Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Przemek

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 22 Lipca 2012, 21:09:55 »
Dobrze. Dla osoby nie władającej tak biegle kolejowymi pojęciami zastosuj taryfę ulgową. Nawiasem mówiąc widzę coś takiego pierwszy raz.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 15 Kwietnia 2012, 12:02:31 »
Ja dla odmiany zamieszczam linki do japońskich pociągów:
&feature=fvst
(przez pierwsze czterdzieści sekund nie ma dźwięku)
&feature=related

4
Inne niekolejowe / Odp: Referendum emerytalne
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 19:18:37 »
Ja osobiście nie dziwię się. Ponadto jestem zdania, że każdy ma prawo do godnego życia i do bogacenia się w takim stopniu, w jakim chce (pod warunkiem, że nie wyzyskuje i nie wykorzystuje przy tym innych).
Na początku została zamieszczona sonda. Odniosę się najpierw do trzeciego punktu - czy w ogóle jest możliwe, aby pracować krócej, a emeryturę mieć wyższą? O ile mi wiadomo głównie dzięki dochodom obywateli państwo ma pieniądze na wypłatę emerytur. Czwarty punkt uważam za trochę niesprawiedliwy, bo dlaczego niby ludzie, którzy np. nie mogą mieć dzieci mieliby płacić wyższe składki?

5
Inne niekolejowe / Odp: Referendum emerytalne
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 10:55:10 »
Jest taki kraj (.nz), gdzie z "normalnych" podatków (VAT, PIT, CIT, etc.) finansowany jest zasiłek starczy (superannuation) --- niezależny od tego czy ktoś pracował, odkładał, etc. Wystarcza on na biedne życie samodzielnie, albo opłacenie sobie domu starców. Nikt nie obiecuje, że jak ty się zestarzejesz, to zasiłek jeszcze będzie istniał, zresztą biedne życie na starość raczej ludzi nie interesuje, więc ci choć trochę myślący zabezpieczają się w jakiś sposób na starość.
Z Twoich słów wnioskuję, że blisko połowa Polaków nie myśli, bo nie oszczędza:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/blisko;polowa;polakow;nie;ma;zadnych;oszczednosci,214,0,873174.html
Może przyczyna tego stanu rzeczy tkwi w czym innym?

6
Inne niekolejowe / Odp: Referendum emerytalne
« dnia: 01 Kwietnia 2012, 19:41:53 »
Na emeryturę można zbierać na indywidualnym koncie, tak jak oszczędności. Łapy precz od takich kont, 1/4 zarobków miesięcznie wpłacana na takie konto. Czas pracy około 40-45 lat i godziwe oprocentowanie, powinno wystarczyć na resztę życia, jak coś zostanie po śmierci dziedziczą dzieci. Jest taki kraj, gdzie tak jest?
Pytanie: skąd szary obywatel ma wiedzieć kiedy umrze? Z jednej strony można zbierać 45 lat i nagle po tym czasie umrzeć, zostawiając po sobie trochę kasy i niesmak brzmiący tak: "zbierał tyle lat i nic mu z tego nie przyszło" lub żyć 85 lat i zakończyć swoje życie w biedzie, bo "żyło się za długo i oszczędności nie starczyło". To takie moje małe wątpliwości.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Zarząd PKP do dymisji
« dnia: 01 Kwietnia 2012, 18:33:05 »
Podczepię się pod ten wątek, bo sprawa dotyczy pieniędzy na kolei. Zaciekawiło mnie to, bo fajnie byłoby gdyby w tej materii było więcej ruchu. Chodzi o to, że fundusze z Unii zostaną na kolei i nie zostaną przeznaczone na drogi.
http://biznes.onet.pl/pieniadze-unijne-zostana-na-kolei,49585,5075070,1,news-detal
Chciałbym, abyście wyrazili swoje zdanie, czy uważacie za słuszne iż podjęto takie kroki.

