Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hubo221

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Witam. Od kilku godzin siedzę i szukam informacji dotyczących skrajni budowlanej na obiektach inżynieryjnych (mosty, tunele, wiadukty, przepusty itp.).

Pierwsze moje pytanie jest pewnie trywialne, ale czasem i takie pytania trzeba zadawać: Czemu skrajnia budowlana na takich obiektach jest poszerzona?

A drugie: Ile w końcu to poszerzenie wynosi i którą skrajnię się stosuje (GPL-1 czy GPL-2)?

W instrukcji Id-1, w której to poszerzenie wynosi 200 lub 500 mm, nie ma słowem wspomniane o GPL-2. To samo 200 lub 500 mm dotyczyło kiedyś obiektów o długości do i powyżej 20 m, a teraz nic o tym nie ma.

Natomiast w standardach technicznych TOM II pojawia się zapis, że na modernizowanych i nowobudowanych obiektach inżynieryjnych należy stosować skrajnię GPL-2 z odległością od osi toru do konstrukcji według załącznika II, która wynosi 2700 mm w przypadku prędkości do 160 km/h i 3000 mm powyżej tej prędkości. Daje to więc poszerzenie skrajni o wartości 700 lub 1000 mm i w dodatku nie zależne od długości obiektu, tylko od prędkości drogowej.

Mam przez to rozumieć, że w Id-1 jest to co musi być, a w standardach technicznych jest to co ma być, gdy ktoś postanowi coś modernizować lub budować? 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

2
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 14:00:56 »
Cytuj
Życzono nam oczywiście jak najgorzej, a w momencie, kiedy produkcja się udała, poziom frustracji wzrósł do niespotykanej skali.

Opinia zwykłego szaraczka: To jest właśnie Drodzy Miłośnicy (wirtualnej) kolei główny problem komercyjnego projektu jakim jest SimRail. "Się udać" to może ciasto na Wielkanoc. W świecie biznesu, szczególnie tego wirtualnego, nic nie ma prawa się udać po miesiącu od wydania. Po prostu jest, a cała reszta zależy od ludzi.
Ta gra na razie jest w BARDZO wczesnym dostępie. Aż dziwne, że AŻ TAK wczesnym po tylu latach. Nie ma co ukrywać, że kompletnie zaoszczędzono na betatesterach. Po prostu nie ma tam takich osób. Zostało to, ku uciesze Mikoli zwalone na nich i na dobrą sprawę to oni w tym momencie tworzą tą grę. To jest jeden wielki poligon, a nie udana produkcja. Że się cokolwiek udało można będzie powiedzieć po roku, co najmniej. Każdy zdrowo myślący człowiek dobrze wie, że istnieje coś takiego jak efekt świeżości.

Rdzeń SimRail (jako produkt) jest tworzony przez ściśle określone grono ludzi w ramach SimRail S.A., zatrudnianych przez Pana @Szociu jako pracowników SimKol S.A.. Jako, że oba te podmioty to twory czysto biznesowe, nastawione są siłą rzeczy na zysk. Nie ma się co oszukiwać: widza ogólnokolejowa, ale w szczególności ta kolejowo-programistyczna w głównej mierze pochodzi z projektu otwartego zwanego MaSzyna. Do stwierdzenia tego faktu wystarczy tylko chwilę pomyśleć.
MaSzyna ma to do siebie, że tworzą ją różni ludzie, od wielu lat. Nigdy nie było ściśle określonego grona, a jak było (nazwijmy to samozwańcze) to działy się dziwne rzeczy (wczoraj sobie przeczytałem z ciekawości to co się działo w roku 2015). Niestety ludzie tak mają, czy to w piaskownicy, czy potem w jakiejkolwiek innej działalności życiowej, że jak nie są do czegoś przymuszani (przez różnego rodzaju czynniki) to albo działają bo chcą, albo w ogóle tego nie robią. Szczególnie jak zrobienie babki z piasku wymaga najpierw wykonania wiaderka.

W SimRail ludzie pracują, bo muszą. A jak nie chcą to po prostu się zwalniają (lub ich zwalniają), proste. Z tym, że teraz już muszą, bo produkcja ponoć "się udała", a jak jednak nie zechcą no to w tym momencie SimKol S.A. upada i koniec balu.
W MaSzynie ludzie pracują, bo chcą. A jak nie chcą to nie pracują, proste i nikt nie ma prawa mieć do nich pretensji.

