Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Przemek77

Strony: [1] 2
1
Rainsted / Odp: Brak możliwości instalacji dodatków w Rainsted
« dnia: 18 Grudnia 2013, 11:15:56 »
"Awaryjny" sposób instalacji dodatków "skryptowych":
1. Otwieramy notatnikiem plik *.r_i
2. Szukamy sekcji [DOWNLOAD]
3. Kopiujemy link do archiwum z dodatkiem (ale tylko do znaku =)
4. Wklejamy do paska przeglądarki i zacznie nam się ściągać dodatek.

2
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną 08.13
« dnia: 04 Września 2013, 07:24:46 »
Chwila z szukajką i masz co następuje:

Cytuj
Parametr panstate powoduje, że pojazd po załadowaniu od razu ma podniesiony patyk/patyki. Np. 1 pantstate oznacza, że lokomotywa/EZT ma na starcie podniesiony tylny patyk, 2 pantstate - przedni patyk, 3 pantstate - oba.

3
Symulator / Odp: Parowozy w sumulatorze
« dnia: 30 Lipca 2013, 13:44:41 »
Fizyka silnika parowego wraz z osprzętem, raczej jej "bitowa" implementacja - to podstawowa sprawa. I nie taka prosta jak się wydaje.

4
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 04 Lutego 2013, 08:42:22 »
Sceneria Quark2007 - obojętnie jaką pogodę bym nie ustawił w starterze - mam to co na obrazku. To znaczy niebo jest różne w zależności od tego jaką pogodę wybiorę - ale na dole nieodmiennie ciemno jak w d.... u murzyna. Inne scenerie są OK.




5
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa 308
« dnia: 12 Listopada 2012, 10:45:57 »
W jakim okresie czasu umiejscowiona jest ta trasa?

6
Symulator / Odp: Wątek z gratulacjami (tylko gesty czołobitne!!!)
« dnia: 15 Października 2012, 07:51:15 »
Dobrze pamiętam te czasy różnych "unoffów" i paczek składanych własnoręcznie. Do upadłego katowało się "Quarka" i stawało przed wiecznym dylematem - "Czy 'suka' zostawi wagony i zjedzie do lokomotywowni, czy pojedzie tak z wagonami?" (kto pamięta, ten wie o co chodzi). Totalny dziki zachód, trochę opanowany ukazaniem się paczki "Marusz & Defiler" OIDP. Trasy takie jak Spalinowo, Testowo, Transylwania itd.
Pamiętam jeszcze exeki, które nie dawały mozliwości "wyjścia z kabiny", jeździło się bez pantografów, trasa potrafiła wczytywać się nawet i 15-20 minut (Quark), zmiana składów przez wpisy w sceneriach, niebo bez tekstury, proste kabiny itp.
Długo później nie miałem do czynienia z Maszyną - rok temu ściągnąłem PC2010 i mnie dosłownie wdeptało w ziemię.
Dziękuję Wam panowie - przede wszystkim koledze Ra, który dokonuje programistycznych sztuk, udostępniając nam to, co - jak mówili dawni twórcy Maszyny - "się nie da zrobić bo i już".

7
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011 SP1
« dnia: 08 Października 2012, 06:35:32 »
Pragnę odwołać mój sygnał o problemie z SP1. Przejechałem w weekend jeszcze kilkanaście misji i żadnych problemów nie stwierdziłem. Nie wiem czemu pierwszy raz miałem te "zamrożenia". Obecnie jest OK.

8
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011 SP1
« dnia: 06 Października 2012, 12:41:29 »
Przemek77 Jakie masz ustawienia eu07.ini? Jakiego masz kompa? Jakie stery (numer)? Jak grafa, ile ramu? Jakie ustawienia Rainsted?
O jaki Ci chodzi konkretnie opcje ini? Z ważniejszych wygładzanie drutów, 1024x768 w oknie itp. Ale ok, po niedzieli wkleję cały plik.
Komputer - Core duo 2,6, 2 GB RAM, Karta GF 8600 GT z 256 MB, sterowniki Nvidia 306.23. Opcje Rainsted w sensie jakim? Nic, też wkleję ini z Rainsteda.
Dodam, że przy wcześniejszych wersjach Paczki jak i innych paczkach nieoficjalnych opisywanego problemu z "zamrażaniem" nie było.

