Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zigi3OO

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 06 Lutego 2024, 22:36:54 »
Na szybko pomapowałem pliki scenerii, nie miałem czasu przejechać jeszcze ale wydaje się że wszystko się wczytuje.

2
Szanuję, ale kulturalnie zwrócę uwagę że mamy deficyt przelotów przez Dębicę! 🙄

Zdaje się tylko towarowy z Wolicy do Dębicy Towarowej, ten z paczki?

PS. Dobra, miałem coś zrobić dzisiaj ale jadę jeszcze raz. Masz to na sumieniu.

3
Coś fantastycznego!

Taki dłuższy scenariusz nieprzerwany manewrami ani zmianą scenerii to jest zupełnie inne doświadczenie niż dotychczas było dostępne w MaSzynie. Naprawdę daje poczucie prawdziwej trasy przed sobą a później za sobą. Boli trochę ten postój w Dębicy bo jednak ma się w głowie że to stąd się zawsze zaczynało D:

Nie mogę się doczekać pośpiechów i osobówek w obie strony, na całej trasie. Marzeniem byłoby coś jeszcze dokleić. xD

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 09 Września 2022, 17:24:38 »
L053_południe, misja z ST43.

Co się podziało w Turowie to ja nie, obrazek mówi wszystko. :D

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 05 Września 2022, 21:16:10 »
Kolejna próba przejechania scenerii L053 poranek — kolejne zablokowanie. 3 na 3 razy nie udało się ukończyć scenariusza ;P. Misja 15., mój lok zamieniony na SM48. Znów coś z ET21 — stała połową długości za semaforem z S1.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 03 Września 2022, 14:39:55 »
Hej,

Trzy rzeczy mi się zdarzyły na scenerii L053_poranek, w misji z ET41. Wszystko na paczce całościowej 22.08 bez żadnych dodatków.

Podczas pierwszego przejazdu utknąłem zaraz przy wyjeździe z Sandomierza, chyba w Skwarkach — czekałem kilkadziesiąt minut na podanie sygnału (zauważyłem że pod F2 nie miałem rozkładu jazdy).

Za drugim razem najpierw nie mogłem wyjechać ze Swoszowic, poleciałem więc zbadać co się dzieje i okazało się że ET21 zablokowała się na manewrach w Dębicy (stała w bezruchu mimo podanego Ms2) — odblokowałem, mogłem kontynuować. Po dojechaniu do Dębicy nie udało się jednak rozpocząć manewrów, bo głowicę blokował Elf, kompletnie zgliczowany, nawet po przejęciu ręcznej kontroli nad nim nie mogłem ruszyć — hamulce zluzowane, moc podana, słychać silniki, EZT stoi. W załącznikach logi i errorsy z obu przejazdów. Nie wykonałem tego z F12 co jest napisane w pierwszym poście bo zajrzałem do tego wątku już po fakcie.

7
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Lutego 2022, 19:06:51 »
Yyyy, jechałem ten scenariusz dokładnie ósmy raz. Co ma do rzeczy fakt że się to rzadko zdarza?

8
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Lutego 2022, 18:16:42 »
Misja osobowy Turów->Wolica, wygasiło mi w Wolicy Miasto w momencie w którym dostałem komunikat o podanym wjeździe do Wolicy. Materiały w załączniku.

https://eu07.pl/userfiles/20307/czerwone.png

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Września 2021, 20:31:52 »
Całkowo jest od Turowa chyba podpięte, prawda? Ale z jakiegoś powodu zelektryfikowane... 😣

IC8310 przejechane, dwa wywalenia podstacji przez AI (na samym początku i koło Groszexu) i też brak peronu w po Dębica Wschód. Paczka wsporcza pobrana, no chyba że coś zepsułem przy instalacji ale wątpię, bo nie widziałem innych problemów.

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 08 Września 2021, 22:37:12 »
Zbieram szczenę z ziemi!

