Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bartek3g

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Grudnia 2022, 01:06:15 »
Eh, ja rozumiem że stare karty są, no, stare ale bez przesady.

Ta która podałem przykładowo to też jest już stara karta, i ja nic do starych kart nie mam bo sam używam tego wspomnianego 980ti, nawet seria 10xx i 16xx to są starze konstrukcje, ale już znacznie lepiej radzące sobie z tym symulatorem.

Więc zamiast namawiać na kolejną wymianę karty, to trzeba wymienić procesor w tym przypadku.

Ja nie namawiam nikogo na kolejną wymianę, nie ma to sensu skoro kolega EP08-015 już ją kupił, bo teraz to już jest musztarda po obiedzie. Chodziło mi o to że po prostu mógł lepiej wycelować, bardziej przyszłościowo bo niestety, taka jest najzwyczajniej w świecie kolej rzeczy, ale wymagania będą się zwiększać a nie zmniejszać 🙂

2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Grudnia 2022, 01:05:21 »
Kupilem karte gf gtx 780ti i w trybie graficznym pelnym w grabowku mam 5 fps. Nie tego sie spodziewalem po przesiadce z gts450 1gb.

Niestety dla obecnych wymagań i poziomu symulatora, nie mówiąc już o postępach w przyszłości, ta karta nie była zbyt dobrym wyborem, jest już po prostu trochę za słaba.
Z tego co widzę jest ona porównywalna do GTX 970 i ta już byłaby lepszym wyborem, ponieważ jest nowsza, wyższej serii i ma obsługę tych nowszych rozszerzeń.
Żeby karta jeszcze trochę posłużyła do obsługi symulatora na "grywalnym" poziomie uważam że trzeba było zainwestować co najmniej w układ pokroju GTX 980 Ti.

3
Na warsztacie / Odp: Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 22:21:26 »
Spokojnie te 10 lat o którym wspomniałem to było tak rzucone na mm, więc jedynie to zacytowałem powiedzmy. 

No właśnie, o co tu chodzi, gdzie ta „guanoburza" była, co to jest to mm?

4
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 26 Września 2022, 15:33:13 »
Wiadomo że będzie wtedy dłużej grzać wodę, odpowiednio do tego jaka jest różnica 🙂.

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Września 2022, 21:02:52 »
Tak widać, musisz rozwinąć "vehicle" i tam są te parametry, temperatura silnika czy coś podobnego, nie pamiętam już jak to się dokladnie nazywało a akurat nie mam komputera pod ręką by to sprawdzić. Są tam dwie wartości, jeśli te obiegi wody są rozłączone to jest pomiędzy nimi pionowa kreska, a gdy je połączysz kreska zamienia się na myślnik i wtedy obie temperatury rosną.


Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123

6
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Września 2022, 21:53:38 »
Może i faktycznie samym shift+h się załącza i rozłącza, zapomniałem już. W każdym bądź razie działa i właśnie miałem Ci pisać żebyś popatrzył sobie na torze doświadczalnym. Jest to opisane ale w klawiszologii, w instrukcji uruchamiania spalinowozów rzeczywiście tego nie podano

Jak nie załączysz shift+h to grzeje się tylko mały obieg bez dużego, dlatego temperatura na zegarze nie rosła. Pod F12 jak włączysz sobie dane pojazdu to tam dobrze to widać

7
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Września 2022, 21:30:12 »
Działa wszystko, tylko prawdopodobnie nie załączasz tych obiegów wody, o których już pisałeś w poprzednich postach że masz problem z nimi.
Robi się to "shift+h" i "h".

8
Sieradz wpuscil wlokniarza na bok w tory towarowe zamiast w perony a wiec jestesmy postrzegani jako pociag towarowy. Ciekawe co bedzie dalej czy zamiast do kaliskiej dostaniemy zjazd na olechow. Od sieradza same s1 po drodze. Przed nami jedzie towar z talbotami. I nie przepuszcza nas tylko uparcie jest wpuszczany przed nami. Lask tez skierowsl nas na bok zamiast na wprost. Dalsza jazda niema sensu. To oczywiste ze jestesmy widziani na scenerii jako pociag towarowy i tak jestesmy traktowani. Scenariusz nieprzejezdny bo nie przebiega prawidlowo. Log ponizej jak komus sie zechce spojzec.