9
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011 SP1
« dnia: 05 Października 2012, 09:01:11 »
Chciałem tylko nadmienić, że na SP1 mam efekt znany mi wcześniej z MSTS - czyli gdy mam minąć jakiś pociąg na szlaku lub zbliżam się do stacji gdzie stoi jakiś tabor - występuje zatrzymanie się gry na średnio pół sekundy, tak jakby gra musiała sobie doczytać ten tabor z dysku. Na wersjach wcześniejszych - czyli PC 2011 bez SP1, PC 2010 i jeszcze innych - powyższy efekt nie występował, gra była płynna na całej długości czasu trwania misji, nic nie zatrzymywało się.
Uprzedzając pytania - tak, dysk regularnie defragmentowany, system zoptymalizowany (niedawno instalowany zresztą), żadnych antywirusów i innych "gadów" w tle, stery do karty graficznej chyba najnowsze (ściągane 2 tygodnie temu).

10
Inne niekolejowe / Odp: Motoryzacja i jej prototypy
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 09:19:06 »
Czytałem że syrena sport została odbudowana przez jakiegoś fanatyka.
Widziałem, rekonstrukcja niezbyt wierna, ale i tak dobrze, ze powstają takie inicjatywy. Choć tutaj http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=14095 jest prawdziwa bomba - odnaleziono prototyp tzw "syreny 607" - powszechnie uznawany za zniszczony komisyjnie po testach. Jest to nawet cenniejsza (historycznie) rzecz od syreny sport - bo syreny sport zachowała się dokumentacja fotograficzna - a "607" znana jest bodajże z dwóch kiepskiej jakości zdjęć.
Jak widać stare szopy i garaże wciąż kryją zaskakujące rzeczy :)

11
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 01 Czerwca 2012, 06:50:46 »
Dlaczego znikła w nowym PC 2011 trasa ,,linia 546"?
Było już tyle razy mówione - 546 przechodzi gruntowną - nazwijmy to - rewitalizację. Jak zostanie to skończone na pewno się pokaże.

12
Pomoc doraźna / Odp: 1053_cargo_part1
« dnia: 31 Maja 2012, 09:19:34 »
A jednak nie do końca tak jest jak myślałem. Lok niby wyluzowany, ale nie rusza. Faktycznie trzyma go hamulec dodatkowy zaciągnięty w członie A.
Dokładnie. Wystarczy przejść się do członu A i spojrzeć na manometr, że nie pokazuje "0" - czyli hamulec trzyma mimo wyluzowania itp.

13
Pomoc doraźna / Odp: 1053_cargo_part1
« dnia: 31 Maja 2012, 08:57:18 »
@Sawi - ja jednak sądzę, że kolega mógł nie odhamować jednego z członów ET41. Ja tak miałem - manerwuję, podczepiam się pod wagony, potem zmieniam kabinę, chcę ruszać - i lipa. Po dłuższym kombinowaniu okazało się, że po podczepieniu wagonów zwyczajnie zapomniałem zwolnić hamulca dodatkowego w jednym z członów i to on mi trzymał loka w miejscu.

14
Pomoc doraźna / Odp: 1053_cargo_part1
« dnia: 31 Maja 2012, 08:38:03 »
Jeśli tak, to po prostu wciskać to home lub end aż się znajdziesz w drugiej kabinie. W lokach dwuczłonowych przejście między kabinami zajmuje - że tak powiem - "kilka etapów".

15
Pomoc doraźna / Odp: 1053_cargo_part1
« dnia: 31 Maja 2012, 08:12:37 »
Nie bardzo rozumiem - jak to "zatrzymuje się w połowie"?

16
Pomoc doraźna / Odp: 1053_cargo_part1
« dnia: 31 Maja 2012, 07:26:06 »
A czy drugi człon lokomotywy w pełni odhamowany? Zwolniłeś hamulec dodatkowy po podczepieniu wagonów? Zerknij no na manometry w drugim członie.

17
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 28 Maja 2012, 06:25:22 »
Potwierdzam problem z L053_misja3

Gagar przyprowadza skłąd, dostaje MS2, podtacza jeszcze wagoniki, rozłącza się, zmienia końcówki i odjeżdża na postojowe tory. Niestety, ja stojąc pod żeberkiem w oczekiwani una MS2 niestety ale go nie dostaję. W załączeniu screeny.

