Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Damianek2000

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Mała zmiana Fizyki?
« dnia: 29 Grudnia 2013, 18:04:11 »
Szczerze nie znam się od strony technicznej. Ja tylko mówie jak jest. Ale pytanie dalej aktualne. Czy da się zrobić coś takiego z symku.
To co w ST44 słyszysz jako spadek obrotów to w rzeczywistości efekt zwiększenia dawki paliwa dla utrzymania stałych obrotów.
Nie zgodzę się z Tb. Zawsze jak byłem na ST44, na 1 pozycji, obrotomierz na 2-3 sekundy wskazywał troszkę mniej obrotów niż na biegu jałowym. Kiedy lok nabrał prędkości rzędu 3-5km/h wtedy obroty zaczynały rosnąć. (to tylko na 1 pozycji, tak jak wspomniałem od 2-3 obroty rosły normalnie bez żadnych spadków)

EDIT: Tak samo w 14D40 jak i w 12CzN26/26 występowało to samo zjawisko.

2
Bocznica / Odp: Spaliny ze spalinówek?
« dnia: 29 Grudnia 2013, 15:40:13 »
Ewentualnie doczepić "ogon" na stałe i z takim jeździć, ale będzie to wyglądało badziewnie, jak każde inne uproszczone rozwiązanie.

Z tego wnioskuję że trzeba by przerobić całe EXE?

  Dodano: 29 Grudnia 2013, 15:43:02
Opracuj wzory na szybkość i intensywność wyrzutu spalin oraz zawartość sadzy zależnie od stanu silnika, to pomyślimy.

Jeśli znalazła by się osoba (w co wątpię) która zna się na tym i pomogła by mi, na pewno byłbym chętny.

3
Bocznica / Odp: Spaliny ze spalinówek?
« dnia: 29 Grudnia 2013, 15:35:15 »
@Ra, a czy w TRS jest całkiem inna zasada działania? Czy nie dało by się podobnie jak modelu ST43 'zapożyczyć' tego i tamtego?

4
Bocznica / Spaliny ze spalinówek?
« dnia: 29 Grudnia 2013, 15:27:29 »
Witam.
Mam pytanie chyba poruszane już kilka razy, ale ja to zrobię raz kolejny. Otóż rozchodzi się o to, że w maszynie strasznie irytującą rzeczą jest brak widocznych spalin. O ile mnie pamięć nie myli (ale mogę nie mieć racji) kiedyś był exe, bardzo dawno temu w którym to były owe spaliny. Pytanie brzmi. Czy jest opcja na modyfikację exe do maszyny tak, aby z lokomotyw spalinowych pokazywały się spaliny. Słyszałem gdzieś dawno temu, że silnik maszyny jest za słaby do tego typu rzeczy, ale to było na prawdę bardzo dawno temu. Dużo rzeczy mogło się zmienić, dlatego chciałem zapytać doświadczonych co sądzą o tego typu modyfikacji. Na pewno ogromnie odmieniło by to realizm symulacji.
Pozdrawiam.

Bocznica.
Rozi

5
Bieżące Symulatorowe / Mała zmiana Fizyki?
« dnia: 29 Grudnia 2013, 14:26:16 »
Siemcza.
Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem do końca pewien czy to dobry dział..
Dobra przejdźmy do rzeczy. Po opublikowaniu St43 zauważyłem zmianę fizyki tego modelu. Różni się ona tym (przynajmniej na pierwsze rzut oka) że na pierwszych 3 pozycjach obroty silnika spadają. I tu nasuwa się pytanie.. Czy da się tak samo przerobić fizykę w np.: ST44 (Ile razy byłem na ST44 [LHS] tyle razy zauważyłem takie zachowanie, niekoniecznie do 3 pozycji, ale na pierwszej, drugiej, [to zależy od loka] tak właśnie lokomotywa się zachowywała.). Jeśli ktoś wie co trzeba przerobić, podmienić w .chk, to niech napiszę. Bo fajnie by było gdyby w ST44 też występowało coś takiego.

Przenoszę do "Bieżących symulatorowych".
Rozi

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 17:57:42 »
Z Generatora korzystam... Przestudiuje dokładnie Scenery.doc, i napiszę czy się udało.