Blad ten sie powtarza wiec trzeba by przed wydaniem go jakos ogarnac.

Dzis trzecia proba przejechania scenariusza i blad dalej ten sam. Scenariusz nieprzejezdny. Kolejnych logow nie zalaczam bo to nie ma sensu.


To samo mam/miałem u siebie, z tym że odbywało się to losowo, raz udało się przejechać bez problemu a raz co chwilę kierowało na bok.
Co do Twojego pytania, kiedyś w takiej sytuacji poświęciłem jeden wieczór, z mozołem dojechałem do Łodzi i faktycznie skierowało mnie na Olechów.
Tak jak mówisz, scenariusz w takim wypadku uznaje skład towarowy jako pospieszny a ten przez nas kierowany jako towarowy. Gdy talboty, lub w moim przypadku jeszcze węglarki z Kalisza, dostaną wyjazd na szlak przed nami, pierwszy event wykonuje się dla pospiesznego (w plikach z eventami końcówka _POS), nastepne posterunki przesyłają go sobie dalej i tym sposobem nie ma już tego jak zatrzymać, całą trasę ty dostajesz wjazd na bok a ten towarowy spokojnie jedzie sobie "siedemdziesiątką" do samego końca.

Nie pamiętam już dobrze jak, ale naprawiłem to u siebie, tylko nie kojarzę już czy jedynie trochę korygując rozkłady jazdy czy też jednak grzebiąc w tych eventach. 

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 21:20:40 »
Może to nie tyle problem co zauważony pewien brak, ale nie znalazłem lepszego tematu żeby to zgłosić.
W porównaniu do poprzedniej paczki, w najnowszym wydaniu brak tekstury dla wagonu typu 174A o numerze 2078774-0.

10
@Turbokibel jakie masz podzespoły jakbyś mógł powiedzieć? ;)

11
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 27 Stycznia 2022, 14:11:06 »
Nie udało mi się znaleźć niczego ciekawego w logach steamvr oraz w logach samego oculusa i nawet w logach maszyny ale odpaliłem przed chwilą debuger za pomocą twojego .exe no i w zakładce
GFX Renderer znalazłem ciekawy błąd:



@Milek7 być może pomoże Ci to w twojej inwestygacji.

Potwierdzam, u mnie na Radeonie ten sam błąd był na porządku dziennym 😀

12
Bumer, racja, gdy trochę opróżniłem kilka tych pociągów towarowych już nie było tego problemu z szarpaniem przy ruszaniu. Niestety dalej potwierdzam sytuację związaną z utrudnieniami na szlaku, znów w Radliczycach dogoniłem towarowy z talbotami, a że tym razem jechałem trochę wolniej to zatrzymał mnie z kolei semafor wyjazdowy. Zauważyłem kolejną rzecz, ai w Błaszkach jednak skierowało go na boczny tor, ale to była dziwna sytuacja bo zamiast mi zapalić zielone żebym spokojnie przejechał to własnie towarowy niedługo po tym otrzymał zezwolenie i ponownie wyjechał na trasę, tak samo z tymi semaforami które zatrzymują na szlaku, wygląda to tak jakby Ai myślało że ja już dawno przejechałem i dlatego wypuszcza talboty na główno tor a mi się świeci dalej czerwone pomimo że ujechały już znaczny kawałek drogi. Tak jak wspominałem wcześniej, wyjazd zapala się dopiero jak nadjedzie wielogrupowy TGPE i niemal najedzie na zderzaki ostatnich wagonów.