Cytuj
Jako twórcy doskonale to rozumiemy i staramy się na nią obiektywnie reagować, naprawiać błędy w formie regularnych patch'y.

Różnica w obu projektach pociąga za sobą również sam ich odbiór. W SimRail klient ma prawo oczekiwać poprawki. Ma prawo domagać się tego czego chce i otrzymać odpowiedź zwrotną jeśli tak lub jeśli nie z powodem tej decyzji. W MaSzynie natomiast są twórcy, którzy robią coś, bo chcą. Nikt nie ma prawa czegokolwiek się domagać. Był swego czasu ściśle nieokreślony dziwny hejt na "oczekiwaczy". Osobiście bardzo by mi się podobało, gdyby ktoś czekał na to, co ja tworzę, bo chcę, skoro już postanowiłem powiedzieć o tym całemu światu*. Wystarczy się nie chwalić to i nie ma problemu. To się tyczy i projektów komercyjnych**.
Gracze to swego rodzaju czynna publiczność. I ta publiczność i ta może krzyczeć, ale ta pierwsza ma prawo domagać się zmian w scenariuszu i reakcji na te zachcianki. Ta druga nie ma, bo dostała bilety za darmo. Mam wrażenie, że częściowo tą metodę pracy z ludźmi w SimRail  zaczerpnięto właśnie z pracy przy projekcie MaSzyna. Naprawa błędów twardych (tak to nazwijmy) nie jest odpowiedzią na szeroko pojętą krytykę. Odpowiedzią na krytykę jest zawsze dialog, wyjaśnienie dlaczego tak, a nie inaczej i co można zmienić lub poprawić. Chociażby prosty przykład. Zmiana modelu zboża. Głosowanie. Wersja A, wersja B. Proste i klarowne.

* Dlatego na zakończenie, pomijając temat, PROPONUJĘ wydać paczę całościową Z TYMI ZMIANAMI O KTÓRYCH JUŻ POINFORMOWANO na FB (lub jako małą łatko-dodajkę, bo tu chyba by chodziło tylko o model ST44), a potem zastanowić się. Poinformować na FB o dłużej przerwie, usiąść i się zastanowić***. Może wyjście szerzej, poza to forum byłoby jakimś lekarstwem. Wszak chociażby profil na FB przy projekcie otwartym nie musi być tylko i wyłącznie reklamówką samych nowości. Tylko trzeba chcieć.
** Choćby zrobiono tak z EP08 w SimRail. Tylko wcześniej zostało to zniszczone domysłami o EN57. W SimRail możemy to określić jako chwyt marketingowy. Ale w MaSzynie jest było i będzie to zbędne.
*** A usiąść i się zastanowić to proponuje wszystkim. To tylko i wyłącznie są programy komputerowe. No chyba, że ktoś ma presje biznesową...

3
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 18 Stycznia 2023, 20:29:21 »
https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-c0d6c8a5-8767-48ab-a317-745a9bb261be/c/pietrzkiewicz_michalak_zastosowanie_2_123_2021.pdf

Nie ma tutaj nic o oddzielnym napędzie wózków. A tezę tą obalają m.in. takie same napięcia zasilania z sieci jak i z silnika spalinowego.
A trzy, PESA to PESA, ale są jednak rzeczy, których nawet oni nie podważą.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Sprężareczka
« dnia: 29 Grudnia 2022, 18:31:29 »
"Babcia" ma Airpol SK7.
A idąc siłą standaryzacji modyfikacji pojazdów z jednej "stajni"...

5
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 21 Grudnia 2022, 00:36:21 »
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002572

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002574

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002638

Także tak. Można to nazwać albo szaleństwem, albo pójściem po rozum. Chociaż szaleństwem jest to, że kierowca tira jeżdżący przez środek miast może być ślepy na jedno oko.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 29 Listopada 2022, 21:53:05 »
Wyraźnie jest tam wskazane, że dotyczy to PRACOWNIKÓW oraz osób przyjmowanych do pracy na stanowiskach.

Zrezygnowano z durnowatego zapisu o przypadku osób, które nie były dotychczas zatrudnione na danym stanowisku kolejowym, pamiętający czasy bardzo odległe.
Ale i tak jeszcze pożyjemy, zobaczymy. Tzw. zacnych wpływowych nie brakuje. Na pewno jest to kwestia około miesiąca, bo z tego co wiem od 1 stycznia ma (musi) to wszystko wejść w życie.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 29 Listopada 2022, 20:19:57 »
To tylko część rewolucji.