Ehh. Niby poprawiłem tak jak być powinno, a to dalej nie chce działać. Sam już nie wiem, zaczynam tracić chęci do tego projektu. Potrzebuje kogoś kto wytłumaczył by mi prosto i logicznie. Za co odpowiada dany wyraz we wpisie itp. No nic, podszkole się jeszcze i zobaczymy.

7
Bocznica / Odp: Nagrania z radiotelefonów.
« dnia: 28 Grudnia 2013, 17:13:15 »
Sam dokładnie jeszcze nie wiem. Złożyłem zamówienie aby zgromadzić materiały i potem wybrać co mi potrzebne. Ale jak będę już wiedział mniej więcej, to napewno się odezwę.

Nie poprawiłeś pierwszego posta. Tomaszek zaproponował Ci konkretną pomoc, a Ty sam nie wiesz czego chcesz. Nie przemyślałeś do końca sprawy. Warto to zrobić w przyszłości.
Benek

8
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 17:10:19 »
Mam do was kolejne pytanie. Nie mogę znaleźć co w tym wpisie jest źle. (a coś na pewno ponieważ nie słychać dźwięku)

event keyCtrl01 multiple 1 none radio1.wav endevent
node 500 0 start_misji sound 0 0 0 radio1.wav endsound

Fragment loga:
Key pressed: [Shift]+[1]
EVENT ADDED TO QUEUE: keyctrl01
EVENT LAUNCHED: keyctrl01
Multiple passed

No i jeszcze w errors.txt jest coś takiego:
Missed event: radio1.wav in multiple keyctrl01
Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak się dzieje. Według mnie wpis wygląda na dobry. Ta sam znalazłem w jakiejś misji (już nie pamiętam jakiej).

9
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 16:20:24 »
No ale doszedłeś od czego jest ten minus, czy jak nie będzie działać coś w przyszłości, to będziesz po kolei usuwał minusy?

Najprawdopodobniej będę rozważał taką opcje.
Ależ z Ciebie filut! :)

A tego to do końca nie zrozumiałem. ;D


Przy okazji chciałem zapytać jak ustawić wagony na danym torze? jak zmodyfikować wpis do .scn ?

10
Bocznica / Nagrania z radiotelefonów.
« dnia: 28 Grudnia 2013, 16:18:32 »
Cześć.
Co tu dużo gadać. Potrzebuje materiałów nagrać z radiotelefonów. Najbardziej potrzebne są mi nagrania typu: Zatrzymaj, spychamy, na X wagonów (np.: na 2 wagony)[chodzi o to że np.: jedziemy do składu i manewrowy informuje nas o odległości jaką mamy do składu)
Niekoniecznie muszą one pochodzić z lokomotywy. Muszą mieć dobrą jakość.

Osoby posiadające takie nagrania proszę o kontakt na PW.
Pozdrawiam :)

Reg. zakazy 10.
Potrzebuje materiałów nagrać z radiotelefonów. Z lokomotywów? Popraw proszę ten post.
Benek

11
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 16:14:24 »
Może to ten minus, który nie wiadomo do końca co oznacza?


Dyryń dyryń ! Dokładnie! Wielkie dzięki, to było przyczyną.. O więc teraz jak już mniej więcej kumam ideologie maszyny, zabieram się pełną parą za scenariusz. :)

12
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 16:03:04 »
Errors.txt czysty. :| Sam już nie wiem .. Macie jakieś pomysły, może ten wpis jest zły?

13
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 15:24:27 »
No ok. Ale w jaki sposób przyspieszyć wywołanie tego eventu? żeby zaraz po najechaniu na współrzędne był odtwarzany dźwięk? Właśnie. Co oznacza ten minus przy współrzędnej?

Chyba załapałem o co biega.. Czyli np.: jeżeli chce aby dźwięk był odtwarzany powiedzmy sekundę po najechaniu na wyznaczone miejsce, to wpis powinien wyglądać tak?
event zaczynamy sound 1 start_misji 1 endevent
node 500 0 start_misji sound -21442.50 0.0 18221.00 radio1.wav endsound

No tak, event został wywołany ale... Dalej nie słychać dźwięku ... :|


EVENT ADDED TO QUEUE: zaczynamy by st43-195
EVENT LAUNCHED: zaczynamy by st43-195

14
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 14:56:52 »
No dobrze więc, w jaki sposób, jakim wpisem takie zdarzenie wywołać?

15
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 14:39:15 »
Tak, w Logu zdarzenie zostało wykonane.