13
Scenariusz z pociągiem włókniarz od Ostrowa do Łodzi Kaliskiej, może to nie tyle błąd, co napotkałem na taką sytuację, troche podobną do tego co pisze kolega @CX MANIAK, dotyczy tego samego składu. Jadąc według rozkładu dogoniłem towarowy TMWE61697, zatrzymał mnie semafor wjazdowy do Radliczyc, kilometr 89,75 dokładna pozycja -6464,71  2,05  8675,77. ET22 z Talbotami jechał spóźniony z 15 minut i niestety zamiast na najbliższym możliwym rozjeździe skierować go na boczny tor by przepuścić pospieszny, uparcie jechał cały czas głównym szlakiem. Według rozkładu w Radliczycach powinien być 19;04 a w Błaszkach 19;13 natomiast on Radliczyce mijał dopiero kwadrans po 19. Staliśmy pod tym semaforem z pół godziny aż dogonił nas wielogrupowy TGPE72162 i dopiero wtedy puścili przejazd. Następnie w Sieradzu zamiast na postój w peronach skierowano mnie na boczny tor pomimo że wg rozkłądu powinien być normalny przystanek. W Zduńskiej Woli byliśmy 15 po 20 i znów nałapaliśmy kolejnego opóźnienia, dogoniliśmy towarowy z talbotami, lecz tym razem i on natknął się na czerwone światło i w tym miejscu nastąpił taki sam błąd jak u kolegi powyżej. Po otrzymaniu sygnału ai nie potrafiło nim poprawnie ruszyć, szarpało składem, podjeżdżało kawałek i stawało, trzeba było ręcznie go rozpędzić i dopiero wtedy pojechał dalej. Dowlokłem się jakoś do Łasku, nie wiem która była wtedy godzina w symulatorze, niestety musiałem już przerwać scenariusz bo była późna pora i długo się zeszło.

14
Na warsztacie / Odp: Obsługa renderera ANGLE
« dnia: 19 Grudnia 2021, 22:52:50 »
Tak próbowałem i z tego co pamiętam to z kolei właśnie sam Angle bez wulkan u mnie się prawie w ogóle nie odpalał tak jak i u Ciebie, a jak już zaskoczył to było chyba ze 6-7 FPS na torze doświadczalnym heh ;)

15
Na warsztacie / Odp: Obsługa renderera ANGLE
« dnia: 15 Grudnia 2021, 19:52:03 »
Czy to możliwe że ten renderer zamiast poprawiać to pogarsza wydajność?
Na oryginalnym miałem w mocno obciążonych miejscach, jak większe stacje itp. ok 30 FPS tylko że występowały też te słynne przycięcia (karta AMD Radeon) natomiast po zamianie na Angle vulkan w tych samych miejscach jest poniżej 10 FPS.
W ten czy inny sposób symulacja nie jest zbyt "grywalna".
Może ma ktoś jakiś pomysł?

16
Karta to Radeon Vega RX 11, niemniej jednak myślę że tutaj nie będzie miał wpływu taki a nie inny model karty, widzę że również parę innych osób na forum w różnych wątkach poruszało tą sprawę np: u kolegi EP07-385 jest mocniejszy Radeon RX580 z 8 GB pamięci RAM i także występuje to samo.

Maszyna nic w locie nie doczytuje, oprócz ludzików w wagonach, generowanych tabliczek i ewentualnych zmian pór roku, więc podejrzewam problem z odśmiecaniem vramu. Patrzyłeś czy jest różnica z zaptaszonymi oboma lub którymś z programowych trybów konserwacji pamięci w starterze? Masz gdzieś podgląd zużycia pamięci karty by to zweryfikować?

Cofnąłem zmiany dla renderera Angle i znów mogę uruchomić symulację, na próbę nastawiłem tak jak mówiłeś tryb konserwacji pamięci i usuwanie tekstur z Open GL i wydaje mi się że problem się powiększył.
Takie mikro przycięcia (nawet nie skoki gpu frame total) zaczęły występować od razu i to nawet na torze doświadczalnym, po wyłączeniu usuwania tekstur i pozostawieniu samego trybu konserwacji pamięci trochę było ich mniej ale jeszcze były widoczne.
Najlepiej jednak działa przy wyłączonych obu tych opcjach, przy czym zaznaczam że te różnice były widoczne od samego uruchomienia i to na torze doświadczalnym, o tych skokach rzędu kilkuset milisekund nawet tutaj nie wspominam bo TD jest zbyt lekką scenerią by takie na nim występowały.


