Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zigi3OO

Strony: [1] 2
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 19 Września 2024, 19:12:23 »
Super, dzięki. 🙂

Zdecydowanie proponuję dopisanie tego do opisu misji.

Edit — ulepszony plik z opisem w załączniku.
Edit2 — poprawka językowa. 🙂

2
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 19 Września 2024, 18:59:54 »
Opis misji Glinojeck mówi o konieczności podłączenia drugiej TEM2 z ukrotnieniem. Ani insertem, ani nawet w starterze nie da się ukrotnić tych lokomotyw.

3
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 11 Września 2024, 21:08:10 »
Okej, od teraz też będę trzymał wszystko w jednym poście.

✅ calkowo_v2_osoba_jar_dzien

❌ calkowo_v2_osobb_jar_dzien:
osobb_jar_dzien: Brak wyjazdu z Wilisia. Przyjeżdża SU45 od strony Całkowa, odjeżdża Pesobus, SU45 robi manewry, a potem wszystko zamiera (czekałem około 20 minut).

✅ calkowo_v2_osobb_wil_dzien1

Aktualizacja 13 IX:
❌ calkowo_v2_wegiela_noc
calkowo_v2_wegiela_noc skończył się dla mnie na Tm30, zaraz po wyjeździe z szopy :(

Testowane na rewizji 47.
O tej Tmce to już pisałem przynajmniej ze 2 razy a teraz w teście zapomniałem dopisać, trzeba wyjechać pod Tm31 a nie Tm30
Potwierdzam, błąd jest w opisie misji. Po podjechaniu pod Tm31 udało się ukończyć scenariusz.

Aktualizacja 14 IX, 14:00:
✅ calkowo_v2_pospwilb

Aktualizacja 14 IX, 22:00:
❌ calkowo_v2_eszelona

Żeby dostać wyjazd z Janiszewa Towarowego trzeba podjechać ze składem pod semafor, bez tego wydaje się że nic z tego (oczywiście zastosowałem się do instrukcji i użyłem shift+1). Ewentualnie brakło mi cierpliwości, ale czekałem chyba z 10 minut. Widziałem że zanim podjechałem pod semafor to rozkład jazdy pod F2 nie zaliczył postoju na stacji początkowej. Potem długi postój na podg Janiszew Most (nie wiem czy planowany). W samym Wilisiu (głównym, na końcu misji), po wjechaniu na tor stacyjny, dyżurny nie ustawił manewru na tor odstawczy, mimo braku przebiegów sprzecznych. Czekałem też ~10 minut. Oprócz tego proponuję zamienić zdanie "Po dotarciu przestawiamy ręcznie rozjazdy od strony Całkowa i wjeżdżamy na boczny tor" w opisie na "Przed wjazdem przestawiamy ręcznie rozjazdy i wjeżdżamy od razu na lewy boczny tor".

4
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 11 Września 2024, 18:59:36 »
osobb_jar_dzien: Brak wyjazdu z Wilisia. Przyjeżdża SU45 od strony Całkowa, odjeżdża Pesobus, SU45 robi manewry, a potem wszystko zamiera (czekałem około 20 minut).

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - testy przejezdności.
« dnia: 08 Września 2024, 22:14:49 »
calkowo_v2_osoba_jar_dzien przejezdny

calkowo_v2_wegiela_noc skończył się dla mnie na Tm30, zaraz po wyjeździe z szopy :(

Testowane na rewizji 47.

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 24 Kwietnia 2024, 12:31:31 »
Tym czasem w paczce nadal jest Voith, Kaczka, EU20. Lekkie niezdecydowanie.
Te modele nie są balastem, są jakie są ALE SĄ. Idąc tym tokiem myślenia należy wywalić kabinę z sepsobusa itp. Generalnie, jak się patrzy po YT, zawsze znajdzie się jakiś odklejeniec który akurat tymi trupami się jara. BTW, 6dg też by trzeba skierować pod palnik bo to była pierwsza kabina która robiłem sam od podstaw, i w ogóle to jest szajs straszny.

Dokładnie, nie ma żadnej wartości w kasowaniu modeli które działają.

A robienie liniowych misji na SM03 to jest inny poziom MaSzyny, polecam wszystkim 🫢

7
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 06 Lutego 2024, 22:36:54 »
Na szybko pomapowałem pliki scenerii, nie miałem czasu przejechać jeszcze ale wydaje się że wszystko się wczytuje.

