no                         // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192                     // (1192) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1                         // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes                              // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds                          // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0                         // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8                  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7                         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal         // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes                             // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 150 300             // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2                        // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer legacy                    // (full/legacy/simple) Pełny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes                         // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes                  // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no                    // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no                     // (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wyłącza prawidłową implementację HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx będą ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920              // Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080             // Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes               // (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects yes                    // (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 30                // Promień zasięgu źródeł cieni z zewnątrz kabiny, w metrach. Wpływa odwrotnie proporcjonalnie na ostrość cieni
gfx.envmap.enabled yes                  // (yes) Odbicia realizowane globalną cubemapą
gfx.reflections.framerate 1             // (1/300) Częstotliwość odświeżania odbić otoczenia
gfx.postfx.motionblur.enabled yes       // (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.smoke yes                           // (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 1                    // (1) 1-4 Mnożnik ilości cząstek dymu

// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no            // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes        // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes      // (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes        // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes        // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no           // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes            // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 0           // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no         // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji

//parametry przejsciowe
scalespeculars yes      // skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 23:37:08 »
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne
wyłączenie scenerii.
Wg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
Zmieniłem na dds, chyba, że jakoś inaczej. W dalszym ciągu wywala.

Niestety zmniejszone już nawet poniżej wartości domyślnej i dalej wywala.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 16:21:58 »
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne wyłączenie scenerii.
Wg loga za mało pamięci. Zmniejsz jakość tekstur.
Zmieniłem na dds, chyba, że jakoś inaczej. W dalszym ciągu wywala.

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 14:35:50 »
Po uruchomieniu scenerii, po chwili następuje zaiweszenie symulatora i samoistne wyłączenie scenerii.

9
Tabor / Odp: Elfy problem
« dnia: 28 Listopada 2019, 21:56:01 »
Cześć,
Który plik odpowiada za wyświetlacze (monitory w kabinie) w elfie, kombinowałem z paczką, próby zabawy z repo i podmianą plików. Nie mam radia, ani żadnych wyświetlaczy. Z góry dzięki!

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Października 2019, 22:06:19 »
Przeważnie przy szopie jest punkt kontrolny gdzie zatrudniony jest nastawniczy spółki np PKP Cargo, (podbija kartę pracy) woła się „Kontrolny... z 18 na pociąg taki a taki” i on uzgadnia dalszą jazdę z dyżurnym PLKi.

11
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 07 Października 2019, 11:54:26 »
U mnie też wywala scenerie podczas ładowania, log w załączeniu

12
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 21 Sierpnia 2019, 12:40:36 »
Naciśnij lewy alt. Też miałem takie problemy na 19.04 i nastawnik pod kółkiem myszy działał tylko, gdy kursor był na ekranie

Faktycznie po sprawdzeniu kółeczko myszy działa z włączonym altem tylko. Czy da się to jakoś rozwiązać? Przy włączonym alcie ciężko poruszać się po kabinie.

13
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 23:10:55 »
Niestety na starej wersji wszystko jest ok. We wszystkich pojazdach, w których opcja sterowania kółkiem myszy jest dostępna w wersji 19.08 u mnie to nie działa, jeżeli na klawiaturze numerycznej użyje klawiszy +/- nastawnik działa.

14
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 21:22:50 »
W EN62 nie można sterować nastawnikiem jazdy kółeczkiem od myszy.

15
Tabor / ELF
« dnia: 07 Maja 2019, 15:41:18 »
Witam,
Po ostatniej aktualizacji Rainsted 19.4.143.14494 podczas jazdy wyświetlana siła nastawnika w % nie zmienia się płynnie od 0 do 100% tylko "skacze" co ok 15% a całe otoczenie zmienia się płynie, pozostałe manometry i prędkościomierz działają prawidłowo. Wcześniej siła o której wspomniałem również zmieniała się płynnie.

16
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 29 Kwietnia 2019, 15:16:20 »
Niestety jazda nocą jest dla mnie nieosiągalna. Lenovo G50 po wszelkich próbach nie mogę zmienić dedykowanej karty. Exe gl33 wiesza się całkowicie. W załączeniu log.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 05 Lutego 2019, 12:57:56 »
Witam,
Mam problem z exe eu07_gl33, po minucie od uruchomienia, każda sceneria się wiesza. Jest to jedyne exe, przy którym nie występuje problem rozświetlenia całej scenerii po zapaleniu reflektorów lokomotywy. Multiasampling ustawiony na 1.
Laptop lenovo G50, Intel Core i5-5200U, 6,00GB.