8
Inne niekolejowe / Odp: Referendum emerytalne
« dnia: 31 Marca 2012, 15:34:43 »
Jednocześnie przypominam, że emerytury wynalazł niejaki Otto von Bismarck pod koniec XIX wieku, aby zatrzymać emigrację Niemców do USA, gdzie stawki za pracę były większe, ale nie było żadnej pomocy socjalnej. Do pobierania emerytury uprawniało wtedy ukończenie 70 lat, przy średniej wieku około 45 lat (obecnie około 75 lat).
Pytanie, jaką skuteczność miała taka zachęta, jeśli obejmowała bardzo nieliczny odsetek społeczeństwa?

9
Pomoc doraźna / Odp: En57 - problem z uruchomieniem pociągu
« dnia: 18 Grudnia 2011, 10:51:55 »
Dzięki. Odpaliłem. Pomogła mi Twoja rada, aby nacisnąć "Shift+v". Zapomniałem napisać, że naciskałem też "Shift +m", "Shift+c" i "Shift+x", bazując na instrukcji do eu07. Czy potrzebne jest w w en57 naciskanie "Shift+x"?

10
Pomoc doraźna / En57 - problem z uruchomieniem pociągu
« dnia: 18 Grudnia 2011, 10:24:03 »
Chciałbym pojeździć en57. Wybrałem trasę do Nowego Świata. Problem tkwi w tym, że lokomotywa nie chce ruszyć z miejsca. Przeczytałem zarówno plik readme jak i 30 stron Forum, które podała mi wyszukiwarka, gdy wpisałem "en57". Ponieważ nadal jestem w punkcie wyjścia zwracam się do was z prośbą o pomoc. Opiszę krok po kroku co robię, bo być może w readme brakuje jakiejś wskazówki potrzebnej do uruchomienia pociągu lub ja zapominam o czymś, co powinienem zrobić. Zaczynam więc od podniesienia pantografów. Możliwe, że powinienem zacząć od wciśnięcia "Num.", ale kran hamulca (bo tak chyba nazywa się ta wajcha z prawej) wraca do poprzedniej pozycji. Przechodzę więc do dalszego kroku i wciskam "Num4", ale nic się nie dzieje - prawdopodobnie kran jest już ustawiony w pozycji "jazda". Następne kroki dotyczą już hamowania, więc na razie nie mogę z nich skorzystać. Poza tym bawiłem się trochę klawiszem "d" i klawiszem "Num+" i "Num-". Bez rezultatu.

11
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 14 Grudnia 2011, 20:12:16 »
Zakopower - Galop:

12
@Szogun, mam przez to rozumieć, że kable ukrotnienia użyte w symulatorze są niepotrzebne?

13
@Przemek, tutaj masz "dowód" ;)
Doszedłem wreszcie do tego, że moim problemem był przekaźnik nadmiarowy, a raczej niemożność jego odblokowania. Dlatego skład tracił prędkość, a potem staczał się, jeśli miał pod górkę. @SKP, jeśli chodzi o kable ukrotnienia, to jestem ciekawy po co istnieje w ogóle możliwość ich podłączenia, skoro cytując za Tobą i @Kacu, unieruchamiają cały pociąg.

14
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 12 Grudnia 2011, 15:53:19 »
Robert Gawliński & Wilki - Beze mnie o mnie:

15
WWW / Przerwa w wejściu na stronę
« dnia: 11 Grudnia 2011, 16:44:41 »
Miałem dzisiaj problem z wejściem na stronę domową Maszyny. Piszę o tym, bo chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z użytkowników też miał taki sam kłopot.

16
A czy zgadzasz się z @SKP, który napisał, że lokomotywa nie ruszy gdy sprzęgnę ją czterokrotnie? Chcę jeszcze to wyjaśnić, bo u mnie ruszyła. Również pozdrawiam.

17
Forum / Odp: Dodawanie małpy przed nickiem
« dnia: 10 Grudnia 2011, 09:38:05 »
I ma to oznaczać, że daną odpowiedź kieruję do konkretnego użytkownika? Czy są jeszcze jakieś inne powody wstawiania małpy do wiadomości?

18
Forum / Dodawanie małpy przed nickiem
« dnia: 10 Grudnia 2011, 09:20:58 »
Czy na tym Forum niepisaną zasadą jest dodawanie małpy przed nickiem uczestnika?