8
Szanuję, ale kulturalnie zwrócę uwagę że mamy deficyt przelotów przez Dębicę! 🙄

Zdaje się tylko towarowy z Wolicy do Dębicy Towarowej, ten z paczki?

PS. Dobra, miałem coś zrobić dzisiaj ale jadę jeszcze raz. Masz to na sumieniu.

9
Coś fantastycznego!

Taki dłuższy scenariusz nieprzerwany manewrami ani zmianą scenerii to jest zupełnie inne doświadczenie niż dotychczas było dostępne w MaSzynie. Naprawdę daje poczucie prawdziwej trasy przed sobą a później za sobą. Boli trochę ten postój w Dębicy bo jednak ma się w głowie że to stąd się zawsze zaczynało D:

Nie mogę się doczekać pośpiechów i osobówek w obie strony, na całej trasie. Marzeniem byłoby coś jeszcze dokleić. xD

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 09 Września 2022, 17:24:38 »
L053_południe, misja z ST43.

Co się podziało w Turowie to ja nie, obrazek mówi wszystko. :D

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 05 Września 2022, 21:16:10 »
Kolejna próba przejechania scenerii L053 poranek — kolejne zablokowanie. 3 na 3 razy nie udało się ukończyć scenariusza ;P. Misja 15., mój lok zamieniony na SM48. Znów coś z ET21 — stała połową długości za semaforem z S1.

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 03 Września 2022, 14:39:55 »
Hej,

Trzy rzeczy mi się zdarzyły na scenerii L053_poranek, w misji z ET41. Wszystko na paczce całościowej 22.08 bez żadnych dodatków.

Podczas pierwszego przejazdu utknąłem zaraz przy wyjeździe z Sandomierza, chyba w Skwarkach — czekałem kilkadziesiąt minut na podanie sygnału (zauważyłem że pod F2 nie miałem rozkładu jazdy).

Za drugim razem najpierw nie mogłem wyjechać ze Swoszowic, poleciałem więc zbadać co się dzieje i okazało się że ET21 zablokowała się na manewrach w Dębicy (stała w bezruchu mimo podanego Ms2) — odblokowałem, mogłem kontynuować. Po dojechaniu do Dębicy nie udało się jednak rozpocząć manewrów, bo głowicę blokował Elf, kompletnie zgliczowany, nawet po przejęciu ręcznej kontroli nad nim nie mogłem ruszyć — hamulce zluzowane, moc podana, słychać silniki, EZT stoi. W załącznikach logi i errorsy z obu przejazdów. Nie wykonałem tego z F12 co jest napisane w pierwszym poście bo zajrzałem do tego wątku już po fakcie.

13
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Lutego 2022, 19:06:51 »
Yyyy, jechałem ten scenariusz dokładnie ósmy raz. Co ma do rzeczy fakt że się to rzadko zdarza?

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Lutego 2022, 18:16:42 »
Misja osobowy Turów->Wolica, wygasiło mi w Wolicy Miasto w momencie w którym dostałem komunikat o podanym wjeździe do Wolicy. Materiały w załączniku.

https://eu07.pl/userfiles/20307/czerwone.png

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Września 2021, 20:31:52 »
Całkowo jest od Turowa chyba podpięte, prawda? Ale z jakiegoś powodu zelektryfikowane... 😣

IC8310 przejechane, dwa wywalenia podstacji przez AI (na samym początku i koło Groszexu) i też brak peronu w po Dębica Wschód. Paczka wsporcza pobrana, no chyba że coś zepsułem przy instalacji ale wątpię, bo nie widziałem innych problemów.

16
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 08 Września 2021, 22:37:12 »
Zbieram szczenę z ziemi!

Misja impulsem zakończona, dwa błędy:

1. Brak peronów na przystanku Dębica Wschód (tylko wskaźniki W4).
2. Wątpliwy na wjeździe do Wolicy: +++ poprawione @M

https://eu07.pl/userfiles/20307/S14z.png

Jeśli to byłoby zamierzone to raczej powinno polecieć coś na radiu. ;)

Dziękuję!

PS.: Definitywnie potrzeba scenariuszy w pełnej relacji Sandomierz-Wolica!