Misja impulsem zakończona, dwa błędy:

1. Brak peronów na przystanku Dębica Wschód (tylko wskaźniki W4).
2. Wątpliwy na wjeździe do Wolicy: +++ poprawione @M

https://eu07.pl/userfiles/20307/S14z.png

Jeśli to byłoby zamierzone to raczej powinno polecieć coś na radiu. ;)

Dziękuję!

PS.: Definitywnie potrzeba scenariuszy w pełnej relacji Sandomierz-Wolica!

11
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 02:16:26 »
No właśnie to miałem na myśli. ;P No to śledzę wątek exe, zdam raport jak się ta funkcja pojawi.

Jakbym musiał na coś stawiać kasę to bym postawił że stałe 2000m pozwoli na najbardziej wymagającym pojeździe (chyba Elf, 4 ekrany), najbardziej wymagającej scenerii utrzymać 30 FPS na starym rendererze przy tex 1024, i będę się cieszył. Ale spodziewam się że to się uda nawet na pełnym i na lepszych ustawieniach. Tu problemem nie jest sama wydajność (wiadomo, jakiego mam kompa takiego mam, trza myśleć o czymś lepszym) ale to że nie ma nad nią kontroli i cała moc idzie w coś relatywnie nieważnego.

12
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 02:05:25 »
Brzmi wręcz doskonale. Masz na myśli następne exe czy paczkę całościową? xD

13
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 01:58:17 »
Nie ma w pliku ini żadnego z tych parametrów. Trochę mnie dziwi że trzeba się uciekać do tak przekombinowanych rozwiązań, dla mnie problemem nie jest konfiguracja histerezy tylko jej istnienie. Ta histereza jest związana jest z jakimśtam sprzężeniem zwrotnym a u mnie wygląda na to że jest sprzężenie wynikające z temperatury flaków kompa, które jest dość powolne. Potrzebuję na siłę zmniejszyć obciążenie karty graficznej żeby starczyło chłodzenia na procka. A tak jak jest teraz to nie ważne jak zejdę z ustawieniami (co jest bez sensu swoją drogą) to zwiększony render distance obciąży mi kartę graficzną tak, że temperatura wymusi spowolnienie procka. Idealnym rozwiązaniem byłoby sztywne 1500-2000 metrów renderowania (co właściwie jest podstawowym parametrem symulatorów z którymi miałem do czynienia), średnie ustawienia graficzne i stabilne 30 FPS. Wtedy przy niskim obciążeniu karta by się nudziła, ale zostawałyby rezerwy mocy i temperatury na momenty w których byłoby to potrzebne.

Oczywiście gdzieś w moim rozumowaniu może być błąd, natomiast wydaje mi się że dość dobrze to rozkminiłem.

14
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 08 Maja 2021, 23:11:27 »
To ja dorzucę pytanko, bo pasuje do tematu.

Trochę ostatnio więcej czasu spędziłem w MaSzynie, dodatkowo po zakupie monitora 1440p (oczywiście gram na pełnej rozdzielczości, nie jestem masochistą), wydaje mi się że wreszcie udało mi się ustalić z czego wynikają moje problemy z wydajnością.

Przy rozdzielczości 1440p nie spodziewałem się cudów, zablokowałem sobie w karcie graficznej FPS na 30, ale w takich warunkach, na normalnym rendererze przy średnich ustawianiach klatki potrafiły schodzić do 10 FPS.

Konfiguracja kompa (i7-4720HQ, GTX950M, SSD, 8GB RAM, Win10) spokojnie jest w zalecanych na stronie MaSzyny, na niższych rozdzielczościach miałem ponad 60, spadało w najgorszych sytuacjach do 25-30 na pełnym rendererze i średnich opcjach.

Śledztwa nie będę opisywał, powiem tyle że mój procek może się kręcić do 3,7 GHz, natomiast jak spojrzałem na jego prędkość przy tych najgorszych momentach to okazało się że ma... 0,37 GHz... Działa to tak: MaSzyna sama sobie reguluje Draw Range do 8 km... Na średnich ustawieniach dla mojej karty to jest spoko, ale zaczyna się rozgrzewać konkretnie, więęęęc procesor leci w dół (nie żartuję, miałem 0,37 GHz) i symulacja się kompletnie sypie. Wtedy oczywiście symulator łaskawie zmniejsza Draw Range, więc karta (mimo że oczywiście dla niej jest wszystko okej) zmniejsza moc, stygnie i procek się rozpędza do normalnych parametrów, FPS rośnie więc HEJ! draw range 8 kilosów! I tak w kółko...