PS.
drugi gagar podstawiając wagoniki na peron drugi "zaparkował" sobie jakoś dziwnie. Zawsze dzieje się tak samo. Odpalałem kilkarazy tę misję i niestety, ale za każdym razem mam to samo.
To, że ten drugi gagar stanął tak dziwnie moim zdaniem nie ma znaczenia.
Otóż zaobserwowałem taką prawidłowość - oczywiście może to nie być prawidłowość a zbiór przypadków - gdy manewruję po ten skład (jeszcze przed odczepieniem gagara) i stanę przy samym sygnalizatorze pokazującym światło niebieskie (tam gdzie jest rozjazd na zamknięty tor) - misja się knoci, gagar odjeżdża, Ms2 się nie zapala..... Gdy stanę nieco dalej, tak z 10m - misja przebiega prawidłowo.
Proszę spróbować.

18
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 26 Maja 2012, 17:12:13 »
Cytuj
Witam. Problem dotyczy "l053-służba-3-night", lokomotywa EP07 - 187. Po załadowaniu misji wciskam kombinacje shift + 1. Po kilku komunikatach przez radio dostaje zezwolenie na manewry. Podjeżdżam, zgodnie z sygnałami prawie do samej stacji. ST44 przyprowadza wagony, zostawia je, po czym zjeżdża na boczny tor. Widać to na zdjęciu. Na tym misja się kończy, bo nic sie potem nie dzieje. Nie ma sygnału zezwalającego na manewry podczepienia lokomotywy do składu i kontynuowania misji. Czy Wy też tak mieliście, czy błąd występuje tylko u mnie? Dodam, że paczka pobrała się bez żadnych problemów i inne misje jak narazie działają.

Potwierdzam powyższe, choć nie jest to nagminne - przejeżdżałem tą misję 3 razy (w nowej PC) i raz wystąpiła sytuacja jak kolega opisuje.

19
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 25 Maja 2012, 11:51:07 »
Kwestia oświetlenia dotyczy tylko pierwszych dwóch "pulmanów" za sztandarowym ciągnikiem.
Podepnę się do tych dwóch "pulmanów". Czy to są te wagony z ruchomymi "wałkami" przy wózkach? Zauważyłem, że w tych wagonach z "wałkami" - owe "wałki" zachowują się jak wiązary w parowozie - zamiast się kręcić dookoła własnej osi wykonują ruchy niemal identyczne jak parowozowe wiązary - wagon wygląda jakby miał własny napęd parowy.

20
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 24 Maja 2012, 06:31:59 »
W kabinie modelu 4E-zez podświetlenie mierników prądowo-napięciowych - a raczej jego tekstura - "pływa" - tak jakby nakładało się w rytm wstrząsów w kabinie na tekstury tychże mierników co dość niemiło psuje wrażenia z jazdy - rzecz jasna tylko nocą bądź w tunelac.. Statyczny screen tego w pełni nie oddaje oczywiście, ale pewnie wiecie o co chodzi.

21
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Parowozy
« dnia: 23 Maja 2012, 09:28:17 »
No nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz. Znajdź programistę i specjalistę od mechaniki parowozu, którzy zaimplementują w exe całą, kompletną "fizykę pary" (że tak to ogólnie nazwę), działanie wszystkich tych jakże odmiennych od elektro/spalinowych urządzeń i "kontrolek" jak przepustnica, nastawnica, kurki przedmuchowe, palenisko, inżektory, wszystkie wskaźniki.
Do tego model z ruszającymi się tłokami, parą, odwzorowanymi detalami...

Parowóz to nie jest, że "włączasz szybki, przetwornicę, sprężarę, 'D' i z buta". To jest INNA FILOZOFIA prowadzenia maszyny. Prowadzenie parowozu jest odwieczną walką człowieka z maszyną posiadająca przecież duszę. Choćby sama kontrola prędkości - masz tam zarówno ustawianie napełnienia cylindrów, kierunek jazdy, ciśnienie w kotle a nie tylko nastawnik z bocznikami.

Może kiedyś, obecnie to raczej pieśń odległej przyszłości. No chyba, że "do stania", tak jak kiedyś był taki "kulawy" model teigreka w starych paczkach z Maszyną.

22
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 21 Maja 2012, 10:26:41 »
Najwidoczniej nie. Tzn. i lampka CA, i SHP mogą się załączyć jednocześnie, ale skasowanie grzybkiem powoduje zerowanie obu urządzeń, niezależnie w jakiej fazie były.
Aha dobra, tak też podejrzewałem po cichu. Dzięki.

23
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 21 Maja 2012, 09:14:54 »
No ale czy czuwak i SHP nie idą "dwutorowo", to znaczy każdy - że tak powiem - "własnym kanałem"?