17
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 02:16:26 »
No właśnie to miałem na myśli. ;P No to śledzę wątek exe, zdam raport jak się ta funkcja pojawi.

Jakbym musiał na coś stawiać kasę to bym postawił że stałe 2000m pozwoli na najbardziej wymagającym pojeździe (chyba Elf, 4 ekrany), najbardziej wymagającej scenerii utrzymać 30 FPS na starym rendererze przy tex 1024, i będę się cieszył. Ale spodziewam się że to się uda nawet na pełnym i na lepszych ustawieniach. Tu problemem nie jest sama wydajność (wiadomo, jakiego mam kompa takiego mam, trza myśleć o czymś lepszym) ale to że nie ma nad nią kontroli i cała moc idzie w coś relatywnie nieważnego.

18
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 02:05:25 »
Brzmi wręcz doskonale. Masz na myśli następne exe czy paczkę całościową? xD

19
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 01:58:17 »
Nie ma w pliku ini żadnego z tych parametrów. Trochę mnie dziwi że trzeba się uciekać do tak przekombinowanych rozwiązań, dla mnie problemem nie jest konfiguracja histerezy tylko jej istnienie. Ta histereza jest związana jest z jakimśtam sprzężeniem zwrotnym a u mnie wygląda na to że jest sprzężenie wynikające z temperatury flaków kompa, które jest dość powolne. Potrzebuję na siłę zmniejszyć obciążenie karty graficznej żeby starczyło chłodzenia na procka. A tak jak jest teraz to nie ważne jak zejdę z ustawieniami (co jest bez sensu swoją drogą) to zwiększony render distance obciąży mi kartę graficzną tak, że temperatura wymusi spowolnienie procka. Idealnym rozwiązaniem byłoby sztywne 1500-2000 metrów renderowania (co właściwie jest podstawowym parametrem symulatorów z którymi miałem do czynienia), średnie ustawienia graficzne i stabilne 30 FPS. Wtedy przy niskim obciążeniu karta by się nudziła, ale zostawałyby rezerwy mocy i temperatury na momenty w których byłoby to potrzebne.

Oczywiście gdzieś w moim rozumowaniu może być błąd, natomiast wydaje mi się że dość dobrze to rozkminiłem.

20
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 08 Maja 2021, 23:11:27 »
To ja dorzucę pytanko, bo pasuje do tematu.

Trochę ostatnio więcej czasu spędziłem w MaSzynie, dodatkowo po zakupie monitora 1440p (oczywiście gram na pełnej rozdzielczości, nie jestem masochistą), wydaje mi się że wreszcie udało mi się ustalić z czego wynikają moje problemy z wydajnością.

Przy rozdzielczości 1440p nie spodziewałem się cudów, zablokowałem sobie w karcie graficznej FPS na 30, ale w takich warunkach, na normalnym rendererze przy średnich ustawianiach klatki potrafiły schodzić do 10 FPS.

Konfiguracja kompa (i7-4720HQ, GTX950M, SSD, 8GB RAM, Win10) spokojnie jest w zalecanych na stronie MaSzyny, na niższych rozdzielczościach miałem ponad 60, spadało w najgorszych sytuacjach do 25-30 na pełnym rendererze i średnich opcjach.

Śledztwa nie będę opisywał, powiem tyle że mój procek może się kręcić do 3,7 GHz, natomiast jak spojrzałem na jego prędkość przy tych najgorszych momentach to okazało się że ma... 0,37 GHz... Działa to tak: MaSzyna sama sobie reguluje Draw Range do 8 km... Na średnich ustawieniach dla mojej karty to jest spoko, ale zaczyna się rozgrzewać konkretnie, więęęęc procesor leci w dół (nie żartuję, miałem 0,37 GHz) i symulacja się kompletnie sypie. Wtedy oczywiście symulator łaskawie zmniejsza Draw Range, więc karta (mimo że oczywiście dla niej jest wszystko okej) zmniejsza moc, stygnie i procek się rozpędza do normalnych parametrów, FPS rośnie więc HEJ! draw range 8 kilosów! I tak w kółko...