18
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 17:19:11 »
Wiem, że najlepiej jest doradzać, ale chciałbym tylko podpowiedzieć twórcy, że fajnie będzie, gdyby pojawiła jakaś misja z oblotem w Wysokiej

19
Pomoc doraźna / Pory roku
« dnia: 26 Stycznia 2019, 11:59:37 »
Witamś
Które konkretnie wpisy odpowiadają za zmianę pory roku w scenerii? Dla wyjaśnienia chodzi oczywiście o wczytywanie się tekstur zimowych.

20
Bocznica / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 23 Stycznia 2019, 18:47:34 »
I ja też bardzo proszę ;) i przepraszam za zaśmiecanie wątku

reg 11
@milek7

21
Tabor / Wybór dźwięku syreny EN57
« dnia: 04 Października 2018, 15:26:03 »
Witam,
Czytałem wątki na temat zmian w najnowszym exe oraz wątki o losowaniu dźwięków. W najnowszej paczce po zmianach w plikach mmd. pojazdów, za każdym razem odtwarzany jest i tak inny dźwięk syreny EN57v1, czyli program losuje syrenę? Czy można to jakoś zmienić, aby syrena była przypisana do danego typu pojazdu? Dziwne jest to, że np. w EU07 czy ET22  w plikach mmd. pozmieniałem sobie dźwięki "pod siebie" i problem taki nie występuje.

22
Tabor kolejowy / Odp: Książka pokładowa pojazdu z napędem.
« dnia: 26 Stycznia 2018, 12:29:07 »
Witam,
Stworzyłem sobie ostatnio książkę pokładową. Czy ktoś mógłby napisać jak wyglądają przykładowe numery silników trakcyjnych i zestawów kołowych?

23
Tabor / Odp: EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 09 Stycznia 2018, 16:41:37 »
U mnie błąd na EN57-20xx po przejściu do członu rb brak dźwięku nawrotnika oraz brak animacji nastawnika.
W przypadku EN57 zauważyłem brak animacji na haslerze. (Exe 171231)

24
Witam,
Dzisiaj na nowo zainstalowałem symulator z powodu paru błędów + patch. Zainstalowałem scenerię i nakładkę, po zamianie ET22 na EN57 wywala błąd podczas ładowania związany ze smugą. (Na innych sceneriach 57 działa normalnie). Log w załączeniu.

25
Nie, wysyp symulatora i wyświetla error i taki sam tekst jak ostatnia linijka w log.

26
Witam,
Misja na "Cegielskim", która rozpoczyna się od wizyty na SM42, zakończona niepowodzeniem, wywaliło błąd, który zauważyłem też na innych pociągach.

27
Postanowiłem przejechać osobowym 52106, zamieniłem ET22 na EN71 i pojawił się problem za Kolumną, wywaliło napięcie w sieci i koniec, później opadły patyki i nie można ich podnieść. Po pewnym czasie misję i tak wywaliło -  log w załączeniu.
Jazda na exe EU07_next4, Odznaczone łamanie pantografu i zasilanie pod siecią.

28
Pomoc doraźna / Odp: Patch 16.08 - problemy
« dnia: 22 Września 2016, 07:03:57 »
Niestety nie, dlatego postanowiłem ściągnąć jeszcze raz

29
Pomoc doraźna / Calkowo - brak tarcz manewrowych
« dnia: 21 Września 2016, 15:28:07 »
Witam,
Dzisiaj pobrałem ostatnią paczkę całościową 15.08 oraz najnowszy patch 16.08, niestety na misjach calkowa nie mam tarcz manewrowych kształtowych, są tylko same semafory. Dodatkowo nie mam składów w najnowszej wersji l61 (w fazie testowania), pliki scn są, ale puste.
Pozdrawiam!

Przeniesiono. | @macius5991

30
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_06.14
« dnia: 26 Lipca 2014, 19:02:45 »
Chyba niezgodnie z instrukcją a załączenie baterii?!

Strony: [1] 2 3 ... 9