24
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 21 Maja 2012, 08:37:55 »
1. "Kocopały" z czuwakiem i SHP. W niektórych miejscach trasy po przejechaniu koło rezonatora SHP muszę 2 razy zbić czuwak SHP. W innych miejscach jest normalnie.
Przyzwyczajaj się, że tak będzie. Tak samo z kiblami (3x trzeba zbić), bo każdy człon z obsadą headdriver/connected oddziałuje z rezonatorem.
I "ni chu-chu" się z tym nie da nic uczynić? Trochę to kijowo. Dziwne, że dzieje się to na konkretnych trasach i na konkretnych misjach - ba, w konkretnych miejscach...
W ogóle ta misja (l053_cargo_part1) jest dość.... ciekawa. Jak podepniemy się pod SM42 i ta ruszy i sobie jedzie - przez kilka km jest OK, przed Dębicą Towarową nagle zaczyna włączać się czuwak (mimo iż ET41 wyłączona całkowicie) choć przedtem się nie włączał.
Dalsze sprawy czuwakowe - przejechałem się na Drawinowie na ET40 - jak wiemy tam w pewnych miejscach jest w cholerę rezonatorów. I robi się tak, że tak jakby "zapomina się" włączać czuwak (nawet przez 10-15 minut się nie włącza) - tylko się zaświeca lampka od SHP w odpowiednich miejscach. Gdy częstość rezonatorów jest mniejsza - czuwak zaczyna załączać się normalnie.

25
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 21 Maja 2012, 08:14:32 »
l053_cargo_part1

1. "Kocopały" z czuwakiem i SHP. W niektórych miejscach trasy po przejechaniu koło rezonatora SHP muszę 2 razy zbić czuwak SHP. W innych miejscach jest normalnie.

2. Przy dojeździe do Rudawy, zatrzymujemy się i z toru obok rusza skład ET41+uaccs. Na pierwszym rozjeździe rozrywa się.

26
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 18 Maja 2012, 14:29:32 »
@krzywy a czy przed zmianą kabiny wyłączasz wszystko "do stanu zasadniczego"? Ja własnie wczoraj jechałem ET21 na Zwierzyńcu i zmiana kabiny odbywała się bezbłędnie.

27
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 18 Maja 2012, 10:42:49 »
Też to zauważyłem, u mnie sceneria Quark i lok. 303E. Po kilkukrotnym "wyrzuceniu" nadmiarowego nie da się już włączyć loka, pod F2 mam "Damage status: OK!".

28
Symulator / Odp: Wątek z gratulacjami (tylko wazelina!!!)
« dnia: 17 Maja 2012, 14:31:05 »
Przyłączam się i ja. Dobrze pamiętam czasy przeróżnych "unoffów', szarozielonych kabin bez tekstur, jazdy bez pantografów (bo nie działały), "Quarka" wczytującego się po kilkanaście minut...
Cieszy to, że wreszcie wszystko zostało jakoś uporządkowane, poddane standardowi.

29
Wtedy to by go całego na roczniki 70/80 zrobić. On jest niestety z 87 roku, więc lipa z chromami :(
Chromy to małe piwo. Gorzej z resztą - chcąc go "zrobić pod 70-tkę" to trzeba by było zmienić fotele, wywalić listwy (i kto wie czy nie wstawić nowych drzwi) całą przednią konsolę, odpalanie zrobić na linkę i cała masa podobnych szczegółów.
Moim zdaniem niewarta skórka wyprawki.
Poszukaj gdzieś po szrotach plastików w lepszym stanie i wymień, bo konserwacja tego co pokazujesz na fotkach to raczej na dłuższą metę się nie uda.

30
ad 1. Ramoneska
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ramoneska

ad 4.
Pojazd historyczny to:
-pojazd, który został wpisany do rejestru zabytków lub który znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów (tzw. pojazd zabytkowy),
-lub pojazd mający co najmniej 40 lat,
-lub pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.


Nie wiem czy "Maniek" się łapie na to. Widzę, że zderzaki plastikowe - to już jest któraś tam wersja "malucha", więc jakimś tam specjalnym unikatem nie jest - sporo takich jeszcze jeździ. Gdyby to była wersja 'z pierwszego tłoczenia' - zderzaki chromowane, pierwsza wersja silnika, korek na "piórko", włoskie części - to jeszcze może by podpadał.

Strony: [1] 2