I tu jest podstawowa sprawa: czy naprawdę nie mogę tego Draw Range na sztywno zablokować na jakiejś wartości? No przecież to jest tak naprawdę (wszystko na to wskazuje) wina właśnie dystansu renderowania. Już wcześniej mi się ta opcja bardzo nie podobała, bo po prostu za wolno działa i czasem płynność leciała na łeb na szyję bo wjeżdżałem 120 km/h na jakąś stację z dużą liczbą wagonów i mimo że karta spokojnie by sprawę uciągnęła na powiedzmy 3000m to próbowała 8000m...

Jedyną opcją którą teraz mam jest siedzenie na absolutnie minimalnych ustawieniach (stary renderer, tex 512), więc nie mam ani ładnej grafy, ani płynności (poniżej 20 nie spada ale co to jest), ani laptopa nie oszczędzam. Aaaale za to czasem renderuję 8 km toru przed sobą! xD

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 12 Kwietnia 2021, 22:19:39 »
To dorzucę kolejne jak już znalazłem: w 6Dg wyłącza się oświetlenie jak jest pod nią sprzęgnięty tabor. Niestety wyłącza się strona przeciwna do zadanego kierunku a nie ta, po której są wagony. Czyli jak pcha skład w czasie manewrów to niemożliwe jest poprawne jej oświetlenie.

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 12 Kwietnia 2021, 18:40:03 »
A spróbuj na nowszym exeku. Było trochę poprawek na to w ostatnich miesiącach. Tylko nie wiem czy wszystkie fizyki z poprzedniej paczki będą kompatybilne, ale do testu nie zawadzi.
Które flagi sprzęgów inaczej ustawia? Któryś mógł mieć poszamaniony dozwolony mostek, ale chyba to wyprostowaliśmy w między czasie.
Manewry są okodowane na wyświetlenie tarczy po przyjęciu komendy odpięcia. W sumie nie sprawdzałem nigdy zachowania na ezt, ale może tak być, że będzie czekać na rozłączenie.

Okej, uruchamiam symulator z załącznika w pierwszym poście z tematu exe (eu07-x64_210408), próbujemy, w edit wrzucę wynik. Wszystko robię tak jak ostatnio.



Różnica między automatycznymi flagami sprzęgów w przejściu między składami (w przejściach między członami jest tak samo, wszystko zaznaczone):
Elf: mechaniczne, hamulec, ukrotnienie, przejście, 8atm.
Impuls: mechaniczne, hamulec, ukrotnienie, 8atm.

Wyniki
Dokładnie takie same jak wcześniej, oprócz tego że tu mi się ani razu nie udało ponownie połączyć składów. Kilka razy spróbowałem je rozpinać i spinać (ins i del) ale nigdy się w tym pocałunku jakoś nie zgrały, przy bardziej zdecydowanej próbie (najazdem) jasno dały sobie do zrozumienia że nic z tego nie będzie (crash). Materiały w załączniku.

Oczywiście ustawienia sprzęgów domyślne, nie te z Elfa.

Uwagi:
1. Dopiero teraz zauważyłem że jest w kabinie guzik od odpinania >facepalm<, nie skorzystałem z niego tylko na bezczela ręcznie rozłączyłem przy głowicach deletem. No ale w sumie na Elfie też tak robiłem i działało...
2. Coś jest na pewno nie tak z maszyną stanów tempomatu — czasem mimo że jest wyłączony i jest zgaszona kontrolka na ekranie to nie da się go włączyć — nie zbadałem tego jeszcze dokładnie ale to będzie coś w stylu że np. jak się go wyłączy z nastawnikiem na zero albo minus to nie będzie się dało włączyć z nastawnikiem na plusie.
3. Na nowym exe nie działał wyświetlacz radia.

Errors raczej nieważne bo godzina modyfikacji jest z 20 minut przed crashem.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 00:42:58 »
Co jak co, ale dotknęło mnie dzisiaj coś niesamowitego jak na Maszynę, widziałem jak dotąd masę przedziwnych błędów ale szczerze powiedziawszy crasha nie pamiętam. ;)

Przejechałem sobie misję ekspresową w Drawinowie dwoma Elfami, wszystko w porządku oprócz tego że trzeba było (tak mi się wydaje, mógł być zbieg okoliczności) rozłączyć na chwilę jednostki żeby dostać Ms2 we Włodowicach oraz oczywiście usunąć skład powrotny w starterze.