I tu jest podstawowa sprawa: czy naprawdę nie mogę tego Draw Range na sztywno zablokować na jakiejś wartości? No przecież to jest tak naprawdę (wszystko na to wskazuje) wina właśnie dystansu renderowania. Już wcześniej mi się ta opcja bardzo nie podobała, bo po prostu za wolno działa i czasem płynność leciała na łeb na szyję bo wjeżdżałem 120 km/h na jakąś stację z dużą liczbą wagonów i mimo że karta spokojnie by sprawę uciągnęła na powiedzmy 3000m to próbowała 8000m...

Jedyną opcją którą teraz mam jest siedzenie na absolutnie minimalnych ustawieniach (stary renderer, tex 512), więc nie mam ani ładnej grafy, ani płynności (poniżej 20 nie spada ale co to jest), ani laptopa nie oszczędzam. Aaaale za to czasem renderuję 8 km toru przed sobą! xD

15
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 12 Kwietnia 2021, 22:19:39 »
To dorzucę kolejne jak już znalazłem: w 6Dg wyłącza się oświetlenie jak jest pod nią sprzęgnięty tabor. Niestety wyłącza się strona przeciwna do zadanego kierunku a nie ta, po której są wagony. Czyli jak pcha skład w czasie manewrów to niemożliwe jest poprawne jej oświetlenie.

16
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 12 Kwietnia 2021, 18:40:03 »
A spróbuj na nowszym exeku. Było trochę poprawek na to w ostatnich miesiącach. Tylko nie wiem czy wszystkie fizyki z poprzedniej paczki będą kompatybilne, ale do testu nie zawadzi.
Które flagi sprzęgów inaczej ustawia? Któryś mógł mieć poszamaniony dozwolony mostek, ale chyba to wyprostowaliśmy w między czasie.
Manewry są okodowane na wyświetlenie tarczy po przyjęciu komendy odpięcia. W sumie nie sprawdzałem nigdy zachowania na ezt, ale może tak być, że będzie czekać na rozłączenie.

Okej, uruchamiam symulator z załącznika w pierwszym poście z tematu exe (eu07-x64_210408), próbujemy, w edit wrzucę wynik. Wszystko robię tak jak ostatnio.



Różnica między automatycznymi flagami sprzęgów w przejściu między składami (w przejściach między członami jest tak samo, wszystko zaznaczone):
Elf: mechaniczne, hamulec, ukrotnienie, przejście, 8atm.
Impuls: mechaniczne, hamulec, ukrotnienie, 8atm.

Wyniki
Dokładnie takie same jak wcześniej, oprócz tego że tu mi się ani razu nie udało ponownie połączyć składów. Kilka razy spróbowałem je rozpinać i spinać (ins i del) ale nigdy się w tym pocałunku jakoś nie zgrały, przy bardziej zdecydowanej próbie (najazdem) jasno dały sobie do zrozumienia że nic z tego nie będzie (crash). Materiały w załączniku.

Oczywiście ustawienia sprzęgów domyślne, nie te z Elfa.

Uwagi:
1. Dopiero teraz zauważyłem że jest w kabinie guzik od odpinania >facepalm<, nie skorzystałem z niego tylko na bezczela ręcznie rozłączyłem przy głowicach deletem. No ale w sumie na Elfie też tak robiłem i działało...
2. Coś jest na pewno nie tak z maszyną stanów tempomatu — czasem mimo że jest wyłączony i jest zgaszona kontrolka na ekranie to nie da się go włączyć — nie zbadałem tego jeszcze dokładnie ale to będzie coś w stylu że np. jak się go wyłączy z nastawnikiem na zero albo minus to nie będzie się dało włączyć z nastawnikiem na plusie.
3. Na nowym exe nie działał wyświetlacz radia.