Key pressed: [Num7]
EVENT ADDED TO QUEUE: zaczynamy by st43-195
Key pressed: [Num7]

W errors czysto..

16
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 14:33:48 »
Tak, St43 z Obsadą headdriver...

17
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 01:28:42 »
Aa widzisz, tego nie usunąłem. Ale niestety, po usunięciu tego pliku, dalej to samo... Istnieją jeszcze jakieś inne warianty? :|

Sam już nie wiem... Niby wszystko jest OK a nadal są te błędy.. Jeśli ktoś będzie wiedział o co chodzi to niech napisze... Tobie @Sawi Ogromnie dziękuję za pomoc, naprawdę wiele mnie nauczyłeś. No nic, ja dalej będę kombinował przecież się nie poddam. :)
___________________________________________________________________________________________________

Ciężka praca popłaca. Udało mi się usunąć te błędy. Wszystko śmiga jak należy! :) Teraz pozostało zająć się eventami.

Pozdrawiam. :)

  Dodano: 28 Grudnia 2013, 12:49:16
No i @Benek dobrze powiedział. Potrzebuje pomocy.. Mianowicie sceneria ładuje się normalnie, żadnych błędów itp. Postanowiłem napisać 1 event, mianowicie event głosowy. Zrobiłem nowy plik .inc i tak wkleiłem pierwszy event.
//start misji
event zaczynamy sound 20 start_misji 1 endevent
node 500 0 start_misji sound -21442.50 0.0 18221.00 radio1.wav endsound

Podmieniłem też ścieżkę w .scn
include cargo/eventy_cargo.inc end
Do wpisu tory też dodałem event.
node 1000 0 none3506 track normal 87.2665 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_unused1 4 tpd-oil3 0.2 0.5 1.1
21415.9 0.2 18214.4  0.0  //point 1
28.0977 0.0 7.5293  //control vector 1
-28.6465 0.0 -5.05078  //control vector 2
21501.1 0.2 18233.3  0.0  //point 2
1000.0
event0 zaczynamy
endtrack

Problem taki, że event dalej nie jest 'uruchamiany' ...

  Dodano: 28 Grudnia 2013, 14:09:16
Ma ktoś jakieś pomysły? Bo ja już kilka godzin się z tym męczę i dalej nie umiem nic innego wykombinować...

18
Bocznica / Odp: zwierzyniec_towos dyskoteka na wjazdowym do Pawianowa
« dnia: 28 Grudnia 2013, 03:27:03 »
U mnie występowało to samo lecz, nie za każdym razem. Zapewne jakiś wybryk symka, lub losowe zdarzenie na scenerii.

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 01:15:12 »
Tak, owszem bazuje na całkowo_sn61, Zrobiłem wszystko co kazałeś, plik sn61.scm przepuściłem przez EventoUsuwacz. Ale.. Dalej to samo, dalej te same błędy przy ładowaniu scenerii. :| Sam już nie wiem dlaczego to dzieje się tak a nie inaczej ...

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 00:39:52 »
Ok rozumiem. Problem mam z usunięciem tych eventów. Ustawiłem w config programu eventy do usunięcia, skopiowałem go do katalogu >scenery, włączyłem po czym wpisałem 'calkowo_cargo.scn' i wyświetliło: usunięto linijek: 0 ... I wywala te same błędy :|

21
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 00:27:27 »
No i dlatego Tobie symek wykrzacza. Usunąłeś poprzednie eventy, ale tych z torów już nie.

Rozumiem, więc zaraz usunę eventy programem. Mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć jak wywołać event dźwiękowy bo nigdzie tego znaleźć nie mogę ;/

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 00:18:20 »
O tym żeby nie pisać Eventów w .scn nie wiedziałem. Grzewa wywaliłem całkowicie z pliku 'elementy.scm' (po zakończeniu tworzenia misji po prostu podmienię plik 'elementy.scm' na oryginalny z drzewami). Hmm Odnośnie wywoływania eventu dźwiękowego nic nie wiem. Tak jak wspomniałem na początku jestem bardzo początkujący, dopiero się uczę, mało wiem ale mam dużo zapału i chęci do nauczenia się. :)


EDIT:
No i podstawa czy usunąłeś poprzednie eventy? Do tego służy program od EventoUsuwacz, który znajdziesz w folderze programy_na potrzeby_symulatora.