Potem spróbowałem dwoma Impulsami — po rozłączeniu jednak miałem za pierwszym razem problem z "widzeniem się" składów, po kilku próbach jakoś chwyciło. Kolejny kłopot wystąpił po zmianie czoła — nie mogłem włączyć świateł, najpierw żadnych, po ponownym sprzęgnięciu tylnych. Spróbowałem więc dla testu odjechać jednym składem i sprzęgnąć się z drugim automatycznie — i wtedy wywaliło symulator. Log i errors w załączniku.

Zauważyłem że starter ma inne domyślne ustawienia dla składania Elfów i Impulsów, zdziwiło mnie to ale zostawiłem tak jak ustawia po kliknięciu w "Auto" w obu przypadkach. Może o to chodzi?

Pozdrawiam!

24
Pomoc doraźna / Odp: Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 22:12:16 »
:O

Ło paaaanie, na lusterkach w Lublińcu 30ms na klatkę, po wyjeździe na szlak 60 FPS równo jak po stole...

Potestuję jeszcze ale wydaje mi się że faktycznie pomogło.

25
Pomoc doraźna / Odp: Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 21:54:51 »
Masz na myśli że jak tak zrobię to będę mógł mieć lusterka włączone? Ok, popróbuję.

26
Pomoc doraźna / Odp: Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 21:50:52 »
Tak, mam.

27
Pomoc doraźna / Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 21:46:29 »
Cześć,

Od kilku miesięcy gram prowadzę symulację na "uproszczonym" rendererze pogodzony z faktem że "pełnego" nawet na minimalnych ustawieniach mój kilkuletni już komputer (2015, i7-4720HQ, 8 GB RAM, GeForce GTX 950M, SSD, Windows 10) niestety już nie uciągnie. Problem polega na bardzo denerwującym "rwaniu" obrazu, mimo że FPS normalnie sięga około 60, spada do 30 w ciężkich miejscach (co byłoby zupełnie akceptowalne gdyby nie te ścinki).

Dziś mając trochę czasu i motywacji zacząłem kombinować, ponieważ doszedłem do wniosku że skoro FPS przez zdecydowaną większość czasu jest właściwy, to powodem problemów, "wąskim gardłem" musi być coś innego niż wydajność karty.

Zerknąłem sobie na czasy liczenia klatek wyświetlane w oknie pod F12 i jedyną podejrzaną wartością była "gpu frame total" — normalnie wynosiła ona 10-25ms, przy ścięciach potrafiła mieć i 150ms (na pojedynczych klatkach). Wykluczyło to Pythona, gdyż on obciąża procka, a wartość dla CPU była stabilna.

Zacząłem wyłączać opcje które mogły być tego winne: logowanie przebiegu symulacji, Pythona na wszelki wypadek, usuwanie tekstur z OpenGL i nie zauważyłem większych zmian. Uśmiech na twarzy wywołało dopiero wyłączenie lusterek (opcja nazywa się "odbicia jako cubemapa", bardzo intuicyjnie ;P). Mimo że wcześniej częstotliwość ich odświeżania miałem ustawioną na minimum to właśnie w momentach ich renderowania karta dostawała znacznie więcej pracy na klatkę i kompletnie wysiadała.

Ponowne włączenie usuwania tekstur i logowania symulacji powodowało wydaje mi się pojawienie się znów lekkich skoków FPS więc jako zbędne zostawiam te rzeczy wyłączone ale zdecydowanie największe znaczenie miały te lusterka. Mogę teraz jeździć na dość wysokich ustawieniach bez problemu.

Piszę bo ktoś może ma podobnie. Może warto rozważyć wyłączenie tej opcji domyślnie?

Pozdrawiam!

29
Bocznica / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 15 Stycznia 2019, 21:29:48 »
del

30
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 06 Stycznia 2019, 22:45:18 »
Całkowo retro, misja druga, wersja zimowa.

Podczas powrotu z Jarkawek Sr1 na wjazdowym do Wilisia. Powód: AI nie potrafi uruchomić zamarzniętej na bocznicy SM42 (temperatury silnika, wody i oleju około -13 stopni). Bawiłem się wszystkimi opisanymi w instrukcji urządzeniami i przełącznikami ale nie udało mi się zmusić podgrzewacza wody do działania. Smutek. Log.txt i errors.txt w załącznikach.

Strony: [1] 2