Dopełnieniem tej rewolucji jest to: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12363804/katalog/12909585#12909585

Jeśli to wejdzie w życie w powyższej formie to oznacza definitywny koniec z kategoriami wzroku.
A konsultacje mam wrażenie pokazały, że polska kolej w końcu do tego dojrzała, bo musiała.

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 18:08:03 »
Cytuj
To, o czym mówisz to screen tearing (rwanie ekranu), tak się dzieje, gdy nie ma synchronizacji pionowej, napisałem ostatnio poradnik, co zrobić z takimi problemami:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34401.msg554251.html#msg554251

A tak a propos tego, to nie działa vSync w starterze.
Czy z zaznaczonym, czy bez zaznaczonego na td mam powyżej 200. Na Wrzosach 140. I co jest dziwne (przynajmniej dla mnie) przy 140 nie ma tego screen tearing, ale przy ustawionym 60 w RivaTuner już się dusi - widać w tym szorstkość.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 11:00:20 »
Nie chodzi o to słynne rwanie ekranu.
To tak jakby podzielić ekran na dwie części w poziomie. Jedna leci szybciej, druga wolniej i dochodzi do powstawia linii ścięcia.
Najlepsze jest to, że na nagraniach nie ma tego efektu...

EDIT: O takie coś jak przechodzi przez ampero-/woltomierze. Podczas jazdy też np. słupy tak ścina.

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 10:46:05 »
Ja mam taki problem, że podczas obracania kamery lub patrzenia na jadący pociąg pojawiają się w różnych miejscach takie jakby ścięcia obrazu w poziomie. Tak jakby np. górna część ekranu nie nadążała za dolną. Gdy ruszam kamerą góra dół również powstaje takie pozioma linia ścięcia. Na poprzednim *.exe tak nie było.
Problem występuje w trybie pełnoekranowym.

Czy to urok tego *.exe?

11
Inne niekolejowe / Odp: Wymagania zdrowotne
« dnia: 08 Października 2021, 23:03:48 »
Wyjadę jak w rozporządzeniu:
Nie powinieneś tego mieć, ale to nie znaczy, że by Cię nie przepuścili.

Cytuj
Pracownicy  powinni  mieć  dobry  stan  zdrowia  fizycznego  i  psychicznego,  a  w  szczególności nie  powinny  u  nich  występować  choroby  lub  niesprawności,  lub  nie  powinni  przyjmować leków  lub  innych  substancji
Bowiem na pewno musiałbyś przedstawić im papiery na to, że twoja choroba ogólnie i szczególnie w twoim przypadku nie spowoduje:
Cytuj
nagłej  utraty świadomości,  osłabienia uwagi  lub  zmniejszenia zdolności  koncentracji, nagłej  utraty sprawności, utraty równowagi  lub koordynacji, istotnego ograniczenia  czynności  ruchowych, zachowanie  patologiczne.
oraz oczywiście, że jest ona stale prowadzona przez lekarza specjalistę.

Generalnie rozporządzenie dotyczące tego zakresu jest tak ogólne i nieprzystosowane do dzisiejszego życia i wiedzy medycznej, że prawie wszystko tam oprócz wzroku i słuchu zależy od interpretacji orzecznika i tego co mu narzuci nieoficjalnie kolejowy beton i tego co mu powiesz.

Dopóki nie znajdziesz kogoś, kogo przepuścili lub nie i to jeszcze dodatkowo w jakieś określonej medycynie kolejowej i to dodatkowo w ostatnim czasie - nie masz pewności. Bo np. w Poznaniu nie, a w Warszawie już tak.
To niemal loteria.

A szkoła kolejowa zawsze dobra, przynajmniej uczysz się tego czego chcesz, potem i na ewentualnych studiach kierunkowe łatwiej wchodzą.
I warto też pamiętać, że kolej nie kończy się i nie zaczyna na stanowiskach ruchowych.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Psychotesty
« dnia: 22 Czerwca 2021, 12:56:30 »
Pierwszym testem jakim powinni tam robić, to nie żadne cyferki i inne duperele.
Powinien to być test analizy dostępnego materiału, czytania ze zrozumieniem tegoż materiału (przydatne potem do zrozumienia danego zadania psychotechnicznego) oraz zasad poprawnego pisania w języku polskim (żeby książki pokładowe wyglądały jak należy).