Errors raczej nieważne bo godzina modyfikacji jest z 20 minut przed crashem.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 00:42:58 »
Co jak co, ale dotknęło mnie dzisiaj coś niesamowitego jak na Maszynę, widziałem jak dotąd masę przedziwnych błędów ale szczerze powiedziawszy crasha nie pamiętam. ;)

Przejechałem sobie misję ekspresową w Drawinowie dwoma Elfami, wszystko w porządku oprócz tego że trzeba było (tak mi się wydaje, mógł być zbieg okoliczności) rozłączyć na chwilę jednostki żeby dostać Ms2 we Włodowicach oraz oczywiście usunąć skład powrotny w starterze.

Potem spróbowałem dwoma Impulsami — po rozłączeniu jednak miałem za pierwszym razem problem z "widzeniem się" składów, po kilku próbach jakoś chwyciło. Kolejny kłopot wystąpił po zmianie czoła — nie mogłem włączyć świateł, najpierw żadnych, po ponownym sprzęgnięciu tylnych. Spróbowałem więc dla testu odjechać jednym składem i sprzęgnąć się z drugim automatycznie — i wtedy wywaliło symulator. Log i errors w załączniku.

Zauważyłem że starter ma inne domyślne ustawienia dla składania Elfów i Impulsów, zdziwiło mnie to ale zostawiłem tak jak ustawia po kliknięciu w "Auto" w obu przypadkach. Może o to chodzi?

Pozdrawiam!

18
Pomoc doraźna / Odp: Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 22:12:16 »
:O

Ło paaaanie, na lusterkach w Lublińcu 30ms na klatkę, po wyjeździe na szlak 60 FPS równo jak po stole...

Potestuję jeszcze ale wydaje mi się że faktycznie pomogło.

19
Pomoc doraźna / Odp: Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 21:54:51 »
Masz na myśli że jak tak zrobię to będę mógł mieć lusterka włączone? Ok, popróbuję.

20
Pomoc doraźna / Odp: Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 21:50:52 »
Tak, mam.

21
Pomoc doraźna / Nagłe spadki wydajności nawet na średnim sprzęcie
« dnia: 31 Października 2020, 21:46:29 »
Cześć,

Od kilku miesięcy gram prowadzę symulację na "uproszczonym" rendererze pogodzony z faktem że "pełnego" nawet na minimalnych ustawieniach mój kilkuletni już komputer (2015, i7-4720HQ, 8 GB RAM, GeForce GTX 950M, SSD, Windows 10) niestety już nie uciągnie. Problem polega na bardzo denerwującym "rwaniu" obrazu, mimo że FPS normalnie sięga około 60, spada do 30 w ciężkich miejscach (co byłoby zupełnie akceptowalne gdyby nie te ścinki).

Dziś mając trochę czasu i motywacji zacząłem kombinować, ponieważ doszedłem do wniosku że skoro FPS przez zdecydowaną większość czasu jest właściwy, to powodem problemów, "wąskim gardłem" musi być coś innego niż wydajność karty.

Zerknąłem sobie na czasy liczenia klatek wyświetlane w oknie pod F12 i jedyną podejrzaną wartością była "gpu frame total" — normalnie wynosiła ona 10-25ms, przy ścięciach potrafiła mieć i 150ms (na pojedynczych klatkach). Wykluczyło to Pythona, gdyż on obciąża procka, a wartość dla CPU była stabilna.

Zacząłem wyłączać opcje które mogły być tego winne: logowanie przebiegu symulacji, Pythona na wszelki wypadek, usuwanie tekstur z OpenGL i nie zauważyłem większych zmian. Uśmiech na twarzy wywołało dopiero wyłączenie lusterek (opcja nazywa się "odbicia jako cubemapa", bardzo intuicyjnie ;P). Mimo że wcześniej częstotliwość ich odświeżania miałem ustawioną na minimum to właśnie w momentach ich renderowania karta dostawała znacznie więcej pracy na klatkę i kompletnie wysiadała.