EDIT: Ok, jakimś cudem udało się uruchomić ten renderer Angle, a tu takie kwiatki się pokazują... część cieni "pixeluje" i do tego to czarne niebo?
Ktoś mądrzejszy ma jakiś pomysł? 🤔

17
Nie, to nie to, mam cały czas włączony HWMonitor i temperatury są w normie.
Wiesz może co zrobić z tym "Bad init: failed to create glfw window" po próbie przejścia na Angle?

18
Wiem że maszyna już po uruchomieniu nic nie doczytuje, miałem na myśli że po uruchomieniu tak jakby tego problemu nie było a z biegiem symulacji zaczyna się to pojawiać i powoli narasta.
Tryb konserwacji pamięci już dawno wyłączyłem, podgląd zużycia pamięci i parę innych wskaźników też by się znalazło, natomiast teraz nie ma nawet możliwości jak ich odczytać, pojawił się kolejny problem, a jakże by inaczej, to by było zbyt piękne gdyby wszystko poszło jak należy...
Próbowałem zamienić renderer na ANGLE według instrukcji zamieszczonej w dziale z linku kolegi Turbokibel, cały wątek przeczytałem zanim się do tego zabrałem, zrobiłem wszystko tak jak było to wyszczególnione a koniec końców pojawia mi się taki sam błąd jak koledze EP07-385: maszyna nawet nie chce zaskoczyć, log kończy się wpisem "Bad init: failed to create glfw window"...
OpenGL jest tak samo jak powyżej, w wersji 4.6, wszystkie shadery i dll wgrane, wpisy do eu07.ini też dodane.

19
Znaczy może źle to wytłumaczyłem, to nie sam symulator redukuje te fps-y na vsync, tylko program Rivatuner. Gdy ustawiam synchronizację pionowa w starterze lub w sterowniku AMD Radeon, wtedy faktycznie ogranicza do 60 klatek. Natomiast gdy włączałem program Rivatuner i w nim ustawiałem limit na 60 wtedy w symulatorze redukowało do połowy czyli równo do 30 i ani trochę więcej.
Edit: Również ta wspomniana wydajność na tej karcie Radeon ogólnie nie jest jakaś najgorsza, tak jak mówiłem, w bardziej obciążonych miejscach czyli na wiekszych stacjach, w Lublińcu, Częstochowie, na odcinku pomiędzy nimi itp. utrzymuje się mniej więcej 30 FPS, na pozostałych jest ok 50-55 także nie jest źle, tylko te duże skokowe opóźnienia gpu frame total powodują że całość nie wygląda najlepiej.
Edit2: potrójne buforowanie już wcześniej włączałem kombinując z ustawieniami sterownika, tryb zasilania również przestawiłem i niestety nic to nie dało. Natomiast zauwazyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Na samym początku wszystko działa nawet całkiem przyzwoicie, nawet gdy symulacja startuje od razu np: w Lublińcu albo Częstochowie, nie ma jeszcze takich przycięć, dopiero jak się symulator "rozgrzeje" wtedy zaczynają się schody...

20
Cześć, wiem że już trochę czasu upłynęło od ostatniej wiadomości w tym temacie ale niestety mam taki sam problem jak kolega, lecz w porównaniu do sytuacji i rozwiązań przedstawionych powyżej, u mnie nie zadziałały tak jak powinny.
Próbowałem już różnych kombinacji, w sterowniku karty graficznej AMD Radeon ograniczyłem ilość klatek na sekundę, wyłączałem w starterze synchronizację pionową, pobierałem również wspomniany program Rivatuner i tam również to samo nastawiałem, powyłączałem odbicia lusterek jako cubemapy, usuwanie tekstur z opengl, tryb uproszczony shaderowy itp. lecz dalej dzieje się to samo.
FPS-y w obciążonych miejscach oscylują wokół 30 ale te nagłe skoki gpu frame total czynią symulację kompletnie niezdatną.
Co jeszcze ciekawsze, gdy uruchamiałem program rivatuner, pomimo że limit był ustawiony na 60 FPS, w symulatorze były obcinane równo o połowę, do 30, i za chiny ludowe nie dało się podnieść do tych 60.
Może ktoś ma jakieś pomysły jak to wszystko rozwiązać?