W naszym przypadku takim materiałem jest Google, które należy przeanalizować i znaleźć to czego szukamy.
W przypadku jeżeli rzeczywiście tego tam nie ma, wówczas można przyjść po pomoc na takie forum jak to. Ale wówczas przynajmniej wypadałoby, aby dorosły facet, który ma ambicje prowadzić już za chwilę pojazdy szynowe, wiedział że znak "?" i "..." zasadniczo kończy zdanie, więc kolejną część wypowiedzi zaczynamy od dużej litery.
Ale to tak na marginesie.

https://atss.pl/blog/tablice-poppelreutera-co-warto-wiedziec/
https://maszynista.eu/rozmowa-kwalifikacyjna-na-maszyniste/
https://ewamed.pl/faq/badania-i-psychotesty/jak-przebiega-badanie-psychotechniczne
https://portal.abczdrowie.pl/widzenie-zmierzchowe-i-wrazliwosc-na-olsnienie

Jeżeli Pana grupa nie była w stanie Panu tego wytłumaczyć, to albo źle świadczy o nich, albo po prostu włączył im się tryb rywalizacji grupowej i nie jest w ich interesie, aby Pan w łatwy sposób się od nich tego dowiedział.
Na szczęście mamy Internety.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Tworzenie Rp1
« dnia: 10 Maja 2021, 13:00:53 »
Jak nigdzie nie publikujesz tylko tworzysz sam dla siebie to co to kogo...
Tak samo możesz taki dodatek udostępnić jako film prezentujący na YouTube.

Licencja YouTube została napisana w ten sposób, że generalnie możesz wciąć stamtąd wszystko i jeżeli chcesz to publikować/udostępnić to wystarczy jasno i wyraźnie wskazań autora fragmentu, chyba że autor tak samo jasno i wyraźnie stwierdził inaczej.

Inną sprawą jest tzw. przyzwoitość względem autora. Byłoby mu co najmniej miło gdyby wiedział, że coś co on stworzył, po odpowiedniej obróbce, znalazło się w symulatorze.

A kolejną sprawą jest podejście "władz" symulatora w przypadku oficjalnej publikacji. Chcą zgody autora, to chcą i koniec.
Równie dobrze możesz to opublikować w innym miejscu. Ale wtedy to już nie będzie oficjalny dodatek.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2021, 18:34:57 »
W członie rb jednostek EN57 (klasyczne) nie odtwarzają się dźwięki tarcia wstawek.
Nie wiem jak w innych jednostkach z klockami.

15
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 07 Listopada 2020, 22:55:34 »
Tam trzeba wyjątkowo pozostawić na R1 do odjazdu.

16
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dźwięk tarcia klocków EN57
« dnia: 16 Października 2020, 23:45:23 »
I na tym i na tym nie jest aż tak wyraźnie słyszalny.

Tak to wygląda w tym poleconym przez Ciebie programie.

17
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dźwięk tarcia klocków EN57
« dnia: 16 Października 2020, 23:18:59 »
A nie masz przypadkiem podgłoszonego tego dźwięku? On u mnie występuje, ale naprawdę nie jest aż tak donośny. 

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dźwięk tarcia klocków EN57
« dnia: 16 Października 2020, 22:37:19 »
Wszystko można powiedzieć o tym dźwięku, ale bardzo wyraźnie to go niestety nie słychać :) Trzeba się bardzo skupić.

Wyraźnie słychać to dźwięk tarcia w zmodernizowanych kiblach.
Ten dźwięk musi mieć mimo wszystko pazur przy 100 km/h. I różnymi zabiegami kopiuj wklej w mmd udało mi się to osiągnąć.

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Dźwięk tarcia klocków EN57
« dnia: 16 Października 2020, 20:26:44 »
Dłubałem na aktualnych.

20
Pomoc w tworzeniu / Dźwięk tarcia klocków EN57
« dnia: 16 Października 2020, 20:23:41 »
Wszedłem dzisiaj na debug i zauważyłem, że dłubane jest przy dźwiękach hamowania klasycznego EN57.
Bolało mnie to, że w MaSzynie przy kiblach nigdy praktycznie (lub w ogóle) nie było słychać szumu tarcia klocków o obręcze.