Ponowne włączenie usuwania tekstur i logowania symulacji powodowało wydaje mi się pojawienie się znów lekkich skoków FPS więc jako zbędne zostawiam te rzeczy wyłączone ale zdecydowanie największe znaczenie miały te lusterka. Mogę teraz jeździć na dość wysokich ustawieniach bez problemu.

Piszę bo ktoś może ma podobnie. Może warto rozważyć wyłączenie tej opcji domyślnie?

Pozdrawiam!

23
Bocznica / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 15 Stycznia 2019, 21:29:48 »
del

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 06 Stycznia 2019, 22:45:18 »
Całkowo retro, misja druga, wersja zimowa.

Podczas powrotu z Jarkawek Sr1 na wjazdowym do Wilisia. Powód: AI nie potrafi uruchomić zamarzniętej na bocznicy SM42 (temperatury silnika, wody i oleju około -13 stopni). Bawiłem się wszystkimi opisanymi w instrukcji urządzeniami i przełącznikami ale nie udało mi się zmusić podgrzewacza wody do działania. Smutek. Log.txt i errors.txt w załącznikach.

25
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 08 Marca 2018, 13:48:12 »
W katalogu /scenery znajdują się pliki .sbt - chyba lepiej je usunąć i ponownie przeprowadzić test.
Jeśli i to nie pomoże, to zrób rzecz następującą: pojedź do Pomianek, następnie "wysiądź" (SP42 może pojechać dalej sterowana przez AI) i obserwuj bacznie co właściwie wykonuje manewrująca SM42, czy nie wystąpi coś podejrzanego w jej zachowaniu, zwłaszcza przy dostawianiu do składu wagonów przyciągniętych z bocznicy. Jakbyś nagrywał filmik, to nie zapomnij po zbliżeniu się do SM42 nacisnąć F3, aby wyświetlić jej status.

Po usunięciu tych plików i ponownym wgraniu poprawek udało mi się ukończyć scenariusz. Możliwe jednak że była to kwestia szczęścia (tak jak mówiłem, przed drugim "paczem" puściłem AI na rozpoznanie i udało mu się ale błąd powrócił kiedy sam siadłem za nastawnik). Nie chce mi się :p, ale jeśli uważasz że ma to sens i jest taka potrzeba to przejadę się/puszczę AI jeszcze raz czy dwa.

W każdym razie bardzo dziękuję za poprawki! :>

Załączam pliki "log" i "errors".

26
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 07 Marca 2018, 00:21:44 »
Wgraj taką paczkę:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_osobowe_poprawka.7z
Spowoduje ona wymuszenie prędkości AI przy sprzęganiu składu do 8 km/h, przy tej prędkości nie powinno już być przykrych efektów uderzenia jednych wagonów o drugie, co podejrzewam miało tu miejsce. Jest to niestety tylko proteza, bo w geometrii stacji Pomianki ciągle coś tkwi i powoduje, że AI na tej stacji wariuje.

:( Przejechane kolejny raz, dokładnie ten sam efekt co wcześniej. Gdzieś tu przeczytałem, że czasem instalacja dodatku wymaga usunięcia pewnych plików w MaSzynie. Czy to mnie dotyczy?

27
Pomoc doraźna / Całkowo_osobowy_zima
« dnia: 06 Marca 2018, 00:36:57 »
Puściłem AI na scenariusz Całkowo_osobowy_zima żeby sprawdzić czy rzeczywiście sceneria będzie przejezdna. I była. A potem wsiadłem sam. I co mnie spotkało w Pomiankach drugi raz (w sumie na 3 po aktualizacji scenerii)? :D Sr1 na wjeździe od strony Jarkawek. A na stacji SM42 z zielonym na wyjazdowym.

Tym razem jednak się przygotowałem i mam wszystko na wideło (problemy od 1:38):


Zabezpieczyłem swój pociąg przed kradzieżą go przez AI i przesiadłem się do problematycznego składu. Wygląda na to, że z jakiegoś powodu nie można go odhamować! Po podłączeniu wagonów zachowuje się jakby był dziurawy, nie można popełnić przewodu głównego. Po desperackiej próbie spuszczenia powietrza z hamulców żeby tylko móc skończyć scenariusz AI ruszyło, ale ja z jakiegoś powodu nie mogłem wrócić do swojej lokomotywy...