Usunąłem jedynie wpisy w .scn.

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 28 Grudnia 2013, 00:06:25 »
Może załączę plik .scn ? Zobaczysz co jest nie tak? Według mnie wszystko powinno być Ok.
Plik .scn:

24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 27 Grudnia 2013, 23:29:06 »
Dobra, symulacja się włącza ale... Podczas włączania wyskakują błędy które trzeba potwierdzać enterem. W logu to widać, po potwierdzeniu ich enterem jest ok. Jest jeszcze 1 problem. Mianowicie Event nie uruchamia się..
Chodzi mi dokładnie o te błędy:
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "zlewyj1" does not exist
Event2 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "druwyj1" does not exist
Event2 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist

25
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 27 Grudnia 2013, 21:44:12 »
@Sawi- spokojnie, aż taki ułom ze mnie nie jest :)
No dobra zabrałem się troszkę za misje. Jak na razie mamy wstawione wpisy do loka, Zmodyfikowany opis. Następne w kolejce są eventy.



Reg. zakazy 10, obowiązki 2, 16.
Proszę poprawić. Popełniasz zbyt wiele błędów w postach. Nie da się tego przeczytać.
Benek


  Dodano: 27 Grudnia 2013, 23:00:17
A jeżeli byłyby te manewry to dodasz do tego głos manewrowego? Chodzi mi o takie gadanie np: trzy wagony do składu.

Też myślałem nad takim rozwiązaniem. Tylko pytanie z kąd wziąć materiały dźwiękowe. Jeżeli masz takowe to proszę o kontakt. :)

No niestety ale.. Problemy się mnie trzymają. Dodałem właśnie pierwsze eventy głosowe. A oto Event:
node -1 0 wystarczy sound 21442.75 0 18216.188 wystarczy.wav endsound event wystarczy sound 1 wystarczy 1 endeventNiestety symulator wywala błąd. 'Symulator MaSzyna przestał prawidłowo działać' Załączam plik log.txt. Być może ktoś będzie wiedział w czym rzecz.

PS: Korzystałem z Generatora Eventów 1.2.13.38

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 27 Grudnia 2013, 21:27:57 »
A więc Tak.

Usunąłem wszystkie drzewa, wszystko ładuje się dobrze. No to teraz zabieramy się za tworzenie misji. :)

27
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 27 Grudnia 2013, 20:30:45 »

Cytuj
Wycinasz je z pliku źrodłowego do osobnego i nazywasz go przykładowo drzewa.scm, podobnie też z budynkami itp.

Rozumiem, po skończeniu scenariusza znów je dodaje. Dzięki za pomoc. Biore się do roboty :)

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 27 Grudnia 2013, 20:19:47 »
Rozumiem. Może trochę to dziwnie zabrzmi, ale co masz na myśli mówiąc 'powydzielać' ? (w jaki sposób powydzielać) ?

29
Pomoc w tworzeniu / Odp: Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 27 Grudnia 2013, 20:10:44 »
Dokładnie, jak na razie tak jak powiedziałeś próbuje napisać prosty scenariusz z punktu A do B. Ale napotkałem się na 1 problem, mianowicie. w Rainsted wybieram scenerie Całkowo>potem Struktura>Wczytaj wszystkie include. Ok ładuje się do ok 30% i nagle BUM. Rainsted się wyłącza... Wie ktoś o co 'biega' ? :|

Ale np.: na scenerii 'TD' wszystko normalnie się ładuje..

30
Pomoc w tworzeniu / Projekt Całkowo-Cargo
« dnia: 27 Grudnia 2013, 19:47:06 »
Witam Serdecznie!!!
Ostatnim czasy zabrałem się za tworzenie nowej misji, mianowicie . Całkowo-cargo. Misja miała by troszkę manewrów, jazdy, zdarzeń losowych. Jak na razie staram się ogarnąć podstawowe eventy typu: zamknięcie rogatek, zmiana sygnału na semaforach itd. Jestem początkujący z tej dziedzinie i liczę na wasze wsparcie. Małymi kroczkami do celu. :) W tym wątku na bieżąco będę was informował o postępach w pracy. Pozdrawiam !

Przesunąłem ten wątek. Chciałeś się pochwalić, a okazało się, że potrzebujesz pomocy.
Benek

Strony: [1] 2 3 ... 5