Z powodu wolnego popołudnia podłubałem, pokopiowałem, wyciąłem dźwięk z mojego nagrania i urodziło mi się coś takiego. Pragnę się zapytać, czy ma to rację bytu:
 

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 27 Września 2020, 19:45:00 »
W kabinie B w ET21 nie działa lampka wentylatorów oporów rozruchowych.
Działa tylko w modelu 3E1M.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na oporach
« dnia: 25 Września 2020, 14:03:50 »
A EN57 lubią się podjarać ze szczęścia, że aż tak długo jeżdżą na polskich torach.
Tylko tam jest taki haczyk, że jedynym czynnikiem chłodzącym opory jest przepływające powietrze. W lokomotywach są wentylatory. 
Więc przy EN57 im mniejsza szybkość, tym chłodzenie gorsze. A z drugiej strony jest kupa oporników. Mówimy o pozycji przetok, bo tylko na niej (teoretycznie) można kibla zjarać.

Kiedyś słyszałem opowiastkę jak to było ograniczenie do 20 km/h na długim odcinku pod górkę. No i EN57 nie wytrzymywały presji.  Ale czy ta opowiastka jest prawdziwa... 

Teraz to w ogóle u niektórych przewoźników coraz bardziej wchodzi moda na eko-jazdę. Rozpędzić pociąg i turlać się z rozpędu.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 21:13:50 »
Jakby nie prześwitywało przez ziemie...
Kret zajumał semafor - Lubliniec, widok w stronę Częstochowy.

A co do samego prześwitywania... Przez sam pulpit EN57 nie prześwitują karzełki. Ale stojący Tm już ładnie przeniknął Hasler.

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 17:51:28 »
Cytuj
Znaczy na głośnikach pewnie tego tak nie odczuwasz, ale ja np. na słuchawkach jak zobaczyłem twój film to tak po uszach ciągło, że hej.
Stereo Mode było na Autodetect.

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 17:42:40 »
Cytuj
Nie przeszkadza Ci to agresywne stereo?
Szczerze powiem, że używam głośniczków za 20 zł + myślałem, że to też zostało celowo wprowadzone do symulatora. 

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 16:02:31 »
No to... może wyślę film, bo widzę, że to chyba głębszy temat. Siódemki dają taki efekt.


I tak jest w każdej kabinie.

Wstawiłem spalinówki i aż miło się zrobiło.

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 14:58:31 »
Ja to rozumiem. Chodzi o to, że dźwięk pojazdu AI ma dokładnie taką samą głośność w kabinie jak i poza nią (po naciśnięciu F4).
Z tego co pamiętam to raczej tak nie było. A nawet na pewno.

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 14:08:20 »
Przy jeździe w warunkach "ciemnawych" światełka karzełkowych Tm przenikają pulpit Impulsa.
Wróć... tylko przy Ms1 (niebieskie). Wróć... Nie tylko w Impulsie.

A przy okazji... Coś mi się porobiło z dźwiękami. Chyba po aktualizacji Startera. Głośność dźwięków pojazdów AI jest taka sama w kabinie jak i poza nią.
Jak to ogarnąć?

Proszę dostosować wagę załącznika do zapisu z Regulaminu.
Benek

Dostosowano

29
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 18 Września 2020, 18:45:55 »
Ja mam SSD.
Cytuj
Spadki mi się zdarzają ale są bardzo krótkie i sporadyczne, podejrzewam że jak maszyna coś doczytuje
W normalnych warunkach przydławia się przy ładowaniu taboru (np. jadącego z naprzeciwka). Empirycznie stwierdzone. I to uznaję za (powiedzmy) normalne.
Martwi mnie to, że po prostu dławi się na stacjach/przystankach, skoro nie dławił się wcześniej.

EDIT: Coraz mniej już to rozumiem :v
Procesor graficzny tj. biedny GTX 1050 miał wykorzystanie na poziomie 40% i temperaturę 58*C. Teraz nic nie dotykałem i magicznie jest wykorzystywany na poziomie 80% i grzeje się do 68*C... Ale przynajmniej nie ma takich wahań fps.
Ten komputer żyje własnym życiem...
 

30
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 18 Września 2020, 16:13:00 »
Menedżer zadań twierdzi, że na luzie (no z Firefoxem) zużycie pamięci wynosi 34%. A z Firefoxem i MaSzyną 65%. Wydaje mi się, że to nie jest tragedia :|
Może to kurde jakiś wajrus? :|

Strony: [1] 2 3 ... 7