Log i errors w załączniku.

28
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 03 Marca 2018, 21:08:47 »
Nie podmieniałem ani ST/SU45, ani tej stonki. Wszystko jak autor przykazał. W sumie na jakieś 20 uruchomień zimowych scenariuszy Całkowa od wydania paczki 18.01 zdarzyło mi się takie coś 4-5 razy. Różne scenariusze, różne pojazdy — ale zawsze oryginalne. Sama paczka świeżo zainstalowana.

Mam pewną hipotezę, spróbuję ją zweryfikować. Postaram się lepiej udokumentować ew. kolejne przypadki.

Aha — i nie jeździłem na nowej wersji nigdzie indziej niż w Całkowie, może to szerszy problem. Też postaram się sprawdzić.

29
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 03 Marca 2018, 18:35:09 »
Rzeczywiście stonka w Pomiankach nie blokuje już głowicy, ale za to zgodnie z opisanym przeze mnie problemem nr trzy (który pierwszy raz nie dotyczył SU/ST45, więc pojazd nie ma znaczenia)

Cytuj
3. Ignorowanie sygnału zezwalającego na jazdę w SU45 i ST45 w różnych scenariuszach (oczywiście reset AI i czekanie na opóźniony przyjazd), wydaje mi się jednak że przestałem to spotykać od
momentu kiedy przed każdym uruchomieniem symulatora zacząłem klikać "sprawdź posiadany tabor" w Rainsted — totalnie nie rozumiem, może to było losowo, zostawiam interpretację mądrzejszym. :)

nie rusza z miejsca po podaniu S2 na wyjazdowym... Wsiadłem do niej i zacząłem się męczyć z uruchomieniem a w tym czasie mój pociąg przejęło AI i... Wróciło nim do Jarkawek...

W załącznikach zdjęcie, dziennik i plik errors.


Proszę zmniejszyć obrazek do regulaminowej wagi 250KB.
Matek123


Perzepraszam, poprawione :>

30
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 24 Lutego 2018, 12:16:41 »
Właśnie jestem po objeździe wszystkich zimowych scenerii w Całkowie, opiszę kilka sytuacji które napsuły mi krwi w ich trakcie:

1. Jedyna sceneria której nie zdołałem ukończyć: calkowo_osobowy_zima — stonka w Pomiankach blokuje się w czasie manewrów, w zależności od zgrania w czasie spotykamy ją podczas jazdy do lub z Jarkawek pod semaforem wjazdowym od strony Wilisia. Nie da się do niej wsiąść i odblokować trasy. Próbowane 2 razy — ten sam efekt (nie zachowałem loga niestety).

2. W scenerii retro_zima, misja druga — stonka manewrująca w Macierzewie blokuje się pod jeśli dobrze pamiętam Tm10 z dwoma wagonami powodując brak możliwości wyjazdu z Całkowa pociągiem powrotnym. Udało mi się ją odblokować w następujący sposób: reset AI, lokomotywa kończy manewry i... dalej nic. Reset AI w pociągu na wjeździe do Macierzewa, który dostaje przelot przez Macierzewo i jedzie dalej odblokowując nasz w Całkowie. Próbowane 2 razy (zabawa z odblokowywaniem tylko raz, za drugim mi się nie chciało). Załączam dziennik i błędy z tej przygody (drugiego podejścia).

3. Ignorowanie sygnału zezwalającego na jazdę w SU45 i ST45 w różnych scenariuszach (oczywiście reset AI i czekanie na opóźniony przyjazd), wydaje mi się jednak że przestałem to spotykać od
momentu kiedy przed każdym uruchomieniem symulatora zacząłem klikać "sprawdź posiadany tabor" w Rainsted — totalnie nie rozumiem, może to było losowo, zostawiam interpretację mądrzejszym. :)

Strony: [1] 2