19
Sawi, pisząc "w readme tego nie podano", chciałem zaznaczyć, że nie określono do czego służy "czwarty" Insert. Chyba, że coś przeoczyłem, ale raczej nie, bo przekopałem konkretnie plik readme, szczególnie fragment zacytowany przez Ciebie.

20
Dobrze. Napiszę, gdybym nadal w Pawianowie miał kłopoty z odczepieniem lokomotywy.

21
Dobrze. Chciałbym jeszcze napisać, że ja sprzęgam naciskając cztery razy przycisk Insert. Za czwartym razem podłączane są grube, czarne kable. W readme tego nie podano. Może więc nie powinienem tak mocno sprzęgać? Trzeba w tym miejscu dodać, że dojechałem do Pawianowa i nie mogłem tam odczepić lokomotywy od wagonów.

22
Dopiero zaczynam zapoznawać się z regułami symulatora, więc zapewne kilka razy złamałem przepisy. Pewnie tutaj jest pies pogrzebany.

23
Czy symulator tak wiernie odwzorowuje prawa fizyki, że przy zahamowaniu lokomotywy na podjeździe pod górkę nie jest ona potem w stanie samodzielnie pociągnąć składu, na dodatek staczając się na dół w kierunku odwrotnym do zamierzonego? Druga sprawa: czy zwrotnice w symulatorze mogą sprowadzić pociąg na "ślepy" tor? Nie sądzę, żebym dojechał do końca trasy. Problemy wystąpiły na trasie zwierzynieckiej w pociągu pośpiesznym.

24
Pomoc doraźna / Odp: WOS - co to oznacza?
« dnia: 07 Grudnia 2011, 14:19:52 »
@Przemek zobacz sobie jak wygląda prawdziwy WOS http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14042.0.html
Dzięki. Przy okazji: linki do poprawek nie otwierają się.

25
Pomoc doraźna / WOS - co to oznacza?
« dnia: 06 Grudnia 2011, 14:50:17 »
Chciałbym się dowiedzieć, co oznacza słowo "WOS", które jest dosyć często używane na tym Forum.

26
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 05 Grudnia 2011, 19:41:23 »
Natura w swojej okazałości:
&feature=related
&feature=related

27
Symulator / Odp: Przejście z kabiny A do kabiny B
« dnia: 05 Grudnia 2011, 10:45:36 »
Przed przejściem do drugiej kabiny opuszczasz pantografy?
Nie. Odpowiedź Sawiego mi bardzo pomogła. Dzięki. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, co oznacza radiowy komunikat "dwójka jest zamknięta", który słyszę po doczepieniu wagonów do lokomotywy, ale jeszcze przed pojawieniem się sygnału zastępczego. Następnie słyszę, że "pośpieszny będzie przejeżdzał po waszej lewej stronie". Domyślam się, że chodzi o mój skład, natomiast nie wiem, o kogo chodzi kiedy pada słowo "wasza" lewa strona. Potem przejeżdżam pierwszy semafor i widzę semafor karzełkowy świecący na niebiesko - z tego, co wyczytałem mam czekać aż zacznie świecić na matowo. Czekam więc i czekam, ale nic się nie dzieje. Zdecydowałem się dopisać to wszystko do tego wątku, bo nadal wałkuję trasę zwierzyniecką - pociąg pośpieszny.

28
Symulator / Przejście z kabiny A do kabiny B
« dnia: 04 Grudnia 2011, 18:10:18 »
Witam.
Mam następujący problem: nie potrafię ustalić w jaki sposób udało mi się kilka razy pociągnąć skład pośpieszny (trasa zwierzyniecka). Umiem uruchomić elektrowóz EU07, podłączyć go do składu, a problem pojawia się przy przechodzeniu z kabiny A do B. Wszystko to robię zwracając baczną uwagę na instrukcje napisane w pliku readme. Wiem, że to, o czym piszę może wydawać się banałem dla bardziej zaawansowanych użytkowników Forum, ale mi już opadają ręce. Otóż po przejściu do drugiej kabiny silniki wyłączają się i pociąg nie chce ruszyć.
Moje pytanie jest następujące: czy całą procedurę uruchamiania EU07 mam powtarzać, będąc w kabinie drugiej?

Strony: [1]