Pozdrawiam

21
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 30 Maja 2012, 21:00:29 »
@Bartek3g nie załączaj wysokiego rozruchu.
Dzięki szogun, pomogło, to znaczy nie załączałem wysokiego rozruchu w niej, ale w .chk miałem ten sam prąd wpisany na rozruchu niskim i wysokim, przestawiłem tak by różnił się jeden od drugiego i teraz działa jak należy.

22
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 30 Maja 2012, 20:36:34 »
No to mówię, że na pozycji bocznika -1, czyli hamulca, tylko do 19 stopnia dojdzie,a na normalnej pozycji jazdy do 25, w każdym bądź razie nie da się osiągnąć ostatniej 38 pozycji.

23
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 30 Maja 2012, 20:24:21 »
Zauważyłem dziwny problem w ET42. Gdy ją rozpędzam, nastawnik dochodzi tylko do 25 pozycji i dalej ani drgnie. A na hamulcu elektrodynamicznym tylko do 19 pozycji, szukałem w .mmd i .chk i nie mam pojęcia od czego to jest zależne.
Natomiast w EP09-006 tym ze starszą kabiną nie działają na pulpicie lampki przetwornicy, czuwaka i SHP.W kabinie z reszty Epok wszystko jest w porządku.

24
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 23 Maja 2012, 20:29:29 »
Proszę,tu jest nagrany filmik który to ukazuje : http://youtu.be/eU7qFfjNfUk
Od 6 sek.widać w lewym rogu załączoną pauzę.

25
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 23 Maja 2012, 18:48:06 »
Pause/Break, bo jakim innym,ESC już został wyłączony.

26
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 23 Maja 2012, 15:28:06 »
Witam.
Problem polega na działającej nie do końca pauzie. Gdy zastopuję symulację,wszystkie przyciski powinny zostać zablokowane,a tak dzieje się tylko z częścią z nich np: nadmiarowy,styczniki liniowe,reflektory itp. Klawisze wyłącznik szybki,czuwak,przetwornica i sprężarka pozostają dalej aktywne,już nie wspominając o tym jak przełączę program i gdzie indziej wpisuje jakiś tekst. Dzieje się tak na każdej scenerii,na każdej lokomotywie,ponowne pobranie paczki również nie pomaga.W eu07.ini cały czas widnieje linijka "inactivepause yes".

27
Tabor / Odp: Problem z wózkami w ET22-1008 (rekin wysoki).
« dnia: 03 Kwietnia 2012, 22:49:08 »
Dzięki @szogun,pomogła podmiana wpisów w pliku .t3d .Nie wpadłbym na pomysł by szukać rozwiązania w dziale rotfl.
Temat do zamknięcia.

28
Tabor / Problem z wózkami w ET22-1008 (rekin wysoki).
« dnia: 03 Kwietnia 2012, 21:47:19 »
Witam.
Mam problem z nowym modelem ET22:
Screen w załączniku - ZiomalCl

Szukałem na forum,i nie znalazłem podobnego przypadku.
Taki błąd występuje tylko w rekinie wysokim,na każdej scenerii,wszystkie pozostałe byki działają bez zarzutu.Pobierałem wszystkie zgodnie z kolejnością,dodatkowo z EN57-2000.
Mam paczkę całościową 2010 DDS,wersja EXE niezmieniona,ta sama która była w paczce,jedynie kilka dni temu przy uruchomieniu Rainsted pobrała się automatycznie mała aktualizacja,lecz przed jej zainstalowaniem,jak i po ten błąd występował.
Karta graficzna GeForce 9600 GT z najnowszymi sterownikami.
log i .scn w załączniku.

Screeny umieszczamy za pomocą załączników do wiadomości. Na przyszłość zapoznaj się z Regulaminem.
ZiomalCl

Strony: [1]